![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn. |
Bekijk resultaten enquête: Moeten bedrijfsleiders 7 keer minder verdienen dan mensen die werken? | |||
Ja, mensen die werken en 7 keer beter werken, verdienen meer geld dan de bedrijfsleider |
![]() ![]() ![]() |
1 | 16,67% |
Ja, bedrijfsleiders moeten minder verdienen omdat ze niet werken; maar 7 keer minder is misschien te veel |
![]() ![]() ![]() |
1 | 16,67% |
Ja, maar ik stel voor dat we gewoon beter meten hoe bedrijfsleiders presteren; aandeelhouders zijn daar geen goede partij voor |
![]() ![]() ![]() |
2 | 33,33% |
Nee, laat de zevereconomie maar zeveren |
![]() ![]() ![]() |
2 | 33,33% |
Aantal stemmers: 6. Je mag niet stemmen in deze enquête |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#1 | |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Uit onderzoek blijkt dat de attentie-spanne en het concentratie-vermogen van bedrijfsleiders gemiddeld 7 �* 8 keer lager ligt dan dat van de mensen die het werk verrichten binnen het bedrijf.
De onderzoekers schrijven dat bedrijfsleiders dit gebrek aan capaciteit proberen te 'verkopen' door te doen alsof ze het voortdurend druk hebben - ze moeten dan telefoontjes opnemen, SMSkes versturen, van vergadering naar vergadering hoppen, etcetera. De psychologen merken op dat de concentratie-stoornissen bij bedrijfsleiders de oorzaak zijn van het feit dat ze doen alsof ze druk bezig zijn; het is dus niet de drukte van hun taken die maakt dat ze minder concentratie- en aandachtsvermogen hebben. De vraag kan nu wel gesteld worden: wanneer bedrijfsleiders zich 7 keer minder goed op een bepaalde taak kunnen richten dan hun werknemers - moeten ze dan eigenlijk niet 7 keer minder verdienen? (Uiteraard kunnen we debatteren over het feit dat bedrijfsleiders "beslissingen" moeten nemen - zoals de beslissing om naar een welbepaald restaurant te gaan op zakenlunch. En inderdaad "beslissen" is op zich ook soms waardevol, maar wellicht zwaar overschat om daar dan zoveel geld voor over te hebben; onderzoek toont immers dat de meeste bedrijfsleiders slechte beslissingen nemen - zie de thread over het UFSIA onderzoek over de "zevereconomie" - en dat ze eigenlijk vooral hun bedrijf schade berokkenen).
Laatst gewijzigd door C2C : 20 oktober 2007 om 21:35. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#2 | |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Mijn attentiespanne blijft bij dit onderwerp, ook al ben ik de enige die dat volhoud.
![]() |
![]() |
![]() |
#3 |
Banneling
|
![]() Lurken kan de gezondheid schaden...
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#4 |
Banneling
|
![]() Een onderneming moet winst maken, als een manager minder verdient dan een arbeider zal niemand die job willen doen en er ook helemaal niets voor doen. En als ik als manager het ene bedrijf naar de knoppen heb geholpen, ga ik wel naar een ander, toch niemand die die job wil doen.
![]() |
![]() |
![]() |