![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Staatsinrichting Vlaanderen versus Wallonië? Een unitaire, federale, confederale staat of meteen Vlaanderen onafhankelijk. Dit is het forum bij uitstek voor discussies over de Belgische staatsinrichting. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#1 |
Minister
|
![]() Al lang zijn er die in negatieve zin over vlaams-nationalisme praten, alsof het iets kwaadaardigs is.
Maar wat met belgicisten? Daarnet in het VRT nieuws was het over zo'n mensen. Ze beginnen hun belgische tricolor buiten te hangen als reactie op de huidige stand van zaken, allemaal franstaligen natuurlijk. Dit vind ik eigenlijk ook nationalisme, eigenlijk zoals Servië, die lang hebben blijven volharden in hun Joegoslavië, zoals deze belgische nationalisten. Hopelijk sturen ze op den duur geen leger op ons af; zoals de serven wel deden! Belgisch nationalisme dus. Dat vind ik wel iets bedreigend. ![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#2 |
Minister
|
![]() Nationalisme of misschien communisme van de PS. A La Sovjet-Unie. Verschillende volken te samen drummen in één club. En het dan één natie noemen. Zo zie ik dit belgisch systeem.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#3 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Er worden per definitie verschillende volkeren in een natie geduwd. Dat is evident. Tenzij jij zo autoritair gaat zijn om tegen anderen te zeggen hoe ze zich moeten voelen, natuurlijk.
![]() |
![]() |
![]() |
#4 |
Minister
|
![]() Hoezo? Het is sowieso auotiritair om twee veschillende volkeren in één klein landje bijeen te duwen. Ze onozel en dom houden dat ze bijeen worden gedrumd is de kunst.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#5 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Ik denk niet dat de Ieren zich zo "geduwd" voelden in de Ierse Republiek, integendeel. En ook niet de Grieken toen ze zich in het midden van de 19e eeuws losworstelden uit de Ottomaanse greep.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#6 |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Wie zal het zeggen.
![]()
![]() |
#7 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#8 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
nederland: friezen, brabanders, limburgers... allemaal samengedrumd in één club. de nederlandse sovjet-staat. ![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#9 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() IJveren voor meer samenwerking en dialoog beschouw jij als een gevaarlijke ideologie??
![]() |
#10 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
ik heb nog geen belgicisten weten dwepen met het nazisme en de collaboratie. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#11 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#12 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#13 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#14 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Alle Ieren voelen zich Ier? Die is nieuw.
![]() |
![]() |
![]() |
#15 | ||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() Ik wou dat ik de mensen van politics hun gedachtenlezermachine had. Dat zou pas cool zijn.
![]() |
![]() |
![]() |
#16 | ||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Om maar iets te zeggen dat 'volkeren' een idiote term is die politiek eigenlijk geneutraliseerd moet worden. Vlamingen bestaan in zoverre dat er mensen zijn die zich Vlamingen voelen. Tenzij je geen probleem hebt met te zeggen wie wél en wie niét Vlaming is. Maar goed, ik verkies het minder autoritaire.
![]() |
![]() |
![]() |
#17 |
Banneling
|
![]() jaja, en we hebben ook nog hallstatt nordics, alpines, borrebies, celtic nordics... krijgen die ook niet allemaal een eigen staat?
we kunnen misschien terug in stamverbanden gaan leven en onderling oorlog voeren zoals 2000 jaar geleden. |
![]() |
![]() |
![]() |
#18 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#19 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Eens goed lezen: "Ik denk niet dat de Ieren zich zo "geduwd" voelden in de Ierse Republiek, integendeel."
Ik had het dus geenszins over het Ierse eiland, waar je inderdaad ook Britsgezinden vindt (meer bepaald in Noord-Ierland). |
![]() |
![]() |
![]() |
#20 |
Europees Commissaris
|
![]() Wij weten al twee eeuwen waar de codewoorden "samenwerking" en "dialoog" voor staan. Het Belgicisme verpakt zichzelf in hoogdravende humanistische bewoordingen, maar berust eigenlijk op verzet tegen de democratie, op imperialisme en autoritarisme. Een gevaarlijke ideologie, dus.
Laatst gewijzigd door Kortaf : 19 september 2007 om 07:48. |
![]() |
![]() |