Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Maatschappij en samenleving
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn.

Antwoord

Discussietools
Oud 11 december 2007, 19:51   #1
Heftruck
Perm. Vertegenwoordiger VN

Standaard Oplossing voor hetero's in zicht!

Citaat:
Homoseksualiteit is genetisch bepaald. Dat hebben wetenschappers ontdekt door testen op fruitvliegjes. Door het verwisselen van één gen bij de fruitvliegjes, worden ze spontaan homo. Ook door een bepaald medicijn kunnen mannetjesvliegen plots aangetrokken worden door andere mannetjes. De resultaten van de genwisseling zijn wetenschappelijk verantwoord, maar het experiment met het medicijn roept meer vragen op. Het kan ook te maken hebben met de aantrekkingskracht van geuren. De resultaten van de genwisseling spreken voor zich, maar het experiment met het medicijn roept nieuwe vragen op. Waarschijnlijk heeft het te maken met de aantrekkingskracht van geuren.

Bron: Het Belang van Limburg 11/12/2007
We kunnen dus gaan uitkijken voor een medicijn tegen hetero's!
Heftruck is offline   Met citaat antwoorden
Oud 11 december 2007, 21:03   #2
Tavek
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Heftruck Bekijk bericht
En dus meteen het einde van de mensheid....leuk.
Tavek is offline   Met citaat antwoorden
Oud 11 december 2007, 21:38   #3
Tavek
Banneling

Standaard

Ok scuzi heb juist de thread gezien waar deze een reactie op is Carry on !
Tavek is offline   Met citaat antwoorden
Oud 11 december 2007, 22:42   #4
Heftruck

Standaard

Oud 11 december 2007, 23:02   #5
Andro

Andro's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
En nadien om het plaatje compleet te maken, een nieuwe godsdienst oprichten met als voorbeeld : "Als een man met een vrouw omgang heeft als met een man, begaan beiden een afschuwelijke daad.
Zij moeten ter dood worden gebracht; zij hebben hun dood aan zichzelf te wijten."
Oud 11 december 2007, 23:14   #6
Heftruck

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Andromeda1968 Bekijk bericht
En nadien om het plaatje compleet te maken, een nieuwe godsdienst oprichten met als voorbeeld : "Als een man met een vrouw omgang heeft als met een man, begaan beiden een afschuwelijke daad.
Zij moeten ter dood worden gebracht; zij hebben hun dood aan zichzelf te wijten."
Dat leek mij zodanig vanzelfsprekend dat ik dat niet meer moest vermelden?
Oud 11 december 2007, 23:19   #7
Andro

Andro's schermafbeelding

Standaard

*proest*
Oud 11 december 2007, 23:24   #8
Heftruck

Standaard

:-p

Laatst gewijzigd door Heftruck : 11 december 2007 om 23:25.
Oud 11 december 2007, 23:29   #9
Fozzie
Minister-President

Fozzie's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Andromeda1968 Bekijk bericht
Das er toch een beetje over vind ik. Ik heb hetero's in mijn familie en die doen geen (fruit-)vlieg kwaad.
"The Bible contains 6 admonishments to homosexuals and 362 admonishments to heterosexuals. That doesn't mean that God doesn't love heterosexuals. It's just that they need more supervision. "
Fozzie is offline   Met citaat antwoorden
Oud 11 december 2007, 23:38   #10
Aeternitas
Banneling

Aeternitas's schermafbeelding

Standaard

Waarom nemen jullie de topic van die idioot zo ernstig?
Aeternitas is offline   Met citaat antwoorden
Oud 11 december 2007, 23:50   #11
Andro

Andro's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Aeternitas Bekijk bericht
Ernstig ?
Oud 12 december 2007, 00:10   #12
Aeternitas
Banneling

Standaard

Jullie besteden er aandacht aan, wat meer is dan zo een topic verdient.

Laatst gewijzigd door Aeternitas : 12 december 2007 om 00:13.
Oud 12 december 2007, 00:14   #13
Andro

Andro's schermafbeelding

Standaard

Ik allesziens niet, ik vind onze kelner zijn topics en posts altijd lachwekkend.
Oud 12 december 2007, 00:19   #14
Burkide
Europees Commissaris

Burkide's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Fozzie Bekijk bericht
Das er toch een beetje over vind ik. Ik heb hetero's in mijn familie en die doen geen (fruit-)vlieg kwaad.
Zie je wel.... Die permissiviteit die je vertoont... De eerste symptomen van de besmetting zijn er al! Laat je vlug behandelen tegen die vieze heteroseksualiteitsziekte.
Het racisme van MR-FDF tegen de volkwijken en de "allochtonen" die er zich in bevinden is hetzelfde oude racisme van MR-FDF tegen de "sales flamands". Dàt is de sociologische realiteit in Brussel. Het wordt tijd dat we ons allemaal verenigen tegen deze onuitstaanbare, misprijzende bourgeoisie i.p.v. ons steeds opnieuw te laten verdelen.
Burkide is offline   Met citaat antwoorden
Oud 12 december 2007, 08:40   #15
Heftruck

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Aeternitas Bekijk bericht
Ik hou ook van je, hoor.
Oud 12 december 2007, 08:59   #16
ZERO
Gouverneur

ZERO's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Homoseksualiteit is genetisch bepaald. Dat hebben wetenschappers ontdekt door testen op fruitvliegjes. Door het verwisselen van één gen bij de fruitvliegjes, worden ze spontaan homo. Ook door een bepaald medicijn kunnen mannetjesvliegen plots aangetrokken worden door andere mannetjes. De resultaten van de genwisseling zijn wetenschappelijk verantwoord, maar het experiment met het medicijn roept meer vragen op. Het kan ook te maken hebben met de aantrekkingskracht van geuren. De resultaten van de genwisseling spreken voor zich, maar het experiment met het medicijn roept nieuwe vragen op. Waarschijnlijk heeft het te maken met de aantrekkingskracht van geuren.

Bron: Het Belang van Limburg 11/12/2007
Homoseksualiteit is bij mensen niet (volledig) genetisch bepaald,
want er bestaan immers eeneiige tweelingen waarvan de ene holebi is en de andere hetero.
Oud 12 december 2007, 09:33   #17
Fozzie
Minister-President

Fozzie's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door ZERO Bekijk bericht
Homoseksualiteit is bij mensen niet (volledig) genetisch bepaald,
want er bestaan immers eeneiige tweelingen waarvan de ene holebi is en de andere hetero.
Probleem is dat mensen perfect heteroseksualiteit kunnen veinzen. Bij dieren worden homoseksuele soortgenoten niet uit de groep gestoten of scheef bekeken, dit komt enkel voor bij de mens. Homoseksuele dieren kunnen ongestraft openlijk homoseksueel gedrag stellen. In bepaalde situaties hebben menselijke holebi's er wel belang bij om hun homoseksualiteit te verbergen en zich voor te doen als hetero. Je kan dus bij mensen enkel weten of ze homo zijn als ze het zelf toe geven, of openlijk homoseksueel gedrag vertonen.

Je moet bij mensen dus rekening houden met heel wat variabelen. Misschien heeft de ene broer een beroep waarbij homoseksualiteit geen enkel probleem is en de andere een homofobe werkgever. Of was de tweede broer al getrouwd met een vrouw voor hij ontdekte (of voor zichzelf aanvaard had) dat hij homo was...

Zelfaanvaarding is een heel individueel proces... Het is dus perfect mogelijk dat op het moment van onderzoek de ene broer er al klaar voor was om er voor uit te komen, terwijl de andere helemaal nog niet zo ver was (en dus verklaarde hetero te zijn).

Ik zeg niet dat het zo is (daarvoor ben ik onvoldoende vertrouwd met de studie waarnaar u - niet - verwijst), ik wil enkel de valkuilen bij zo'n onderzoek aan tonen...
"The Bible contains 6 admonishments to homosexuals and 362 admonishments to heterosexuals. That doesn't mean that God doesn't love heterosexuals. It's just that they need more supervision. "
Fozzie is offline   Met citaat antwoorden
Oud 12 december 2007, 09:51   #18
ZERO
Gouverneur

ZERO's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Fozzie Bekijk bericht
Probleem is dat mensen perfect heteroseksualiteit kunnen veinzen. Bij dieren worden homoseksuele soortgenoten niet uit de groep gestoten of scheef bekeken, dit komt enkel voor bij de mens. Homoseksuele dieren kunnen ongestraft openlijk homoseksueel gedrag stellen. In bepaalde situaties hebben menselijke holebi's er wel belang bij om hun homoseksualiteit te verbergen en zich voor te doen als hetero. Je kan dus bij mensen enkel weten of ze homo zijn als ze het zelf toe geven, of openlijk homoseksueel gedrag vertonen.

Je moet bij mensen dus rekening houden met heel wat variabelen. Misschien heeft de ene broer een beroep waarbij homoseksualiteit geen enkel probleem is en de andere een homofobe werkgever. Of was de tweede broer al getrouwd met een vrouw voor hij ontdekte (of voor zichzelf aanvaard had) dat hij homo was...

Zelfaanvaarding is een heel individueel proces... Het is dus perfect mogelijk dat op het moment van onderzoek de ene broer er al klaar voor was om er voor uit te komen, terwijl de andere helemaal nog niet zo ver was (en dus verklaarde hetero te zijn).

Ik zeg niet dat het zo is (daarvoor ben ik onvoldoende vertrouwd met de studie waarnaar u - niet - verwijst), ik wil enkel de valkuilen bij zo'n onderzoek aan tonen...
1) Er zijn hierover reeds verschillende studies(google maar eens) gepubliceerd: hier: vind je een conclusie van een van hen.

2) Zelfs als je rekening houdt met closet-homoseksualiteit kan je zelfs met de grootst mogelijke foutenmarges de vastgestelde grote verschillen niet verklaren.(overigens zijn heel wat eeneiige tweelingen in hetzelfde huis, cultuur, leefgemeenschap, familie, ... opgegroeid, met dus dezelfde aan- /afwezigheid van homofobie, wat een verschillende zelfaanvaarding kan tegenspreken).

3) U maakt de fout om alles aan het genetische toe te schrijven. bv. iemand met de genen van "kleine mens" kan mits behulp van groeihormonen toch groot worden. Net zoals iemand met genen van "grote mens" door middel van ondervoeding tijdens de jeugd toch klein kan blijven.
Iemand met suikerziekte in zijn familie zal door zeer gezond te leven misschien nooit suikerziekte ontwikkelen.
Met homoseksualiteit is het waarschijnlijk net hetzelfde: het is mogelijk door een "predestinatie homogen is" maar dat het door andere oorzaken(hormonaal, omgeving, ...) "be�*nvloed" kan worden.

Laatst gewijzigd door ZERO : 12 december 2007 om 09:56.
ZERO is offline   Met citaat antwoorden
Oud 12 december 2007, 17:56   #19
Aeternitas
Banneling

Standaard

Citaat:
Ik hou ook van je, hoor.
De vraag blijft.
Oud 12 december 2007, 18:01   #20
Savatage
Secretaris-Generaal VN

Savatage's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Ik hou ook van je, hoor.
Savatage is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 18:54.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be