Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Godsdienst en levensovertuiging
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Godsdienst en levensovertuiging In dit forum kan je discussiëren over diverse godsdiensten en levensovertuigingen.

Antwoord

Discussietools
Oud 2 december 2007, 18:32   #1
Lincoln
Perm. Vertegenwoordiger VN

Lincoln's schermafbeelding

Stuur een bericht via MSN naar Lincoln
Standaard "Het bewaarde waarheid in mekka"

Het verhaal van adam en eva is volgens de islaam geen mythe , maar wel de waarheid waarop het geloof zich gebaseerd,.
Wel is het verhaal van adam en eva in de islaam niet hetzelfde als het verhaal uit het N.T en het O.T ,er zijn wel gelijkenissen maar toch is het verhaal niet om gelijk te stellen,.
En ook was adam en eva niet naakt zoals dat geschetst wordt in vele schilderijen ,maar volgens de koran werden zij ontnaakt uit zijn kleren bij het dalen naar de aarde !
En ook dat de paradijs in het NT en het OT een aardse paradijs is (eden), terwijl er in de koran geen enkele referentie bestaat naar deze plaats, wel is deze naam enkel een benaming van deze plaats en niet een "aardse" paradijs,.
Zoals bv dat het begin van de mensheid en de schepping van de aarde en hemel in het jaar 3000 +/- voor christus heeft plaatsgevonden, en dat de zesdagen uit de heilige boeken letterlijk zesdagen zijn !
In de islaam bestaat geen datum alsook de interpretatie van de "zesdagen" ,wel worden deze dagen geinterpreteerd als "fasen" !

Maar nu, in de islaam wordt er gezegd dat adam en eva uit het paradijs verbannen zijn door het eten uit de boom, en dus ook een fout hebben gemaakt om uit het paradijs verbannen te worden !
In het verhaal bij zijn verbanning werd er een steen met zich mee neergedaald en dat ze de bladeren van de boom hebben gebruikt om hun naaktheid te bekleden (staat ook in de hadith) !
Bij hun daling zijn ze in mekka gedaald met de steen.

En dit is het verhaal die in de islaam gebruikt wordt zonder andere details (in hoofdlijnen dus).

Wat ik hier wil zeggen is het volgt;

Natuurlijk was adam en eva na een tijd gestorven, en hun beenderen of resten heeft niemand totnog toe in staat om ze te vinden,.
Maar, de "zwarte" steen die uit een meteoriet bestaat is nog reeds in mekka, en die kan nog voor ons verhelderingen brengen,. Zoals ook bv de datum van die steen en wanneer die steen exact is gevallen, en dit is ongeveer ook een bewijs dat de mensheid buitenaards is,.

Wallaho a3lam.

http://nl.wikipedia.org/wiki/Hadj

http://www.paboplein.nl/vieringen.asp?gid=3&vid=49

Laatst gewijzigd door Lincoln : 2 december 2007 om 18:34.
Lincoln is offline   Met citaat antwoorden
Oud 2 december 2007, 20:34   #2
Winterhamer
Banneling

Standaard

Henk's kont kussen
http://forum.politics.be/showthread.php?t=98175
Winterhamer is offline   Met citaat antwoorden
Oud 2 december 2007, 20:41   #3
Metternich

Metternich's schermafbeelding

Locatie: Dietsland-Europa Ideologie: Solidarisme en corporatisme
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door lincoln Bekijk bericht
Dat ziet er voor mij uit als een stuk van de vrouwelijke genitalia, maar dat zal wel aan mij liggen zekers.

Laatst gewijzigd door Metternich : 2 december 2007 om 20:45.
Metternich is offline   Met citaat antwoorden
Oud 2 december 2007, 20:54   #4
Winterhamer
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Metternich Bekijk bericht
Dat ziet er voor mij uit als een stuk van de vrouwelijke genitalia, maar dat zal wel aan mij liggen zekers.
Ik denk dat het gewoon een wc pot is
Winterhamer is offline   Met citaat antwoorden
Oud 2 december 2007, 21:05   #5
Bhairav

Bhairav's schermafbeelding

Standaard

Wat een germaanse stoerheid toch weeral...
En ja het is idd een vagina... maar ook een fallussymbool. Hindoes kennen dit ook hoewel het er wat anders uitziet. MAW het is dus hetzelfde als dienen tsjoep in het Vatikaan. Maar dan kleiner.
Bhairav is offline   Met citaat antwoorden
Oud 2 december 2007, 21:43   #6
Uh-Huh
Banneling

Uh-Huh's schermafbeelding

Standaard

Heeft men de samenstelling van die steen al eens onderzocht? Of mag/kan zoiets niet?
Uh-Huh is offline   Met citaat antwoorden
Oud 2 december 2007, 23:33   #7
Lincoln

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Uh-Huh Bekijk bericht
Heeft men de samenstelling van die steen al eens onderzocht? Of mag/kan zoiets niet?
Nog niet, en ik denk dat het tijd is om dat te onderzoeken, eens zien hoeveel ja(a)r(en) het bestaan van de mensheid geduurd heeft op deze aarde,.
Oud 2 december 2007, 23:36   #8
Lincoln

Standaard

Ps: mss is dat ook een reden waarom sommige concervatieven uit de republikeinse zijde van het senaat om mekka te nuken, maw de waarheid eens en voor altijd wegvegen,.
Oud 2 december 2007, 23:39   #9
Metternich

Metternich's schermafbeelding

Locatie: Dietsland-Europa Ideologie: Solidarisme en corporatisme
Standaard

Citaat:
Ps: mss is dat ook een reden waarom sommige concervatieven uit de republikeinse zijde van het senaat om mekka te nuken, maw de waarheid eens en voor altijd wegvegen,.
Misschien zit 11 september daar ook voor iets tussen. Zo'n zwarte kubus met een grote clitoris uit meteoriet kan die mannen volgens mij nogal redelijk hard gestolen worden.

Metternich is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3 december 2007, 03:33   #10
Pies Descalzos
Burgemeester

Pies Descalzos's schermafbeelding

Stuur een bericht via MSN naar Pies Descalzos
Standaard

Citaat:
Nog niet, en ik denk dat het tijd is om dat te onderzoeken, eens zien hoeveel ja(a)r(en) het bestaan van de mensheid geduurd heeft op deze aarde,.
Het is niet omdat je een steen hebt, dat die steen even oud is als de aarde...
Oud 3 december 2007, 13:20   #11
Heftruck

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Pies Descalzos Bekijk bericht
Het is niet omdat je een steen hebt, dat die steen even oud is als de aarde...
Ketter!
Heftruck is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3 december 2007, 13:57   #12
Dycore
Banneling

Standaard

De bewaarde waarheid Lincoln, de bewaarde waarheid,...
Dycore is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3 december 2007, 14:00   #13
system
Banneling

Standaard

Citaat:
Het verhaal van adam en eva is volgens de islaam geen mythe , maar wel de waarheid waarop het geloof zich gebaseerd,.
Wel is het verhaal van adam en eva in de islaam niet hetzelfde als het verhaal uit het N.T en het O.T ,er zijn wel gelijkenissen maar toch is het verhaal niet om gelijk te stellen,.
En ook was adam en eva niet naakt zoals dat geschetst wordt in vele schilderijen ,maar volgens de koran werden zij ontnaakt uit zijn kleren bij het dalen naar de aarde !
En ook dat de paradijs in het NT en het OT een aardse paradijs is (eden), terwijl er in de koran geen enkele referentie bestaat naar deze plaats, wel is deze naam enkel een benaming van deze plaats en niet een "aardse" paradijs,.
Zoals bv dat het begin van de mensheid en de schepping van de aarde en hemel in het jaar 3000 +/- voor christus heeft plaatsgevonden, en dat de zesdagen uit de heilige boeken letterlijk zesdagen zijn !
In de islaam bestaat geen datum alsook de interpretatie van de "zesdagen" ,wel worden deze dagen geinterpreteerd als "fasen" !

Maar nu, in de islaam wordt er gezegd dat adam en eva uit het paradijs verbannen zijn door het eten uit de boom, en dus ook een fout hebben gemaakt om uit het paradijs verbannen te worden !
In het verhaal bij zijn verbanning werd er een steen met zich mee neergedaald en dat ze de bladeren van de boom hebben gebruikt om hun naaktheid te bekleden (staat ook in de hadith) !
Bij hun daling zijn ze in mekka gedaald met de steen.

En dit is het verhaal die in de islaam gebruikt wordt zonder andere details (in hoofdlijnen dus).

Wat ik hier wil zeggen is het volgt;

Natuurlijk was adam en eva na een tijd gestorven, en hun beenderen of resten heeft niemand totnog toe in staat om ze te vinden,.
Maar, de "zwarte" steen die uit een meteoriet bestaat is nog reeds in mekka, en die kan nog voor ons verhelderingen brengen,. Zoals ook bv de datum van die steen en wanneer die steen exact is gevallen, en dit is ongeveer ook een bewijs dat de mensheid buitenaards is,.

Wallaho a3lam.

http://nl.wikipedia.org/wiki/Hadj

http://www.paboplein.nl/vieringen.asp?gid=3&vid=49

Volgens de islam geen mythe maar feitelijk wel. Straks gaat u me nog zeggen dat Adam en Eva werkelijk geleefd hebben.
system is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3 december 2007, 14:00   #14
Dycore
Banneling

Standaard

Citaat:
Somebody PLEASE call the funny farm.
Oud 3 december 2007, 14:06   #15
Dycore
Banneling

Standaard

Heeft er iemand nog twijfels bij de gevaren en de onzin van godsdienst?
Oud 3 december 2007, 14:10   #16
Ovidius
Parlementslid

Ovidius's schermafbeelding

Stuur een bericht via MSN naar Ovidius
Standaard

Wat kan er nu zo speciaal zijn aan ne steen, zelfs al komt diene van aan de andere kant van het heelal? Ik bedoel dit niet denigrerend of zo ik vraag me het werkelijk af. Het gaat hier toch over een symbool.

Betekent die steen voor de Moslims ongeveer hetzelfde als dat laken van Christus voor de Christenen, of zie ik dat verkeerd?
Ovidius is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3 december 2007, 14:13   #17
Visjnu
Minister

Visjnu's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Het verhaal van adam en eva is volgens de islaam geen mythe ,
Wat bedoel je eigenlijk met "volgens de islaam"?
Oud 3 december 2007, 14:16   #18
system
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Ovidius Bekijk bericht
Wat kan er nu zo speciaal zijn aan ne steen, zelfs al komt diene van aan de andere kant van het heelal? Ik bedoel dit niet denigrerend of zo ik vraag me het werkelijk af. Het gaat hier toch over een symbool.

Betekent die steen voor de Moslims ongeveer hetzelfde als dat laken van Christus voor de Christenen, of zie ik dat verkeerd?
Het is een zwarte steen, rechtstreek gevallen uit de hemel (meteoriet). De islamieten nemen het nog altijd letterlijk. De steen viel dus uit de goddelijke hemel. Edoch, vóórdat de islam bestond, werd de steen ook al vereerd.

Laatst gewijzigd door system : 3 december 2007 om 14:16.
system is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3 december 2007, 14:32   #19
circe
Secretaris-Generaal VN

circe's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Wat heeft de ouderdom van een meteoriet te maken met de periode dat de mensheid hier zou rondlopen?

(het is DE waarheid Lincoln, niet HET waarheid).

Betaalt U ook mee de religieuze halal taks die het terrorisme financiert? Kijk hoeveel er verdiend wordt met halal certificatie van dingen die totaal niet hoeven gecertificeerd te worden. https://www.youtube.com/watch?v=YVPngzSE94o
circe is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3 december 2007, 14:35   #20
Ovidius
Parlementslid

Ovidius's schermafbeelding

Stuur een bericht via MSN naar Ovidius
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door system Bekijk bericht
Het is een zwarte steen, rechtstreek gevallen uit de hemel (meteoriet). De islamieten nemen het nog altijd letterlijk. De steen viel dus uit de goddelijke hemel. Edoch, vóórdat de islam bestond, werd de steen ook al vereerd.
Een vergelijkbare rite dus als die rond Stonehenge elke zomer?! Tja, 't is goe weer buiten wat moet ne mens anders doen hé?

Best wel leuk, allemaal een beetje happy lopen zijn en in dezelfde richting stappen, ik denk dat het wel indrukwekkend is om mee te maken.

Mogen niet Moslims ook rond die steen gaan lopen en wat gebeurt er de rest van het jaar met die steen, kan ik die bezoeken?

Laatst gewijzigd door Ovidius : 3 december 2007 om 14:36.
Ovidius is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 15:19.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be