Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Godsdienst en levensovertuiging
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Godsdienst en levensovertuiging In dit forum kan je discussiëren over diverse godsdiensten en levensovertuigingen.

Antwoord

Discussietools
Oud 18 november 2007, 19:41   #1
Winterhamer
Banneling

Standaard Henk's kont kussen

Henk's kont kussen
Citaat:
Vanochtend werd er op mijn deur geklopt. Voor mijn deur stond een keurig gekleed echtpaar.

John: "Hallo! Ik ben John, en dit is Marie."
Marie: Hallo! Wij zijn hier om u te vragen Henk's kont met ons te komen kussen."
Ik: "Pardon?! Wat zegt u? Wie is Henk, en waarom zou ik zijn kont willen kussen?"
John: "Als u Henk's kont kust, geeft Hij u 1 miljoen Euro; zoniet, Dan slaat Hij u verrot."
Ik: "Wat? Is dit één of andere bizarre maffia-afpersing?"
John: "Henk is een miljardair-filantroop. Henk bouwde deze stad. Henk bezit deze stad. Hij kan doen wat hij wil, en wat hij wil is u 1 miljoen Euro geven, maar niet voordat u zijn kont kust"
Ik: "Dat klink een op zijn minst een beetje vreemd. Waarom... "
Marie: "Wie bent u om Henk's gift te betwijfelen? Wilt u geen miljoen Euro? Is dat niet een kleine kus op de kont waard?"
Ik: "Nou misschien, als het legaal is, maar... "
John: "Kom Henk's kont met ons kussen dan?!"
Ik: "Kust u Henk's kont vaak?"
Marie: "Oh ja, altijd... "
Ik: "En gaf hij u een miljoen Euro's?"
John: "Ehm, nee. U krijgt het geld pas wanneer u deze stad verlaat."
Ik: "Waarom verlaten jullie de stad dan niet?"
Marie: "Je kan de stad pas verlaten als Henk het wil, anders krijgt u het geld niet, en schopt hij u verrot."
Ik: "Kent u iemand die Henk's kont kuste, de stad verliet en 1 miljoen Euros kreeg?"
John: "Mijn moeder kuste Henk's kont jarenlang. Zij verliet de stad vorig jaar, en ik ben zeker dat zij het geld kreeg..."
Ik: "Heeft u haar sindsdien gesproken?"
John: "Natuurlijk niet, Henk staat het niet toe."
Ik: "Wat maakt u zo zeker dat hij u het geld geeft als u nooit gesproken met iemand die het daadwerkelijk gekregen heeft?"
Marie: "Nou, hij geeft u een klein beetje alvorens u weggaat. Misschien krijgt u een salaris-verhoging, misschien wint u een kleine lotto, misschien vindt u enkel een twintig-Euro biljet op straat."
Ik: "Wat heeft dat met Henk te maken?"
John: "Henk heeft bepaalde connecties."
Ik: "Sorry, maar dit klinkt als één of andere soort van oplichting."
John: "Maar het is 1 miljoen Euro, kunt u de kans werkelijk nemen? En ik herinner u eraan, als u Henk's kont niet kust schopt hij u helemaal lens..."
Ik: "Misschien als ik Henk kon zien, aanspreken, de details van hem horen... "
Marie: "Niemand ziet Henk, niemand spreekt Henk."
Ik: "Dan hoe kust u zijn kont?"
John: "Soms blazen we Hem een kusje, en denken aan Zijn kont. Anders kussen wij Karel's kont, en hij geeft het door."
Ik: "Wie is Karel?"
Marie: "Een vriend van ons. Hij heeft ons over Henk verteld, en ons geleerd Henk zijn kont te kussen."
Ik: "En u geloofde hem op zijn woord toen hij zei dat er een Henk was, dat Henk wilde dat u zijn kont zou kussen, en dat hij jullie zou belonen?"
John: "Oh nee! Karel heeft een brief die hij jaren geleden van Henk heeft gekregen waar alles in staat. Hier is een exemplaar; zie maar."

Van Karel's buro
1. Kus de Kont van Henk en Hij geeft u 1 miljoen Euro wanneer u stad verlaat.
2. Gebruik alcohol met mate.
3. Schop mensen die niet hetzelfde als u zijn verrot.
4. Eet netjes.
5. Henk dicteerde deze lijst zelf.
6. De maan is gemaakt van groene kaas.
7. Alles wat Henk zegt is juist.
8. Was uw handen na gebruik van het toilet.
9. Gebruik geen alcohol.
10. Eet uw worstjes op broodjes, zonder toevoegingen.
11. Kus Henk's kont of hij schopt u verrot.

Ik: "Dit is op Karel's briefpapier geschreven!"
Marie: "Henk had even geen papiertje."
Ik: "Ik denk dat dit Karel's handschrift is?"
John: "Natuurlijk, maar Henk dicteerde het."
Ik: "Ik dacht dat niemand Henk te zien kreeg?"
Marie: "Nu niet, maar jaren geleden spraken een aantal mensen hem."
Ik: "U zei dat hij een filantroop was. Welke soort filantroop schopt mensen enkel omdat ze anders zijn?"
Marie: "Henk wil dat, en Henk heeft altijd gelijk."
Ik: "Hoe weet u dat nou?"
Marie: "Punt 7 zegt;'Alles wat Henk zegt klopt'. Dat is goed genoeg voor mij!"
Ik: "Misschien verzon uw vriend Karel alles?"
John: "Echt niet! Punt 5 zegt 'Henk dicteerde deze lijst zelf.' Bovendien, punt 2 zegt 'Gebruik alcohol met mate, ' Punt 4 zegt 'Eet netjes' en punt 8 zegt 'Was uw handen na gebruik van het toilet.' Iedereen weet die dingen juist zijn, dan moet de rest ook waar zijn."
Ik: "Maar punt 9 zegt 'Gebruik geen alcohol.' Dat gaat niet samen met punt 2, en 6 zegt 'De maan is van groene kaas', die is duidelijke fout!"
John: "Er is geen tegenspraak tussen 9 en 2. 9 verduidelijkt 2 enkel. Over Punt 6; u bent nooit op de maan geweest, dus dat kunt u niet zeker weten."
Ik: "Wetenschappers hebben vrij zeker vastgesteld dat de maan van steen is gemaakt... "
Marie: "Maar zij weten niet of de rots uit de Aarde kwam, of van uit ruimte, dan kan het net zo gemakkelijk groene kaas zijn."
Ik: "Ik ben geen deskundige, maar de theorie dat de Maan op de een of andere manier door de aarde 'gevangen' is, is niet juist is gebleken. Bovendien, niet weten waar de maan vandaan kwam maakt hem nog niet van kaas."
John: "Ha! U gaf toe dat de wetenschappers fouten maken, maar wij weten dat Henk altijd gelijk heeft!"
Ik: "Is dat zo?"
Marie: "Natuurlijk, punt 7 zegt het."
Ik: "Jullie zeggen dat Henk gelijk heeft omdat de lijst dat zegt, de lijst is juist omdat Henk hem dicteerde, en wij weten dat Henk het dicteerde omdat de lijst dat zegt. Dat is circulaire logica, niet anders dan zeggen 'Henk heeft gelijk omdat hij gelijk heeft.'"
John: "Kijk nou begrijpt u het! Het geeft zo een voldoening om iemand te zien die Henk's manier van denken accepteert."
Ik: "Maar... Ach, laat maar. Wat is er met die worstjes?"
John: "Worstjes, in broodjes, geen toevoegingen. Henk's wijze. Andere wijzen zijn fout."
Ik: "Wat als ik geen broodje wil?"
John: "Geen broodje, geen worstje. Een worstje zonder een broodje is fout."
Ik: "Geen ketchup? Geen mosterd?"
Marie kijkt als door stomheid geslagen. John schreeuwt. "Wij hebben geen behoefte aan dergelijke taal! Toevoegingen van om het even welke soort zijn fout!"
Ik: "Dus een grote berg zuurkool met gehakte worstjes erin worden gehakt is niet juist?"
Marie steekt haar vingers in haar oren. "Ik luister niet. LaLa La, LaLa, LaLa la."
John: "Dat is walgelijk. Slechts een zondaar zou dat eten... "
Ik: "Het is lekker! Ik eet het altijd zo."
Marie valt flauw. John vangt Marie op. "Als Ik geweten had dat u er zo een was zou ik mijn tijd niet verspild hebben. Wanneer Henk u het lazarus schopt zal ik toekijken, mijn geld tellen en lachen. Ik zal Henk's kont voor u kussen, broodloze zuurkool-eter."
John sleept Marie naar hun auto en scheurt weg.
En hier de film versie

http://nl.youtube.com/watch?v=fDp7pkEcJVQ

Laatst gewijzigd door Winterhamer : 18 november 2007 om 19:43.
Winterhamer is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 november 2007, 21:49   #2
The Paulus Experience
Secretaris-Generaal VN

The Paulus Experience's schermafbeelding

Standaard

fijn gedaan.

moest nu nog iedereen beseffen dat ik HENK ben 't zou wat zijn

Een dag niet gelachen is een dag dichter bij uw N-VA lidmaatschap.

De motivatie van een N-VA kiezer: https://forum.politics.be/showpost.p...7&postcount=54
The Paulus Experience is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 november 2007, 22:19   #3
HAMC
Perm. Vertegenwoordiger VN

HAMC's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door The Paulus Experience Bekijk bericht
fijn gedaan.

moest nu nog iedereen beseffen dat ik HENK ben 't zou wat zijn
Allee dan, laat uw broek zakken.

Verschaeve
HAMC is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 november 2007, 23:34   #4
Pies Descalzos
Burgemeester

Pies Descalzos's schermafbeelding

Stuur een bericht via MSN naar Pies Descalzos
Standaard

Ik zat vroeger op school naast een meisje die getuige van Jehova was, dat was ook niks anders dan circulaire logica.
Maar ze was wel gelukkig, dat is het voornaamste dan...
Oud 18 november 2007, 23:51   #5
lombas
Secretaris-Generaal VN

lombas's schermafbeelding

Standaard

Ik weet niet hoe het met jullie zit, maar ik blijk één van de weinige mensen te zijn die enorm veel respect voor de Getuigen heeft.
Oud 19 november 2007, 00:55   #6
Pies Descalzos
Burgemeester

Standaard

Ze was mijn beste vriendin
En ik bewonderde dat ze als 18-jarig meisje al van deur tot deur ging om mensen te proberen overtuigen dat ze de Bijbel letterlijk moesten nemen.
Maar wij hadden een totaal andere mening over al die zaken natuurlijk. Dat stond onze vriendschap echter niet in de weg, er zijn nog andere dingen dan geloof he. Ik heb niks tegen getuigen, alleen dat blind geloof vind ik een beetje ver gaan.
Ik denk dat het nu wel voor jeugdige getuigen moeilijk moet zijn. Dat meisje bvb. had veel moeite met relaties omdat ze geen seksuele betrekkingen voor het huwelijk mocht hebben. Dat is iets dat onder de jongeren van nu echt ondenkbaar is.
Oud 19 november 2007, 01:01   #7
lombas
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Pies Descalzos Bekijk bericht
Dat is iets dat onder de jongeren van nu echt ondenkbaar is.
Hoezo?
Oud 19 november 2007, 01:05   #8
Pies Descalzos
Burgemeester

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door lombas Bekijk bericht
Hoezo?
Ik beweer niet dat er geen uitzonderingen zijn op de regel maar tegenwoordig is de drempel naar seks niet zo hoog meer. Ik denk niet dat veel jongeren van nu gaan trouwen, laat staan dat ze geen lichamelijke intimiteit zouden hebben met elkaar voor dat punt in hun leven.
Oud 19 november 2007, 01:09   #9
lombas
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Pies Descalzos Bekijk bericht
Ik beweer niet dat er geen uitzonderingen zijn op de regel maar tegenwoordig is de drempel naar seks niet zo hoog meer. Ik denk niet dat veel jongeren van nu gaan trouwen, laat staan dat ze geen lichamelijke intimiteit zouden hebben met elkaar voor dat punt in hun leven.
Dat niet, maar het is evenmin zo dat een jongere van vandaag die een deftige, kritische en redevolle opvoeding krijgt, noodzakelijkerwijs geconfronteerd wordt met het geile uitschot van "de heersende opvatting" over jongerencultuur.
Oud 19 november 2007, 01:25   #10
Pies Descalzos
Burgemeester

Standaard

Citaat:
Dat niet, maar het is evenmin zo dat een jongere van vandaag die een deftige, kritische en redevolle opvoeding krijgt, noodzakelijkerwijs geconfronteerd wordt met het geile uitschot van "de heersende opvatting" over jongerencultuur.
Als die kinderen naar school gaan worden ze er wel mee geconfronteerd hoor, al die elitescholen zijn er aan het uitgaan. De scholen mogen immers niemand meer weigeren.
Hun liefjes vinden ze ook op die scholen, en de grootste invloed komt van hun vrienden en vriendinnen op die scholen.
Oud 19 november 2007, 18:12   #11
Travis66
Europees Commissaris

Travis66's schermafbeelding

Standaard

zijn jullie nu niet van het onderwerp aan het afwijken? Het kan best zijn dat strenge katholieke scholen beter zijn voor de opvoeding van uw kinderen. Maar dat maakt hun bullshit misschien nuttig, maar absoluut niet WAAR. Het is afschrikwekkend hoeveel mensen niet in staat zijn om nuttig en waarheid van elkaar te scheiden.

Prachtig filmke winterhamer. Nu nog hopen dat de religieuzen het schoentje aantrekken. Want aan de reacties hier te zien denkt men percies dat het alleen om de getuigen gaat, en ze zijn nochtans allemaal met dezelfde cirkelredenering bezig.

Laatst gewijzigd door Travis66 : 19 november 2007 om 18:13.
Travis66 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 19 november 2007, 18:19   #12
Ovidius
Parlementslid

Ovidius's schermafbeelding

Stuur een bericht via MSN naar Ovidius
Standaard

Citaat:
Ik weet niet hoe het met jullie zit, maar ik blijk één van de weinige mensen te zijn die enorm veel respect voor de Getuigen heeft.
Ik heb daar ook enorm veel respect als die voor mijn deur staan.

De meeste geraken echter in de war van de vragen die ik stel.

Ondertussen wandelen ze voorbij.

Laatst gewijzigd door Ovidius : 19 november 2007 om 18:21.
Ovidius is offline   Met citaat antwoorden
Oud 19 november 2007, 19:22   #13
lombas
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Ovidius Bekijk bericht
Ik heb daar ook enorm veel respect als die voor mijn deur staan.

De meeste geraken echter in de war van de vragen die ik stel.

Ondertussen wandelen ze voorbij.
Het treft dat ik meestal nog in volle nachtkleding sta als ze om negen uur 's ochtends op een zaterdag komen aanbellen, maar ik heb ze al lang eens willen binnenvragen voor een koffie.

Zullen ze toch iets later moeten komen, want mijn nachtkleding openbaart zich enkel in intieme kring.
Oud 19 november 2007, 19:54   #14
Ovidius
Parlementslid

Standaard

Citaat:
..., maar ik heb ze al lang eens willen binnenvragen voor een koffie.
Ik heb dat al gedaan, heeft toen (te) lang geduurd, men kan goed discussiëren hoor, ze leven ervan en trainen erop. Je moet vooral doorvragen over het einde van de wereld, daarover is nog geen echte consensus bereikt.

Ze hadden wel veel last van de rook van mijn joint. Als je niet toehapt, komt men nog wel eens terug maar stilaan geraak je op de zwarte lijst en mijdt men je deur. Je houdt er altijd een soort kleurboek-Bijbel en massa's kleurrijke folders aan over, allemaal gratis.

Ik heb zelfs ooit eens Amerikaanse mormonen op bezoek gehad, die kwamen ook hun leer verkopen en sponsors zoeken, heeft ook lang geduurd. Hij geraakte in de knoop als ik over homo’s begon, 't was ook gene lelijke en hij zag er ook zo uit. Je kent dat wel, een blik die regelmatig fallussymbolen inspecteert tijdens een gesprek.

Ondertussen heb ik andere hobby's gevonden. Politics enzo

Citaat:
Zullen ze toch iets later moeten komen, want mijn nachtkleding openbaart zich enkel in intieme kring.
Ooh maar die gaan intiem met elkaar om hoor, ze hebben die meestal zelf ook nog aan in hun vrije tijd en bij rituelen.

Laatst gewijzigd door Ovidius : 19 november 2007 om 19:55.
Oud 19 november 2007, 20:02   #15
lombas
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Ovidius Bekijk bericht
Je houdt er altijd een soort kleurboek-Bijbel en massa's kleurrijke folders aan over, allemaal gratis.
Mijn grote religieuze boeken (Bijbel, Koran, Leer van Boeddha, &c.) neem ik mee uit hotels.

Oud 19 november 2007, 20:06   #16
netslet
Minister-President

netslet's schermafbeelding

Standaard

Do you all have different books in the Bible than I do? Are you all Gideons? Who are the fucking Gideons? Ever met one, no! Ever seen one, no! But they’re all over the fucking world, putting Bibles in hotel rooms! Every one of them: “This Bible was placed here by a Gideon.” When? I’ve been here all day and I ain’t seen shit! I saw the housekeeper come and go, I saw the minibar guy come and go, I’ve never laid eyes on a fucking Gideon! What are they, ninjas? Where are they? Where are they from? Gidea? Who the fuck are these people?!

I’m gonna capture a Gideon. Yeah, I’m gonna make that my hobby. I’ll call up the front desk one day and say, “Uh, I don’t seem to have a Bible in my room.”

-- Bill Hicks
Oud 19 november 2007, 20:09   #17
lombas
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door netslet Bekijk bericht
Do you all have different books in the Bible than I do? Are you all Gideons? Who are the fucking Gideons? Ever met one, no! Ever seen one, no! But they’re all over the fucking world, putting Bibles in hotel rooms! Every one of them: “This Bible was placed here by a Gideon.” When? I’ve been here all day and I ain’t seen shit! I saw the housekeeper come and go, I saw the minibar guy come and go, I’ve never laid eyes on a fucking Gideon! What are they, ninjas? Where are they? Where are they from? Gidea? Who the fuck are these people?!

I’m gonna capture a Gideon. Yeah, I’m gonna make that my hobby. I’ll call up the front desk one day and say, “Uh, I don’t seem to have a Bible in my room.”

-- Bill Hicks
Ergo, lombas is dé inspiratiebron van Hicks.
Oud 19 november 2007, 20:21   #18
Ovidius
Parlementslid

Standaard

Citaat:
Mijn grote religieuze boeken (Bijbel, Koran, Leer van Boeddha, &c.) neem ik mee uit hotels.

Die van Jehova's vindt je daar niet hoor.
Oud 20 november 2007, 12:27   #19
Winterhamer
Banneling

Standaard

Dit gaat niet over jehova getuigen, dit gaat over religie in het algemeen, van het christendom en zijn vertakkingen tot de islam, de hele religie wereld, over elke mafketel die in de thora bijbel en koran geloofd.

Laatst gewijzigd door Winterhamer : 20 november 2007 om 12:32.
Winterhamer is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 november 2007, 12:40   #20
Ovidius
Parlementslid

Standaard

Whatever, ze doen maar, zolang ze maar gelukkig zijn en mij niet gelukkig(er) willen maken.

Laatst gewijzigd door Ovidius : 20 november 2007 om 12:41.
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 17:02.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be