Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Debatclub > Links
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Links Dit forum is voorbestemd voor een beperkte groep die wil discussieren rond linkse thema's.
Om deel te nemen aan de discussies moet u zich hier aanmelden.

Bekijk resultaten enquête: Positief staken?
Neen, ik ben eerder voorstander van negatieve stakingen 2 15,38%
neen, ik hou van fascisme: werken baat staken schaadt 1 7,69%
ja, ik ben voorstander van positieve stakingen 4 30,77%
ja, maar ik zie nog enkele praktische problemen 6 46,15%
Aantal stemmers: 13. Je mag niet stemmen in deze enquête

Antwoord
 
Discussietools
Oud 3 januari 2008, 12:18   #1
jamás será vencido
President van Europa
Europees Commissaris
 
jamás será vencido's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 10 augustus 2007
Locatie: Sociaal Europa
Berichten: 6.000
Standaard Positief staken.

Zouden stakingen geen veel positiever effect hebben, indien ze bijvoorbeeld zoals ze bij de lijn deden: passagiers gratis laten meerijden...
Bepaalde 'gratis' diensten leveren enz.
Zo lijdt het bedrijf economisch ook verlies
MAAR bij de publieke opinie en dus de andere werknemers krijg je veel meer steun.
Zo heb je ook minder kans dat de staking wordt gebroken,
juist doordat de meerderheid van de bevolking (en dus ook andere werknemers) zich tegen de staking keren en deze als negatief beschouwen.
__________________
jamás será vencido is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3 januari 2008, 12:23   #2
Vorenus
Banneling
 
 
Vorenus's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 1 augustus 2006
Locatie: Antwerpen
Berichten: 8.447
Standaard

En die mensen hun recht om een dagje verlof kuch kuch het recht om het werk neer te leggen af te nemen?

Ipv te staken kunnen ze beter hun C4 geven. Veel effectiever want het bedrijf moet er weer eentje opleiden (kost geld) en de ontslagnemende is verlost van die lastige bazen. En de klanten hebben gen hinder.
Vorenus is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3 januari 2008, 12:24   #3
jamás será vencido
President van Europa
Europees Commissaris
 
jamás será vencido's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 10 augustus 2007
Locatie: Sociaal Europa
Berichten: 6.000
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Hellfigger Bekijk bericht
En die mensen hun recht om een dagje verlof kuch kuch het recht om het werk neer te leggen af te nemen?

Ipv te staken kunnen ze beter hun C4 geven. Veel effectiever want het bedrijf moet er weer eentje opleiden (kost geld) en de ontslagnemende is verlost van die lastige bazen. En de klanten hebben gen hinder.
Het doel van staken is betere werknemersomstandigheden bekomen door druk op werkgevers. Vaak is financiele druk, de enige die vandaag binnen het kapitalisme wordt verstaan: kostenlogica. Een c4 verbeterd niet direct de werknemersomstandigheden.
__________________

Laatst gewijzigd door jamás será vencido : 3 januari 2008 om 12:26.
jamás será vencido is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3 januari 2008, 12:35   #4
vlijmscherp
Secretaris-Generaal VN
 
vlijmscherp's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 19 april 2006
Locatie: Zele
Berichten: 44.678
Standaard

staken is een recht, maar moet ook het allerlaatste drukkingsmiddel zijn anders verwatert het effect ervan. dus volledig voor positieve acties.
__________________
multiculturele samenleving: de vrijheid van elk individu om zijn cultuur te beleven binnen de grenzen van de wetten van het land.
We moeten blijven hopen, blijven geloven in het goede in de mens. Anders lopen we ons vast in een cynisch, zelfdestructief wereldbeeld waar een wit-zwart denken regeert.
vlijmscherp is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3 januari 2008, 12:59   #5
Heftruck
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Geregistreerd: 15 februari 2006
Berichten: 11.670
Standaard

Interessante overweging.
Heftruck is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3 januari 2008, 13:40   #6
Jonas Elossov
Europees Commissaris
 
Jonas Elossov's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 9 februari 2004
Locatie: Veurne
Berichten: 6.609
Stuur een bericht via MSN naar Jonas Elossov
Standaard

Bij het spoor is zoiets bijvoorbeeld onddenkbaar...

Er wordt slechts een héél klein deel van de ticketten verkocht door het treinbegeleiders zelf. De meeste vervoersbewijzen zijn ten eerste abonementen... Ten tweede wordt een groot deel van de andere verkocht door automaten. En ten derde, de rest wordt verkocht aan de loketten, die niet tot dezelfde personeelscategorie behoren als de treinbegeleiders en machinisten.

Hetzelfde geldt voor ongeveer alle sectoren waar men minimale dienstregelingen wil; ook in ziekehuizen wordt er nooit betaald aan verplegers (het is trouwens de meenschap die zichzelf daar voor een groot stuk betaalt door de ziekenfondsen), ook piloten, luchtverkeersleiding en hostessen worden niet door de reizigers betaalt; hetzelfde geldt voor brandweer, politie, etc...

Het is gevaarlijk om het stakingswapen ook maar op één of andere manier in vraag te stellen; dat is fluctueren op het actueel discours. Een veel betere startegia van actievoeren kan je op onze site vinden; in plaats van mensen naar huis te laten gaan, piketten opzetten en campagne voeren richting reizigers bij de stakingen... Tenminste aan iedereen uitleggen w�*�*rom er gestaakt wordt.

En mocht de minimumdienstregeling er toch komen kan men nog steeds de finse strategie toepassen; collectief solidair ontslag...
__________________
Jonas Elossov is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3 januari 2008, 13:55   #7
vlijmscherp
Secretaris-Generaal VN
 
vlijmscherp's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 19 april 2006
Locatie: Zele
Berichten: 44.678
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jonas Elossov Bekijk bericht
Bij het spoor is zoiets bijvoorbeeld onddenkbaar...

Er wordt slechts een héél klein deel van de ticketten verkocht door het treinbegeleiders zelf. De meeste vervoersbewijzen zijn ten eerste abonementen... Ten tweede wordt een groot deel van de andere verkocht door automaten. En ten derde, de rest wordt verkocht aan de loketten, die niet tot dezelfde personeelscategorie behoren als de treinbegeleiders en machinisten.

Hetzelfde geldt voor ongeveer alle sectoren waar men minimale dienstregelingen wil; ook in ziekehuizen wordt er nooit betaald aan verplegers (het is trouwens de meenschap die zichzelf daar voor een groot stuk betaalt door de ziekenfondsen), ook piloten, luchtverkeersleiding en hostessen worden niet door de reizigers betaalt; hetzelfde geldt voor brandweer, politie, etc...

Het is gevaarlijk om het stakingswapen ook maar op één of andere manier in vraag te stellen; dat is fluctueren op het actueel discours. Een veel betere startegia van actievoeren kan je op onze site vinden; in plaats van mensen naar huis te laten gaan, piketten opzetten en campagne voeren richting reizigers bij de stakingen... Tenminste aan iedereen uitleggen w�*�*rom er gestaakt wordt.

En mocht de minimumdienstregeling er toch komen kan men nog steeds de finse strategie toepassen; collectief solidair ontslag...
het probleem is dat ze bij het spoor staken zonder die communicatie en (ogenschijnlijk) als eerste wapen, nog voor er onderhandelingen zijn.

de stakingen op kerstavond en oudejaar waren totaal overbodig en schadelijk, ze hebben zelf toegeven dat dit enkel was om thuis te zijn, niet om iets te bereiken. maw, ze vinden dat hun plezier boven de reizigers gaat.
__________________
multiculturele samenleving: de vrijheid van elk individu om zijn cultuur te beleven binnen de grenzen van de wetten van het land.
We moeten blijven hopen, blijven geloven in het goede in de mens. Anders lopen we ons vast in een cynisch, zelfdestructief wereldbeeld waar een wit-zwart denken regeert.
vlijmscherp is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3 januari 2008, 14:48   #8
jamás será vencido
President van Europa
Europees Commissaris
 
jamás será vencido's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 10 augustus 2007
Locatie: Sociaal Europa
Berichten: 6.000
Standaard

Ik stel het stakingsrecht op geen enkel moment in vraag,
ik stel mij echter wel de vraag,
hoe we dit stakingsrecht zo effecient mogelijk kunnen gebruiken...

In mijn omgeving hoor ik veel gezaag over de treinstakingen,
ook sarkozy diende niet toe te geven omdat de bevolking zelf boos werd tegen de stakers,
en dit terwijl zij eigenlijk dezelfde belangen als de stakers dienden.

Hoe kunnen de belangen van de stakers,
zo efficient mogelijk worden behartigd?
Hoe verkijgen zij steun van de politieke opinie, wat hun eise kracht bijzet?
Hoe schaden zij zo weinig mogelijk andere werknemers, en zoveel mogelijk diegene die hen uitbuiten.
__________________
jamás será vencido is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3 januari 2008, 15:06   #9
toccata
Europees Commissaris
 
toccata's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 8 november 2006
Berichten: 7.056
Standaard

Betaalstakingen
De reizigers moeten niet betalen: zij zijn blij en toch voelt de maatschappij dit hard in haar portefeuille
Er zijn allen praktische problemen zoals wat bijvoorbeeld als enkele controleurs niet meestaken en dan heb je een boete=>goede organisatie nodig
__________________
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door born2bewild Bekijk bericht
Heel wat prille democratieen met onwillige burgers zouden het toejuichen, voor de chocoladecigarettenindustrie zou het een slag zijn


Laatst gewijzigd door toccata : 3 januari 2008 om 15:08.
toccata is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3 januari 2008, 15:58   #10
Jonas Elossov
Europees Commissaris
 
Jonas Elossov's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 9 februari 2004
Locatie: Veurne
Berichten: 6.609
Stuur een bericht via MSN naar Jonas Elossov
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door vlijmscherp Bekijk bericht
de stakingen op kerstavond en oudejaar waren totaal overbodig en schadelijk, ze hebben zelf toegeven dat dit enkel was om thuis te zijn, niet om iets te bereiken. maw, ze vinden dat hun plezier boven de reizigers gaat.
Euh, pardon... Het was als protest tegen het feit dat ze een week voor nieuwjaar nog steeds niet wisten of ze tijdens de feestdagen moesten werken... Als dat bij mij zou gebeuren mag de baas ook de boom in hoor: er zijn grenzen aan flexibiliteit! Dit is gewoon wild-westmanagement.

Maar ze moeten inderdaad beter communiceren, en hun militanten effectief mobiliseren... maar dat kan je van OVS niet verwachten, en de anderen willen gewoon geen actie voeren; met dit en een populairder wordende OVS bij het personeel als resultaat.
__________________
Jonas Elossov is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3 januari 2008, 17:11   #11
Jazeker
Secretaris-Generaal VN
 
Jazeker's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 20 februari 2004
Locatie: Vlaanderen
Berichten: 66.000
Stuur een bericht via MSN naar Jazeker
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jonas Elossov Bekijk bericht
Bij het spoor is zoiets bijvoorbeeld onddenkbaar...

Er wordt slechts een héél klein deel van de ticketten verkocht door het treinbegeleiders zelf. De meeste vervoersbewijzen zijn ten eerste abonementen... Ten tweede wordt een groot deel van de andere verkocht door automaten. En ten derde, de rest wordt verkocht aan de loketten, die niet tot dezelfde personeelscategorie behoren als de treinbegeleiders en machinisten.
Maar in beide laatste gevallen, moet de "kaartjesknipper" langskomen en die kan dat eens flink aan zijn laars lappen. Organiseer zulkse staking op een zaterdag en je hebt een gratis-treindag terwijl de meeste abo's niet gelden. Resultaat: de mensen gaan speciaal die dag die gratis treinen nemen.

=> maximaal verlies voor het spoor

=> maar, geen vrij dagje
__________________
The oncoming storm







Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Flanelcondoom Bekijk bericht
*KNIP* Deze opmerking lijkt mij persoonlijk en onnodig grievend.
Nelle Pastorale Nelle Jazeker Nelle

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Duupje Bekijk bericht
Jep, heil Jazeker.
Jazeker is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3 januari 2008, 18:18   #12
vavli
Parlementslid
 
vavli's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 21 december 2006
Berichten: 1.915
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jonas Elossov Bekijk bericht
Bij het spoor is zoiets bijvoorbeeld onddenkbaar...

Er wordt slechts een héél klein deel van de ticketten verkocht door het treinbegeleiders zelf. De meeste vervoersbewijzen zijn ten eerste abonementen... Ten tweede wordt een groot deel van de andere verkocht door automaten. En ten derde, de rest wordt verkocht aan de loketten, die niet tot dezelfde personeelscategorie behoren als de treinbegeleiders en machinisten.

Hetzelfde geldt voor ongeveer alle sectoren waar men minimale dienstregelingen wil; ook in ziekehuizen wordt er nooit betaald aan verplegers (het is trouwens de meenschap die zichzelf daar voor een groot stuk betaalt door de ziekenfondsen), ook piloten, luchtverkeersleiding en hostessen worden niet door de reizigers betaalt; hetzelfde geldt voor brandweer, politie, etc...

Het is gevaarlijk om het stakingswapen ook maar op één of andere manier in vraag te stellen; dat is fluctueren op het actueel discours. Een veel betere startegia van actievoeren kan je op onze site vinden; in plaats van mensen naar huis te laten gaan, piketten opzetten en campagne voeren richting reizigers bij de stakingen... Tenminste aan iedereen uitleggen w�*�*rom er gestaakt wordt.

En mocht de minimumdienstregeling er toch komen kan men nog steeds de finse strategie toepassen; collectief solidair ontslag...
Helemaal mee eens. Wat de vakbonden wel beter moeten doen is hun communicatie verzorgen: op voorhand en frequent genoeg alle reizigers informeren wanneer en waarom er gestaakt wordt om zo te zorgen voor een breed draagvlak en blijvende steun van de publieke opinie. OVS heeft dat compleet verwaarloosd en speelt zo de rechtse stroming troeven in de hand.
__________________

vavli is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3 januari 2008, 18:28   #13
Jonas Elossov
Europees Commissaris
 
Jonas Elossov's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 9 februari 2004
Locatie: Veurne
Berichten: 6.609
Stuur een bericht via MSN naar Jonas Elossov
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jazeker Bekijk bericht
=> maar, geen vrij dagje
Daarmee tref je ten eerste de economie niet mee - wat één van de eerste wapens is van een staking.

Ten tweede, dat van die vrije dag... Er zijn volgens mij maar weinig mensen die voor de lol een dag niet werken - en dus ook niets verdienen - in deze tijden van crisis en dalende koopkracht. Als ze er toch zijn, dan zijn dat alleszins geen solidaire vakbondsmilitanten... Dus met dat soort argumenten syndicalisten aanvallen is beneden alles.
__________________
Jonas Elossov is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3 januari 2008, 19:57   #14
Jaani_Dushman
Secretaris-Generaal VN
 
Jaani_Dushman's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 13 april 2004
Locatie: Het hinterland van Erpe-Mere
Berichten: 32.396
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door vavli Bekijk bericht
Helemaal mee eens. Wat de vakbonden wel beter moeten doen is hun communicatie verzorgen: op voorhand en frequent genoeg alle reizigers informeren wanneer en waarom er gestaakt wordt om zo te zorgen voor een breed draagvlak en blijvende steun van de publieke opinie. OVS heeft dat compleet verwaarloosd en speelt zo de rechtse stroming troeven in de hand.
De OVS-stakingen zijn de eerste treinstakingen waarbij ik tenminste nog vaag weet waarom ze staken. Bij ABVV- en ACV-stakingen krijgen je nooit uitleg.
Ikzelf redeneer elke keer "ze zullen wel een goeie reden hebben om te staken", maar ik denk niet dat iedereen daar zo over denkt.
__________________
The right of a people under occupation to resist through all means, including armed struggle, is fundamental and inviolable, and we will not allow our rights to be liquidated under the slogan of "security" or "stability".
Volksfront voor de Bevrijding van Palestina
Jaani_Dushman is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3 januari 2008, 20:11   #15
Jazeker
Secretaris-Generaal VN
 
Jazeker's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 20 februari 2004
Locatie: Vlaanderen
Berichten: 66.000
Stuur een bericht via MSN naar Jazeker
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jonas Elossov Bekijk bericht
Daarmee tref je ten eerste de economie niet mee - wat één van de eerste wapens is van een staking.
Ik dacht dat je een onwillige directie wou treffen. Om te staken "tegen de economie" terwijl je het verpakt als eisen voor betere werkomstandigheden van een welbepaalde groep werknemers, vind ik maar ideologische scherpslijperij, eerlijk gezegd. Gaat het nu om de eisen of "tegen de economie"?
__________________
The oncoming storm







Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Flanelcondoom Bekijk bericht
*KNIP* Deze opmerking lijkt mij persoonlijk en onnodig grievend.
Nelle Pastorale Nelle Jazeker Nelle

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Duupje Bekijk bericht
Jep, heil Jazeker.
Jazeker is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3 januari 2008, 20:27   #16
Desiderius
Minister-President
 
Desiderius's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 23 juni 2005
Berichten: 4.999
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jazeker Bekijk bericht
Maar in beide laatste gevallen, moet de "kaartjesknipper" langskomen en die kan dat eens flink aan zijn laars lappen. Organiseer zulkse staking op een zaterdag en je hebt een gratis-treindag terwijl de meeste abo's niet gelden. Resultaat: de mensen gaan speciaal die dag die gratis treinen nemen.

=> maximaal verlies voor het spoor

=> maar, geen vrij dagje
Het maakt niks uit of er op zo'n betaalstakingsdag horden passagiers op de treinen zitten, dan wel of die treinen leeg rondkarren. Daar verliest de NMBS geen eurocent meer/minder door.

Om een staking acceptabel te maken voor het grote publiek, moet je die voldoende lang op voorhand aankondigen en liefst ergens tegen een verlofperiode (of officiële feestdag) aanplakken, zodat je zo weinig mogelijk reizigers doet 'stranden' (niks asocialer dan dat trouwens). En vooral: héél duidelijk maken wat precies de inzet is.

Nogmaals: voor één keer kan ik de mensen van OVS heel goed begrijpen. Iedere vakbond heeft het recht om mee te spelen in de vaudeville van het sociaal overlegmodel, niet enkel de grote vetzakken met de efficiëntste lobbyisten in Bruxelles.
__________________
The pen is mightier than the sword, and considerably easier to write with.

Desiderius is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 januari 2008, 00:13   #17
Jonas Elossov
Europees Commissaris
 
Jonas Elossov's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 9 februari 2004
Locatie: Veurne
Berichten: 6.609
Stuur een bericht via MSN naar Jonas Elossov
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jazeker Bekijk bericht
Ik dacht dat je een onwillige directie wou treffen. Om te staken "tegen de economie" terwijl je het verpakt als eisen voor betere werkomstandigheden van een welbepaalde groep werknemers, vind ik maar ideologische scherpslijperij, eerlijk gezegd. Gaat het nu om de eisen of "tegen de economie"?
Je kunt ervan vinden wat je wilt, maar meestal is het de enige weg... Een werkgever van auto-zetels zal er op zich wel niet tegenop zien dat zijn fabriek enkele dagen stilligt en de machines niet worden gebruikt. De nabijgelegen autofabriek zal dat echter minder leuk vinden, en dat zal de druk verhogen.

Dat heeft niets met ideologische scherpslijperij maar met concrete strategie en druk te maken. Via de rest van de economie onder druk te zetten kan men de eigen patroons beter onder druk zetten dan zonder... Dat heet mobilisering van diverse machtsbronnen.

Het staken heeft niet als einddoel 'tegen de economie te zijn' maar wel als middel om een ander doel te bereiken.
__________________
Jonas Elossov is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 januari 2008, 08:15   #18
vlijmscherp
Secretaris-Generaal VN
 
vlijmscherp's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 19 april 2006
Locatie: Zele
Berichten: 44.678
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jonas Elossov Bekijk bericht
Euh, pardon... Het was als protest tegen het feit dat ze een week voor nieuwjaar nog steeds niet wisten of ze tijdens de feestdagen moesten werken... Als dat bij mij zou gebeuren mag de baas ook de boom in hoor: er zijn grenzen aan flexibiliteit! Dit is gewoon wild-westmanagement.

Maar ze moeten inderdaad beter communiceren, en hun militanten effectief mobiliseren... maar dat kan je van OVS niet verwachten, en de anderen willen gewoon geen actie voeren; met dit en een populairder wordende OVS bij het personeel als resultaat.
nope, niet waar. op het tv-journaal heeft de baas van het OVS dit met zoveel woorden toegegeven. hij had een gesprek gehad met leiding van de NMBS en hun antwoord was voldoende maar hij had zijn mensen beloofd dat ze met kerst en oudejaar thuis mochten zijn. maw, de enigste reden om te staken was om thuis te zitten.

wat gaan ze trouwens maandag doen? weer nieuwe regeling, zijn ze al verwittigd?

ik heb trouwens gehoord dat ze toch nog in januari gaan staken. als ze nog een klein beetje begrip hebben bij de reizigers zal dat dan compleet verdwijnen.

ook reizigers hebben rechten, weet je.
__________________
multiculturele samenleving: de vrijheid van elk individu om zijn cultuur te beleven binnen de grenzen van de wetten van het land.
We moeten blijven hopen, blijven geloven in het goede in de mens. Anders lopen we ons vast in een cynisch, zelfdestructief wereldbeeld waar een wit-zwart denken regeert.
vlijmscherp is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 januari 2008, 13:33   #19
Jonas Elossov
Europees Commissaris
 
Jonas Elossov's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 9 februari 2004
Locatie: Veurne
Berichten: 6.609
Stuur een bericht via MSN naar Jonas Elossov
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door vlijmscherp Bekijk bericht

ook reizigers hebben rechten, weet je.
Het is de strategie van het management en de regering om reizigers en personeel tegen elkaar op te zetten... Dat is echter een schijntegenstelling.

BTW, ik behoor ook tot die reizigers hé... Maar ik heb er geen probleem mee als ze staken, zolang ze het maar op een degelijke manier doen.
__________________
Jonas Elossov is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 januari 2008, 14:05   #20
vlijmscherp
Secretaris-Generaal VN
 
vlijmscherp's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 19 april 2006
Locatie: Zele
Berichten: 44.678
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jonas Elossov Bekijk bericht
Het is de strategie van het management en de regering om reizigers en personeel tegen elkaar op te zetten... Dat is echter een schijntegenstelling.

BTW, ik behoor ook tot die reizigers hé... Maar ik heb er geen probleem mee als ze staken, zolang ze het maar op een degelijke manier doen.
ik heb totaal geen probleem met stakingen als ze met een duidelijk doel zijn en als laatste drukkingsmiddel. de stakingen op 24 en 31 december (waar ik trouwens geen last heb van ondervonden, ik had verlof) vallen daar totaal niet onder.

staken om te staken, ik heb het er niet voor.
__________________
multiculturele samenleving: de vrijheid van elk individu om zijn cultuur te beleven binnen de grenzen van de wetten van het land.
We moeten blijven hopen, blijven geloven in het goede in de mens. Anders lopen we ons vast in een cynisch, zelfdestructief wereldbeeld waar een wit-zwart denken regeert.
vlijmscherp is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord



Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 15:07.


Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be