![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#1 |
Minister-President
|
![]() Racisten aan het werk...
In de Antwerpse Lamorinièrestraat sloegen inbrekers zondagnacht broodjeszaak Delicious van Abdelmonaim El Mouhmouh kort en klein. Niets bleef heel, niet de eieren in de keuken, geen enkele stoel of tafel, noch de lampen tegen het plafond. De vandalen lieten niets ongemoeid, zelfs een wit babystoeltje werd zwart gespoten. Het motief van hun ongewenst nachtelijk bezoek was op de muren te lezen in de vorm van racistische vuilspuiterij, ‘Aap’ komt enkele keren voor, maar ook censuur en ‘Weg’. Op de grootste muur kliederden ze ‘Fock Islam’. Uitbater Abdelmonaim begrijpt niet wat de mensen tegen hun geloof hebben. De politie voert een onderzoek naar de daders van de inbraak, de vernielingen en het racisme. Het labo van de federale recherche verrichtte sporenonderzoek en de afdeling Diversiteit van de lokale politie volgt de zaak op de voet. (gva) Moedige mannen, dat schuim in het kielzog van het Blok. En nu wachten op de eerste Blokker die beweert dat ze het zelf hebben gedaan... ![]() Laatst gewijzigd door Brugge Veilig en Leefbaar : 11 november 2007 om 16:59. |
![]() |
![]() |
![]() |
#2 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#3 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#4 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Psssst: ik ben géén "blokker". ![]() En ik zei ook "mischien"...Weet anders zeker dat de verzekeringen wel degelijk onderzoek zullen verrichten. En ik denk eveneens dat de VB hier niets mee te maken heeft. De toekomst zal het ons leren. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#5 |
Europees Commissaris
|
![]() Pffft .... een faits divers
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#6 |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Die koerden toch.... tis niet omdat ze in Iraq constant mensen ontvoeren, alles kapotslaan en onschuldige vrouwen verkrachten, dat ze hier moeten beginnen.
Hoogtijd dat de politie in actie komt en eens dat extreem fascistisch PKK potje in belgie uitkamt
![]() |
#7 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
Of wie weet een tweede mogelijkheid, ex-VB'ers die zich niet goed voelde binnen de partij, te weinig voordelen en dus te weinig kunnen bezig zijn met zichzelf op te werken op de rug en schouders van anderen. En zich dan laten leiden door afgunst en daden plegen om de partij waartoe ze behoorde in een slecht daglicht te stellen.
![]() |
![]() |
#8 |
Parlementsvoorzitter
|
![]() Hehe, ik ben daar nog dikwijls om panini's geweest.
Waren best wel lekker.
![]() |
![]() |
#9 | |
Europees Commissaris
|
![]() Tom Naegels in een column over de aanslag op de broodjeszaak in Antwerpen:
Citaat:
Naegels' conclusie hierboven is imho min of meer juist. We hebben inderdaad al zoveel onzin, eenzijdige schuldinductie en leugens gehoord onder de noemer "racisme", dat we er niet meer in geloven. Het is de zware tol die de maatschappij (en de Vlaamse Marokkanen!) betalen voor de decennialange hetze tegen Jan met de pet. Dit is zeer erg. De banalisering van het racisme die links met de steun van het CGKR gerealiseerd heeft, is nochtans door duizenden mensen voorspeld. Ze hebben er niet willen mee stoppen, en nu het zo ver is, wassen de banaliseurs de handen in onschuld. Dat is pas echt verbijsterend. Laatst gewijzigd door Kortaf : 11 november 2007 om 20:08. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#10 |
Lokaal Raadslid
|
![]() Het feit vind ik erg en helemaal niet correct. Net zoals ik de moslimaanslagen niet kan goedkeuren. Zouden de Belgische moslims niet eens op straat kunnen komen tegen het moslimfundamentalisme zoals de BelgischeTurken het deden tegen het terrorisme in Turkije. Misschien dat we dan meer als broeders kunnen samenleven ?
|
![]() |
![]() |
![]() |
#11 | |
|
![]() Citaat:
Door de democraten? Stoppen met het aanklagen van vreemdelingenhaat zou de vreemdelingenhaat stoppen? Wie vindt het "doodgewoon" om dag in dag uit fabels te lanceren over vreemdelingen, en hun zwart te maken? Je perverse geest is nu wel helemaal aan het stoven in de warmte veroorzaakt door de hersenkronkels die mekaar tegenwerken, me dunkt ![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#12 |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Wat ik verbijsterend vind, is dat poco's als Tom Naegels het nodig vinden om hierover een grote mond open te zetten, terwijl ze bij de (véél ergere) allochtoonse misdaden steeds de andere kant opkijken.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#13 |
|
![]() Misschien heeft het te maken met 't feit dat 't hier een politieke geïnspireerde daad was (gezien de berichten die werden achtergelaten), terwijl een doorsnee overval dat niet is.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#14 |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() De woeste anti-Koerdische betoging van de Turken doorheen Brussel vond u geen politieke daad?
|
![]() |
![]() |
![]() |
#15 |
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#16 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() De Anarcho's hebben gelijk in deze.
![]() |
![]() |
![]() |
#17 |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Welke conclusies moet ik trekken? Het feit dat de poco's zitten te leuteren over dit voorval terwijl men de andere kant op keek tijdens de Turkse rellen, welke conclusies moet ik daaruit trekken? Of vallen gewelddadige betogingen niet onder 'misdaden'?
|
![]() |
![]() |
![]() |
#18 |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#19 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Dat is verdikke in mijn straat, zie ik plots.
Morgen eens gaan kijken.
![]() |
![]() |
![]() |
#20 | |
|
![]() Citaat:
Overigens moet je niet met dat poco-gedoe op mij afkomen, dat pakt niet. Helpt dat al een beetje bij 't maken van conclusies? Laatst gewijzigd door Heftruck : 11 november 2007 om 22:07. |
|
![]() |
![]() |