![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Buitenland Internationale onderwerpen, de politiek van de Europese lidstaten, over de werking van Europa, Europese instellingen, ... politieke en maatschappelijke discussies. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#1 | |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Mondovino
Iemand op Woensdag 31 oktober 2007 op CANVAS gezien? ![]() Gedurende drie jaren filmde wijnkenner-regisseur Nossier zo’n 500 uren footage bij elkaar in drie continenten. Van Frankrijk naar de USA via Italië , langs Argentinië en een vleugje Brazilië. Deze wijndocumentaire legt de huidige stand van zaken bloot in een wereld van tradities en bourgondische cultuur, kunst en savoir-vivre maar ook van gladde consultants en miljardairs, money en profit margins : een verzet van de traditionele wijncultuur tegen de globalisering. Citaat:
![]() |
![]() |
#2 |
|
![]() 1997
Baron en Baroness Phillipi de Rothschild, in samenwerking met Robert Mondavi, beginnen met de constructie van een piramide in Napa Valley, Californië, waar de stichter van de Church Of Satan Anton LaVey, was gebaseerd Dit is gekend als Opus 1 (Het eerste werk) en cover voor deze piramide is dus een wijnbedrijf
![]() |
#3 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Bordeaux en Californische wijnen staan al langer als vandaag aan de top van klassewijnen. Spijtig dat andere soorten wijn (Zuid-Afrikaanse, Australische, Chileense,...) minder bekendheid genieten, want qua kwaliteit zijn ze zeker even goed als de klassieke Bordeaux wijnen.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#4 | |
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#5 | ||
|
![]() Citaat:
Citaat:
![]() |
![]() |
#6 | ||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Citaat:
![]() |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#7 | |
|
![]() Citaat:
Nou nou, kijk eens aan. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#8 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#9 |
|
![]() De wijn gaat de coca-cola achterna ...
- nieuwe vaten - eiken vaten - proces voor versnelde veroudering - ...
![]() |
#10 | |
|
![]() Citaat:
Uiteindelijk is voor mij het belangrijkste dat ik lekkere wijn kan kopen. Daarbij is het makkelijker om wijn van een Amerikaans of Australisch "merk" te kopen dan van een Franse "terroir". Krist |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#11 | |
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
#12 | |
Parlementslid
|
![]() Citaat:
Nu heb ik het voor Bourgognewijnen, al is daar enorm veel variatie in kwaliteit. Ik ga ze dan ook zelf gaan kopen en jaarlijks maakt Montalcino een trip naar Chablis, Bourgogne, Macon en Beaujolais, waar de Belgische douane een vette kluif aan zou hebben (de Franse douane die ik wél frequent zie, laat mij echter altijd met rust). Californische vind ik maar niets. Dan gaat mijn voorkeur uit naar Australische en Chileense. Ook Italiaanse komt er in: Barolo en Chianti. De fles Brunello di Montalcino die ik onlangs durfde te openen was subliem= pure sangiovese. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#13 | |
Banneling
|
![]() en dan is er nog dit:
(voor wie er voor open staat) Citaat:
Pin d'Ar |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#14 | |
|
![]() Citaat:
Jammer genoeg kom ik maar zelden nog Noordafrikaanse wijnen tegen, waaraan de enige soms door mij waargenomen (wel: fatale) fout was dat de ouderwetse flessen-met-kurk rechtopstaand waren opgeslagen geweest - wijntje dood dus, schuld van onkundige tussenhandelaars / transporteurs. Maar ik vermoed ook dat de schaarste aan die wijnen te maken kan hebben met de hardnekkige geruchten dat Frankrijk zulke wijnen massaal opkoopt ter verbetering van de eigen wijnen middels blending. Al met al schijnt de "wijnberg" in Frankrijk zo ver op te lopen dat een zeer fors percentage als grondstof afvloeit naar de bio-brandstofindustrie; het zij zo, de auto proeft het verschil niet van het 5%-gehalte aan bio-brandstof dat uit de Franse pompen stroomt en waarmee Frankrijk al heel wat jaren koploper is in de E.U, die ernaar streeft om ditzelfde percentage met kleine jaarlijkse norm-bijstellingen in de hele gemeenschap te verplichten; als ik mij niet vergis zal Nederland momenteel tot ca. 2% daarmee gevorderd zijn.
![]() |
![]() |
#15 | |
|
![]() ![]() Citaat:
Wijn wordt meer en meer een regulier main stream consumptiegoed en zou deze daar voor iets tussen zitten?
KEEP CASH ALIVE!!!! Laatst gewijzigd door Gun : 6 november 2007 om 17:50. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#16 | ||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Slechte kwaliteit wordt uit de markt geconcurreerd. Het zij dan zo.
![]() |
![]() |
![]() |
#17 | |
|
![]() Citaat:
Variatie gaat er uit Creativiteit gaat er uit Competitie gaat er uit ... You're so young ![]()
![]() |
![]() |
#18 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
'geheime genootschappen' willen dat ze verdwijnen! Zie o.m. de werken van " John Rappaport" Pin d'Ar |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#19 | ||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Enfin, het zou dus onzin dat er geen verscheidenheid, variatie, creativiteit en competitie meer zou zijn. Het enige dat mogelijk is, is dat daar simpelweg geen behoefte meer te vervullen is, die zoveel kan opbrengen, dat het een productie zou rechtvaardigen. Meer niet. Maar soit, Gun, het is me al langer bekend dat jij geen enkel argument wilt aanhalen. Gelieve dan ook geen topics meer op te starten als je bij de minste geringste kritiek direct op de man begint te spelen. Dat staat nogal idioot.
![]() |
![]() |
![]() |
#20 | |
|
![]() Citaat:
Als het simpelweg is dan is het maar zo, oh alwetende ervaren AdrianHealey Mijn excuses om uw alwetendheid in vraag te stellen Over die idioot zal ik het maar niet hebben ...
![]() |