![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Verkiezingen 2007 Hier kunt u discussiëren over de uitslag, de coalitiebesprekingen en meer... |
Bekijk resultaten enquête: Welke regering? | |||
blijven streven naar Oranje-Blauw(met N-VA) |
![]() ![]() ![]() |
10 | 52,63% |
Paars-Groen(de CD&V heeft zijn kans verkeken) |
![]() ![]() ![]() |
0 | 0% |
Paars-Groen(maar alleen als de CD&V weigert om N-VA te dumpen) |
![]() ![]() ![]() |
0 | 0% |
Tripartite |
![]() ![]() ![]() |
3 | 15,79% |
Economische Noodregering - Huidig Paars tot 2009 |
![]() ![]() ![]() |
4 | 21,05% |
Olijfboom(niet echt realistisch wegens N-VA<>Groen) |
![]() ![]() ![]() |
1 | 5,26% |
Jamaica(niet echt realistisch wegens N-VA<>Groen) |
![]() ![]() ![]() |
1 | 5,26% |
Aantal stemmers: 19. Je mag niet stemmen in deze enquête |
|
Discussietools |
![]() |
#1 |
Gouverneur
|
![]() Naar welke regering dient men nu te streven?
Noot: Ik ga ervan uit dat België ten vroegste in 2009 uit elkaar valt, dus opties als geen nieuwe regering heb ik niet opgenomen. Noot2: Oranje-Blauw zonder N-VA zit tezamen met punt3
De Witte Pion Laatst gewijzigd door ZERO : 3 december 2007 om 20:48. |
![]() |
![]() |
#2 |
Burger
|
![]() Oranje-blauw tiens...
Andere combinaties blijven nog steeds uitgesloten door veto's van ... bijna iedereen eigenlijk. |
![]() |
![]() |
#3 |
Partijlid
|
![]() nu mag ik nog niet stemmen
|
![]() |
![]() |
#4 |
Minister-President
|
![]() Volgens mij is er maar 1 oplossing: een akkoord over wat federaal blijft en wat regionaal te beslissen in een conventie met de belanrijkste partijen en de drie gewestregeringen met een einddatum en resultaatgarantie.
Maar een confederatie, daar zijn de Walen niet klaar voor: ze ontwaken nu nog maar pas uit hun Belgische droom ... Laatst gewijzigd door Philips Inc. : 3 december 2007 om 20:53. |
![]() |
![]() |
#5 |
Parlementsvoorzitter
|
![]() Voor mij is er maar een klaar en duidelijke oplossing: nieuwe verkiezingen. Alle partijen nemen daarbij ondubbelzinnige standpunten in ivm de institutionele ordening van dit land en waar ze ermee naar toe willen. En dan de kiezer laten beslissen! Dan moet ik me tenminste niet ergeren aan een VRHFSTDT die na 8 jaar diepvries fris en vrolijk komt verklaren hoe heilig hij wel niet overtuigd is van het feit dat er nood is aan een grote staatshervorming. Hypocrisie van de betere soort!
Goh ja, en voor er hier weer een oeverloze discussie ontstaat over het feit dat dit grondwettelijk niet kan en al die andere zever: verkiezingen kunnen, punt! Prof. Bossuyt mag beweren wat hij wil. Immers, de wil van het volk primeert altijd, en wat is het parlement anders?! Laatst gewijzigd door den ambetantsten : 3 december 2007 om 20:59. |
![]() |
![]() |
#6 |
Partijlid
|
![]() |
![]() |
![]() |
#7 |
Parlementsvoorzitter
|
![]() |
![]() |
![]() |
#8 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Of denk je écht dat de burgemeesters het deze keer over hun kant zouden laten gaan, goed wetend dat ze gelijk zullen krijgen van het GH?
![]() |
#9 | |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Citaat:
![]() Eigenlijk een vreemd systeem... De verkozenen bepalen of hun verkiezing geldig is.
Het ogenblik nadert, waarop grote beslissingen moeten worden genomen. Tegenover Europa staat een monsterverbond van sleur, onwetendheid, zelfzucht, verouderd nationalisme en volgzaamheid aan buitenlandse instructies. De tegenstanders maken zich klaar voor de strijd. Sommigen kunnen wij overtuigen, anderen moeten wij verslaan; dat is het, waartoe wij mannen en vrouwen van onze volken oproepen. Tezamen zullen wij overwinnen. |
|
![]() |
![]() |
#10 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Al die opvolgers die vandaag in het parlement zetelen al zeker niet! Wat een verrassing overigens dat een communist dit vreemd vindt.
![]() |
#11 |
|
![]() Ik ben geen communist, waar haal je dat vandaan?
Het ogenblik nadert, waarop grote beslissingen moeten worden genomen. Tegenover Europa staat een monsterverbond van sleur, onwetendheid, zelfzucht, verouderd nationalisme en volgzaamheid aan buitenlandse instructies. De tegenstanders maken zich klaar voor de strijd. Sommigen kunnen wij overtuigen, anderen moeten wij verslaan; dat is het, waartoe wij mannen en vrouwen van onze volken oproepen. Tezamen zullen wij overwinnen. |
![]() |
![]() |
#12 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
#13 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Staat Geert C niet voor Geert Cool?
#14 |
|
![]() Neen.
![]()
![]() |
![]() |
#15 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
Als in BHV geboren en getogene zal ik alles doen om uw voornemen te saboteren. |
|
![]() |
![]() |
#16 |
Europees Commissaris
|
![]() Ze zijn ongrondwettig verkozen, en kunnen daar dus grondwettelijk niet over beslissen.
|
![]() |
![]() |
#17 | |
Provinciaal Statenlid
|
![]() Citaat:
+ nieuwe verkiezingen maken toch geen zak uit. Het kartel zal wel wat winnen, LDD ook, de rest is onzeker, maar in franstalig belgië zal CDH ook winnen en dan zijn de tegenstellingen nog groter. (en voor de volledigheid: op het vlaams belang en sommige personen binnen LDD na, is er gen politicus die het land wil splitsen) |
|
![]() |
![]() |
#18 |
Parlementsvoorzitter
|
![]() Dan kent u België nog niet...
#19 |
Europees Commissaris
|
![]() Ik ken België al een halve eeuw. Maar ik accepteer het liegen en bedriegen niet.
|
![]() |
![]() |
#20 | |
Parlementsvoorzitter
|
![]() Citaat:
U niet, maar politici zijn heer en meester in liegen en bedriegen. Vooral in België.