![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst | Markeer forums als gelezen |
Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#1 |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() ericf zal me wellicht weer verwijten dat ik de 'Walen demoniseer, omdat ik telkens ik gelijk welke parameter naga ivm Vl, W of Brusselaars ik meestal moet vaststellen dat Vlaanderen het beter doet.
Ik zou graag hebben dat ericf mij ander voorbeelden aantoont waar wij een voorbeeld kunnen nemen aan Wallonië, zodat wij het niet te hoog in de bol krijgen. In afwachting lees ik vandaag weer in HLN: ----------------------------------------------------------------------- Volgens een enquête van consumentenorganisatie Test-Aankoop geeft de gemiddelde Belg zijn gemeente 7,1 op 10 voor haar afvalbeheer, maar er blijkt een groot verschil tussen de gewesten en gemeenten. In Vlaanderen bedraagt de beoordeling 7,4 op 10, tegenover 6,9 op 10 in Wallonië. Brussel krijgt slechts 6,4 op 10. Sorteren. Van de Belgen meent 94 procent dat het belangrijk is afval te sorteren, maar uit het onderzoek blijkt dat ze nog niet bereid zijn om dat ook effectief te doen. Er zit namelijk nog te veel organisch afval in de vuilnisbakken. Prijs van afvalophaling In het zuiden van het land wordt het afval het slechtst gesorteerd. In Vlaanderen wordt 71 procent van het vuilnis gesorteerd, in Wallonië 39 procent en in Brussel 22 procent. De Belgen klagen overigens over de prijs van de afvalophaling en -verwerking, die sterk varieert naargelang het gewest en de gemeente. (belga/tdb) ---------------------------------------------------------------------- Denk nu maar niet: moeten we daar nu al ook over zagen!? Afvalbehandeling is na onderwijs de grootste uitgave van een gemeente. De invloed van afval op het milieu is ook zeer belangrijk en belastend.
www . Luc Broes . be Laatst gewijzigd door luc broes : 25 maart 2008 om 15:42. |
![]() |
![]() |
![]() |
#2 |
Staatssecretaris
|
![]() Is dit een oproep om nog meer geld in Wallonie te pompen?
Pleiten voor betere sortering/verwerking kost namelijk nogal wat geld. Of heb ik het niet goed begrepen?
Laatst gewijzigd door Maes_P : 25 maart 2008 om 15:49. |
![]() |
![]() |
![]() |
#3 | |
Banneling
|
![]() En maar blijven zever verkopen, maar dat verwonderd mij niet van een blokker
![]() hier een ander art. Citaat:
http://www.nieuwsblad.be/Article/Det...22860091080325 |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#4 | |
Staatssecretaris
|
![]() Citaat:
Het ging toch over afvalsortering? Of heb ik dat ook niet goed begrepen???
Laatst gewijzigd door Maes_P : 25 maart 2008 om 16:09. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#5 | |
|
![]() Citaat:
niet moeilijk dat economische puinhopen als henegouwen een hoog groeipotentieel heeft. Van Niets naar 10% is idd een groter potentieel dan van 9.5% naar 10%
Bagle iabes . de bransg cordziz . a etharzi The measure of a man is in what he does for those who can do nothing for him in return. We give our consent every moment that we do not resist. Reality is that which, when you stop believing in it, doesn't go away. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#6 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#7 | |
|
![]() Citaat:
Laat ons hopen dat ze op die weg verdergaan. en dat dit bevestigd wordt door verminderde transfers. Zonder dank voor de scheldpartij die me wel verwondert
www . Luc Broes . be Laatst gewijzigd door luc broes : 25 maart 2008 om 16:15. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#8 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#9 |
Gouverneur
|
![]() In HUMO sprak de man van OVAM over afvaltransporten van
VL --> W wegens verbrandingscapaciteit te weinig in VL. Afval storten is goedkoper in Wallonië zo blijkt. Speelt dit niet mee in deze cijfers? |
![]() |
![]() |
![]() |
#10 |
Banneling
|
![]() blij dat ge wakker zijt, waag het niet ook een fout te maken..........
*knip* Gelieve de discussie niet op de man te voeren. Laatst gewijzigd door De Waal : 25 maart 2008 om 16:18. |
![]() |
![]() |
![]() |
#11 |
Staatssecretaris
|
![]() Maar neen.
De discussie ging over afvalsortering in Belgie. En dan kom jij af met een ander topic ivm economisch groeipotentieel... Que? |
![]() |
![]() |
![]() |
#12 |
Minister-President
|
![]() Nochtans, ik woon in Wallonië en hier wordt zeer veel gebruik gemaakt van de containerparken (zijn trouwens volledig gratis)
Vermits de huisvuilophaling hier redelijk duur is (137 euro voor 26 ophalingen met een maximum van 260 kg) voeren de mensen veel naar het containerpark. De selectie is hier zelfs nog erger dan in Vlaanderen ( ik geloof zeker wel 6-8 soorten plastieken flessen.) Daarentegen zijn de werknemers enorm vriendelijk en helpen je met plezier om je auto leeg te makern en te sorteren, wat in Vlaanderen niet kan gezegd worden. Nog een voordeel hier: de containers staan dieper dan jij en je hoeft alles maar erin te gooien. In mijn gemeente in Vlaanderen moesten we de trappen op om de goederen in de container te gooien. Dus, ook het goede mag gezegd worden van Wallonië. Hier worden ook veel meer de bermen langs de weg proper gemaakt , dat valt ons , als Vlamingen ook op. Geloof me, de Walen hebben ook goede kanten , maar ik woon wel in de provincie Luxemburg : Luik en Charleroi zal wel anders zijn. |
![]() |
![]() |
![]() |
#13 |
Minister
|
![]() Inderdaad omaplop waar ik woon is dat ook zo. Bij ons is dat voor plastiek in het algemeen al een hele opgave, verschil tussen PET flessen volgens kleur en andere plastieke verpakkingen.
En container park is gratis maar plastiek zakken voor de vuilophaling zijn niet goedkoop. Nu het verschil tussen 7,4 en 6,9 zegt niets zolang we geen details hebben over de punten indeling. Maar sommige partijen leven van dit soort onzin. |
![]() |
![]() |
![]() |
#14 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#15 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() tis toch niet moeilijk: 'heeft de voordelen van vlaanderen (op een 20 kilomter na) met soms wat extra subsidies en goedkope grond vbl met vlaanderen.
Dus inderdaad: wallonie heeft momenteel zijn sterke kantjes |
![]() |
![]() |
![]() |
#16 |
Banneling
|
![]() Restohouders en andere cafébazen,kieperen alles in hun groene bak.
En ook dat haalt de SPECIALE GROENDIENST op In Bruuge en omstreken. Die sorteren dat achteraf ![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#17 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#18 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Heb veel de okka van te rijden,geloof me omaplop,de grootste varkens zijn wel die dat uit Luxemburg komen. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#19 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
In ieder geval, ik heb nog geen seconde spijt gehad van onze verhuis. Het is hier zoals in Vlaanderen 30 jaar geleden met de voor- en de nadelen daaraan verbonden, maar de vriendelijkheid, de rust en de kalmte vind je niet meer in Vlaanderen!! Ik ga niet te veel reclame maken, want dan komen er hier nog meer inwijkelingen!! Laatst gewijzigd door omaplop : 25 maart 2008 om 21:59. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#20 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
![]() |
|
![]() |
![]() |