Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Immigratie en integratie
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Immigratie en integratie Het forum bij uitstek voor discussies over thema's zoals vreemdelingenbeleid, integratie versus assimilatie, (verplichte) inburgering,...

Antwoord

Discussietools
Oud 3 oktober 2007, 22:18   #1
freespirit
Minister-President

freespirit's schermafbeelding

Standaard Marokkaantjes van 10 jaar met bidmatjes op bosklassen !!!

Ik dacht in Antwerpen de jongste tijd over integratie (of een gebrek daaraan) al veel te hebben gehoord / gezien, maar wat ik recentelijk vernam, slaat toch wel alles. Ik sprak namelijk met een aantal mensen die al dan niet professioneel betrokken zijn bij de opvang / organisatie bij de bosklassen, zeeklassen en dergelijke van het lager stedelijk onderwijs. In dit stedelijk onderwijs zitten veel islamieten, wat op zich niet zo vreemd is daar je weet dat van de schoolgaande jeugd binnen de Antwerpse ring 2/3 niet het Nederlands als moedertaal heeft.

Vele stadsscholen komen dus met een vrijwel homogeen 'zwart' (excusez le mot) en dan hoofdzakelijk islamitisch publiek naar dergelijke pedagogische verblijven. Het eerste probleem begint reeds vooraf, want het is vaak een hele opgave voor de school / leerkracht om moslimmeisjes uit de klas mee te krijgen naar een verblijf waar een schoolweekje overnacht moet worden. De toestanden met deze moslimkinderen (voor alle duidelijkheid: in het Antwerpse vooral van Marokkaanse en Turkse afkomst) die wel meegaan, zijn op zijn zachtst uitgedrukt verontrustend te noemen, misschien zelfs weerzinwekkend. Op zulke verblijven valt namelijk op hoe een deel van deze moslimleerlingetjes van thuis uit totaal niet in onze maatschappij geïntegreerd worden en als het ware gebrainwashed worden door een fanatieker wordend islamdictaat.

De discussie over het halalvlees op bosklassen van het Antwerpse stedelijke onderwijs is al (te veel) gevoerd in de media en dergelijke, dus hier wens ik dan ook niet tot vervelens toe op in te gaan. Wat echter nog weerzinwekkender is en de media (nog) niet heeft gehaald, is het feit dat er kindjes van 9 �* 10 jaar hun bidmatjes meenemen naar deze verblijven en van de school en de plaatselijke verblijfsbeheerders eisen dat ze vijf keer per dag met hun gezicht richting Mekka moeten bidden, zoals 'de leer' het hun voorschrijft. Verder dragen jonge meisjes van amper tien al veelal een hoofddoek, willen jongens en meisjes geen gezamenlijke sportactiviteiten doen en mogen jongens / meisjes elkaar niet in pyama zien, want dat hoort niet volgens de islam. Tijdens de maaltijden stellen deze kinderen de maaltijden die ze krijgen, zelfs al wordt hun beloofd dat ze halal zijn en er dus ook absoluut geen sprake is van varkensvlees, steeds in vraag gesteld en weigeren ze vaak het 'speciale' eten tot zich te nemen. Al deze beslommeringen leiden ertoe dat het gehele verblijf in het teken komt te staan van de islamkinderen ter wille te zijn, conflicten op te lossen en 'oplossingen' op vanalles en nog wat te bedenken. U kan zich de stress en frustratie bij de leiding, leerkrachten en ander personeel, om nog maar te zwijgen van de 'andere' kinderen, al voorstellen. Kinderen van Marrokaanse of Turkse afkomst die aan deze praktijken toch niet uit zichzelf deelnemen, worden vaak gedwongen door de anderen om mee te doen met hun groep en worden uit hun 'etnische kring' uitgesloten of belachelijk gemaakt.

Het kan niet anders dat de omgeving (daarom niet exclusief de ouders) van deze kindertjes mee 'schuldig' is aan deze radicalisering van de leerlingen. Er moet een draagvlak voor zijn, want ik kan mij niet indenken dat deze kinderen uit zichzelf zomaar al die fanatieke houdingen / handelingen gaan uitvoeren. Hetgeen mij hierbij het meest verontrust is het feit dat dit een evolutie van de jongste tien jaar is. ik zat begin jaren 90 zelf op een stadsschool in het basisonderwijs en toen zaten er ook al heel wat allochtone (moslim)kinderen in mijn school en de andere stadsscholen. Ik kwam met deze dus uiteraard in contact op bos- en zeeklassen, maar ik kan mij niet herinneren dat de kinderen toen bidmatjes meehadden, de meisjes al hoofddoeken moesten dragen, er moeilijk gedaan werd over het eten (behalve misschien geen varkensvlees eten) of dat er niet samen werd gespeeld, jongens en meisjes - allochtoon en autochtoon. Kortom, die kinderen vielen toen niet uit de boot of gedroegen zich niet wezenlijk anders dan de Belgjes. Dat fenomeen van seggregatie is pas de jongste jaren de kop op komen steken.

Met deze post wil ik aantonen dat er wel degelijk onder bepaalde groepen moslimmensen in onze steden een radicalisering op het vlak van islambeleving aan de gang is, vermits zelfs het gedrag van jonge kinderen ingrijpend is gewijzigd de jongste jaren. Ikzelf - hoewel ik mij niet hoef te verdedigen - ben absoluut geen racist of Vlaams Belanger, maar stoor mij wel aan deze fanatieke houding die onder die kinderen wordt aangekweekt. Ik heb een aantal allochtone vrienden / kennissen, kom relatief veel met hun in contact en velen onder hen vinden deze evolutie eveneens verontrustwekkend. Bij het (onderwijzend of opvoedend) stadspersoneel zijn er vele mensen die zich ook ergeren aan deze evolutie, maar slechts weinigen durven met de problemen naar buiten te komen of ze aan te kaarten. Bij 't stad heerst er op dat gebied een soort van 'omerta', wie de problemen naar buiten brengt, verbrandt z'n vingers. Het is natuurlijk - vanuit hun standpunt - wenselijk dat het Stedelijk Onderwijs en de Stad Antwerpen dit potje gedekt kunnen houden en de problemen niet gemediatiseerd worden, want dat zou weer een hele controverse losweken en zou volgens sommigen koren op de molen van de Antwerpse oppositie kunnen zijn (en we weten allemaal welke partij dat is). Nogmaals, ik ben absoluut geen extreem-rechts denker, islamhater of xenofoob, maar ik vind de geschetste evolutie onrustwekkend. Hopelijk is er iemand van 't stad goed geplaatst zo moedig om dergelijke wantoestanden aan te kaarten / naar buiten te brengen.

Laatst gewijzigd door freespirit : 3 oktober 2007 om 22:41.
freespirit is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 oktober 2007, 06:09   #2
Esperanza
Eur. Commissievoorzitter

Esperanza's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door freespirit Bekijk bericht
Het kan niet anders dat de omgeving (daarom niet exclusief de ouders) van deze kindertjes mee 'schuldig' is aan deze radicalisering van de leerlingen. Er moet een draagvlak voor zijn, want ik kan mij niet indenken dat deze kinderen uit zichzelf zomaar al die fanatieke houdingen / handelingen gaan uitvoeren.
Uiteraard zijn kinderen hier niet verantwoordelijk voor. Religieus "bewustzijn" en de ermee gepaard gaande regeltjes en voorschriften wordt aangeleerd, het is allesbehalve aangeboren. Het probleem is zowel uiterst complex als wereldomvattend. Een treffende illustratie :

Tijdens het voorontwerp van het IVRK werd het ondertussen beruchte artikel 14 geschrapt onder druk van het Vaticaan en een lange reeks islamitische landen. Vrijheid van godsdienst voor kinderen. Een begrip dat uiterst elastisch wordt toegepast.

Een strikte toepassing van dit artikel kent maar weinig aanhangers, ook hier op het forum. Je zou versteld zijn van het aantal forummers alhier die onomwonden pleiten voor het in hun ogen onvervreemdbaar recht voor het geven van een religieuze "opvoeding" - zijnde het inlepelen van de godsdienst van de ouders - en terzelfdertijd kritiek leveren op de uitwassen van in het bijzonder de islam. Logica en consequentie is anders...

Zolang de maatschappij (globaal) blijft vasthouden aan het concept dat er niets aan de hand is om kinderen te "onderwijzen" in goddelijke entiteiten zal het probleem blijven bestaan.

In de documentaire "The roots of all Evil" heeft Richard Dawkins dit op een pijnlijke manier aangetoond. Kleine kinderen die de Koran uit het hoofd leren, kleine kinderen die enthousiast 'Praise The Lord' roepen, kinderen alom die worden aangeleerd dat hun god de Enige Echte Ware is, kinderen alom die worden geindoctrineerd in obscurantisme. Uitwassen zijn onvermijdelijk.

Anno 2007 is dit een dieptriest tafereel.

Laatst gewijzigd door Esperanza : 4 oktober 2007 om 06:14.
Esperanza is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 oktober 2007, 08:56   #3
lantjes
Eur. Commissievoorzitter

lantjes's schermafbeelding

Standaard

De volgende stap is de autochtone bosklassertjes VERPLICHTEN van ook een matje mee te nemen om de allochtone kindjes niet voor de borst te stoten...?
Met de voeding is het al zover.....
Oud 4 oktober 2007, 09:09   #4
Jantje
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door lantjes Bekijk bericht
De volgende stap is de autochtone bosklassertjes VERPLICHTEN van ook een matje mee te nemen om de allochtone kindjes niet voor de borst te stoten...?
Met de voeding is het al zover.....
Eigenlijk is die halal voeding nog niet zo slecht, als je ziet wat sommige kinderen eten en drinken, dan word je vaak bang voor hun gezondheid.

En als je weet welke rommel er vaak in onze veoding wor gedraaid, als helemaal.
Jantje is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 oktober 2007, 09:43   #5
lantjes
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jantje Bekijk bericht
Eigenlijk is die halal voeding nog niet zo slecht, als je ziet wat sommige kinderen eten en drinken, dan word je vaak bang voor hun gezondheid.

Maar of het goed is om rituele slachtingen als de norm te beschouwen, laat staan op te dringen....dan heeft dat met gezondheid weinig te maken.
Oud 4 oktober 2007, 09:47   #6
Jantje
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door lantjes Bekijk bericht
Maar of het goed is om rituele slachtingen als de norm te beschouwen, laat staan op te dringen....dan heeft dat met gezondheid weinig te maken.
Ik heb het dan ook niet over de manier van slachten, enkel over het soort voedsel.
Oud 4 oktober 2007, 09:53   #7
Patje48
Lokaal Raadslid

Standaard

Geduld, we gaan het nog meemaken op niet al te lange termijn dat varkensvlees voor iedereen verboden wordt, om onze moslimbroeders niet voor de kop te stoten...
Patje48 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 oktober 2007, 10:05   #8
AdrianHealey
Secretaris-Generaal VN

AdrianHealey's schermafbeelding

Standaard

Ik ben voorstander van een totaal verbod op groenten.
"Anyone who denies the law of non-contradiction should be beaten and burned until he admits that to be beaten is not the same as not to be beaten, and to be burned is not the same as not to be burned."
AdrianHealey is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 oktober 2007, 10:09   #9
bentje
Parlementsvoorzitter

bentje's schermafbeelding

Standaard

Citaat:

Rommel?
Ons vlees is helemaal niet slecht, en mocht je het hebben over hormonen, die zitten ook in halal voeding.
Ik zou niet weten waarom onze kinderen hun eetstijl zouden aanpassen aan een andere cultuur hun gebruiken.
Dat halal gedoe in A'pen ligt al heel lang op m'n maag, maar dat is een andere discussie.
Ontopic: zoals eerder gezegd, de volgende stap is dat autochtone kinderen een matje zullen moeten meenemen.
Beetje per beetje knagen ze aan die rechten, en nemen ze onze rijke cultuur over en gaan het wat verzieken met hun achterlopende manieren.
Sorry dat ik het zo uitdruk trouwens, maar ik doe het voor de kinderen

Laatst gewijzigd door bentje : 4 oktober 2007 om 10:11.
bentje is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 oktober 2007, 10:09   #10
sn00py
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door AdrianHealey Bekijk bericht
Ik ben voorstander van een totaal verbod op groenten.
heu? verklaar je eens nader? om de partij Groen! niet voor het hoofd te stoten?
sn00py is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 oktober 2007, 10:13   #11
AdrianHealey
Secretaris-Generaal VN

AdrianHealey's schermafbeelding

Standaard

Groenten zijn ongezond.
"Anyone who denies the law of non-contradiction should be beaten and burned until he admits that to be beaten is not the same as not to be beaten, and to be burned is not the same as not to be burned."
AdrianHealey is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 oktober 2007, 10:26   #12
Jantje
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door bentje Bekijk bericht
Rommel?
Ons vlees is helemaal niet slecht, en mocht je het hebben over hormonen, die zitten ook in halal voeding.
Ik zou niet weten waarom onze kinderen hun eetstijl zouden aanpassen aan een andere cultuur hun gebruiken.
Dat halal gedoe in A'pen ligt al heel lang op m'n maag, maar dat is een andere discussie.
Ontopic: zoals eerder gezegd, de volgende stap is dat autochtone kinderen een matje zullen moeten meenemen.
Beetje per beetje knagen ze aan die rechten, en nemen ze onze rijke cultuur over en gaan het wat verzieken met hun achterlopende manieren.
Sorry dat ik het zo uitdruk trouwens, maar ik doe het voor de kinderen
Rommel ja, en wat dat overnemen van de eetcultuur of zelfs gewoon de levenscultuur van een andere leefgemeenschap aangaat.
Vele kennen zelfs de Vlaamse keuken en leefgewoontes niet meer.
Het is bijna allemaal Atabisch, Oosters of Amerikaans, als je hen een echte vlaamse schotel voor zet, halen ze hun neus op en lopen ze naar de Quick of de Chinees of bellen ze voor een pizza of een pitta.

Dus, aan wie ligt het eigenlijk dat zij dat dan ook kunnen doen.
En dat matje, ja, zij hebben eigenlijk nog lichaamsbeweging dankzij hun gebeden.
Onze jeugd kent bijna nog enkel de zithouding achter hun pc's.
Dus lichamelijk gezien, heb ik er niet veel optegen dat er een deel van hun cultuur word gebruikt om de jeugd terug op het rechte pad te krijgen.
Geestelijk is natuurlijk een heel ander verhaal.
Oud 4 oktober 2007, 10:41   #13
filosoof
Banneling

filosoof's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door bentje Bekijk bericht
filosoof is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 oktober 2007, 10:42   #14
Infidel
Provinciaal Gedeputeerde

Infidel's schermafbeelding

Standaard

Citaat:

Zijn Mars, chips, ijsjes e.d. dan harram mss???
Infidel is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 oktober 2007, 10:50   #15
Edina
Perm. Vertegenwoordiger VN

Edina's schermafbeelding

Standaard

War een selectieve verontwaardiging weeral! Katholieken en joden hebben zelfs hun eigen scholen. Inclusief religieuze gebruiken. Maar daar komt niemand over klagen. Ik heb in ieder geval liever dat men op scholen ieder zijn religie gunt dan dat men aparte scholen opricht waar één religie verplicht is. Door religie te bestrijden werk je fanatisme overigens alleen maar in de hand.
Edina is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 oktober 2007, 11:05   #16
bentje
Parlementsvoorzitter

bentje's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door filosoof Bekijk bericht
Welke overbodige reactie is dat nu?
Vlaanderen is groter dan Brugge hoor, en het begint altijd ergens, trouwens tot voor kort werkte ik nog steeds in Antwerpen

Laatst gewijzigd door bentje : 4 oktober 2007 om 11:06.
bentje is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 oktober 2007, 11:07   #17
filosoof
Banneling

filosoof's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Edina Bekijk bericht
War een selectieve verontwaardiging weeral! Katholieken en joden hebben zelfs hun eigen scholen. Inclusief religieuze gebruiken. Maar daar komt niemand over klagen. Ik heb in ieder geval liever dat men op scholen ieder zijn religie gunt dan dat men aparte scholen opricht waar één religie verplicht is. Door religie te bestrijden werk je fanatisme overigens alleen maar in de hand.
Niet enkel d�*t, maar wie betaalt dat ganse katholieke net? De gemeenschap...
filosoof is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 oktober 2007, 11:11   #18
lantjes
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Edina Bekijk bericht
'k Geef het grif toe dat ik stilaan meer en meer allergisch aan al wat naar moslim ruikt begin te worden....oververzadiging?
Oud 4 oktober 2007, 11:16   #19
Trapper
Burger

Standaard

godverdomme onze kindjes zouden hun kruis is allemaal mee moeten nemen en t kot zal derekt te klein zijn jaja me de paus lachen mag ma op mohammed moge we niks zeggen int openbaar...
Trapper is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 oktober 2007, 11:17   #20
baseballpolitieker
Perm. Vertegenwoordiger VN

baseballpolitieker's schermafbeelding

Stuur een bericht via MSN naar baseballpolitieker
Standaard

Hoe zit dat eigenlijk met islamitische legers? Gaan die ook vijf keer per dag bidden, zelfs in het heetst van de strijd?

Het volk dient de stem van de partijen te zijn, en de partijen niet de stem van het volk!
De nieuwe Vlaamse Partij! Vrij Vlaanderen
of neem eens een kijkje op ons geüpdate forum:Forum Vrij Vlaanderen
baseballpolitieker is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 12:48.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be