![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#1 |
Provinciaal Gedeputeerde
|
![]() Politiecommissaris over 11 september
[19.09.2007 13.43u - “Nog nooit ben ik zo beschaamd geweest om commissaris te zijn. Dat ik dit nog moet meemaken op een goede drie maand voor mijn pensioen is zeer erg. Het gaat over de manier waarop mijn collega’s een aantal leden van het Vlaams Belang hebben mishandeld. Een grotere schande bestaat er niet. Terwijl zij aan het praten waren met de pers, werden ze hardhandig weggevoerd, geslagen en op de grond gegooid, en dit zonder de minste reden. Er was geen sprake van geweld, noch van enige vernielingen.” Dat schrijft politiecommissaris Alex Herreman in een boze brief op internet en deze week overgenomen door ’t Pallieterke. De bikkelharde analyse gaat lijnrecht in tegen enkele progressieve rakkers in de media die zich vrolijk maken over het brutaal neerslaan van een vreedzame protestactie, of die volhouden dat het Vlaams Belang het zélf heeft gezocht. “Als je dit vergelijkt met de situatie een aantal maanden geleden waar diezelfde politie in Antwerpen passief stond toe te kijken met de handen op de rug, mooi in het gelid; terwijl een verboden betoging van allochtonen uitdraaide op de vernieling van honderden auto’s en tientallen uitstalramen, dan word je misselijk van ellende”, gaat de politiecommissaris verder. “Daarenboven weet ik, als insider, dat de steun die de politie van Brussel aan de federale had gevraagd, werd toegewezen aan een afdeling uit het Luikse. Wetende dat vooral mensen van het Vlaams Belang aanwezig zouden zijn, was d�*t een provocatie (!) van het zuiverste soort. Dit wordt bevestigd door de beledigingen die door deze politiemensen werden geroepen, zoals ‘sale Flamand’, hetgeen geen barst te maken had met de manifestatie zelf. Ook oud-politieman Hubert Buysse is niet te spreken over het optreden van de knokploeg van de politie: “Als ik vandaag in Gazet van Antwerpen de foto zie waarbij Frank Vanhecke hardhandig aangepakt wordt door vijf ‘moedige’ politiemannen, moet ik wel tot de vaststelling komen dat daar één en ander op ondeontologische wijze is gebeurd. “Ik was destijds ook geen doetje”, citeert ’t Pallieterke Hubert Buysse, “maar als men ziet op welke wijze Vanhecke door een, laat ons maar zeggen, laffe agent in de geslachtsdelen geknepen wordt, terwijl hij in bedwang gehouden wordt door vier andere ‘helden’ dan lijkt mij dat toch ver over het toelaatbare. Vervang op de foto Vanhecke door een moslim, door een milieuactivist of door een linkse politieke rakker en de wereld staat op zijn kop. De Vlaams Belangers echter lijken vogelvrij verklaard te zijn en d�*t is zeker niet democratisch.” Veel moeten we daar niet aan toevoegen. Wel straf dat ze dit voorval in de doofpot weten te steken he ,ik had gedacht dat men op de zevende dag ging over hebben.....maar ja in de 7de dag durft men de politiek niet echt meer aansijden omdat ze in een debat met vb steeds op hun bekkie gaan .......wat een achterlijk land seg pfffff ![]()
![]() Laatst gewijzigd door benji : 30 september 2007 om 21:10. |
![]() |
![]() |
![]() |
#2 |
Staatssecretaris
|
![]() http://www.vlaamseonafhankelijkheid.be/list.asp
En hij staat ertussen... Hij heeft ook zijn politieke overtuiging, net zoals ik en gij. En die politieke overtuiging geeft vorm aan zijn interpretatie van feiten. 'T is niet omdat hij politieman is dat zijn politieke mening zijn aanvoelen over een optreden van de politie niet kleurt. Zeker niet 3 maand voor zijn pensioen ![]()
Laatst gewijzigd door Maes_P : 30 september 2007 om 21:20. |
![]() |
![]() |
![]() |
#3 | |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#4 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() En juist omdat hij in pensioen gaat, doet het totaal niet terzake dat hij politieman is. Hij is gewoon 1 van de 6 miljoen vlamingen met een persoonlijke mening omtrent deze zaak. Moeten we nu 6 miljoen draden openen zodat iedere Vlaming zijn eigen topic heeft?
|
![]() |
![]() |
![]() |
#5 |
Gouverneur
|
![]() Feit blijft dat die betoging gewoon zeer onhandig is aangepakt. Uiteraard tupisch voor een PS'er die er nog steeds van uit gaat dat VB-bashing werkt (terwijl elke gezonde mens weet dat dit het VB alleen maar sterker maakt).
Thielemans en de politiediensten verdienen in deze zaak inderdaad een kleine berisping, al is het maar omdat ze door hun domheid het VB nogmaals in de favoriete slachtofferrol hebben gebracht.
![]() |
#6 |
Banneling
|
![]() ik vind dat die agenten nog mild geweest zijn voor die relschoppers.
ze hadden voor mij gerust hun matrakken nog eens mogen gebruiken. om het stof wat uit die nette italiaanse design-maatpakjes te kloppen. |
![]() |
![]() |
![]() |
#7 |
Gouverneur
|
![]() Begrijp jij dan niet dat elke klap/trekbeweging/enz. publiciteit is voor het VB?
![]() |
#8 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
gewoon de stormram ertegen. publiciteit of niet. zo moet dat. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#9 |
Vreemdeling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#10 |
|
![]() Hypocriete commissaris, dat hij deels gelijk heeft (nl. dat men mensen zo niet moet behandelen omdat men een uniformke draagt) doet er weinig toe. Hier gaat hij volledig de mist in: "Vervang op de foto Vanhecke door een moslim, door een milieuactivist of door een linkse politieke rakker en de wereld staat op zijn kop."
|
![]() |
![]() |
![]() |
#11 | |
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#12 | ||
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
![]() |
#13 |
|
![]() "Een grotere schande bestaat er niet. Terwijl zij aan het praten waren met de pers, werden ze hardhandig weggevoerd, geslagen en op de grond gegooid, en dit zonder de minste reden." En hier neemt hij een loopje met de feiten, alé of toch het geen we daarvan gezien hebben in de media.
@DA: Ach kom, ik heb al wel ergere dingen gehoord van betogingen, zonder dat daar veel over te horen was in de media. Die kerel moet nu niet gaan doen of de flikken altijd poeslief met iedereen die ze 'moeten' arresteren omgaan. |
![]() |
![]() |
![]() |
#14 |
Staatssecretaris
|
![]() Het is inderdaad zo dat dat zijn mening is.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#15 | ||
|
![]() Citaat:
Laatst gewijzigd door Den Ardennees : 1 oktober 2007 om 12:45. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#16 |
Staatssecretaris
|
![]() Oh the humanity!
|
![]() |
![]() |
![]() |
#17 | |
Parlementsvoorzitter
|
![]() Citaat:
Jij hebt echt een probleem, hoor... ![]() Ligt het nu aan een minder intelligentiequotiënt of aan pure kortzichtigheid? Of profileer je jezelf gewoon graag als eikel?
![]() |
![]() |
#18 |
Burger
|
![]() Goh dus politiegeweld mag van jouw of mag het enkel tegen mensen die jouw mening niet delen.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#19 |
Staatssecretaris
|
![]() b
|
![]() |
![]() |
![]() |