![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Staatsinrichting Vlaanderen versus Wallonië? Een unitaire, federale, confederale staat of meteen Vlaanderen onafhankelijk. Dit is het forum bij uitstek voor discussies over de Belgische staatsinrichting. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#1 |
Lokaal Raadslid
|
![]() Een mens mag blijven dromen, maar je weet maar nooit!
Politicologen voorspellen het mogelijke einde van België, een nieuwjaarswens, een onafhankelijk Vlaanderen in 2008! Vlaanderen vrij! |
![]() |
![]() |
![]() |
#2 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
²
![]() |
![]() |
#3 |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Een vrij Vlaanderen in een vrij België in een vrij Europa.
![]()
Het ogenblik nadert, waarop grote beslissingen moeten worden genomen. Tegenover Europa staat een monsterverbond van sleur, onwetendheid, zelfzucht, verouderd nationalisme en volgzaamheid aan buitenlandse instructies. De tegenstanders maken zich klaar voor de strijd. Sommigen kunnen wij overtuigen, anderen moeten wij verslaan; dat is het, waartoe wij mannen en vrouwen van onze volken oproepen. Tezamen zullen wij overwinnen. |
![]() |
![]() |
![]() |
#4 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Als je wil kan ik je de nieuwjaarswensen van bepaalde forummers voor 2002,2003, 2004, 2005,... eens opsnorren hoor. Allemaal dezelfde: de wens voor een groooote staatshervorming of zelfs het einde van het Koninkrijk.
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#5 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#6 |
Banneling
|
![]() Een buitenechtelijke relatie die eens zou lukken, daarmee zou ik al content zijn.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#7 |
Minister
|
![]() Noyez Joëlle
![]() |
#8 |
Lokaal Raadslid
|
![]() Gelukkig Nieuwjaar iedereen,
en zoals ik al eerder zei, naast een goede gezondheid, wens ik jullie een onafhankelijk Vlaanderen dit jaar. Realistisch of niet, hoop doet leven! We zullen wel zien wat er de komende weken, en vooral de week voor Pasen gebeurd! |
![]() |
![]() |
![]() |
#9 | |
Minister
|
![]() Citaat:
denk eer ge doende zijt, en doende denk dan nog !!!! http://www.indiancountrytoday.com/ Laatst gewijzigd door the outlaw torn : 1 januari 2008 om 09:48. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#10 |
Vreemdeling
|
![]() gelukkig nieuwjaar allemaal en natuurlijk allemaal een onafhankelijk vlaanderen toegewenst!
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#11 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() ![]() We moeten inderdaad niet telkens hetzelfde wensen. Daarom van mij: ik wens jullie allen een onafhankelijk Wallonië, staat in de Verenigde Staten van Europa, toe. Brussel mag van mij blijven bestaan (op staatkundig vlak tenminste, in realiteit liefst wat evolueren vb. Vlaams in hun ocmw-ziekenhuizen ..) zoals het nu is: een grondgebied waar Wallonië en Vlaanderen deelbevoegdheden hebben, waar de restanten van de oude B. grondwet, taalwetten enz. blijven. Van ver vergelijkbaar met Vatikaan, Andorra, Liechtenstein of Monako, enfin, iets heel spesiaals maar daarom niet minderwaardig.
Vlaanderen is niet van iedereen. Vlaanderen is enkel van hen die een inspanning doen om ertoe te behoren. De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd. Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA) |
![]() |
![]() |
![]() |
#12 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#13 | |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Citaat:
Wat de Noren , Slovaken en Montenegrijnen hebben gedaan, moeten we evengoed kunnen. We moeten het wel willen , uiteraard.
![]() |
![]() |
#14 |
Staatssecretaris
|
![]() Gelukkig Nieuwjaar allemaal!
|
![]() |
![]() |
![]() |
#15 |
Staatssecretaris
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#16 |
Staatssecretaris
|
![]() Nou en? Ook joden in alle uithoeken van de wereld bleven jaarlijks tegen elkaar zeggen "Volgend jaar in Jeruzalem" totdat deze wens werkelijkheid werd. Ook mijn moederland Oekraine werd onafhankelijk op een voor velen onverwacht moment, terwijl sommige Oekrainers hun hele leven deze wens hadden gekoesterd. De wens voor een onafhankelijk Vlaanderen heeft minstens net zo veel bestaansrecht en de recente ontwikkelingen hebben nogmaals bevestigd dat er een reele kans op een verwezenlijking bestaat in de nabije toekomst.
Laatst gewijzigd door Cunning linguist : 1 januari 2008 om 11:35. |
![]() |
![]() |