Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Binnenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora.

Antwoord

Discussietools
Oud 4 december 2007, 18:15   #1
Zwartengeel
Secretaris-Generaal VN

Standaard Niet-benoemde Randburgemeesters wakkeren het vuur opnieuw aan

Citaat:
04.12.2007 15.40u - Het weekblad Humo interviewt deze week Arnold d’Oreye de Lantremange en François van Hoobrouck d’Aspre, de Franstalige niet-benoemde burgemeesters van de Vlaamse gemeenten Kraainem en Wezembeek-Oppem. Zij zetten meteen de toon: “Wij zijn hier niet in Vlaanderen! (…) Vlaanderen denkt dat wij bij hen horen, maar dat is pertinent onjuist. (…) In feite leven wij hier onder een soort bezetting.” Daarmee verwijzen ze naar de - uiteindelijke - weigering van minister Keulen om hen als burgemeester te benoemen. Beiden blijven de Vlaamse (taal)wetten aan hun laars lappen en pleiten onverkort voor de aanhechting van Vlaamse gemeenten bij Brussel. Op de vraag van de journalist of de annexatie van Merchtem, Opwijk of Leuven dan de volgende stap zou zijn, antwoordt d’Oreye: “Dat is nu eenmaal een fenomeen! Brussel is de hoofdstad. Overal ter wereld breiden hoofdsteden uit: dat heeft geen grens.” Op het Franstalig imperialisme staat duidelijk geen maat…

Er is echter ook goed nieuws: de franskiljonse ‘burgemeesters’ zien voor het Belgische koninkrijk geen grote toekomst meer weggelegd. D’Oreye: “Bijna één derde van de Vlaamse parlementairen wil de onafhankelijkheid. Eén derde! Dat is veel hé.” De man is er naar eigen zeggen van overtuigd “dat dit onze laatste federale regering wordt. We moeten niet naïef zijn: het verleden is voorbij. De Vlamingen hebben gekozen voor de onafhankelijkheid.” In de geringe belangstelling van Vlaanderen voor de ‘mars voor Belgische eenheid’ zien ze eveneens een bewijs voor de nakende boedelscheiding. Van Hoobrouck: “Die betoging was dé kans voor Vlamingen om te zeggen: wij willen geen splitsing. Maar we hebben niks gehoord. Nogmaals: we moeten niet naïef zijn, de Vlamingen hebben al gekozen voor onafhankelijkheid.”

De FDF’ers eindigen het interview - het lijkt wel sterker dan henzelf - met een nieuwe provocatie aan het adres van de Vlamingen. Als het van Van Hoobrouck afhangt, passeert de Gordel – het fiets- en wandelevenement dat het Vlaamse karakter van de Rand rond Brussel benadrukt - volgend jaar niet meer langs Wezembeek-Oppem: “Ik houd mijn beslissing nog even in beraad, maar ik ben nog niet helemaal zeker of ik de Gordel volgend jaar wel ga toelaten op mijn grondgebied. Waarom moet ik die provocatie toestaan?”

http://www.vlaamsbelang.be/0/3985/
Van Hoobrouck en Co. blijven volharden in de boosheid... Onze rijke Franskiljonse bourgeois-kolonisators worden in hun villa's 'bezet' door Vlaanderen, waar ze volgens eigen zeggen geen deel van uitmaken. Blijkbaar staat er geen rem op en mogen Merchten, Opwijk en zelfs Leuven wat hen betreft bij het grote Brusselse rijk gevoegd worden, mochten er voldoende Franstaligen wonen.
Zwartengeel is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 december 2007, 18:20   #2
toccata
Europees Commissaris

toccata's schermafbeelding

Standaard

Zij leven van provocaties, dat is al lang gebleken
toccata is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 december 2007, 18:49   #3
Ovidius
Parlementslid

Ovidius's schermafbeelding

Stuur een bericht via MSN naar Ovidius
Standaard

Citaat:
... langs Wezembeek-Oppem: “Ik houd mijn beslissing nog even in beraad, maar ik ben nog niet helemaal zeker of ik de Gordel volgend jaar wel ga toelaten op mijn grondgebied. Waarom moet ik die provocatie toestaan?”
Ik zal volgend jaar eens extra traag door Wezembeek-Oppem rijden sie, meer geweld moet ge aan mij niet vragen voorlopig. Het wordt nen hele leuke volgend jaar denk ik.
Ovidius is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 december 2007, 19:02   #4
solidarnosc
Secretaris-Generaal VN

solidarnosc's schermafbeelding

Standaard

Dat soort figuren mogen ze na een Vlaamse onafhankelijkheid meteen tot ereburger uitroepen. 10 keer effeciënter dan een Dewever of Dewinter samen. Misschien moeten ze hem een column geven in 't Pallieterke of al tot erevoorzitter verkiezen van de VVB. Ik snap eigenlijk niet hoe seperatisten zich aan dit soort figuren kunnen ergen. Dergelijke tegenstanders kan men alleen maar dromen.

Laatst gewijzigd door solidarnosc : 4 december 2007 om 19:03.
solidarnosc is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 december 2007, 19:27   #5
vooruit
Gouverneur

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door solidarnosc Bekijk bericht
Dat soort figuren mogen ze na een Vlaamse onafhankelijkheid meteen tot ereburger uitroepen. 10 keer effeciënter dan een Dewever of Dewinter samen. Misschien moeten ze hem een column geven in 't Pallieterke of al tot erevoorzitter verkiezen van de VVB. Ik snap eigenlijk niet hoe seperatisten zich aan dit soort figuren kunnen ergen. Dergelijke tegenstanders kan men alleen maar dromen.
Niemand zal ontkennen dat ze de Vlaamse onafhankelijkheid eerder helpen dan tegenwerken. Maar dat betekent niet dat je nog niet verontwaardigt mag zijn om de totale onzin die ze uitkramen.
vooruit is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 december 2007, 19:43   #6
Kazan
Minister-President

Kazan's schermafbeelding

Standaard

Humo vraagt ook er in Beauvechain faciliteiten mogen komen. (2/3 bouwaanvragen zijn daar van Nederlandstaligen)
"Ah, nee" zeggen ze, "taalhoffelijkheid, dat is de oplossing." maw: Vlamingen in Wallonië moeten Frans leren.
Kazan is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 december 2007, 20:20   #7
Burkide
Europees Commissaris

Burkide's schermafbeelding

Standaard

Eén van de twee antwoordde toch op de vraag of er later misschien ook "taalhoffelijkheid/faciliteiteiten/Franse eentaligheid" in Leuven zou komen, toch dat "er ook grenzen getrokken mogen worden" (of iets dergelijks).

Vreemd. Ik dacht dat die grenzen reeds in 1963 getrokken waren...
Het racisme van MR-FDF tegen de volkwijken en de "allochtonen" die er zich in bevinden is hetzelfde oude racisme van MR-FDF tegen de "sales flamands". Dàt is de sociologische realiteit in Brussel. Het wordt tijd dat we ons allemaal verenigen tegen deze onuitstaanbare, misprijzende bourgeoisie i.p.v. ons steeds opnieuw te laten verdelen.
Burkide is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 december 2007, 20:27   #8
Zwitser
Perm. Vertegenwoordiger VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Zwartengeel Bekijk bericht
Van Hoobrouck en Co. blijven volharden in de boosheid... Onze rijke Franskiljonse bourgeois-kolonisators worden in hun villa's 'bezet' door Vlaanderen, waar ze volgens eigen zeggen geen deel van uitmaken. Blijkbaar staat er geen rem op en mogen Merchten, Opwijk en zelfs Leuven wat hen betreft bij het grote Brusselse rijk gevoegd worden, mochten er voldoende Franstaligen wonen.
Ik stel voor deze (niet-)burgemeesters voor te dragen voor de "Orde van de Vlaamse Leeuw" voor de ijver waarmee zij zich voor de Vlaamse onafhankelijkheid inzetten.
Zwitser is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 december 2007, 20:46   #9
Zwartengeel
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Zwitser Bekijk bericht
Ik stel voor deze (niet-)burgemeesters voor te dragen voor de "Orde van de Vlaamse Leeuw" voor de ijver waarmee zij zich voor de Vlaamse onafhankelijkheid inzetten.
Zolang er in Vlaanderen evenwel gekoloniseerde geesten rondlopen die meegaan in hun doctrine dat de faciliteitengemeenten niet Vlaams meer zijn en dus gerust bij Brussel gevoegd mogen worden of nuttige idioten die datzelfde willen doen in ruil voor meer of volledige Vlaamse zelfstandigheid blijft daar toch een wrange nasmaak aan hangen.
Zwartengeel is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 december 2007, 22:38   #10
Dimitri

Standaard

Wat een clowns zijn dat toch. Hoe kom je erop: je bent de facto ontslagen en gaat dan doodleuk verklaren wat je over een maand over negen nog van plan bent te gaan doen.

Hopelijk maakt het dit makkelijker voor Keulen om de FDF'ers definitief de laan uit te sturen en zelf iemand te benoemen.
Dimitri is offline   Met citaat antwoorden
Oud 5 december 2007, 03:20   #11
ICE-MAN
Parlementslid

ICE-MAN's schermafbeelding

Standaard

hoe groot brussel wel niet is......

vandaag ne gestoorde geest gesproken die het heel leuk zou vinden moest belgie zo rap mogelijk gesplitst worden, want zo denkt hij, dan gaat brussel een soort monaco-belastingsparadijs worden, en dat ziet hij wel zitten............ klein probleemke echter.... de kerel woont in wolvertem, bij mijn weten nog altijd een vlaamse gemeente, maar ja als ge dicht bij brussel woont en ge spreekt frans dan zijn de grenzen blijkbaar nogal rekbaar.........
Oud 5 december 2007, 14:33   #12
vooruit
Gouverneur

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door ICE-MAN Bekijk bericht
hoe groot brussel wel niet is......

vandaag ne gestoorde geest gesproken die het heel leuk zou vinden moest belgie zo rap mogelijk gesplitst worden, want zo denkt hij, dan gaat brussel een soort monaco-belastingsparadijs worden, en dat ziet hij wel zitten............ klein probleemke echter.... de kerel woont in wolvertem, bij mijn weten nog altijd een vlaamse gemeente, maar ja als ge dicht bij brussel woont en ge spreekt frans dan zijn de grenzen blijkbaar nogal rekbaar.........
Pft, als ze zelfs al in Wolvertem beginnen. (Nu ja, 'beginnen'..) What's next? Mechelen?
Oud 5 december 2007, 15:06   #13
sjarel
Parlementsvoorzitter

Standaard

Samen met de Werkgroep wallonie-brussel zou je denken dat de walen de boedelscheiding aan het voorbereiden zijn maar op zo'n manier dat ze brussel met rand kunnen annexeren.
sjarel is offline   Met citaat antwoorden
Oud 5 december 2007, 15:09   #14
HAMC

HAMC's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door sjarel Bekijk bericht
Samen met de Werkgroep wallonie-brussel zou je denken dat de walen de boedelscheiding aan het voorbereiden zijn maar op zo'n manier dat ze brussel met rand kunnen annexeren.
Dat is inderdaad wat ze denken, Brussel en de rand zijn Waals, hoe wereldvreem ben je dan?

Verschaeve
HAMC is offline   Met citaat antwoorden
Oud 5 december 2007, 15:10   #15
sjarel
Parlementsvoorzitter

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door HAMC Bekijk bericht
Dat is inderdaad wat ze denken, Brussel en de rand zijn Waals, hoe wereldvreem ben je dan?
Mja, maar pas op: ik zie ze het nog gedaan krijgen... met de steun van de vlaamse media (en sommige politici) ...
sjarel is offline   Met citaat antwoorden
Oud 5 december 2007, 15:11   #16
HAMC

HAMC's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Mja, maar pas op: ik zie ze het nog gedaan krijgen... met de steun van de vlaamse media (en sommige politici) ...
Dat zal dan eindigen in een burgeroorlog.

Verschaeve
HAMC is offline   Met citaat antwoorden
Oud 5 december 2007, 15:13   #17
solidarnosc
Secretaris-Generaal VN

solidarnosc's schermafbeelding

Standaard

Ik denk dat dit soort figuren geestelijk nog in het ancien regime leven. Moesten ze weten dat Congo geen kolonie meer is van België en de Societé Generale verkocht is dan zouden ze pas flippen.

Laatst gewijzigd door solidarnosc : 5 december 2007 om 15:14.
solidarnosc is offline   Met citaat antwoorden
Oud 5 december 2007, 16:44   #18
vooruit
Gouverneur

Standaard

Citaat:
Alleen jammer dat die politici steeds minder stemmen halen..
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 03:59.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be