![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#1 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Pesten binnenkort geen klachtmisdrijf meer
http://www.hln.be/hln/nl/957/Binnenl....dhtml?ref=yfp Citaat:
Kan men in dat geval willekeurig iemand aanklagen ?? Ik zie het als een ruggensteun naar het slachtoffer toe , daar sommige geen klacht durven neer te leggen , uit schrik , en zo winnen de pesters dan zondermeer !!
C ![]() ![]() ![]() C U L'8'R WEIRDOGAToRS I was born once , as an invasion of the bodysnatchers , but the doctor did get a brain-attack !! my name: breedbandwurger 1967 Zoek alle berichten van cookie monster Ik woon zelfs graag alleen ![]() Geen kinderen hebben is een gemis ???? Is dit nog menselijk - mijn mening.pdf (271,2 KB) (19-10-2016) |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#2 | |
Gouverneur
|
![]() Citaat:
Het slachtoffer zal natuurlijk nog altijd naar de politie moeten gaan in de meeste gevallen. Maar het laat nu vervolging toe zonder de uitdrukkelijk verklaring van het slachtoffer dat ze vervolging wenst. Lijkt me een stap vooruit. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#3 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Voor alle duidelijkheid, wat is de definitie van 'pesten'?
![]() |
![]() |
![]() |
#4 |
Gouverneur
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#5 | |||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Citaat:
Lijkt me vaag genoeg om niets met pesten te maken te hebben, ik zou zeggen, op naar het beroepshof bij een veroordeling.
![]() |
![]() |
![]() |
#6 | |
Gouverneur
|
![]() Citaat:
Dat is heel ruim, met andere woorden gedragingen die zelfs indien ze op zich geen misdrijf uitmaken maar die worden gesteld op een manier dat de rust van het slachtoffer verstoord zijn strafbaar. Het feit dat er een vastomlijnde definitie is zoals bv een opsomming van gedragingen is geen enkel probleem. Het Hof van Cassatie heeft bovendien reeds in die zin geoordeeld. De rechtspraak heeft de toepassing van dit artikel verder uitgewerkt in de casuïstiek. Men zou kunnen definiëren als volgt: Iemand is schuldig aan belaging (stalking of pesten) indien hij door voortdurende of herhaalde handelingen het privéleven van een persoon ernstig verstoort door hem op irritante wijze lastig te vallen, terwijl hij wist of had moeten weten dat men de rust van het slachtoffer verstoorde. (ik bedoelde het niet zo en had niet door dat hij dat vervelend vond telt dus niet). |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#7 | ||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
![]() |
#8 | |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Citaat:
Langs de andere kant maakt het misschien de weg vrij naar willekeur, dan kan een aanklacht al een vorm van pesterij zijn. ![]()
![]() |
![]() |
#9 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Als dit ernstig gebeurt, is dit prima. Mijn perceptie is echter dat de actoren niet over de middelen (materieel, personeel) en tijd beschikken om dit of een verantwoorde manier te doen, en het risico op 'accidents de parcours' te groot is en er uitspraken worden gedaan, vonnissen worden geveld, waar noch slachtoffer, noch vermoedelijke dader hebben om gevraagd. Laatst gewijzigd door Rudy : 25 februari 2016 om 12:48. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#10 | |
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
#11 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Justitie is er om recht te spreken, zowel strafrechtelijk als burgerlijk. Voor de rest hoeft justitie zich niet te bemoeien met waar niemand om vraagt. Lees eens de omzendbrieven van het College der Procureurs van enkele jaren geleden. Het vond intra familiaal geweld plots een prioriteit omdat vrouwen geen klacht wilden indien tegen mishandeling. Het resultaat was dat slachtoffers protesteerden omdat justitie het probleem enkel groter maakte en zowel slachtoffer als vermoedelijke dader op kosten jaagt. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#12 | |
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
#13 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#14 |
|
![]() Neen, ik weet dat het bestaat en waartoe het dient, wat eigenlijk iedereen hoort te weten. Ik weet niet of je daar ook met vermoedelijke problemen van, om maar iets te zeggen, buren of vrienden naar toe kunt. Maar dan zit je op de zeer dunne grens van helpen en bemoeien...
Anderzijds hoor je ook soms bij gezinsdrama's dat buren, familie, vrienden enigszins wisten dat er problemen waren. Misschien kunnen zo erge drama's voorkomen worden...
![]() |
#15 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Voor anderen zou ik zeggen: "blijf er weg". Het CAW is enkel goed voor sociaal analfabeten. Wat ik ondertussen wel weet is dat de justitiehuizen beroep mogen doen op de CAW's. De privacy en het vertrouwensaspect worden hiermee flinterdun. Het CAW is een vangnet om sociaal gehandicapten in kaart te brengen. Bij deze. Laatst gewijzigd door Rudy : 25 februari 2016 om 20:11. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#16 | |
Gouverneur
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#17 | |
|
![]() Citaat:
Arrogant denigrerend doen naar andere mensen toe, dat is echt sociaal gehandicapt zijn.
![]() |
![]() |
#18 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Wat is er nu zo leuk aan mensen te pesten ??
C ![]() ![]() ![]() C U L'8'R WEIRDOGAToRS I was born once , as an invasion of the bodysnatchers , but the doctor did get a brain-attack !! my name: breedbandwurger 1967 Zoek alle berichten van cookie monster Ik woon zelfs graag alleen ![]() Geen kinderen hebben is een gemis ???? Is dit nog menselijk - mijn mening.pdf (271,2 KB) (19-10-2016) |
![]() |
![]() |
![]() |
#19 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Er zijn er blijkbaar bij, die daar op kicken?
![]() In de meeste gevallen zijn dat ook juist diegenen (de pesters zelve) die mochten ze zelf gepest geworden/geweest zijn, het hardste gaan staan roepen dat het niet mag. ![]()
Ik citeer Confucius: Als straffen niet op de juiste wijze worden opgelegd, weten de mensen niet waar ze aan toe zijn. ![]() Ook citeer ik A. Einstein met graagte: Bidden verandert de wereld niet, maar bidden verandert de mens en de mens verandert de wereld. Laatst gewijzigd door Universalia : 27 februari 2016 om 07:48. |
![]() |
![]() |
![]() |
#20 |
Banneling
|
![]() Daar loop je tegen de muur ... zoals trouwens bij alle instanties als je een probleem hebt van da kaliber ... (zelf ondervonden jaren aan een stuk) ge staat er alleen voor. Het enige wat je kan doen is je erover zetten uw niet meer aantrekken , door verwerking op uw eentje. Trouwens niets help hier in dat land van al die instellingen ..., allemaal postjes waar slappe janussen hun zogezegde boterham maar verdienen...
![]() ![]() |
![]() |
![]() |