![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Partijpolitiek en stromingen In dit forum kun je discussiëren over (standpunten van) politieke partijen. en (standpunten van) politieke stromingen, al dan niet vertegenwoordigd door een (niet-partijpolitieke) organisatie. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#1 |
Parlementslid
|
![]() Ik heb onlangs geruchten opgevangen dat De Strangers vroeger is een keer voor het Vlaams Blok hebben opgetreden. Daarna hebben ze die mannen geboycot voor elk optreden op radio of TV. Als dat waar is vind ik dit een schande. Als het VB die mensen daar voor betaald om hun congres een beetje afwisseling te bezorgen is dat toch hun goed recht. Ik hoop dat ik ongelijk heb.
![]() |
![]() |
#2 |
Staatssecretaris
|
![]() Nergens zó goedkoop: http://vlaamsbelang.be/40/
Hoewel ik me toch eens vragen zou stellen bij dat 'leefbaar'... |
![]() |
![]() |
![]() |
#3 | |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#4 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#5 |
Banneling
|
![]() Nadat de Strangers op 24 november 1992 op een bijeenkomst van het Vlaams Blok hadden opgetreden is hun repertoire geboycot op de meeste Vlaamse radio- en televisiestations. Deze boycot laat zich tot op heden nog gelden, er wordt nog weinig van dit culturele erfgoed op radio uitgezonden.
Inderdaad dit staat zelfs op Wikipedia |
![]() |
![]() |
![]() |
#6 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#7 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#8 |
Lokaal Raadslid
|
![]() Tja die zelfverklaarde verdraagzamen zijn nog erger dan de ergste facisten, dan krijg je zo'n situaties.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#9 |
Europees Commissaris
|
![]() Ik vond het ook zonde dat de Strangers hier het slachtoffer zijn geworden. Maar het was niet alleen omdat ze voor het VB optraden. Het kwamook voor een groot stuk door hun rascistische teksten. Stel u voor dat je op een VB congres liedjes staat te zingen als "de gastarbeider" "Bleke algerijn" en "de ziekenkas".
Uiteraard zijn die teksten geschreven toen politiek correct nog niet belangrijk was en rascisme geen issue. Maar in de hoogdagen van het cordon was dat "not done". Maar ik blijf het zonde vinden, want ik vond hen fantastisch, en hun lichtelijk rascistische humor was in de eerste plaats humor, geen rascisme.
![]() Laatst gewijzigd door Travis66 : 24 november 2007 om 09:31. |
![]() |
![]() |
![]() |
#10 |
Minister-President
|
![]() Iedereen heeft het recht in zijn leven eens dom te zijn. En alleen steenezels beseffen dit niet.
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#11 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Een interessante paradox: van jezelf beseffen dat je dat niet beseft.
* Erfopvolging: een ander woord voor discriminatie op basis van afkomst * Solidariteit is een gevoel van samenhorigheid en kan niet opgelegd worden. De N-Z transfers zijn dus per definitie geen solidariteit, want niet vrijwillig * Democratie = demos + kratein (het volk heerst). Een land waar het laatste woord bij politici en niet bij de bevolking ligt, is dus per definitie geen democratie * Er bestaat evenveel bewijs voor het bestaan van god als voor het bestaan van gele ruimtekaboutertjes |
![]() |
![]() |
![]() |
#12 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Dat kordon sanitair rond de Strangers heeft me ook altijd erg gestoord. Dat was Vlaanderen op zijn smalste kant.
Heb ik daar van de week niet gehoord dat de Strangers een dvd uitbrengen met een overzicht van heel hun repertwaar? Wel, ik ga dat kopen, ik hoor ze graag, en ik gun hen dit "eerherstel", in het volle besef dat mijn bijdrage nog geen rimpeltje van een golfje is op een woelige Noordzee, maar ja, meer kan ik ook niet doen.
Vlaanderen is niet van iedereen. Vlaanderen is enkel van hen die een inspanning doen om ertoe te behoren. De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd. Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA) |
![]() |
![]() |
![]() |
#13 |
Partijlid
|
![]() Zo'n situaties krijg je als de politiek zich met de kunsten (in de ruimste betekenis van het woord) gaat moeien.
VB-ers moeten hier echter niet te hoog van de toren blazen. Ze hebben in het recente verleden ook al op verwerpelijke wijze getoond hoe zij kunstenaars afdreigen als die hun artistieke vrijheid wensen te beoefenen. Radicaal links of radicaal rechts, allemaal in hetzelfde bedje ziek als het er echt op aankomt.
![]() |
![]() |
#14 |
Banneling
|
![]() Het is een ware schande dat we op de VRT heden vaker van dat arabische gemiauw en van die negermuziek horen, en dat die Vlaamse volksliedjes van de Strangers nauwelijks nog aan bod komen.
Laatst gewijzigd door Cynicus : 24 november 2007 om 11:58. |
![]() |
![]() |
![]() |
#15 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
![]()
![]() |
![]() |
#16 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
Ni lullen hé! ![]()
![]() |
![]() |
#17 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
![]()
![]() |
![]() |
#18 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Stuyckisme 1: "Positieve discriminatie is immers ook racisme" ![]() Stuyckisme 2: "Iemand op mijn werk probeerde me wijs te maken dat onze prins in Wallonië altijd al als prince Philippe door het leven ging." ![]() De langverwachte outing van duveltje382 Laatst gewijzigd door Raf : 24 november 2007 om 12:52. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#19 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
http://www.s-p-a.be/nationaal/mensen...rden/index.asp http://www.vld.be/page?&orl=1&ssn=&lng=1&pge=24 Waarom moeten commies toch altijd zo liegen? |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#20 | |
Partijlid
|
![]() Citaat:
Ben je dat soort stukken al gaan bekijken? Of heb je het ook allemaal van horen zeggen? Je opmerking verschilt in niks van de reacties van analfabete islamisten die Salman Rushdie dood willen omdat hij volgens de een of andere mullah de Islam beledigd heeft in zijn Duivelsverzen. Ik had trouwens niet eens de achterlijke opmerkingen van het VB over de theaterkunst in het achterhoofd toen ik reageerde. Ik dacht eerder aan de fysieke aanval op Willem Vermandere op de Brusselse Grote Markt en aan de inhoud van de brieven die het VB meende te moeten sturen aan Vlaamse zangers n.a.v. hun optreden op concerten rond verdraagzaamheid. De kunsten hebben altijd al de samenleving een spiegel voorgehouden. Dat die samenleving niet altijd opgezet is met wat ze in die spiegel ziet is ook van alle tijden. Kunst heeft in die zin altijd al een sociopolitieke rol gespeeld. Als politiek de kunsten begint te dicteren dan loopt het mis. Leer uw geschiedenis.
De gewone man, ALTIJD de gewone man ! Laatst gewijzigd door kunstenaar : 24 november 2007 om 13:12. |
|
![]() |
![]() |