Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Maatschappij en samenleving
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn.

Antwoord

Discussietools
Oud 20 november 2007, 22:24   #1
forumspook
Banneling

Standaard Nieuwe Partij

Ik vind dat er een nieuwe politieke partij moet komen. Hier de grote lijnen van deze nieuwe strekking.
1) de Staat heeft de plicht er voor te zorgen dat alle burgers in hun levensonderhoud kunnen voorzien (arbeid verschaffen), en anders moet de Staat hen onderhouden
2)Uitbreiding van alle sociale voorzieningen
3)gratis gezondheidszorg
4) onteigening van grond vanaf een zeker aantal hectares, ter voorkoming dat particulieren er mee speculeren
5) nationalisatie van bedrijven die een monopolie hebben en winstdeling bij grote bedrijven
6)Een terugkeer beleid voor Niet Europese vreemdelingen in gang zetten , tot de verwijdering van deze totale bevolkingsgroep.
7)gratis onderwijs, universiteit inbegrepen, maar ieder volgens zijn persoonlijke talenten.
Wie kan hier zich in vinden? Wat is er goed aan, wat is er slecht?
forumspook is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 november 2007, 23:13   #2
Bovenbuur
Perm. Vertegenwoordiger VN

Bovenbuur's schermafbeelding

Standaard

Je vermoord de economie en beperkt mensen in hun keuzes. En wat bedoel je precies met punt 1, moet de staat ervoor zorgen dat er niemand werkeloos is? Dat gaat niet lukken, je hebt altijd een beetje ruimte nodig om als arbeidsmarkt aantrekkelijk te zijn. Verder weet ik niet precies wat jij onder niet Europese vreemdelingen verstaat, maar ik vrees dat iedereen met binnen drie generaties een voorouder van buiten Europa maar elders op de wereld naar een plek mag gaan zoeken, erg libertijns, sociaal en aardig weer. Maar richt maar op hoor...
Oud 20 november 2007, 23:30   #3
forumspook
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Bovenbuur Bekijk bericht
Je vermoord de economie en beperkt mensen in hun keuzes. En wat bedoel je precies met punt 1, moet de staat ervoor zorgen dat er niemand werkeloos is? Dat gaat niet lukken, je hebt altijd een beetje ruimte nodig om als arbeidsmarkt aantrekkelijk te zijn. Verder weet ik niet precies wat jij onder niet Europese vreemdelingen verstaat, maar ik vrees dat iedereen met binnen drie generaties een voorouder van buiten Europa maar elders op de wereld naar een plek mag gaan zoeken, erg libertijns, sociaal en aardig weer. Maar richt maar op hoor...
De Staat moet werkgever Nr 1 worden. Simpel toch? En de paar werklozen die er zijn, wel, die worden onderhouden. Zoals nu dus. Maar lang zullen die dat niet blijven. De Staat moet grote openbare werken op touw zetten. Werklozen krijgen dan een versnelde opleiding aangeboden, en worden vervolgens te werk gesteld. Tegen een goed loon, want om de ekonomie te doen draaien, moeten de arbeiders geld hebben. In de landbouw moet ook volk geplaatst worden, want Europa moet wat zijn voedsel betreft autonoom worden= zo weinig mogelijk eten invoeren.
Niet Europese vreemdelingen, dat zijn al die Noord en Zwarte Afrikanen vooral, die her over vertegenwoordigt zijn. Dat moet veranderen, en de Europeanen moeten aangespoord worden, met belastingsaftrek en premie's bvb, om méér kinderen te maken. Kinderlozen betalen het verschil dan weer, méér belastingen dus.

Laatst gewijzigd door forumspook : 20 november 2007 om 23:33.
Oud 20 november 2007, 23:37   #4
Juvenalis
Partijlid

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door forumspook Bekijk bericht
De Staat moet werkgever Nr 1 worden. Simpel toch? En de paar werklozen die er zijn, wel, die worden onderhouden. Zoals nu dus. Maar lang zullen die dat niet blijven. De Staat moet grote openbare werken op touw zetten. Werklozen krijgen dan een versneld opleiding aangeboden, en worden vervolgens te werk gesteld. Tegen een goed loon, want om de ekonomie te doen draaien, moeten de arbeiders geld hebben. In de landbouw moet ook volk geplaatst worden, want Europa moet wat zijn voedsel betreft autonoom worden= zo weinig mogelijk eten invoeren.

.....de paar werklozen..............een paar honderduizend!

Openbare werken.....ANTWERPEN...Da brugske daar...??
OPleiding............versneld betongieten??????????

In de landbouw..........pattatenrapen �* 10cent de KILO?????????????
Juvenalis is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 november 2007, 23:48   #5
forumspook
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Juvenalis Bekijk bericht
.....de paar werklozen..............een paar honderduizend!

Openbare werken.....ANTWERPEN...Da brugske daar...??
OPleiding............versneld betongieten??????????

In de landbouw..........pattatenrapen �* 10cent de KILO?????????????
zo gaat het er nu aan toe. Dat moet veranderen. Op Europese schaal uiteraard. Als "grote werken" zie ik bvb een "Europese Muur", die de 27 deelstaten omringd: Er word begonnen met de bouw ervan daar waar het het meest nodig is, namelijk aan de Spaanse kust, in Gibraltar, en langs de Turkse grens.Een 7 meter hoge dubbele muur, met een mijnenveld ertussen. Beetje bij beetje moet deze muur gans Europa omspannen. Werk z�*t!
Wat de landbouw betreft, elke deelstaat moet genoeg voedsel verbouwen om zijn bevolking te voeden, zonder import. Wat er teveel is, word verwisseld met produkten uit andere deelstaten. De voedselvoorziening van Europa moet volledig door Europa zelf verbouwd worden. Met andere woorden, de magreb landen mogen hun fruit en groenten OOK zelf opeten. Ze kunnen er enkel beter van worden.
Oud 20 november 2007, 23:52   #6
Savatage
Secretaris-Generaal VN

Savatage's schermafbeelding

Standaard

En vanwaar moet het geld dan komen voor die realisaties?
Savatage is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 november 2007, 00:04   #7
forumspook
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Savatage Bekijk bericht
En vanwaar moet het geld dan komen voor die realisaties?
Uit de kapitalisten hun zakken kloppen natuurlijk. Rotschildt en Co...onderandere.
Oud 21 november 2007, 00:05   #8
Savatage
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Enkel puntje 6 kan ik me een beetje in vinden.
Oud 21 november 2007, 00:05   #9
Savatage
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Uit de kapitalisten hun zakken kloppen natuurlijk. Rotschildt en Co...onderandere.
Die bollen het wel af als er zo'n partij aan de macht komt. Waar haalt ge het dan vandaan?
Oud 21 november 2007, 06:38   #10
forumspook
Banneling

Standaard

Citaat:
Enkel puntje 6 kan ik me een beetje in vinden.
Kan ik me voorstellen.Ik had dat als punt 1 moeten zetten in feite, had ik waarschijnlijk meer succes. Het is trouwens een belangrijk punt.
Oud 21 november 2007, 06:43   #11
forumspook
Banneling

Standaard

Citaat:
Die bollen het wel af als er zo'n partij aan de macht komt. Waar haalt ge het dan vandaan?
Men moet hen de tijd niet laten: de kapitalisten moeten gelokaliseerd worden, en vervolgens gearresteerd, met heel hun familie. Deze blijft in onze macht, en zij voeren de politiek uit die wij wensen.Als ze toch niet luisteren, worden ze uit de weg geruimd door de geheime diensten(= "auto-ongeluk" bvb, u ziet het plaatje wel ). Ik weet het, het klinkt hard, maar hebben we keuze? Het welzijn van het volk hangt er vanaf! Banken moeten genationaliseerd worden, net zoals de grote fabrieken, de macht der multinationals moet gebroken worden.
Oud 21 november 2007, 09:31   #12
Firestone
Secretaris-Generaal VN

Firestone's schermafbeelding

Standaard

Oud 21 november 2007, 09:44   #13
el_duvel
Lokaal Raadslid

Standaard

Citaat:
Ik vind dat er een nieuwe politieke partij moet komen. Hier de grote lijnen van deze nieuwe strekking.
1) de Staat heeft de plicht er voor te zorgen dat alle burgers in hun levensonderhoud kunnen voorzien (arbeid verschaffen), en anders moet de Staat hen onderhouden
2)Uitbreiding van alle sociale voorzieningen
3)gratis gezondheidszorg
4) onteigening van grond vanaf een zeker aantal hectares, ter voorkoming dat particulieren er mee speculeren
5) nationalisatie van bedrijven die een monopolie hebben en winstdeling bij grote bedrijven
6)Een terugkeer beleid voor Niet Europese vreemdelingen in gang zetten , tot de verwijdering van deze totale bevolkingsgroep.
7)gratis onderwijs, universiteit inbegrepen, maar ieder volgens zijn persoonlijke talenten.
Wie kan hier zich in vinden? Wat is er goed aan, wat is er slecht?
En we zijn weer daar zelle met de gratis-politiek... Het werkt niet de sossen hebben het geprobeerd en ge ziet waar ze nu staan....

en wie moet het betalen ... de kapitalisten.. ZEVER - GEZEVER !!!
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door sn00py Bekijk bericht
ik ben racist en daar ben ik fier op.
el_duvel is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 november 2007, 09:46   #14
Hertog van Gelre

Hertog van Gelre's schermafbeelding

Standaard

Weer een demonstratie van hoe gevaarlijk dat NWO-gelul is voor labiele zielen.
Hertog van Gelre is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 november 2007, 12:28   #15
Bovenbuur

Bovenbuur's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
zo gaat het er nu aan toe. Dat moet veranderen. Op Europese schaal uiteraard. Als "grote werken" zie ik bvb een "Europese Muur", die de 27 deelstaten omringd: Er word begonnen met de bouw ervan daar waar het het meest nodig is, namelijk aan de Spaanse kust, in Gibraltar, en langs de Turkse grens.Een 7 meter hoge dubbele muur, met een mijnenveld ertussen. Beetje bij beetje moet deze muur gans Europa omspannen. Werk z�*t!
Jippie, landmijnen, net wat we nog nodig hadden op deze wereld.
Oud 21 november 2007, 12:30   #16
duveltje382
Secretaris-Generaal VN

duveltje382's schermafbeelding

Standaard

Dat de staat eens eerst begint met de kleinste inkomens niet dood te belasten hé
duveltje382 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 november 2007, 16:52   #17
forumspook
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Bovenbuur Bekijk bericht
Jippie, landmijnen, net wat we nog nodig hadden op deze wereld.
euh...zolang men niet probeert die muur over te klauteren ontploft er niets hoor Anderzijds kan men in de plaats van mijnen daar ook wilde beesten los laten. dat is wat ekologischer. Dan zijn de Groenen ook tevreden.
Oud 21 november 2007, 17:00   #18
forumspook
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door duveltje382 Bekijk bericht
Dat de staat eens eerst begint met de kleinste inkomens niet dood te belasten hé
Dat zou in mijn ideaal-maatschappij het geval zijn Faciliteiten voor de kleine zelfstandigen en belastingsvrijheid voor de kleinste inkomens.
De rest van de bevoking draagt hetzelfde percentage af op wat hij verdient, hetgeen nu helemaal niet het geval is. Nu betalen de armen voor de rijken.
Oud 21 november 2007, 17:01   #19
forumspook
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Hertog van Gelre Bekijk bericht
Weer een demonstratie van hoe gevaarlijk dat NWO-gelul is voor labiele zielen.
Hoezo? Graag wat uitleg hierover, u lijkt me echt een intelligente meneer
Oud 21 november 2007, 17:07   #20
forumspook
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door el_duvel Bekijk bericht
En we zijn weer daar zelle met de gratis-politiek... Het werkt niet de sossen hebben het geprobeerd en ge ziet waar ze nu staan....

en wie moet het betalen ... de kapitalisten.. ZEVER - GEZEVER !!!
Luister, als men geld nodig heeft, moet men dat gaan halen daar waar het is. En waar is het? Bij de kapitalisten, daar kun je niet onderuit.
De banken moeten uit private handen genomen worden, uit die hebzuchtige, machtwellustige grijpgrage poten. Geld moet dienen om welvaart te scheppen voor de grote meerderheid der Europeanen, niet om een kleine elite vet te mesten.
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 19:07.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be