![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#1 |
Minister
|
![]() We weten dat België en Nederland tijdens de Tweede Wereldoorlog door de Duitsers zijn bezet. Aanvankelijk werd er geloofd dat de nazi's een Groot-Nederlandse staat zouden toestaan. De nazi-bezetting zag hier echter niets in. Hitler verbood zelfs alle Groot-Nederlandse propaganda, en sommige groepen als Nederland Eén! gingen in het verzet. Vooraanstaande Groot-Nederlanders kwamen zelfs in een gevangenkamp terecht, zoals de bekende Nederlandse professor Pieter Geyl.
Maar nu vraag ik mij af: Waarom? Waarom verbood Hitler zo nadrukkelijk de Groot-Nederlandse propaganda en was hij vierkant tegen deze gedachte gekant? De nazi's droomden immers van een groot Germaans Rijk, was een Groot-Nederland hiervoor dan geen belangrijke tussenstap, gezien vanuit hun standpunt?
Atmosphere quote .... zichzelf en valt door de mand als dubbelaccount: Laatst gewijzigd door DebianFox : 19 september 2007 om 11:10. |
![]() |
![]() |
![]() |
#2 |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() paranoia?
verdeel en heers is toch het overheersingsscenario?
"Het is de gelovige die, niet het geloof dat bescherming nodig heeft. Mensen hebben mensenrechten, religies, geloven en ideeën hebben die niet.'' Laatst gewijzigd door the_dude : 19 september 2007 om 11:12. |
![]() |
![]() |
![]() |
#3 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#4 |
Minister
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#5 | |
Europees Commissaris
|
![]() Het is geen grap hoor.
Zie uitgangspunt 1 van de Baarle werkgroep: Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#6 |
Minister
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#7 |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Omdat Hitler een moorddadige dommekloot was...
![]() |
#8 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#9 |
|
![]() Als men mij vroeger de waarheid heeft verteld, lagen er plannen klaar om o.a de Nederlanders te deporteren naar (nog te veroveren) Russische gebieden en Nederland vol te zetten met raszuivere en politiek onverdenkbare Duitsers. Ik vermoed dat het ze vooral ging om onze gunstig liggende zeehavens, dus wellicht had dan ook het gebied van Antwerpen "mogen" meedoen.
![]() |
#10 |
Minister
|
![]() Hitler was niet echt geïnteresseerd in de verzuchtingen van flaminganten en de in de jaren 30 opkomende Vlaamse Nieuwe Orde bewegingen, hij was wel vol lof over Leon Degrelle van REX, die katholiek, Belgicistisch en zeer koningsgezind was.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#11 | |
Minister
|
![]() Citaat:
Men wou de ganse bevolking uit Nederland en België verhuizen naar een vooropgestelde regio in Polen. De plaatselijke bevolking zou moeten verhuizen naar de regio rond het barre Archangelsk, omdat die Slavisch dus van een minderwaardiger ras waren. Dit alles zou te voet gebeuren, enkel voor kinderen en bejaarden zou transport worden ingezet. De leeggekomen Benelux gebieden zou dan plaats maken voor een Nieuw-Bourgondisch Rijk der SS, bewoond door enkel de meest pure raszuivere Ariërs geregeerd door Himmler die zich de hertoglijke titel toeëigend, en zich enkel moet verantwoorden aan de Führer. Verder suggereerde de auteur nog dat Hitler een psychosexuele afwijking had maar waarover hij het onkies vond erover verder uit te wijden, dat dokters in de toekomst misschien wel raad zullen weten met zulke afwijkingen. Er volgden nog een aantal bijzonderheden waardoor men suggereerde dat het om een voorliefde voor uitwerpselen ging. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#12 | |
|
![]() Citaat:
![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#13 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#14 |
Burger
|
![]() ik snap der niks van
|
![]() |
![]() |
![]() |
#15 | |
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#16 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Heb je daar wat meer achtergrondinformatie over? 't Is immers de eerste maal dat ik zoiets hoor. 't Lijkt me wel interessant die even verder uit te diepen.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#17 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#18 |
|
![]() Duits is eerlijk gezegd NIET schoon.
Nederlands kan ook lelijk zijn, maar Duits klinkt koud... |
![]() |
![]() |
![]() |
#19 | |
|
![]() Het eerste land dat in het Groot-Duitse Rijk zou geïntegreerd worden, was Nederland. Ook voor Vlaanderen was dit de bedoeling, daarvoor was hier in Vlaanderen DeVlag (Duitsch-Vlaemsche Arbeidersgemeenschap) opgericht. DeVlag zou al snel een zware concurrent worden van het VNV in de collaboratie, en op het einde van de bezetting was het VNV zowat volledig overvleugeld door DeVlag.
Hitler zelf verklaarde dat ie pas over het lot van België (en ik veronderstel ook Nederland) zou beslissen na het einde van de oorlog, dan wel uitgaande van de veronderstelling dat ie de oorlog zou winnen uiteraard ![]()
![]() |
![]() |
![]() |
#20 | |
|
![]() Jawohl, Deutsch ist eine sehr schöne Sprache
![]() |
![]() |