Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Maatschappij en samenleving
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn.

Antwoord

Discussietools
Oud 11 november 2007, 16:57   #1
Brugge Veilig en Leefbaar
Minister-President

Brugge Veilig en Leefbaar's schermafbeelding

Standaard In Antwerpen slaan racisten broodjeszaak in pulp !

Racisten aan het werk...

In de Antwerpse Lamorinièrestraat sloegen inbrekers zondagnacht broodjeszaak Delicious van Abdelmonaim El Mouhmouh kort en klein. Niets bleef heel, niet de eieren in de keuken, geen enkele stoel of tafel, noch de lampen tegen het plafond. De vandalen lieten niets ongemoeid, zelfs een wit babystoeltje werd zwart gespoten. Het motief van hun ongewenst nachtelijk bezoek was op de muren te lezen in de vorm van racistische vuilspuiterij, ‘Aap’ komt enkele keren voor, maar ook censuur en ‘Weg’. Op de grootste muur kliederden ze ‘Fock Islam’. Uitbater Abdelmonaim begrijpt niet wat de mensen tegen hun geloof hebben. De politie voert een onderzoek naar de daders van de inbraak, de vernielingen en het racisme. Het labo van de federale recherche verrichtte sporenonderzoek en de afdeling Diversiteit van de lokale politie volgt de zaak op de voet.

(gva)

Moedige mannen, dat schuim in het kielzog van het Blok. En nu wachten op de eerste Blokker die beweert dat ze het zelf hebben gedaan...

Laatst gewijzigd door Brugge Veilig en Leefbaar : 11 november 2007 om 16:59.
Brugge Veilig en Leefbaar is offline   Met citaat antwoorden
Oud 11 november 2007, 17:01   #2
filosoof
Banneling

filosoof's schermafbeelding

Standaard

http://forum.politics.be/showthread.php?t=97730
filosoof is offline   Met citaat antwoorden
Oud 11 november 2007, 17:06   #3
Brugge Veilig en Leefbaar
Minister-President

Brugge Veilig en Leefbaar's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door filosoof Bekijk bericht
Yep, niet gezien. Dacht dat het hoorde bij "samenlevingsproblemen"...
Brugge Veilig en Leefbaar is offline   Met citaat antwoorden
Oud 11 november 2007, 18:57   #4
forumspook
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Brugge Veilig en Leefbaar Bekijk bericht
Racisten aan het werk...

In de Antwerpse Lamorinièrestraat sloegen inbrekers zondagnacht broodjeszaak Delicious van Abdelmonaim El Mouhmouh kort en klein. Niets bleef heel, niet de eieren in de keuken, geen enkele stoel of tafel, noch de lampen tegen het plafond. De vandalen lieten niets ongemoeid, zelfs een wit babystoeltje werd zwart gespoten. Het motief van hun ongewenst nachtelijk bezoek was op de muren te lezen in de vorm van racistische vuilspuiterij, ‘Aap’ komt enkele keren voor, maar ook censuur en ‘Weg’. Op de grootste muur kliederden ze ‘Fock Islam’. Uitbater Abdelmonaim begrijpt niet wat de mensen tegen hun geloof hebben. De politie voert een onderzoek naar de daders van de inbraak, de vernielingen en het racisme. Het labo van de federale recherche verrichtte sporenonderzoek en de afdeling Diversiteit van de lokale politie volgt de zaak op de voet.

(gva)

Moedige mannen, dat schuim in het kielzog van het Blok. En nu wachten op de eerste Blokker die beweert dat ze het zelf hebben gedaan...
Mischien hebben ze het zelf gedaan, voor de verzekeringen op te strijken.
Psssst: ik ben géén "blokker".
En ik zei ook "mischien"...Weet anders zeker dat de verzekeringen wel degelijk onderzoek zullen verrichten.
En ik denk eveneens dat de VB hier niets mee te maken heeft.
De toekomst zal het ons leren.
forumspook is offline   Met citaat antwoorden
Oud 11 november 2007, 19:00   #5
hurricane
Europees Commissaris

hurricane's schermafbeelding

Standaard

Pffft .... een faits divers
hurricane is offline   Met citaat antwoorden
Oud 11 november 2007, 19:23   #6
Raven
Perm. Vertegenwoordiger VN

Raven's schermafbeelding

Standaard

Die koerden toch.... tis niet omdat ze in Iraq constant mensen ontvoeren, alles kapotslaan en onschuldige vrouwen verkrachten, dat ze hier moeten beginnen.

Hoogtijd dat de politie in actie komt en eens dat extreem fascistisch PKK potje in belgie uitkamt
Oud 11 november 2007, 19:45   #7
ERLICH
Minister-President

ERLICH's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Brugge Veilig en Leefbaar Bekijk bericht
Racisten aan het werk...

(gva)

Misschien aanhangers van pvda, of de sp.a om het VB is even in een slecht daglicht te stellen. Of wie weet, misschien om hun onderdrukt racisme even te kunnen luchten. Ge moet weten het kan nooit gezond zijn zoals de pvda'ers en sp.a'ers zich moeten inhouden in het openbaar en altijd maar roepen, 'ik ben democraat en verdraagzaam' terwijl dat ze van zichzelf weten dat het niet klopt en dus tussen door hun haat en ongenoegen de vrije loop moeten laten.

Of wie weet een tweede mogelijkheid, ex-VB'ers die zich niet goed voelde binnen de partij, te weinig voordelen en dus te weinig kunnen bezig zijn met zichzelf op te werken op de rug en schouders van anderen. En zich dan laten leiden door afgunst en daden plegen om de partij waartoe ze behoorde in een slecht daglicht te stellen.

Gegen dummheit kämpfen, selbst Götter vergebens.
ERLICH is offline   Met citaat antwoorden
Oud 11 november 2007, 20:02   #8
Eternity
Parlementsvoorzitter

Eternity's schermafbeelding

Standaard

Hehe, ik ben daar nog dikwijls om panini's geweest.
Waren best wel lekker.

Frank Dane
Eternity is offline   Met citaat antwoorden
Oud 11 november 2007, 20:07   #9
Kortaf
Europees Commissaris

Kortaf's schermafbeelding

Standaard

Tom Naegels in een column over de aanslag op de broodjeszaak in Antwerpen:

Citaat:
Een interessante les is het wel. We hebben het gehad met racisme. Zelfs als het zich dermate agressief en schokkend vertoont, interesseert het ons niet. We geloven er niet meer in. Dat is nu wel duidelijk.
Ik vind het afschuwelijk dat iets als de aanslag op die broodjeszaak kan gebeuren. Niet om de reden die Tom Naegels hierboven opgeeft ("racisme"). Wel omdat het: 1. om gericht geweld tegen individuen gaat, en 2. uitgerekend Marokkanen treft die op een uiterst constructieve manier (als zelfstandige!) een leven proberen op te bouwen.

Naegels' conclusie hierboven is imho min of meer juist. We hebben inderdaad al zoveel onzin, eenzijdige schuldinductie en leugens gehoord onder de noemer "racisme", dat we er niet meer in geloven. Het is de zware tol die de maatschappij (en de Vlaamse Marokkanen!) betalen voor de decennialange hetze tegen Jan met de pet.

Dit is zeer erg.

De banalisering van het racisme die links met de steun van het CGKR gerealiseerd heeft, is nochtans door duizenden mensen voorspeld. Ze hebben er niet willen mee stoppen, en nu het zo ver is, wassen de banaliseurs de handen in onschuld.

Dat is pas echt verbijsterend.

Laatst gewijzigd door Kortaf : 11 november 2007 om 20:08.
Kortaf is offline   Met citaat antwoorden
Oud 11 november 2007, 21:19   #10
m.r.
Lokaal Raadslid

Standaard

Het feit vind ik erg en helemaal niet correct. Net zoals ik de moslimaanslagen niet kan goedkeuren. Zouden de Belgische moslims niet eens op straat kunnen komen tegen het moslimfundamentalisme zoals de BelgischeTurken het deden tegen het terrorisme in Turkije. Misschien dat we dan meer als broeders kunnen samenleven ?
m.r. is offline   Met citaat antwoorden
Oud 11 november 2007, 21:40   #11
ericferemans

ericferemans's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Kortaf Bekijk bericht
De banalisering van het racisme die links met de steun van het CGKR gerealiseerd heeft, is nochtans door duizenden mensen voorspeld. Ze hebben er niet willen mee stoppen, en nu het zo ver is, wassen de banaliseurs de handen in onschuld.
De banalisering van vreemdelingenhaat door links? Door de regering?
Door de democraten?
Stoppen met het aanklagen van vreemdelingenhaat zou de vreemdelingenhaat stoppen?
Wie vindt het "doodgewoon" om dag in dag uit fabels te lanceren over vreemdelingen, en hun zwart te maken?

Je perverse geest is nu wel helemaal aan het stoven in de warmte veroorzaakt door de hersenkronkels die mekaar tegenwerken, me dunkt
ericferemans is offline   Met citaat antwoorden
Oud 11 november 2007, 21:41   #12
Herr Oberst
Eur. Commissievoorzitter

Herr Oberst's schermafbeelding

Standaard

Wat ik verbijsterend vind, is dat poco's als Tom Naegels het nodig vinden om hierover een grote mond open te zetten, terwijl ze bij de (véél ergere) allochtoonse misdaden steeds de andere kant opkijken.
Herr Oberst is offline   Met citaat antwoorden
Oud 11 november 2007, 21:49   #13
Heftruck

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Herr Oberst Bekijk bericht
Wat ik verbijsterend vind, is dat poco's als Tom Naegels het nodig vinden om hierover een grote mond open te zetten, terwijl ze bij de (véél ergere) allochtoonse misdaden steeds de andere kant opkijken.
Misschien heeft het te maken met 't feit dat 't hier een politieke geïnspireerde daad was (gezien de berichten die werden achtergelaten), terwijl een doorsnee overval dat niet is.
Heftruck is offline   Met citaat antwoorden
Oud 11 november 2007, 21:52   #14
Herr Oberst
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Heftruck Bekijk bericht
Misschien heeft het te maken met 't feit dat 't hier een politieke geïnspireerde daad was (gezien de berichten die werden achtergelaten), terwijl een doorsnee overval dat niet is.
De woeste anti-Koerdische betoging van de Turken doorheen Brussel vond u geen politieke daad?
Oud 11 november 2007, 21:54   #15
Heftruck

Standaard

Citaat:
De woeste anti-Koerdische betoging van de Turken doorheen Brussel vond u geen politieke daad?
Ik schreef:

Citaat:
een doorsnee overval
Trek je conclusies.
Oud 11 november 2007, 21:57   #16
AdrianHealey
Secretaris-Generaal VN

AdrianHealey's schermafbeelding

Standaard

De Anarcho's hebben gelijk in deze.
"Anyone who denies the law of non-contradiction should be beaten and burned until he admits that to be beaten is not the same as not to be beaten, and to be burned is not the same as not to be burned."
AdrianHealey is offline   Met citaat antwoorden
Oud 11 november 2007, 22:00   #17
Herr Oberst
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

Citaat:
Ik schreef:

Trek je conclusies.
Welke conclusies moet ik trekken? Het feit dat de poco's zitten te leuteren over dit voorval terwijl men de andere kant op keek tijdens de Turkse rellen, welke conclusies moet ik daaruit trekken? Of vallen gewelddadige betogingen niet onder 'misdaden'?
Oud 11 november 2007, 22:00   #18
Herr Oberst
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door AdrianHealey Bekijk bericht
De Anarcho's hebben gelijk in deze.
Verklaar u nader.
Oud 11 november 2007, 22:04   #19
AdrianHealey
Secretaris-Generaal VN

AdrianHealey's schermafbeelding

Standaard

Dat is verdikke in mijn straat, zie ik plots.
Morgen eens gaan kijken.
"Anyone who denies the law of non-contradiction should be beaten and burned until he admits that to be beaten is not the same as not to be beaten, and to be burned is not the same as not to be burned."
AdrianHealey is offline   Met citaat antwoorden
Oud 11 november 2007, 22:07   #20
Heftruck

Standaard

Citaat:
Welke conclusies moet ik trekken? Het feit dat de poco's zitten te leuteren over dit voorval terwijl men de andere kant op keek tijdens de Turkse rellen, welke conclusies moet ik daaruit trekken? Of vallen gewelddadige betogingen niet onder 'misdaden'?
Toen jij het over "allochtone misdaden" had, dacht ik dat je alledaagse misdaden zoals overvallen, tassendiefstal, etc maar dan gepleegd door allochtonen schreef, niet over "Turkse rellen" (wat je daar ook mee bedoeld). Maar gezien rellen meestal wel politiek zijn van aard (men reageert op politieke beslissingen / toestanden d.m.v. geweld) ...

Overigens moet je niet met dat poco-gedoe op mij afkomen, dat pakt niet.

Helpt dat al een beetje bij 't maken van conclusies?

Laatst gewijzigd door Heftruck : 11 november 2007 om 22:07.
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 11:52.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be