![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora. |
Bekijk resultaten enquête: Ik denk dat deze partij nu het meeste vooruit zou gaan | |||
CD&V |
![]() ![]() ![]() |
4 | 6,45% |
N-VA |
![]() ![]() ![]() |
24 | 38,71% |
VB |
![]() ![]() ![]() |
10 | 16,13% |
open VLD |
![]() ![]() ![]() |
3 | 4,84% |
GROEN! |
![]() ![]() ![]() |
0 | 0% |
SP-a |
![]() ![]() ![]() |
1 | 1,61% |
LDD |
![]() ![]() ![]() |
20 | 32,26% |
Aantal stemmers: 62. Je mag niet stemmen in deze enquête |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#1 |
Minister-President
|
![]() Nu we 6 maanden achter de verkiezingen zijn en de politiek bijna dagelijks het nieuws beheerde, zou er dan een aardverschuiving in het stemgedrag kunnen komen.
Stel dat er zondag nieuwe verkiezingen zouden zijn..nee, ik wil niet weten op wie je zou gaan stemmen. Ik zou eens willen peilen welke Vlaamse partij, los van die van uw voorkeur, er het meeste op vooruit zou gaan. Laatst gewijzigd door De Prof : 7 december 2007 om 09:35. |
![]() |
![]() |
![]() |
#2 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Wellicht toch LDD, denk ik.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#3 | |
Staatssecretaris
|
![]() Citaat:
wat baat hebben nieuwe verkiezingen ? 1) Volgens het arrest van het Grondwettelijk hof kan er geen geldige verkiezing meer gebeuren 3 maand na het ontbinden van de kamer (zonder oplossing van BHV). We zijn nu zes maand. (herinner de toespraak van de nieuwe voorzitter van het hof) 2) Als de uitslag van de verkiezingen het fransdolle hof en frankofoon België niet passen, stellen ze een cordon sanitair in, geholpen door enkele vlaamse klaplopers die hopen op een postje bij "papa België" Helpt dat ook niet dan negeren ze gewoon de uitslag (zie de huidige vaudeville mer verafstoot) En die klaplopers noemen zich dan democratische partijen
![]() Laatst gewijzigd door rookie : 7 december 2007 om 09:48. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#4 | |
Provinciaal Gedeputeerde
|
![]() Citaat:
Het lijkt er inderdaad op dat Franstalig België met steun van de koning een cordon spannen voor elke Vlaamse politieke beweging die zich niet onvoorwaardelijk onderdanig neerlegt voor hun vermeende superioriteit. Desnoods negeren ze grondwet, democratische besluiten en elk respect voor de staatsinstellingen om hun doel te bereiken. De huidige vaudeville met Verhofstadt, Reynders en de koning heeft veel weg van een staatsgreep... |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#5 |
Banneling
|
![]() LDD zelfs zonder deze heisa, deze heisa zal het alleen maar stimuleren.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#6 |
Staatssecretaris
|
![]() volkomen eens enkel een opmerking : wanneer is het wangedrocht België ooit eens een democratie geweest ? We worden nog dagelijks, en dit al 177 jaar lang, met het tegendeel geconfronteerd
![]() |
![]() |
#7 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Het probleem bhv werd niet genegeerd, maar schaamteloos niet aangepakt en naar de toekomst verschoven. En de man die daar het meest voor verantwoordelijk is, werd nu nota bene aangeduid om de partijen te verzoenen .... de tsjeven hadden daarvoor kritiek op le roi, ewel, ik zou het geloven !!
Vlaanderen is niet van iedereen. Vlaanderen is enkel van hen die een inspanning doen om ertoe te behoren. De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd. Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA) |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#8 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Eigenlijk is er totnogtoe nog steeds geen sprake geweest van een "politieke aardverschuiving".Het heen en weer schuiven van de "politieke aanwijsnaald" van centrum-links naar centrum-rechts is van alle tijden....
De blokkage in de politieke situatie heeft niks te maken met "links" of "rechts".. En hoewel "linkse" partijen doen alsof het communautaire voor hen "niet zo hoeft" weten ze heel goed dat ze er niet onderuit meer kunnen! |
![]() |
![]() |
![]() |
#9 |
Banneling
|
![]() Volgens mij LDD, N-VA, Vlaams Belang, cdH en PS.
SP.a en Groen! trappelen ter plaatste, VLD en MR gaan (licht) achteruit. Dat denk ik toch van. |
![]() |
![]() |
![]() |
#10 | |
Parlementslid
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#11 | ||
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Citaat:
Neem nu BHV, toen twee jaar geleden alles afsprong, dacht ik naïeveling dat ze wel in alle rust en zonder pers zouden voortpraten, maar neen dus, ze hebben gewoon de boel in de frigo gestoken, goed wetende dat dit tegen 2007 moest opgelost zijn of dat er anders enorme problemen zouden komen. Ik vind het bijna misdadig dat ze dat gedaan hebben, nu zit iedereen met de gebakken peren.
![]() |
![]() |
![]() |
#12 | |
|
![]() Citaat:
Het ogenblik nadert, waarop grote beslissingen moeten worden genomen. Tegenover Europa staat een monsterverbond van sleur, onwetendheid, zelfzucht, verouderd nationalisme en volgzaamheid aan buitenlandse instructies. De tegenstanders maken zich klaar voor de strijd. Sommigen kunnen wij overtuigen, anderen moeten wij verslaan; dat is het, waartoe wij mannen en vrouwen van onze volken oproepen. Tezamen zullen wij overwinnen. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#13 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#14 | ||
|
![]() Citaat:
Ach Verhofstadt, hopelijk moet hij ooit voor een volksrechtbank verschijnen, en zit ik dan in de jury! ![]()
![]() |
![]() |
![]() |
#15 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Spirit heeft het splitsingsvoorstel destijds terecht afgeschoten omdat hetgeen men ging verkrijgen totaal niet in verhouding stond met de toegevingen die men in ruil daarvoor bereid was aan de Franstaligen te doen.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#16 |
Parlementsvoorzitter
|
![]() Ik denk Lijst Dedecker.
De mensen weten dat hun stem niet nutteloos is en dat ze zowiezo de kiesdrempel halen. En men is bezig met het vergelijken van open VLD met CD&V, maar niemand die zich rept over LDD en daar zal gewonnen worden volgens mij. |
![]() |
![]() |
![]() |
#17 |
Partijlid
|
![]() Lijst Dedecker, CD&V en N-VA aan Vlaamse kant. PS, cdH en Ecolo aan Waalse kant. Oftewel: regionalisme versus unitarisme.
Se dice il peccato ma non il peccatore Laatst gewijzigd door Alexander de Grote : 7 december 2007 om 21:00. |
![]() |
![]() |
![]() |
#18 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Ik stel ook vast dat in deze enquête 88 procent van de ondervraagde Vlamingen vindt dat België behouden moet blijven. Wat de waarde is van deze peilig laat ik maar in het midden. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#19 | |
Partijlid
|
![]() Citaat:
![]()
![]() |
![]() |
#20 |
Banneling
|
![]() Neen, dat is juist. Maar 88% van de Vlamingen wensen dat België blijft bestaan. Hetgeen een zeer hoog percentage is. In die 88% zullen er zeker een hoop mensen zijn die voor meer regionalisering zijn. Dat geloof ik zeker. Alleen, indien die peiling juist is natuurlijk, is dit geen opsteker voor de separatisten hier al te gader.
Laatst gewijzigd door system : 7 december 2007 om 21:32. |
![]() |
![]() |