![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#1 |
Minister
|
![]() Ieder jaar opnieuw draagt met hier in Canada, een poppie.
Die dingetjes worden overal te koop aangeboden, waarbij een doosje met die poppies aan de kassa staat. Daarin deponeer je een bedrag (eigen keuze), neemt een poppie speldje eruit en draagt dit dan. De vroegen beginnen in de tweede helft van october, en de poppies worden gedragen tot 11 november. Als eerbetoon aan oudstrijders in de diverse oorlogen, beide WereldOorlogen en ook de latere oorlogen, zoals oa de Korea Oorlog. Het symbool komt van een (oorlogs)gedicht, door een Canadees in Flanders Fields. In Flanders Fields By: Lieutenant Colonel John McCrae, MD (1872-1918) Canadian Army IN FLANDERS FIELDS the poppies blow Between the crosses row on row, That mark our place; and in the sky The larks, still bravely singing, fly Scarce heard amid the guns below. We are the Dead. Short days ago We lived, felt dawn, saw sunset glow, Loved and were loved, and now we lie In Flanders fields. Take up our quarrel with the foe: To you from failing hands we throw The torch; be yours to hold it high. If ye break faith with us who die We shall not sleep, though poppies grow In Flanders fields.
Support the people of Herouxville, Quebec, Canada: http://municipalite.herouxville.qc.ca/avispublic.htm Version francaise:http://municipalite.herouxville.qc.ca/normes.pdf | English version : http://municipalite.herouxville.qc.ca/Standards.pdf Send an email to: [email protected] (*) rmp: rovershoofdman, moordenaar en pedofiel |
![]() |
![]() |
![]() |
#2 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() En de maatschappelijke relevantie daarvan is...?
Stuyckisme 1: "Positieve discriminatie is immers ook racisme" ![]() Stuyckisme 2: "Iemand op mijn werk probeerde me wijs te maken dat onze prins in Wallonië altijd al als prince Philippe door het leven ging." ![]() De langverwachte outing van duveltje382 |
![]() |
![]() |
![]() |
#3 |
Minister-President
|
![]()
![]() |
#4 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Mss hebben eerste-tweede wereldoorlog hier iets mee te maken
![]()
In alles zit er wel wat waarheid ,je moet er enkel maar naar willen luisteren Laatst gewijzigd door duveltje382 : 6 november 2007 om 18:45. |
![]() |
![]() |
![]() |
#5 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
#6 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Er bestaat een forumonderdeel koeien en kalveren waar je gedichtjes kan gaan opdragen en ander geleuter...
Stuyckisme 1: "Positieve discriminatie is immers ook racisme" ![]() Stuyckisme 2: "Iemand op mijn werk probeerde me wijs te maken dat onze prins in Wallonië altijd al als prince Philippe door het leven ging." ![]() De langverwachte outing van duveltje382 |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#7 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Het is zeer relevant.
De poppie staat voor verschillende dingen in de UK en blijkbaar ook Canada. Ze doen nog steeds de moeite om de slachtpartijen langs het westfront gedurende WO I te herdenken. De latere "echte" oorlogen zijn erbij genomen om ook deze niet in de vergeetput van de geschiedenis te laten vallen. Je ziet dus heel veel van die rooie nepbloemetjes in deze periode. Het creert ook een gevoel dat men samen er wel iets aan kan doen. Positief gezien. Hier in België willen de politici vooral ervoor zorgen dat de bevolking zulks zo snel mogelijk vergeet. Stel je voor dat de mensen er over zouden kunnen nadenken. En ook gaat het in tegen het verdeel en heers principe van onze politici. ************************************************** ******* Eneuh, Raf, ik vind dit meer relevant in maatschappelijke discusies. Gewoon het feit dat jij er tegen bent bewijst al dat door het te vergeten, dat er soortgelijke zaken terug kunnen gebeuren. Het lijkt erop dat je alleen jouw stokpaardjes relevant vind. Maar kom, ik vind dat die dan meestal meer thuishoren op een ander soort forum. Toch hoor je me niet om ze te verwijderen ofzo.
![]() |
#8 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Kortom: geen enkele maatschappelijke relevantie. K&K dus...
![]() |
![]() |
![]() |
#9 |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Oké, herdenking van de twee wereldoorlogen moeten we niet ernstig nemen.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#10 |
Banneling
|
![]() strak gedicht.
Laatst gewijzigd door born2bewild : 6 november 2007 om 19:39. |
![]() |
![]() |
![]() |
#11 |
Banneling
|
![]() Ik vraag mij af wat de maatschappelijke relevantie van u is. Het is niet omdat een bepaald onderwerp ú niet boeit, dat het niet maatschappelijk relevant is. Herman schrijft dat veel mensen dat doen, dat is dus een maatschappelijk gebeuren. C2C zijn topic "Danst u?" http://forum.politics.be/showthread.php?t=96693 sprak mij ook niet aan, hij twijfelde zelf over de maatschappelijke relevantie. Ik heb toch gepoogd daar een deftig antwoord op te geven.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#12 |
|
![]() Zeg, waarom dragen we hier in Vlaanderen geen poppies?
|
![]() |
![]() |
![]() |
#13 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Omdat de boeren het laatste exemplaar in 1962 hebben platgespoten. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#14 | |
|
![]() Citaat:
![]() Nee, serieus: waarom zijn wij niet solidair? |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#15 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
![]() |
![]() |
![]() |
#16 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#17 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
http://en.wikipedia.org/wiki/Flanders_Fields Laatst gewijzigd door solidarnosc : 6 november 2007 om 21:27. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#18 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Waarom dragen wij zo geen simpel bloemetje?
Gewoon omdat we bijna verplicht moeten vergeten. En als het aan Rafs maatschappelijke wensen ligt, dan gaan we over niet veel onderwerpen leuteren. Meer persoonlijke voorkeuren en de verplichting die te aanvaarden.
![]() |
#19 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Enfin Halloween is een Amerikaanse traditie. ![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#20 | |
Banneling