![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst | Markeer forums als gelezen |
Godsdienst en levensovertuiging In dit forum kan je discussiëren over diverse godsdiensten en levensovertuigingen. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#1 | |
Vreemdeling
|
![]() Citaat:
Het maakt niet uit in welke situatie dit is, verzin zelf maar iets. Je moet een keuze maken. Als je A kiest, gaat B dood, Als je B kiest, gaat A dood. En ook : Wat je ook kiest, je moet het voor de rest van je leven bijhouden. keuze A : een gezond hond(je)... ( +-1 jaar , ras naar eigen keuze ) keuze B : een zwaar fysiek en mentaal gehandicapt kind...( +- 15 jaar ) Wat kies je ? persoonlijk zou ik geen moment twijfelen om de hond te kiezen.. - Het kost pakken minder om te onderhouden. - Je moet er pakken minder tijd in stoppen. - Je kan er (minstens) evenveel liefde van krijgen. - De hond beseft tenminste dat hij leeft. - Je kan nog op vakantie. - enz, enz keuze A : 1 Keuze B : 0 |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#2 |
Gouverneur
|
![]() Het argument van de vakantie snap ik niet. Het kind zal waarschijnlijk in een instelling komen te wonen. De hond is dan een grotere beperking voor jouw vakantievrijheid dan jouw gehandicapte kind.
Ik kan mij geen enkele situatie voorstellen waar je een rationele keuze moet maken die de dood van de één en het overleven van de ander tot gevolg heeft. Weet jij er een?
![]() |
#3 |
Vreemdeling
|
![]() Je rijd met de auto en komt beide tegen op straat. Je kan niet stoppen en moet kiezen wie je overrijd.
Maar dan wijk je uiteraard zowiezo uit voor de mens.. Nee, ik weet er niet echt een goede.. maar daar gaat het ook niet over. Laatst gewijzigd door prevolution : 28 mei 2008 om 20:48. |
![]() |
![]() |
![]() |
#4 |
Gouverneur
|
![]() Stel dat je als overtuigd christen (te hard) de straat inrijdt en je vrouw en je buurvrouw staan op straat te kletsen, schrikken en proberen nog weg te springen, ieder een kant op, maar welke kant jij ook uitwijkt: je zal er altijd eentje scheppen.
Wijk je uit naar jouw vrouw, waarvan je weet dat ze een vroom leven lijdt, zodat zij, als zij overlijdt, waarschijnlijk een plek in de hemel krijgt, of wijk je uit naar je buurvrouw, waarvan je weet dat ze ongelovig is, zodat zij, als zij overlijft, waarschijnlijk een plek in de hel krijgt?
Handtekening tijdelijk buiten bedrijf. Onze excuses voor het ongemak. Laatst gewijzigd door okke : 29 mei 2008 om 11:10. |
![]() |
![]() |
![]() |
#5 |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() hoezo de hond beseft dat. Die beseft juist niks. Beseffen dat ge leeft en zult sterven is enkel voor mensen weggelegd.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#6 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
#7 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
En mens laten sterven daarentegen, daar kan ik mijn geweten niet mee verzoenen. Zelfs al heeft dat leven geen zin. Pfff, mag ik mijn joker inzetten? ![]()
![]() |
![]() |
#8 | |
Lokaal Raadslid
|
![]() Citaat:
om het leven van de moeder te redden. Dit is volgens mij de enige verantwoorde reden voor abortus die in dit geval eigenlijk een medische ingreep is om de moeder te redden met als bijwerking de dood van de vrucht. Verder hou ik niet van je denkbeeldige probleem, er zijn al meer dan genoeg echte problemen. Daarom kijk ik op tv bijna geen fictie noch lees ik er. .. .
________________________________________ http://weeswaakzaam.punt.nl/index.ph...chief=0#266005 Ik ben het niet met alles eens van die site, vooral de letterlijke interpretatie; maar met die pagina wel Google naar "het interview met Wafa Sultan:" Ik geloof dat onverdraagzame mensen het interview hebben laten verwijderen. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#9 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
![]()
![]() |
![]() |
#10 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Ik heb nu niet graag kinderen, maar die vraag is een tikkeltje te macaber.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#11 |
Minister-President
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#12 |
Banneling
|
![]() Ik ben sowieso slecht in het maken van keuzes.
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#13 | |
|
![]() En gij zijt dus nooit een kind geweest?
![]() |
![]() |
![]() |
#14 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Het is toch niet omdat ge zelf kind zijt geweest dat ge graag kinderen moet hebben?
![]() |
![]() |
#15 |
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#16 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
( ![]()
![]() |
![]() |
![]() |
#17 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Iemand heeft Peter Singer gelezen.
![]() |
![]() |