![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#1 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
http://www.brusselsjournal.com/node/2680 Geldkraan naar het Zuiden toedraaien en Eliootje zelf laten opdraaien voor zijn corrupte Vlaams-belastinggeld-verslindende état PS. Hij zal de correcte definitie van het woord respect snel aanleren. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#2 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
Ik ging met mijn FR-schoonvader zaliger wel eens naar Nederland en die sprak daar ook altijd Frans. Was verrast dat ze hem niet begrepen. Dat was niet uit kwaaie wil; hij was er gewoon van overtuigd dat de hele wereld FR kent. En... Hoe kan het ook anders, in alle films spreken Bradd pit, enz.. toch ook FR ![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#3 | |||
Parlementslid
|
![]() Citaat:
Citaat:
Citaat:
|
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#4 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Alleen zal dat niet kunnen zolang Belgique bestaat. De Franstaligen kunnen al wat zij willen met hun minderheid doordrukken en al wat zij niet willen met dezelfde minderheid beletten. Durven de Vlamingen ondanks alles toch één keer hun democratische meerderheid gebruiken, dan zijn de franstaligen zwaar beledigd. Om het vertrouwen van onze kolonisators terug te 'verdienen' moeten wij, vrijwillig, het laatste restje van wat we met onze meerderheid kunnen klaarkrijgen, opgeven. Het is de herkenning van de manipulatie die ik als kind onderging die me zo boos maakt. Mij hebben ze tot op mijn 18de kunnen kleinhouden 'omdat God zelve zou gezegd hebben dat ik niet aan mezelf mocht denken maar aan de anderen'. Anders was ik egoistisch, en dat vergeeft de pastoor niet. De franstaligen gebruiken precies dezelfde techniek om de Vlamingen in het gareel te houden. 'Als jullie aan jezelf denken inplaats van aan ons, dan zijn jullie egoisten, extreem rechtsen en collaborateurs van de nazi's'. Niet omdat de pastoor het zegt, maar WIJ'. Degenen die ze willen misbruiken een schuldgevoel proberen aan te smeren dus, zodat ze hen gemakkelijker kunnen manipuleren. ![]() Een dictatuur wordt doorgaans op een iets minder 'fijnzinnige' manier gevestigd als dat in Belgique gebeurde, en gebeurt, maar het resultaat is identiek hetzelfde.
![]() |
![]() |
#5 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Het zijn immers grote blaaskaken, die hun eigen gouden eierenleggende kippen slachten. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#6 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Het Oosten: De kiezer heeft niet altijd gelijk. De kiezer heeft alleen gelijk als hij stemt zoals Het Oosten het zou willen. Laatst gewijzigd door Knuppel : 17 november 2007 om 11:48. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#7 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
overal waar de taal groot genoeg is, dubbing. In NL en VL geen dubbing wegens indertijd te duur en nu zijn we blij dat we voor dat systeem gkozen hebben. In filmclubs in WL vaak films in originele versie, maar toch blijft dubbing de regel wegens de traditie en het gemak. Wij hebben geen meoite met ondertitels omdat we dat gewoon zijn en vaak ook een vrij groot deel van de gesproken taal in de film begrijpen: eng, fr, duits, lukt vrij goed. Dus eigenlijk luisteren we ook mee. Maar je moet eens een Portugese film bekijken en je kent die taal niet; je moet echt wel de hele tijd lezen en toch wel vermoeiend. Dubbing is eigenlijk het gemakkelijkste systeem. Dubbing: nadeel = niemand mag praten in de kamer- bij ondertieles, kan er wel lawaai zijn, want je kunt blijven lezen. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#8 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
overal waar de taal groot genoeg is, dubbing. In NL en VL geen dubbing wegens indertijd te duur en nu zijn we blij dat we voor dat systeem gkozen hebben. In filmclubs in WL vaak films in originele versie, maar toch blijft dubbing de regel wegens de traditie en het gemak. Wij hebben geen meoite met ondertitels omdat we dat gewoon zijn en vaak ook een vrij groot deel van de gesproken taal in de film begrijpen: eng, fr, duits, lukt vrij goed. Dus eigenlijk luisteren we ook mee. Maar je moet eens een Portugese film bekijken en je kent die taal niet; je moet echt wel de hele tijd lezen en toch wel vermoeiend. Dubbing is eigenlijk het gemakkelijkste systeem. Dubbing: nadeel = niemand mag praten in de kamer- bij ondertieles, kan er wel lawaai zijn, want je kunt blijven lezen. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#9 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
#10 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Geen enkel van die grote landen gaat ervan uit dat heel de wereld hun taal spreekt. Zelfs Bush weet dat hij in Rusland een tolk zal nodig hebben om zich verstaanbaar te maken.
![]() |
![]() |
#11 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
Tot in de jaren 50 �* 60 kende iedereen die een beetje gestudeerd had FR hé Laatst gewijzigd door straatrue : 17 november 2007 om 12:00. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#12 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#13 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Allemaal uitvluchten die eigenlijk niets anders aantonen dan dat Franstaligen intellectueel te lui of incapabel zijn om andere talen aan te leren. Toch belachelijk een Denzel Washington in het Frans bezig te horen met precies dezelfde stem als die van John Wayne uit de film ervoor. Gisteren kregen we in Canvas een reportage met die super-Belg uit Luik die morgen een mars in Brussel organiseert. "Une bonne Belge francophone quoi", want ze slaagde er niet in om zelfs maar één zinnetje in het Nederlands over de lippen te krijgen, alhoewel ze Nederlandstalige journalisten over de vloer kreeg. Dat noemt zichzelf dan goede Belg, eist respect maar ontkent de realiteit van 2 landstalen. In Brussel schuimte ze winkels af om haar affiches voor de mars op te hangen. Zoals te verwachten deed deze bonne Belge uiteraard geen enkele moeite om haar vraag bij Nederlandstalige handelaars in het NL te stellen. Zelfs de elementaire beleefdheid om naar de taalcode te vragen, kwam niet in haar op. Wat we zagen was weer een typisch staaltje francophone luiheid, arrogantie, intellectuele incapaciteit, of een combinatie van de drie. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#14 | ||
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
![]() |
#15 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
Dat zie ik de Vl beweging nog niet doen, zelfs de IJzerbedevaart wordt omgevormd tot familiedag wegens geen succes meer. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#16 |
Minister-President
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#17 | ||
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
Dubbing is ketterij. Punt. Maar het is wel zo dat ik niet goed zie wat het met communautaire discussies te maken heeft; ik denk niet dat je daarin een teken van arrogantie moet zoeken, eerder van vastgeroeste gewoonte waar men zelden bij stilstaat.
![]() |
![]() |
![]() |
#18 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Hoezo? Bent u nu al Madame Soleil geworden? Hoe weet u hoeveel "tienduizenden" er daar wel zullen zijn?
|
![]() |
![]() |
![]() |
#19 | |
Europees Commissaris
|
![]() In Vlaanderen misschien.
![]() |
![]() |
![]() |
#20 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
Ik ben al vaak naar betogingen geweest, ik begin stilletjesaan te voelen wat er leeft;maar misschien ben ik verkeerd; We zullen zien |
|
![]() |
![]() |