![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn. |
Bekijk resultaten enquête: Kan dit voor u? | |||
Ja |
![]() ![]() ![]() |
7 | 28,00% |
Nee |
![]() ![]() ![]() |
18 | 72,00% |
Aantal stemmers: 25. Je mag niet stemmen in deze enquête |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#1 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#2 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Kid Nation =/= Big Brother voor kinderen.
Eerder een expeditie Robinson, maar dat klinkt niet zo smëuig, want daar lieten ze geen blote billen zien en hadden mensen privacy. Bij Big Brother niet. En is je vraag juridisch of moreel? Juridisch moet zeker kunnen. Moreel, och, het is niet het einde van hun sociale wereld, hoor. Dan kan je 'de jeugd van tegenwoordig' ook slecht vinden. (Maar dat was dan wel weer met ouderen, dat is waar.)
![]() |
![]() |
![]() |
#3 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() De juridische achtergrond van deze zaak vind ik ook wel minder. Maar in principe heb ik daar geen problemen mee.
![]() |
![]() |
![]() |
#4 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Neen.
![]() |
![]() |
#5 |
Banneling
|
![]() past wel bij het logo van CBS.
Jong geleerd is oud gedaan zekers? |
![]() |
![]() |
![]() |
#6 |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Scoutingkamp prima, live op TV met een grote hoeveelheid geld in het spel (en daarmee druk van de geldhongerige ouders), nee dank u. In een geval als de gouden kooi zeg ik graag "ze doen maar", er zijn mensen die het willen maken, die mee willen doen, die het uit willen zenden en die ernaar kijken, er is markt voor en iedereen is er blij mee. In het geval van kinderen word het anders, vooral vanwege de bedragen worden de ouders erbij betrokken, bepaalde ouders schrijven hun kind in, en welk kind wil zijn ouders nou teleurstellen? Er is een ongezonde druk waar niet elk kind mee om kan gaan, niet elk kind van 8 in ieder geval.
![]() |
![]() |
#7 |
Minister
|
![]() Ik heb niets tegen een dergelijk programma. Volgens mij kunnen die kinderen in die zes weken enorm veel bijleren. Bovendien zijn er psycholgen, dokters en andere volwassenen aanwezig die een oogje in het zeil houden.
Ik kijk er niet raar van op dat er kritiek op komt. Tegenwoordig worden mensen zo erg betuttelt, dat je er niet goed van wordt. ![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#8 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#9 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#10 |
Minister
|
![]() Doet me denken aan Lord of the Flies...
Ik zie eigenlijk niet veel verschil tussen dit en programma's met talentenshows voor kinderen die er al bestaan. Laatst gewijzigd door Johan217 : 22 september 2007 om 10:07. |
![]() |
![]() |
![]() |
#11 |
Banneling
|
![]() Tgoh kan zoiets,tuurlijk kan zoiets maar of dat aangeraden is?Geen flauw idde.
Ik laat gewoon doen,er word trouwens niemand vermoord door mee te doen aan een programma als bv big brother. Mjah,mij maakt het geen fluit uit of ze dat nu doen of niet. Mensen weten vantegenwoordig op alles wel wat om op te kankeren. |
![]() |
![]() |
![]() |
#12 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Talentshows voor ouders die zichzelf willen bewijzen door hun kinderen zo'n dingen aan te praten ... pffff , da's al hetzelfde als de mislukte voetballer die z'n kinderen verplicht om te gaan voetballen en te dromen van een carriëre als stervoetballer ....
![]() |
#13 |
|
![]() Ik wil daar in de eerste plaats vooral naar kijken.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#14 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Kan ook niet bij volwassenen, laat staan kinderen.
![]() |
#15 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Voyeurisme alom.
Laatst hoorde ik iemand vertellen over katten met een soort webcam in de halsband. Moet een uitzending op tv geweest zijn, onlangs. Kwestie dat de huisbaasjes weten wat hun lievelingsdier uitspookt. Waar eindigt dit? |
![]() |
![]() |
![]() |
#16 |
|
![]() Zolang er geen priesters in mee spelen zie ik er geen kwaad in.
![]()
![]() |
![]() |
#17 |
|
![]() ![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#18 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Maar het is niet aan mij besteed. Ik ben noch voyeur, noch prostitué. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#19 | |
Minister
|
![]() Citaat:
Ik ken zo'n moeder die haar dochter van heel kleins af elke dag liet oefenen opdat ze de nummer 1 zou worden in dansen. Mijn dochter was bijna even oud en speelde met poppen maar dat meisje had daar nooit tijd voor. Altijd moest ze de beste zijn voor haar moeder, altijd moest ze danspasjes oefenen en altijd weer kwam die moeder met foto's aandraven van haar dochtertje die zo fanatastisch kon dansen. Dat meisje kreeg zelfs vrij van school om in het buitenland mee te doen aan wedstrijden. Intussen is ze 17 jaar, ze is nooit kind geweest, heeft nooit gespeeld. Nu is ze fotomodel en moet alweer de beste zijn. Triestig is het. ![]() Met dat meisje kan je trouwens geen zinnig gesprek voeren, ze kent immers maar één ding ding in haar leven, pogen om de beste te zijn. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#20 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |