![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Staatsinrichting Vlaanderen versus Wallonië? Een unitaire, federale, confederale staat of meteen Vlaanderen onafhankelijk. Dit is het forum bij uitstek voor discussies over de Belgische staatsinrichting. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#1 | |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Jawel, alweer een petitie. Ditmaal een van het gratis dagblad Dag (www.dag.nl), de opdrachtgever van de peiling onder Nederlanders over wenselijkheid van een samenvoeging met Vlaanderen.
De journalisten zien dat idee blijkbaar wel zitten en hebben besloten tot het opzetten van een petitie gericht aan de Belgische en Nederlandse volksvertegenwoordiging om te werken aan een Vlaams-Nederlandse unie. Het initiatief heeft een ludiek karakter. De petitie kan worden ondertekend op www.welkomvlaanderen.nl of www.welkomnederland.be Citaat:
Laatst gewijzigd door Dimitri : 12 november 2007 om 19:45. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#2 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Getekend.
![]() |
![]() |
#3 |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Niet te geloven. Je moet maar even klikken en je ziet al de enorme Nederlandse onwetendheid over Vlaanderen: wat zetten ze als 'vlag' voor de Vlamingen?
Juist. De Belgische driekleur!! ![]() Totdaar de geloofwaardigheid. Jammer. Laatst gewijzigd door Zeno! : 12 november 2007 om 19:48. |
![]() |
![]() |
![]() |
#4 |
|
![]() Uit de tekst blijkt ook al dat België en Vlaanderen nogal eens door elkaar worden gehaald. Typisch Nederlandse dommigheid.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#5 | |
Parlementslid
|
![]() Citaat:
Tja, en dat men mij ooit eens heeft gevraagd waar ik zo goed nederlands heb geleerd. Ervan uit gaande dat Belgie per definitie frans sprekend is. Ik voelde me goed op mijn Vlaamse leeuwen staart getrapt. ![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#6 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Ik snap dus echt niet dat jij met die B+ avatar rond loopt hoor,of mis ik hier nu weer wat hé
![]() |
#7 | |
Parlementsvoorzitter
|
![]() Citaat:
Dat heeft weinig te maken met Nederlandse dommigheid en meer met het gebrek aan reclame van Vlaanderen. Schotland is bijvoorbeeld zeer uitgesproken in dat aspect, met hun kilts en doedelzakken. Vlaanderen is nooit echt voor zichzelf en zn eigen cultuur opgekomen en heeft daarom last van een imagoprobleem. Je kan van Nederlanders niet verwachten dat ze de Belgische politieke situatie en Vlaanderen gaan bestuderen. Als Vlaanderen onafhankelijk wordt dan zal dat echter veranderen, daar ben ik bijna zeker van. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#8 |
Lokaal Raadslid
|
![]() Ik kan best begrijpen dat er Vlamingen zijn die onafhankelijk willen worden - alhoewel ik die hun eisen niet deel - maar waarom zou je na zo lang op die Vlaamse onafhankelijk te hebben gewacht ... je bij Nederland gaan aansluiten?
|
![]() |
![]() |
![]() |
#9 |
Parlementsvoorzitter
|
![]() Misschien vanwege de historische verbintenis?
|
![]() |
![]() |
![]() |
#10 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Wat jullie voelen bij "westerse sahara"
![]() |
#11 |
Partijlid
|
![]() Eerst onafhankelijkheid dan zien we wel
![]() Maar een economische samenwerking met Nederland is wel een must
![]() |
#12 |
Minister-President
|
![]() Als je vind dat Vlaanderen nooit losgerukt had moeten worden van Nederland, dan wacht je infeite op de hereniging en niet enkel op de onafhankelijkheid.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#13 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Ik snap niet dat jij met separatistische symbolen rondloopt, of mis ik hier nu weer wat hé
![]() |
#14 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Ik wil duidelijk een onafhankelijk Vlaanderen in het belang van arme Vlamingen EN WALEN !!!!
![]() |
#15 |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Waarom zou ik spijt hebben van de 10-daagse veldtocht tegen de opstandelingen in 1830, zoals vermeld staat in de petitie (was het niet '31)?
|
![]() |
![]() |
![]() |
#16 |
Parlementsvoorzitter
|
![]() Getekend.
Helaas lijkt het niet zo'n vaart te nemen. Mensen springen namelijk sneller op petities als ze vrezen er hun 'standaard' te moeten beveiligen, niet om iets te veranderen... |
![]() |
![]() |
![]() |
#17 | |
|
![]() Citaat:
Maar toch maar ondertekent. Wat ik wel in deze context op zijn minst opvallend vind is dat ze het hebben over de lage landen beneden en boven de grote rivieren, en dat terwijl er toch nog wel een stukje van het huidige Nederland onder de rivieren ligt. Had ik dat toch moeten ondertekenen met "ik kom uit Vlaanderen"?
Dit onderschrift is pretentieus en kan (soms) bekend overkomen! Laatst gewijzigd door Bovenbuur : 13 november 2007 om 12:38. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#18 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() De fout van die Belgische vlag is op hun site niet geplaatst.
http://www.dag.nl/Nieuws/Artikelpagi...amenVerder.htm Uiteraard getekend! De redactie zal de Belgische vlag verwijderen en vervangen door de Vlaamse.
![]() Laatst gewijzigd door Derk de Tweede : 13 november 2007 om 14:05. |
![]() |
![]() |
![]() |
#19 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Schotland valt dan ook niet te vergelijken met Vlaanderen. Vlaanderen is bij mijn weten nooit een onafhankelijke staat geweest binnen Europa en het huidig Vlaanderen heeft in tegenstelling met het huidig Schotland ook weinig gemeen met het Vlaanderen uit de geschiedenisboeken. De Vlaamse "identiteit" is mede een mythe dat op bestelling van het Belgisch regime er is gekomen om de Nederlandstalige bewoners van België aan elkaar te binden. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#20 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Omdat Vlaanderen vandaag dan een stuk groter geweest zou zijn. Nederlandse Limburgers, Brabanders en Zeeuwen zouden zich vandaag wellicht ook Vlamingen noemen wat vandaag niet het geval is. ![]() |
|
![]() |
![]() |