Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Diverse > Archief > Verkiezingen 2007
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Verkiezingen 2007 Hier kunt u discussiëren over de uitslag, de coalitiebesprekingen en meer...

Discussietools
Oud 9 november 2007, 14:42   #1
Tegendradigaard
Perm. Vertegenwoordiger VN

Standaard Hou de druk op de ketel

Het VB zou zo spoedig mogelijk de voor Vlaanderen gunstige voorstellen die eventueel gedaan zijn aan de onderhandelingstafel en waarvoor een gewone Vlaamse meerderheid volstaat op de verschillende commissies moeten indienen als wetsvoorstel.
Als er dan nog zo een paar Vlaamse tegen Waalse stemmingen komen zullen de Walen er vlug genoeg van hebben en het zelf afbollen.

Ook de 5 resoluties omzetten in wetsvoorstellen,dan moeten ALLE Vlaamse partijen instemmen - het was toch de basis van het Vlaamse regeerakkoord he.

En als de oranje blauwe partijen tegen hun eigen voorstellen stemmen dan gaan ze ondertussen af als valse hypochrieten.

Komaan manne, ten aanval, nie pluuje, verder aanvallen tot de buit binnen is.
IK betaal 6.570,00 euro per jaar aan Wallonië en dit al meer dan 20 jaar.... Dat is 131.400 euro in totaal....of in oude franken... 5.300.662 fr. HET IS STILAAN GENOEG GEWEEST! Als ik nog 20 jaar verder werk dan betaal ik nog eens 131.400 euro. In totaal zou dat dan 262.800 euro of 10.616.857 oude franken zijn.

PEOPLE WHO WANT TO BAN HATE SPEECH, JUST HATE SPEECH. VRIJE MENINGSUITING !!!
Tegendradigaard is offline  
Oud 9 november 2007, 14:44   #2
HAMC

HAMC's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Tegendradigaard Bekijk bericht
Het VB zou zo spoedig mogelijk de voor Vlaanderen gunstige voorstellen die eventueel gedaan zijn aan de onderhandelingstafel en waarvoor een gewone Vlaamse meerderheid volstaat op de verschillende commissies moeten indienen als wetsvoorstel.
Als er dan nog zo een paar Vlaamse tegen Waalse stemmingen komen zullen de Walen er vlug genoeg van hebben en het zelf afbollen.

Ook de 5 resoluties omzetten in wetsvoorstellen,dan moeten ALLE Vlaamse partijen instemmen - het was toch de basis van het Vlaamse regeerakkoord he.

En als de oranje blauwe partijen tegen hun eigen voorstellen stemmen dan gaan ze ondertussen af als valse hypochrieten.

Komaan manne, ten aanval, nie pluuje, verder aanvallen tot de buit binnen is.
Mijn stem heb je, als ik moest mogen stemmen natuurlijk.

Verschaeve
HAMC is offline  
Oud 9 november 2007, 14:44   #3
Zwartengeel
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Je weet wat er meestal met wetsvoorstellen gebeurt die door het VB ingediend worden...
Zwartengeel is offline  
Oud 9 november 2007, 14:45   #4
HAMC

HAMC's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Zwartengeel Bekijk bericht
Je weet wat er meestal met wetsvoorstellen gebeurt die door het VB ingediend worden...
Het zou geen kwaad kunnen dat de kiezers zien wie er voor Vlaanderen stemt en wie voor Belgie.

Verschaeve
HAMC is offline  
Oud 9 november 2007, 14:59   #5
Fred Kroket
Burger

Fred Kroket's schermafbeelding

Standaard

Verder om de walen eens te laten voelen wat het respecteren van de wet inhoud en wat vertragingsmanoeuvers betekenen, stel ik voor om zolang dat BHV niet gesplitst is:

Rijd 70km/u op de waalse autostrades, liefst in groep.

(in Brussel en op de ring mag ook, maar daar heeft het veel minder effect)

Eenvoudig, kosteloos, goed voor het milieu en je mag gerust zijn dat ze eindelijk eens gaan begrijpen waar het allemaal om draait.
Oud 9 november 2007, 15:05   #6
1handclapping
Europees Commissaris

1handclapping's schermafbeelding

Standaard

Het is een goede democratische gewoonte om vooraleer wetsvoorstellen te stemmen, ze te bespreken, te amenderen enz.. De meeste wetten in dit land worden, zoals in alle landen overigens gestemd door meerderheden uit alle windstreken. De kern van de problemen zijn 2-ledig (onafgezien van historische gegevenheden)

1. Een verschil van meerderheden in het Zuiden tegenover het Noorden
2. Een verschil in opvattingen over "de taalgrens"

Punt 1. is eerder een gegeven dat fluctueert, ooit waren "de walen" anti-koningshuis en "de vlaminen" pro

punt 2. Ooit is er een akkoord over gesloten - het zwak punt van dit akkoord is allicht dat het zgn. voor eeuwig en 3 dagen was en er geen procedure voorzien is om die taalgrens/geestgrens ooit eens te wijzigen. Meer precies is het probleem dat het BHV complex een deel van deze grensafbakening was
dus eigenlijk samenhing met Ploegsteert en andere Voeren. De walen kunnen terecht aan de vlamingen het verwijt richten dat ze via een listige combinatie
met de kieskringen een "voor de vlamingen" gunstige regeling op pseudo grondwettelijke wijze willen afdwingen.

Ik zie de "opgave" voor de "wijzen" louter als een zoektocht naar een formule waarbij de ééntalige belg of hij nu Nederlands, Duits of Franstalig is dat hij de middelen krijgt om zich te integreren in de deelstaat van zijn keuze, en dat hij van zijn cultuurbeleving kan genieten volgens eigen inzichten. TV resp. taalprogramma's van alle cultuurgemeenschappen moeten voldoende overal bereikbaar zijn, taalcursussen Nederlands, Frans, Duits moeten voor anderstalige belgen gratis zijn enz.. De locale officiële bibiliotheken moeten voldoende litareatuur en tijdschriften in de andere talen voorradig hebben.

In die omstandigheden is er geen absolute noodzaak om gewestgrenzen ten allen tijde met "taalgrenzen" te laten samenvallen & kan de zorg voor taalminderheden aan de diverse cultuurministeries van gewestregeringen overgelaten worden, vermits men de personen die anderstalig zijn immers eenzelfde behandeling zal willen geven zoals de andertaligen in de andere gewesten behandeld worden.

Heel concreet : indien men in het vlaamse gewest sociale woningen slechts ter beschikking wil stellen voor diegenen die Nederlandstalig zijn of zich opgaven om nederlands te leren is het niet meer dan normaal dat het duitstalige of franstalige gewest wat betreft de eigen sociale woningen éénzelfde politiek zal volgen (enzovoort..)
Oud 9 november 2007, 15:43   #7
De schoofzak
Secretaris-Generaal VN

De schoofzak's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Fred Kroket Bekijk bericht
Verder om de walen eens te laten voelen wat het respecteren van de wet inhoud en wat vertragingsmanoeuvers betekenen, stel ik voor om zolang dat BHV niet gesplitst is:

Rijd 70km/u op de waalse autostrades, liefst in groep.

(in Brussel en op de ring mag ook, maar daar heeft het veel minder effect)

Eenvoudig, kosteloos, goed voor het milieu en je mag gerust zijn dat ze eindelijk eens gaan begrijpen waar het allemaal om draait.
Vind ik toch maar gevaarlijk hoor, zo tussen gaten in die stilstaande files vlammen aan 70 per uur ...

De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd.

Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA)
De schoofzak is offline  

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 16:27.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be