![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#1 | |
Secretaris-Generaal VN
Geregistreerd: 19 mei 2007
Berichten: 46.543
|
![]() Citaat:
Bron: http://www.autoweek.nl/nieuws.php?id=7252
__________________
Het volk begrijpen plaveit de weg naar leiderschap begrijpen (oude stelregel van het geslacht Atreides) Disce Quasi Semper Victurus, Vive Quasi Cras Moriturus I saw that I could put an end to your outrages by pronouncing a single word in my mind. I pronounced it. The word was ‘No.’ Support the country you live in or live in the country you support. Laatst gewijzigd door Libro : 18 september 2007 om 15:15. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#2 |
Secretaris-Generaal VN
Geregistreerd: 28 januari 2005
Locatie: Ergens tussen Dollard en Duinkerken
Berichten: 37.539
|
![]() Ik vrees dat er een einde komt aan de mobiliteit in Nederland en vele andere landen.
Vooral het woon-werk-verkeer dient nu eens fors aangepakt te worden.
__________________
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#3 |
Secretaris-Generaal VN
Geregistreerd: 19 mei 2007
Berichten: 46.543
|
![]() Wat met de mensen die niet anders kunnen dan met de auto pendelen? Het is een mythe te denken dat het openbaar vervoer het gebruik van de auto kan vervangen.
__________________
Het volk begrijpen plaveit de weg naar leiderschap begrijpen (oude stelregel van het geslacht Atreides) Disce Quasi Semper Victurus, Vive Quasi Cras Moriturus I saw that I could put an end to your outrages by pronouncing a single word in my mind. I pronounced it. The word was ‘No.’ Support the country you live in or live in the country you support. |
![]() |
![]() |
![]() |
#4 | |
Secretaris-Generaal VN
Geregistreerd: 16 januari 2006
Berichten: 28.141
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#5 | |
Secretaris-Generaal VN
Geregistreerd: 28 januari 2005
Locatie: Ergens tussen Dollard en Duinkerken
Berichten: 37.539
|
![]() Citaat:
Waar gewoond wordt zal ook werk moeten zijn. Afstanden die per fiets kunnen worden afgelegd zouden ook echt per fiets moeten worden afgelegd. Zo kan het gewoon niet meer verder ![]()
__________________
![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#6 |
Secretaris-Generaal VN
Geregistreerd: 16 januari 2006
Berichten: 28.141
|
![]() Wat Nederland nodig heeft: Dubbeldekkersnelwegen!
![]() Serieus. |
![]() |
![]() |
![]() |
#7 | |
Secretaris-Generaal VN
Geregistreerd: 28 januari 2005
Locatie: Ergens tussen Dollard en Duinkerken
Berichten: 37.539
|
![]() Citaat:
Leuke op- en afritten krijg je dan, en wat te doen in de vollopende steden en dorpen?
__________________
![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#8 |
Secretaris-Generaal VN
Geregistreerd: 16 januari 2006
Berichten: 28.141
|
![]() Ik denk voornamelijk aan de knooppunten die buiten de steden liggen, zoals Knooppunt Hoevelaken en Almere e.d.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#9 |
Banneling
Geregistreerd: 11 januari 2004
Berichten: 66.569
|
![]() Mensen moeten maar eens beginnen met te gaan wonen dicht bij hun werk. Het pendelen moet maar eens ontmoedigd worden.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#10 |
Perm. Vertegenwoordiger VN
Geregistreerd: 4 november 2004
Berichten: 14.274
|
![]() Ik denk dat het geld "discreet" wegvloeit naar de oorlogsmachine.
__________________
Als het regent in Limburg, kan het op Aarde best mooi weer zijn. |
![]() |
![]() |
![]() |
#11 |
Secretaris-Generaal VN
Geregistreerd: 16 januari 2006
Berichten: 28.141
|
![]() U wilt liever reurbanisatiebeleid voeren? Ik ook. De vrijgekomen ruimte zal het landschap en de natuur ten goede komen. Economische activiteit moet je concentreren.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#12 | |
Secretaris-Generaal VN
Geregistreerd: 22 december 2002
Locatie: Antwerpen
Berichten: 49.144
|
![]() Citaat:
Het is gewoon een lapsus dat men mensen op die manier weer eens een extra schuldgevoel in hun nek duwt. Jaren reed ik met de auto (10 minuten - 7km vogelvlucht) naar mijn werk: over polderbaantje, rechtdoor rechtaan. Als alleenstaande moeder : kinderen eerst naar school, rechtaan polderbaantje, werk, 's avonds: polderbaantje, kinderen oppikken, winkel en finally home! toen kwamen de groene mensen met een schitterend idee: het polderbaantje werd afgesloten en er werd een BRUG gelegd over de baan die ik gebruikte. No problem: via een ander polderbaantje geraakt ik dankzij de brug nog steeds in het industriegebied (zelfde weg), even lang. MAAR NEE! BRUG MOEST CONSTANT AFGESLOTEN BLIJVEN! anders wordt dat een SLUIPWEG!!! (naar waar? naar dat industriegebied waar vele mensen werkten die in mijn gemeente "A" woonden en daar speciaal waren komen wonen om dicht bij hun werk te zijn tiens). De groene oplossing: je kan ook via de autostrade (= geen sluipweg) eerst een uurtje in de file staan tussen de mensen die niét naar dat industrieterrein moeten - beetje solidariteit zullen we zeggen - en dan via de autostrade langs de andere kant terug naar je eigen gemeentelijk industrieterrein rijden. tijdsduur: hangt af van de file, verbruik viermaal zoveel of: je kan ook eerst via polderbaantjes naar gemeente Y rijden en dan via hùn brug naar je gemeente A en zo geraak je ook tot aan het industriegebied. tijdsduur een half uurtje, dubbel (driedubbel) zoveel naft of: je kan ook de kinderen eerst naar school brengen, terug naar huis om je fiets op de halen, dan met de fiets (over die afgesloten brug, dat mocht wel van de groenen) en zo drie km tegenwind in de blakke scheldewind naar je werk rijden, en 's avonds hetzelfde traject terug (met meewind), je auto ophalen, je kinderen ophalen, naar de winkel en terug naar huis . (tijdsduur: een uurtje! who cares! de groenen hebben tijd genoeg) Ik ben gestopt met werken! En nu de clue: waarom bouwde men die brug (die constant is afgesloten in één richting, in andere richting mag je erover)? Omdat er ooit een zware ontploffing was en de hulpdiensten a) niet wisten waar ze moesten zijn, en b) mee in de file stonden. Groene oplossing: we bouwen een brug en die is alléén toegankelijk als er een fabriek ontploft!
__________________
Waarom islam"fobie"? Betaalt U ook mee de religieuze halal taks die het terrorisme financiert? Kijk hoeveel er verdiend wordt met halal certificatie van dingen die totaal niet hoeven gecertificeerd te worden. https://www.youtube.com/watch?v=YVPngzSE94o Laatst gewijzigd door circe : 18 september 2007 om 17:18. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#13 |
Europees Commissaris
Geregistreerd: 3 juli 2003
Locatie: Antwerpen-Deurne
Berichten: 7.132
|
![]() Het zou al mooi zijn moesten de "fiskale vluchtelingen" die nu in Noordbelgië wonen en dagelijks naar de randstad pendelen terug dichter bij hun werk kunnen wonen. Ik geloof dat het in het buitenhof of zo ter sprake kwam nl. datmen in Nedrland het probleem eerder in "of" termen bekijkt : ofwel investeren in Openbaar vervoer ofwel in Wegen. Meer concentratie naar de steden toe vereist een grondige veiligheidsaanpak en ook ..meer veilig en betrouwbaar openbaar vervoer in die steden. Een samenwerking tussen de Spoorwegen en de stadsnetten kan hier rationalizerend werken (en beetje naar duits model) - een fusie tussen de netwerken in de Randstad zou bv. geen slecht idee zijn. Wat de wegen betreft zie ik het verbreden van bestaande wegen minder zitten dan wel het aanleggen van nieuwe wegen
en de klare aanduiding van alternatieve wegen. Een studie zou moeten uitwijzen of in aanvulling van de >HST verbinding Parijs/Amsterdam - ook andere HST verbindingen wenselijk zijn, ik zou me kunnen voorstellen dat een lijn Luik-Maastricht-Amsterdam of Nijmwegen-Randstad, Groningen-Amsterdam indien de tijdswinst voldoende groot is inderdaad een bepaald autoverkeer kunnen afremmen. In vlaanderen experimenteert men nu met spreiding van de laad- en lostijden ivm vrachtverkeer (flexibelere uren om in de antwerpse haven en de bedrijven). Als we de Benelux als een logistiek geheel betrachten kunnen waarschijnlijk ook ro/ro oplossingen per spoor en over de waterwegen soelaas brengen. Dat zijn "oplossingen" die nu reeds mondjesmaat gebeuren, na te gaan is hoe deze wegontlastingen meer toepassing kunnen vinden eventueel door financiële injecties.
__________________
Deze gebruikersnaam wordt niet meer benut - maar wel mijn werkelijke naam : Roger Verhiest |
![]() |
![]() |
![]() |
#14 |
Parlementslid
Geregistreerd: 11 april 2007
Berichten: 1.898
|
![]() Ja, zoals 100 jaar geleden: arbeiders die in de huisjes van de fabriekseigenaar wonen, lekker dicht (of op ) bij het fabrieksterrein! Wonen is een recht en mag niet afhangen van de werksite.
__________________
Try al little tenderness (Otis Redding zaliger) |
![]() |
![]() |
![]() |
#15 | |
Secretaris-Generaal VN
Geregistreerd: 28 januari 2005
Locatie: Ergens tussen Dollard en Duinkerken
Berichten: 37.539
|
![]() Citaat:
Ik ken echt mensen die op 150 meter van mijn werk wonen, maar toch de auto pakken omdat het "not-done" is om op een fiets te rijden. Asfaltjunkies moet men echt een beetje sturen. En, ik heb zelf ook een auto, maar gebruik die nooit voor het woon-werk-verkeer.
__________________
![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#16 |
Secretaris-Generaal VN
Geregistreerd: 16 januari 2006
Berichten: 28.141
|
![]() Ik pleit enkel voor een wat stedengeconcentreerder huisvestingsbeleid. Het enige wat zal gebeuren is dat grondprijzen buiten de steden wat zullen stijgen.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#17 |
Secretaris-Generaal VN
Geregistreerd: 28 januari 2005
Locatie: Ergens tussen Dollard en Duinkerken
Berichten: 37.539
|
![]() En geen bedrijventerreinen meer in "The middle of nowhere", maar indien mogelijk dicht bij de woonwijken.
__________________
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#18 | |
Secretaris-Generaal VN
Geregistreerd: 22 december 2002
Locatie: Antwerpen
Berichten: 49.144
|
![]() Citaat:
AL mijn buren gingen vroeger met eigen vervoer naar het werk. Tot... we een tramlijnverbinding kregen. Niemand heeft ook maar énige moeite moeten doen om die mensen "te overtuigen" om hun auto thuis te laten staan. Iemand die dag in dag uit naar het werk moet rijden, daarbij uren verliest in de file, die gaat niet voor zijn pleziertje de auto instappen als hij andere mogelijkheden heeft. En d�*t wordt al te dikwijls vergeten.
__________________
Waarom islam"fobie"? Betaalt U ook mee de religieuze halal taks die het terrorisme financiert? Kijk hoeveel er verdiend wordt met halal certificatie van dingen die totaal niet hoeven gecertificeerd te worden. https://www.youtube.com/watch?v=YVPngzSE94o |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#19 |
Perm. Vertegenwoordiger VN
Geregistreerd: 4 november 2004
Berichten: 14.274
|
![]() Als alles goed gaat heb ik vóór het weekend dit karretje nieuw (vracht-brommobiel, wel erg duur, klik foto's om te vergroten):
http://mega-vehicles.com/home.php?modele_id=32
__________________
Als het regent in Limburg, kan het op Aarde best mooi weer zijn. |
![]() |
![]() |
![]() |
#20 |
Eur. Commissievoorzitter
Geregistreerd: 22 februari 2004
Locatie: where the birds sing a pretty song
Berichten: 8.389
|
![]() Als je je job zo belangrijk vindt dat je elke week uren in de file wil staan, dan moet je het maar weten. Dat is zo al straf genoeg, daar hoeven geen taksen meer bovenop te komen.
Ikzelf ben al jaren geleden bij mijn verstand gekomen. Ik vertik het gewoon van een baan te nemen die verder dan 5 km van mijn voordeur ligt. Laatst gewijzigd door Flippend Rund : 18 september 2007 om 18:57. |
![]() |
![]() |