Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Diverse > Archief > Verkiezingen 2007
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Verkiezingen 2007 Hier kunt u discussiëren over de uitslag, de coalitiebesprekingen en meer...

Discussietools
Oud 6 november 2007, 13:34   #1
Ovidius
Parlementslid

Ovidius's schermafbeelding

Stuur een bericht via MSN naar Ovidius
Standaard Maingain is bang van de Vlamingen!

06/11 Maingain is bang van de Vlamingen : Bron

Eind september plaatsten we een oproep op onze site onder de titel: Haal de regeringsonderhandelingen uit het slop, doe Maingain een voorstel dat hij niet kan weerstaan. Nu weigert Maingain de vragen te beantwoorden.

Op de oproep van 26 september stroomden tientallen reacties binnen van de surfers. De voorstellen waren zeer verscheiden. Iemand stelde voor Brussel op een nieuwe plaats opnieuw te bouwen, een andere surfer wilde Maingain zelf premier maken.

Tien voorstellen werden geselecteerd en naar Maingain doorgestuurd. U kan ze hier allemaal nalezen. Via zijn woordvoerder liet hij weten dat hij daar snel een antwoord op zou geven.

Het bleef echter muisstil aan de andere kant van de taalgrens en pas na veel aandringen kregen we gisteren te horen dat hij niet wou antwoorden op vragen van Vlamingen. Zijn woordvoerder Guy de Bisschop stuurde ons volgende mail:

Leuk artikel van GVA, eindelijk wat ambiance, het werd hoge tijd!

Laatst gewijzigd door Ovidius : 6 november 2007 om 13:35.
Ovidius is offline  
Oud 6 november 2007, 13:36   #2
Daimanta
Parlementsvoorzitter

Daimanta's schermafbeelding

Standaard

Uit de mail is op te maken dat Franstaligen ook echt moeite doen om Nederlands te leren
Daimanta is offline  
Oud 6 november 2007, 13:49   #3
vrijevlaming
Banneling

vrijevlaming's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Daimanta Bekijk bericht
Uit de mail is op te maken dat Franstaligen ook echt moeite doen om Nederlands te leren
faciliteiten zijn bijgevolg dus niet meer nodig...
vrijevlaming is offline  
Oud 6 november 2007, 14:00   #4
Eddy B
Europees Commissaris

Eddy B's schermafbeelding

Stuur een bericht via MSN naar Eddy B
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Ovidius Bekijk bericht
06/11 Maingain is bang van de Vlamingen : Bron

Eind september plaatsten we een oproep op onze site onder de titel: Haal de regeringsonderhandelingen uit het slop, doe Maingain een voorstel dat hij niet kan weerstaan. Nu weigert Maingain de vragen te beantwoorden.

Op de oproep van 26 september stroomden tientallen reacties binnen van de surfers. De voorstellen waren zeer verscheiden. Iemand stelde voor Brussel op een nieuwe plaats opnieuw te bouwen, een andere surfer wilde Maingain zelf premier maken.

Tien voorstellen werden geselecteerd en naar Maingain doorgestuurd. U kan ze hier allemaal nalezen. Via zijn woordvoerder liet hij weten dat hij daar snel een antwoord op zou geven.

Het bleef echter muisstil aan de andere kant van de taalgrens en pas na veel aandringen kregen we gisteren te horen dat hij niet wou antwoorden op vragen van Vlamingen. Zijn woordvoerder Guy de Bisschop stuurde ons volgende mail:

Leuk artikel van GVA, eindelijk wat ambiance, het werd hoge tijd!
Hij heeft zijn akkoord gegeven, maar weigert nu...
WAAR hebben we dat nog gehoord... zoals de taalgrensafspraken. De fasciliteiten voor Vlamingen in Wallonie, zoals ZOVEEL...
Salu meneer de burgemeester : BHV zal je ontnomen worden...

.
Eddy B is offline  
Oud 6 november 2007, 15:36   #5
illegal_alien
Lokaal Raadslid

illegal_alien's schermafbeelding

Standaard

Ik snap het probleem niet met BHV. De VLAAMSE rand is toch vlaanderen, dus nederlandstalig.

Ze gaan voor mij op het gemeentehuis bij ons toch ook geen papierkes in het nederlands opmaken omdat ik nu toevallig nederlandstalig ben? Ik bedien mij dan daar toch ook van het frans???

Faciliteiten afschaffen! NU!
Oud 6 november 2007, 15:39   #6
Zwartengeel
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Dat hij op sommige voorstellen geen commentaar heeft zal zelfs een idioot begrijpen (Brussel afbreken en in Wallonië heropbouwen, waar haal je het vandaan?), maar dus zelfs over dingen die een zegen zouden zijn voor de Franstaligen zoals een tweetalig België en een federale kieskring heeft hij blijkbaar niks te zeggen...
Zwartengeel is offline  
Oud 6 november 2007, 15:51   #7
Ovidius
Parlementslid

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Zwartengeel Bekijk bericht
...heeft hij blijkbaar niks te zeggen...
Ik denk dat hij het vooral niet gelezen heeft als het in het Nederlands verstuurd werd, faciliteiten weet je!
Ovidius is offline  
Oud 6 november 2007, 15:59   #8
Savatage
Secretaris-Generaal VN

Savatage's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
M.Mangain heeft z'n akkord gegeven, maar nu hij weigerd
Zo kennen we ze wel weer, de Waalse politici

Dat Nederlands is trouwens op niveau van een 11-jarige. Zo iemand is dan woordvoerder...
Savatage is offline  
Oud 6 november 2007, 16:17   #9
Jantje
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Dat hij hier niet op antwoorden is heel begrijpelijk, en ik denk dat geen enkele politici hier op zou antwoorden.

Niet dat er geen goede oplossing bij zitten, er zitten er ook bij die reeds door de Waalse politic waren voorgesteld, maar door de Vlaamse politici afgeketst.
Zoals het voorstel van één federale kieskring.

Maar de meesten onder ons, vergeten blijkbaar dat er in Belgie geen landelijke politiek gevoerd word juist omdat de politici zich niet tegenover heel het land moeten verantwoorden, maar enkel in hun eigen kieskring verantwoording moeten afleggen.

Het is dus niet alleen hij, maar het zijn alle Belgische politici die schuld hebben aan de huidige problemen. Blaas het huidige kiessysteem gewoon op en werk met 1 kieskring per te verkiezen bestuur en men zal in Belgie eindelijk deftig kunnen werken.
Jantje is offline  
Oud 6 november 2007, 16:25   #10
jukke
Burger

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Savatage Bekijk bericht
Zo kennen we ze wel weer, de Waalse politici

Dat Nederlands is trouwens op niveau van een 11-jarige. Zo iemand is dan woordvoerder...
Kijk he, ik kan me meer dan degelijk verstaanbaar maken in het Frans. Maar het schrijven is nog iets anders. Bovendien is de Nederlandse grammatica niet bepaald de simpelste te noemen. Ik vind het al de moeite dat een franstalige die deel uit maakt van een taalrascisctische partij reageert in het Nederlands. Dit in tegenstelling tot Maingain zelf die geen enkele moeite neemt om Nederlands te spreken, zeker niet meer als er een zuchtje van kritiek zou kunnen aankomen...
Oud 6 november 2007, 16:33   #11
Johan217
Minister

Johan217's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door jukke Bekijk bericht
k vind het al de moeite dat een franstalige die deel uit maakt van een taalrascisctische partij reageert in het Nederlands.
Ik vind het triestig dat zelfs de woordvoerder van een (potentiële) regeringspartij beide landstalen onvoldoende beheerst...
Johan217 is offline  
Oud 6 november 2007, 16:36   #12
jukke
Burger

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Johan217 Bekijk bericht
Ik vind het triestig dat zelfs de woordvoerder van een (potentiële) regeringspartij beide landstalen onvoldoende beheerst...
wat ga je dan doen met huppelkutje Onckelinx? Dat wicht is nog steeds minister van justitie he...
Oud 6 november 2007, 17:06   #13
Ovidius
Parlementslid

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jantje Bekijk bericht
Dat hij hier niet op antwoorden is heel begrijpelijk, en ik denk dat geen enkele politici hier op zou antwoorden.
...
Hij hoeft daar helemaal niet zelf op te reageren, hij is toch voorzitter en heeft bijgevolg een gans apparaat ter zijner beschikking om deze voorstellen te toetsen aan hun partijstandpunten en beleefd te reageren.

Het is vooral het negeren dat me stoort, het niet antwoorden.

Nu goed, ik beschouw dit eerder als een fait d'hiver, kwestie van eens te lachen. T'is al ernstig genoeg de situatie. Liever dit dan geweld!
Ovidius is offline  
Oud 6 november 2007, 17:23   #14
Knuppel
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Maar de meesten onder ons, vergeten blijkbaar dat er in Belgie geen landelijke politiek gevoerd word juist omdat de politici zich niet tegenover heel het land moeten verantwoorden, maar enkel in hun eigen kieskring verantwoording moeten afleggen.
Alsof dat zou veranderen met een federale kieskring.
Oud 6 november 2007, 18:08   #15
illegal_alien
Lokaal Raadslid

Standaard

Citaat:
als een fait d'hiver
winterfeit? of fait divers?
Oud 6 november 2007, 18:09   #16
illegal_alien
Lokaal Raadslid

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door jukke Bekijk bericht
wat ga je dan doen met huppelkutje Onckelinx? Dat wicht is nog steeds minister van justitie he...
Ons Laurette kan een stamp onder haar rode kont krijgen. dat wijf irriteert mij mateloos, en haar partij die Wallonie nu al jaren kapot maakt nog veel meer...
Oud 6 november 2007, 19:08   #17
Ovidius
Parlementslid

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door illegal_alien Bekijk bericht
winterfeit? of fait divers?
Het laatste denk ik, ik twijfel altijd. Ik dacht dat fait d'hiver zoveel wou betekenen als komkommertijdnieuws.

Maar het zal wel fait divers zijn. Bedankt, weer iets geleerd.
Ovidius is offline  
Oud 6 november 2007, 19:11   #18
NL1985
Vreemdeling

Standaard

Zou het zo ver komen dan het morgen eindelijk over is met de onderdrukking van de Vlaamse Nederlanders na 177 jaar? Ik hoop het!
NL1985 is offline  
Oud 6 november 2007, 19:23   #19
Eddy B
Europees Commissaris

Eddy B's schermafbeelding

Stuur een bericht via MSN naar Eddy B
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door NL1985 Bekijk bericht
Zou het zo ver komen dan het morgen eindelijk over is met de onderdrukking van de Vlaamse Nederlanders na 177 jaar? Ik hoop het!
DIT noemt men SPAM! Alle draden bevuilen met dezelfde boodschap... grow up voor er iemand op het rode driehoekje klikt!

.
Eddy B is offline  
Oud 6 november 2007, 19:28   #20
Jantje
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Knuppel Bekijk bericht
Alsof dat zou veranderen met een federale kieskring.
Ja dat zou zeker veel veranderen.
Je moet er dan wel de regel bij nemen dat iemand uit de fererale politiek, geen regionale politiek mag doen en omgekeerd.

De stoelendansen zoals ze nu bij iedere verkiezing plaatsvinden zouden dan ook in éénkeer gedaan zijn.
Jantje is offline  

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 00:07.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be