![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#1 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Het ancien regime dient in beperkte mate heringevoerd. De kiesplicht dient afgeschaft, en alle verloren stemmen die daar het gevolg van zijn gaan naar het staatshoofd. A-politieke mensen krijgen aldus een impact.
![]() |
#2 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() 10 Juni moet mentaal toch een klap van jewelste zijn geweest voor sommigen.
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#3 |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Zou het daarom zijn dat het nu opgevoerde belgicistische BV clubje die door de "ons kent ons" strathegie op de meest minutieuse wijze is opgebouwd zo schraal is naar getal en inhoud?
![]() |
#4 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Waarom niet meteen ook het cijnskiesrecht terug invoeren?
|
![]() |
![]() |
![]() |
#5 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
![]()
![]() |
![]() |
#6 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Deal.
![]() |
![]() |
![]() |
#7 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Ik zou zeggen: haal een vliegtuigticket en ga wonen in Swaziland. Daar hebben ze een absolute monarchie! Veel succes!
|
![]() |
![]() |
![]() |
#8 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#9 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Tja, Monaco kan ook nog altijd, maar ik weet niet of het voor onze liefhebber van absolute monarchieën wel betaalbaar is... |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#10 | |
|
![]() een absolute monarchie.
![]() Dat is alleszins de snelste manier om tot een republiek te komen.
![]() |
![]() |
![]() |
#11 |
Locatie: Dietsland-Europa Ideologie: Solidarisme en corporatisme
|
![]() Waar zijn mijn zwaard en harnas? Tijd om wat naburige kasselrijen te gaan plunderen en platbranden.
![]() ![]() ![]() Laatst gewijzigd door Metternich : 2 september 2007 om 19:40. |
![]() |
![]() |
![]() |
#12 |
Banneling
|
![]() waarom laten we niet meteen het algemeen meervoudig kiesrecht terug invoeren?
|
![]() |
![]() |
![]() |
#13 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Ik zie het eerder leuker:
- kiesplicht afschaffen - stemmen veranderen: --> drie economische klassen: € 0 tot X: 1 stem € X tot XX: 2 stemmen € XX ad infinitum: 3 stemmen --> drie sociale klassen: Opleiding 0 tot Opleiding X: 1 stem Opleiding X tot Opleiding XX: 2 stemmen Opleiding XX ad infinitum: 3 stemmen - 50/50 verdeling tussen lijsten en disctricten; mensen kunnen hun stemmen (minstens 2 dus) naar eigen goedkeuren verdelen over de kandidaten --> Bv.: Jones is lid voor District X. De Y-Partij komt op in Kiesdistrict Z. Kiezer Smith kan kiezen om zijn stemmen (bv. 3) allemaal in te zetten op Jones of op de Y-Partij, of ze te verdelen, of niet te kiezen. - ambtenaren en verkozenen hebben geen kiesrecht
Laatst gewijzigd door lombas : 2 september 2007 om 23:12. |
![]() |
![]() |
![]() |
#14 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#15 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Ik vind het ook beter om de graden te vermenigvuldigen in plaats van op te tellen, van 1 tot 9 dus. En krijgen ouders extra stemmen voor een groot nageslacht? Laatst gewijzigd door born2bewild : 2 september 2007 om 23:17. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#16 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() De menselijke geest. Niks-Lager. Lager-Secundair. Secundair-Hoger. Of Niks-Secundair. Secundair-Hoger. Hoger-Doctoraat.
![]() |
![]() |
#17 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Die kerel kan heel het systeem blokkeren. ![]() Ziejet, hoe we het draaien of keren, aan een absolute monarchie komen we toch. Beter die nu te installeren, dan kunnen we allemaal wat vrijer zijn. ![]() ![]()
![]() |
![]() |
![]() |
#18 |
Banneling
|
![]() Hans-Hermann Hoppe, is dat een fan van u?
|
![]() |
![]() |
![]() |
#19 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Hoppe is een enorme fan van mij. Gisteren stond hij in het portaal van mijn loftenblok. Weeral. Ik heb hem een tas koffie toegeschoven en gezegd dat hij zijn zuurverdiende centjes niet moet uitgeven aan vliegtuigtickets en dat ik hem ook best wel graag zie als hij in de VS zit.
Maar serieus, Hoppe is goed. Den Berrie die alles te zeggen heeft, ik denk dat dat hier nogal een feest zou worden. Democratie is niet je-dat. Democratie is tien miljoen anderen die aan jouw centen zitten en zich met jouw lief en haard bezig houden.
![]() |
![]() |
#20 |
Vreemdeling
|
![]() Ach ja democratie is inderdaad niet het meest ideale staats stelsel dat men zich kan voorstellen... Persoonlijk denk ik dat Anarchie nog de beste structuur is, maar helaas is de menselijke geest niet geschikt om volgens dit principe te leven... Voordat ik bakken kritiek krijg, kijk naar een mierennest, dat soort systeem lijkt mij ideaal, geen bazen, geen regels, maar ieder individu weet doet wat het beste is voor de groep...
Totdat onze geest daar eindelijk rijp voor is ben ik bang dat we het toch bij een democratie zullen moeten houden. Met al zijn gebreken is het in mijn ogen nog steeds beter dan een monarchie zoals sommigen blijkbaar aanhangen... |
![]() |
![]() |