Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Maatschappij en samenleving
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn.

Antwoord

Discussietools
Oud 25 juli 2009, 20:37   #1
Omar Torrijos
Banneling

Standaard Financial Times (UK): Drug groups to reap swine-flu billions

Citaat:
Some of the world’s leading pharmaceutical companies are reaping billions of dollars in extra revenue amid global concern about the spread of swine flu.

Analysts expect to see a boost in sales from GlaxoSmithKline, Roche and Sanofi-Aventis when the companies report first-half earnings lifted by government contracts for flu vaccines and antiviral medicines.

http://www.ft.com/cms/s/0/375dde06-7...nclick_check=1

Omar Torrijos is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 juli 2009, 11:28   #2
zondebok
Banneling

Standaard ziekte is bussiness

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Omar Torrijos Bekijk bericht
Om uit de crisis te komen niets beter als een goeie pandemie. Hoeveel ziekte's liggen er nog te wachten in de laboratoriums ?
Vroeger begonnen " ze " een oorlog ergens. Vandaag laten " ze " een ziekte los. Harde realiteit, of zwakzinnige complottheorie ? Ik vind het zo een gek idee nog niet. Hoe moeilijker te geloven, hoe geloofwaardiger.

Laatst gewijzigd door zondebok : 26 juli 2009 om 11:29.
zondebok is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 juli 2009, 14:12   #3
Omar Torrijos
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door zondebok Bekijk bericht
Om uit de crisis te komen niets beter als een goeie pandemie. Hoeveel ziekte's liggen er nog te wachten in de laboratoriums ?
Vroeger begonnen " ze " een oorlog ergens. Vandaag laten " ze " een ziekte los. Harde realiteit, of zwakzinnige complottheorie ? Ik vind het zo een gek idee nog niet. Hoe moeilijker te geloven, hoe geloofwaardiger.
Inderdaad.. Maar ik kan(eerder wil) maar moeilijk geloven dat alle professoren pharmacologie mee in dat complot zitten? Of betalen Lilly en Bayer?

Ik las ergens dat de pharmaindustrie meer verdient als de auto- en wapenindustrieën samen. Klopt daar wat van?

Of er zitten een paar heel vieze ventjes aan de top bij de pharmaco's die samen met de CIA effectief "for the sake of the economy" wat rotzooi laten vliegen.. Of toch gewoon deplorabele toestanden in varkenskwekerijen? Dankzij de goede vrienden van de media zullen we vrijwel nooit het fijne van iets weten..
Omar Torrijos is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 juli 2009, 17:38   #4
zondebok
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Omar Torrijos Bekijk bericht
Inderdaad.. Maar ik kan(eerder wil) maar moeilijk geloven dat alle professoren pharmacologie mee in dat complot zitten? Of betalen Lilly en Bayer?

Ik las ergens dat de pharmaindustrie meer verdient als de auto- en wapenindustrieën samen. Klopt daar wat van?

Of er zitten een paar heel vieze ventjes aan de top bij de pharmaco's die samen met de CIA effectief "for the sake of the economy" wat rotzooi laten vliegen.. Of toch gewoon deplorabele toestanden in varkenskwekerijen? Dankzij de goede vrienden van de media zullen we vrijwel nooit het fijne van iets weten..
Pharmaindustrie is een enorme omzet. En het werk van een brave en eerlijke professor kan best door een corrupte schoft slecht gebruikt worden. Dus die hoeven lang niet allemaal in een complot te zitten. En er bestaat ook nog zoiets als druk uitoefenen op iemand : braaf doen wat wij zeggen, en je krijgt een mooi loon daarvoor. Zoniet een portie lood, maar pas nadat je familie van alles overkomen is.
Oud 26 juli 2009, 21:45   #5
Johan Bollen
Secretaris-Generaal VN

Johan Bollen's schermafbeelding

Standaard

Ik was er ook ingetrapt naar aanleiding van de eerste statistieken uit Mexico die de mortaliteit sterk overdreven. Als er ooit eens een echt gevaarlijke ziekte de ronde doet zal de waakzaamheid van de mensen verlaagd zijn door dit soort van 'commerciële' epidemieën. Zo onschuldig is het dus allemaal niet.
Johan Bollen is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 juli 2009, 22:39   #6
zondebok
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Johan Bollen Bekijk bericht
Ik was er ook ingetrapt naar aanleiding van de eerste statistieken uit Mexico die de mortaliteit sterk overdreven. Als er ooit eens een echt gevaarlijke ziekte de ronde doet zal de waakzaamheid van de mensen verlaagd zijn door dit soort van 'commerciële' epidemieën. Zo onschuldig is het dus allemaal niet.
Alles waar geld mee gemoeid is, is nooit onschuldig.
Oud 26 juli 2009, 22:42   #7
Another Jack
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door zondebok Bekijk bericht
Alles waar geld mee gemoeid is, is nooit onschuldig.
Je bent inderdaad veel beter af zonder, ik zal je per PM mijn rekeningsnr. doorgeven.
Another Jack is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 09:51.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be