Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Maatschappij en samenleving
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn.

Antwoord

Discussietools
Oud 22 oktober 2007, 09:22   #1
sn00py
Banneling

Standaard is er plaats voor de islam in Europa?

Volgens FDW hoort de islam in Europa niet thuis. Ik vind dat wijze woorden van een wijs man. Van mij mogen ze het gewoon verbieden en alle moskeeën afbreken. Wat jullie?
sn00py is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 oktober 2007, 09:33   #2
backfire
Minister-President

backfire's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door sn00py Bekijk bericht
Volgens FDW hoort de islam in Europa niet thuis. Ik vind dat wijze woorden van een wijs man. Van mij mogen ze het gewoon verbieden en alle moskeeën afbreken. Wat jullie?
Ik heb FDW vorig week bezig gehoord tijdens een colloqium over Islam (met Robert Spencer, auteur van ondermeer The Political Incorrect Guide to the Islam).
Ik moet er wel op wijzen dat FDW (en het VB in het algemeen) op geen enkele manier stelt dat de Islam zou moeten verboden worden in België of Europa.
Op hun website staat het als volgt

Wat denkt het Vlaams Belang over de islam?

De fundamentele geloofspunten van de islam botsen frontaal met de fundamenten van de Westerse democratie. In tegenstelling tot in onze Westerse democratieën bestaat er in de islam geen scheiding tussen kerk en staat. De islam heeft ook een andere visie op de gelijkwaardigheid tussen man en vrouw en op vrije meningsuiting.

Dat betekent niet dat een moslim geen democraat zou kunnen zijn. Het Vlaams Belang wil niet oordelen over het democratische karakter van individuele moslims. Het is de individuele moslim die zelf een keuze moet maken tussen de Westerse democratie en de islam. Het is daarom belangrijk dat moslims aan het einde van een inburgeringstraject een verklaring van loyaliteit aan de Westerse en democratische waarden tekenen.

Vrijheid van meningsuiting (waar het VB zo hard op hamert) veronderstelt ook vrijheid van godsdienstbeleving, zolang dat deze beleving niet indruist tegen onze wetten, regels en fundamenten van onze samenleving.
Oud 22 oktober 2007, 09:50   #3
sn00py
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door backfire Bekijk bericht
Ik heb FDW vorig week bezig gehoord tijdens een colloqium over Islam (met Robert Spencer, auteur van ondermeer The Political Incorrect Guide to the Islam).
Ik moet er wel op wijzen dat FDW (en het VB in het algemeen) op geen enkele manier stelt dat de Islam zou moeten verboden worden in België of Europa.

De fundamentele geloofspunten van de islam botsen frontaal met de fundamenten van de Westerse democratie. In tegenstelling tot in onze Westerse democratieën bestaat er in de islam geen scheiding tussen kerk en staat. De islam heeft ook een andere visie op de gelijkwaardigheid tussen man en vrouw en op vrije meningsuiting.

Dat betekent niet dat een moslim geen democraat zou kunnen zijn. Het Vlaams Belang wil niet oordelen over het democratische karakter van individuele moslims. Het is de individuele moslim die zelf een keuze moet maken tussen de Westerse democratie en de islam. Het is daarom belangrijk dat moslims aan het einde van een inburgeringstraject een verklaring van loyaliteit aan de Westerse en democratische waarden tekenen.

Vrijheid van meningsuiting (waar het VB zo hard op hamert) veronderstelt ook vrijheid van godsdienstbeleving, zolang dat deze beleving niet indruist tegen onze wetten, regels en fundamenten van onze samenleving.
Correct. Dat van dat verbieden neem ik volledig vor mijn rekening. Het is ook niet haalbaar, maar het zou wel ideaal zijn. (zoals communisme)
Oud 22 oktober 2007, 10:26   #4
Sjaax
Europees Commissaris

Sjaax's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Correct. Dat van dat verbieden neem ik volledig vor mijn rekening. Het is ook niet haalbaar, maar het zou wel ideaal zijn.
Als je beseft dat iets onhaalbaar is, waarom streef je ernaar? Mensen een papiertje laten ondertekenen helpt niet om hun opvating te bepalen. Als jij een papiertje zou moeten ondertekenen om de islam te zien als een acceptabel geloof, zoals andere religies, dan zou je dat toch niet van gedacht doen veranderen.

Dat veel moslims achterlopen op het gebied van seculariteit is een andere zaak. Je gaat mongooltjes toch ook niet verwijten dat ze achterlijk zijn. Je kan ze alleen zo goed mogelijk laten meedraaien in de maatschappij.

Laatst gewijzigd door Sjaax : 22 oktober 2007 om 10:27.
Sjaax is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 oktober 2007, 10:29   #5
Vorenus
Banneling

Vorenus's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Sjaax Bekijk bericht
Dat veel moslims achterlopen op het gebied van seculariteit is een andere zaak. Je gaat mongooltjes toch ook niet verwijten dat ze achterlijk zijn. Je kan ze alleen zo goed mogelijk laten meedraaien in de maatschappij.
75%

mongolen ==} instellingen

moslims ==} gevangenissen

Inderdaad, niet veel verschil tussen.

Ps: wie dit serieus opneemt is echt ......... .

Laatst gewijzigd door Vorenus : 22 oktober 2007 om 10:29.
Vorenus is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 oktober 2007, 10:49   #6
jurgen79
Banneling

jurgen79's schermafbeelding

Standaard

Neen! Net zomin voor andere godsdiensten.
jurgen79 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 oktober 2007, 10:54   #7
filosoof
Banneling

filosoof's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Dikke onzin van een racistische populistische tafelspringer. FDW hoort in Europa niet thuis.
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door sn00py
ik ben racist .
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door sn00py
3 oktober 2007, 20:41
Ik ben hier weg en ge moet geen schrik hebben: ik kom niet meer af onder een andere naam. Uw gelul en onvermogen om te lezen hangt mij teveel de keel uit. Ge zijt een schande voor uw soortgenoten!
filosoof is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 oktober 2007, 11:11   #8
AdrianHealey
Secretaris-Generaal VN

AdrianHealey's schermafbeelding

Standaard

Ik zie geen reden om een bepaald grondgebied te reserven voor, of te vrijwaren van, bepaalde zaken, arbitrair bepaald door een paar mensen in zeteltjes.
"Anyone who denies the law of non-contradiction should be beaten and burned until he admits that to be beaten is not the same as not to be beaten, and to be burned is not the same as not to be burned."
AdrianHealey is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 oktober 2007, 11:39   #9
sn00py
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door filosoof Bekijk bericht
Dikke onzin van een racistische populistische tafelspringer. FDW hoort in Europa niet thuis.
Kijk, ik zal het je makkelijker maken:

ik ben racist en daar ben ik fier op. Al wat een kleurtje heeft, werkt op mij als een rode lap op een stier.

Allez, begin maar te citeren...

Laatst gewijzigd door sn00py : 22 oktober 2007 om 11:39.
Oud 22 oktober 2007, 11:53   #10
Discus
Burger

Discus's schermafbeelding

Standaard

Citaat:

Kijk,er wordt het VB zo vaak racisme en onverdraagzaamheid verweten,als je hun standpunt hierboven nu weer eens grondig leest dan kan je toch alleen maar vaststellen dat dit een zeer genuanceerd standpunt is en waar zeker de overgrote meerderheid van de Vlamingen zich kan in vinden!
Discus is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 oktober 2007, 11:54   #11
Kay_
Europees Commissaris

Standaard

Citaat:

En dan pleiten voor een vrije meningsuiting, maar zelf alles wat niet in het beeldje past willen verbieden.
Oud 22 oktober 2007, 11:57   #12
circe
Secretaris-Generaal VN

circe's schermafbeelding

Standaard

Men kan gerust een politieke ideologie verbieden net zoals men dat met nazisme heeft gedaan.

Een religie valt onder de vrijheid van godsdienst ZOLANG DEZE DE SECULIERE WETTEN NIET OVERTREDEN.

Islam zal dus moeten ontdubbeld worden in plaats van hoe langer hoe meer impact te vertonen op onze seculiere wetten.

Betaalt U ook mee de religieuze halal taks die het terrorisme financiert? Kijk hoeveel er verdiend wordt met halal certificatie van dingen die totaal niet hoeven gecertificeerd te worden. https://www.youtube.com/watch?v=YVPngzSE94o
circe is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 oktober 2007, 11:58   #13
manta
Secretaris-Generaal VN

manta's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
is er plaats voor de islam in Europa?
Neen ...
Zelfs niet op de wereld ...
Manta heeft altijd gelijk of 't moet zijn dat hij eens geen gelijk heeft maar dat gebeurt enkel en alleen als-ie ongelijk heeft.
manta is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 oktober 2007, 12:24   #14
Duupje
Secretaris-Generaal VN

Duupje's schermafbeelding

Standaard

Niet voor de fundamentalistische en extremistische kant ervan. Dat hoort nergens thuis, van geen enkel geloof.
I'll just kill myself now.
Duupje is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 oktober 2007, 13:45   #15
backfire
Minister-President

backfire's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Kijk, ik zal het je makkelijker maken:

ik ben racist en daar ben ik fier op. Al wat een kleurtje heeft, werkt op mij als een rode lap op een stier.

Allez, begin maar te citeren...

Als we Vlaanderen dan toch moeten 'zuiveren' van ongewenste sujetten, kunnen we beter met de idioten beginnen. Je staat op nummer één.
Mijn vrouw heeft 'een kleurtje'. Kom je racistische praat eens aan mijn voordeur verkondigen, ik zal je eens een rode lap geven.

Bij het VB (én FDW) zul je met je racistische praat niet ver komen, knapie.
Oud 22 oktober 2007, 13:49   #16
forumspook
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Sjaax Bekijk bericht
Als je beseft dat iets onhaalbaar is, waarom streef je ernaar? Mensen een papiertje laten ondertekenen helpt niet om hun opvating te bepalen. Als jij een papiertje zou moeten ondertekenen om de islam te zien als een acceptabel geloof, zoals andere religies, dan zou je dat toch niet van gedacht doen veranderen.

U snapt het niet: men laat iemand een papier ondertekenen waarin bvb staat dat hij de wetten van zijn opvangland respekteert BOVEN de wetten die zijn godsdienst voorschrijft, en dat hij akkoord is om buitengezet te worden indien hij het onderschreven akoord niet eerbiedigt.
Dan mag hij nog steeds denken wat hij wilt, zolang hij maar doet wat ONZE wetten zeggen.En doet hij dat niet, wel dan is de oplossing klaar: BUITEN!
forumspook is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 oktober 2007, 13:51   #17
forumspook
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Discus Bekijk bericht
[/b][/color]

Kijk,er wordt het VB zo vaak racisme en onverdraagzaamheid verweten,als je hun standpunt hierboven nu weer eens grondig leest dan kan je toch alleen maar vaststellen dat dit een zeer genuanceerd standpunt is en waar zeker de overgrote meerderheid van de Vlamingen zich kan in vinden!
Ik vind die tekst correct. Nergens kan ik enige dwang zien. Juist word gevraagd aan de gast om de wetten van de gastheer te eerbiedigen...Wat is daar nu ABNORMAAL aan ?
forumspook is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 oktober 2007, 13:59   #18
sn00py
Banneling

Standaard

Citaat:
Als we Vlaanderen dan toch moeten 'zuiveren' van ongewenste sujetten, kunnen we beter met de idioten beginnen. Je staat op nummer één.
Mijn vrouw heeft 'een kleurtje'. Kom je racistische praat eens aan mijn voordeur verkondigen, ik zal je eens een rode lap geven.

Bij het VB (én FDW) zul je met je racistische praat niet ver komen, knapie.
Je moet eens goed de posts ervoor lezen: Filosoof quote mij: "Ik ben racist", terwijl mijn volledige zin oorspronkelijk was: "ik ben racist GEWORDEN. Niet tgo hele bevolkingsgroepen, maar tegen een klein deel dat de boel voor iedereen verpest en waar niemand iets aan doet."

Blijkbaar ziet die *** van een Filo enkel "ik ben racist", de rest laat hij graag achterwege.
Blijkbaar wil hij dat alleen maar zien. Die poco's doen niets liever dan uit de context halen van woorden.Ik geef hem ineens een geweldige quote, waarin tout court staat dat ik racist ben. Dat maakt het hem makkelijker. Moet hij niet zo knippen en plakken.
Oud 22 oktober 2007, 14:14   #19
migrantenjong
Banneling

Locatie: Antwerpen/Gent Ideologie: Stokslagen en waterkanonnen
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Hellfigger Bekijk bericht
75%

mongolen ==} instellingen

moslims ==} gevangenissen

Inderdaad, niet veel verschil tussen.

Ps: wie dit serieus opneemt is echt ......... .
Mongolen -> dierenvoedsel

Moslims -> misschien ook wel
migrantenjong is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 oktober 2007, 14:21   #20
migrantenjong
Banneling

Locatie: Antwerpen/Gent Ideologie: Stokslagen en waterkanonnen
Standaard

Ik vind het ook een zeer goede tekst. Vooral omdat ze hier 40976459 keer meer vrijheid krijgen dan wij in hun land.
migrantenjong is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 15:27.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be