![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#1 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() http://www.brusselsjournal.com/node/2684
Naar het Grondwettelijk Hof From the desk of Luc Van Braekel on Thu, 2007-11-22 14:08 Op 9 juni, de dag voor de verkiezingen van 10 juni, werden nieuwe wetten (1, 2, 3) van kracht ter bestrijding van discriminatie en racisme. Deze nieuwe wetten, gedateerd op 10 mei 2007, bevatten onder meer bepalingen die de vrijheid van meningsuiting verder beperken. Die bepalingen zijn bovendien zo ruim en zo vaag dat ze �* la tête du client kunnen gebruikt en misbruikt worden. Op 10 juni jongstleden schreef ik daarover: De voorbije jaren werd de persvrijheid uitgehold: waar persmisdrijven vroeger alleen voor een assisenhof konden beoordeeld worden, is dit niet langer het geval indien er racisme of discriminatie in het spel is. [...] Deze nultolerantie inzake racistische of discriminerende geschriften, en het CGKR dat als alziend oog en aanklager in dergelijke kwesties optreedt, verhoogt mijns inziens het wantrouwen tussen de burgers, fnuikt het vrije debat en tast het vertrouwen van de burger in de overheid aan.Volgende week dient Matthias Storme in zijn hoedanigheid van advocaat een verzoekschrift in bij het Grondwettelijk Hof (voorheen: Arbitragehof) om deze wetten te laten vernietigen. Hij doet dit in naam van een aantal mede-verzoekers. Ik heb al toegezegd om mee als verzoeker dit verzoekschrift te ondersteunen. Ik doe dat niet omdat ik sta te trappelen om racistische of discriminerende taal te spuien (quod non), maar omdat ik mij principieel verzet tegen de verdere inperking van de vrije meningsuiting. Wie ook mee wil doen en als verzoeker wil optreden (caveat: dit gaat iets verder dan het ondertekenen van een petitie, u wordt namelijk verzoekende partij in de rechtszaak die wordt aangespannen voor het Grondwettelijk Hof), kan zich tot 27 november met naam, beroep en adres aanmelden bij Matthias Storme: [email protected]
Waarom islam"fobie"? Betaalt U ook mee de religieuze halal taks die het terrorisme financiert? Kijk hoeveel er verdiend wordt met halal certificatie van dingen die totaal niet hoeven gecertificeerd te worden. https://www.youtube.com/watch?v=YVPngzSE94o |
![]() |
![]() |
![]() |
#2 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
@circe: http://forum.politics.be/announcement.php?f=178&a=10 Laatst gewijzigd door filosoof : 22 november 2007 om 18:22. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#3 |
Banneling
|
![]() En waarom dan? Vrijheid van meningsuiting is sowieso al een grap in dit land, laat staan dat ze nog meer wetten maken die die vrijheid beknotten.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#4 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]()
Stop het geknoei ! Vlaanderen op eigen kracht ! Volk wordt staat. Vlaanderen mijn land. Vlaanderen onafhankelijk. Gedaan met geven en toegeven ! 12 miljard euro Vlaams geld in Vlaamse handen ! Mooie woorden zijn zelden waar, ware woorden zijn zelden mooi. "Niets lijkt zo op fascisten als de huidige antifascisten. Nultolerantie is een begin, rechtbank het einde. "De mening van een moslim heet geloofsovertuiging, die van een Vlaming is racisme. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#5 |
Gouverneur
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#6 |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() De paradox van democratie : indien ze zich mag verdedigen bestaat ze niet.
![]() |
#7 | |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]()
![]() |
![]() |
![]() |
#8 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Omdat je een hersenaandoening moet hebben om én Storme te kennen én hem voor racist te slijten.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#9 | ||
|
![]() Citaat:
![]()
![]() |
![]() |
![]() |
#10 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#11 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() ik zie de nood niet meteen aan meerdere verzoekers... laat staan een petitie
het lijkt haast vraag naar referendum .... |
![]() |
![]() |
![]() |
#12 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#13 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#14 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Tenzij je mij voor een racist - of iets dergelijks - gaat uitmaken, sta ik ook garant dat Storme alles behalve een racist is.
![]() |
![]() |
![]() |
#15 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Het gaat om wetten waarmee het VB probeerde te bestrijden. Aangezien voor echte VB-haters als Filo zelfs fascistische maatregels goed zijn om het VB kapot te maken, is zijn reflex dan ook logisch: probeer de boodschapper in diskrediet te brengen, ipv eens echt naar de boodschap te luisteren en te beseffen hoeveel waarheid erin zit.
* Erfopvolging: een ander woord voor discriminatie op basis van afkomst * Solidariteit is een gevoel van samenhorigheid en kan niet opgelegd worden. De N-Z transfers zijn dus per definitie geen solidariteit, want niet vrijwillig * Democratie = demos + kratein (het volk heerst). Een land waar het laatste woord bij politici en niet bij de bevolking ligt, is dus per definitie geen democratie * Er bestaat evenveel bewijs voor het bestaan van god als voor het bestaan van gele ruimtekaboutertjes |
![]() |
![]() |
![]() |
#16 |
|
![]() Ik vind maar weinig informatie over wat het verzoekschrift precies is. Iemand die daar iets meer over weet?
![]() |
![]() |
#17 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Ik vermoed dat het ongeveer hierover zal gaan:
http://60gp.ovh.net/~novacivi/blog/archives/000172.html Geluidsopname G. De Molinarilezing door M.E. Storme lees ook dit interview: http://www.dwars.ua.ac.be/spip.php?article416
Waarom islam"fobie"? Betaalt U ook mee de religieuze halal taks die het terrorisme financiert? Kijk hoeveel er verdiend wordt met halal certificatie van dingen die totaal niet hoeven gecertificeerd te worden. https://www.youtube.com/watch?v=YVPngzSE94o Laatst gewijzigd door circe : 23 november 2007 om 13:56. |
![]() |
![]() |
![]() |
#18 | |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
Wetten die louter dienen ter verdediging van de democratie, bewerkstelligen dan ook in 99% van de gevallen een fnuiking van diezelfde democratie.
![]() |
![]() |
#19 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Je kan ze zo ver verdedigen dat ze ook niet meer bestaat.
Het volk begrijpen plaveit de weg naar leiderschap begrijpen (oude stelregel van het geslacht Atreides) Disce Quasi Semper Victurus, Vive Quasi Cras Moriturus I saw that I could put an end to your outrages by pronouncing a single word in my mind. I pronounced it. The word was ‘No.’ Support the country you live in or live in the country you support. |
![]() |
![]() |
![]() |
#20 | |
Parlementsvoorzitter
|
![]() Citaat:
![]() En vergeet niet....sommigen menen direct een gezicht op het fascisme te kunnen plakken telkens ze worden gewezen op een inconsistentie in hun 'democratisch' denken ![]() Daarom kunnen vuile beledigingen mooie complimentjes worden als ze maar vanuit de juiste hoek komen ![]()
![]() |