Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Diverse > Forumsessies met politici > Forumsessies met politici (2004) > Joris Van Hauthem (Vlaams Blok) - 5 tot 11 april
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst Markeer forums als gelezen

Joris Van Hauthem (Vlaams Blok) - 5 tot 11 april "Deze man combineert Vlaams Parlement met de Senaat (als 'Gemeensschapssenator'). Daarnaast zetelt hij ook als gemeenteraadslid in Lennik. Hij is persverantwoordelijke voor het Vlaams Blok en staat geregeld mee op de barricaden in de rand rond Brusse

Discussietools
Oud 6 april 2004, 00:39   #1
thePiano
Perm. Vertegenwoordiger VN

thePiano's schermafbeelding

Standaard

Ik lees in Uw verkiezingsprogramma 2004 op de webstek van het Vlaams Blok dat U de ontwikkelingssamenwerking wilt afschaffen.
  • Het verlenen van ontwikkelingshulp dient volgens ons ook gekoppeld te worden aan het respect voor mensenrechten en democratische beginselen. Ontwikkeling is volgens het Vlaams Blok maar mogelijk mits behoorlijk bestuur, rechtszekerheid en aanpak van de corruptie. Een groot deel van de ellende in de ontwikkelingslanden is het gevolg van het feit dat de machthebbers niet het algemeen belang voor ogen houden, maar enkel denken aan de verrijking van zichzelf en hun clan en stam.

Ik heb via onze organisatie voornamelijk te maken met asielzoekers/vluchtelingen afkomstig uit de voormalige landen van de Sovjet-Unie.

De reden waarom zij hun land ontvluchten zijn precies omdat hun regeringen 'geen respect hebben voor mensenrechten en democratische beginselen' en corrupt zijn tot op het bot.

Bovendien wenst U de subsidiering aan NGO's (zoals bvb het Rode Kruis, Artsen Zonder Grenzen enz.) af te schaffen alsook het overeengekomen Europees minimum van 0,7% van het BNP.

Maw, U moedigt en bestendigt het beleid in de thuislanden waardoor mensen hun landen ontvluchten uitdrukkelijk aan, en levert de gewone bevolking uit aan de macht en willekeur van hun corrupte regimes.

[size=6]Mijn vraag:[/size] Bedoelt het Vlaams Blok dat dit de enige manier is om de instroom van vluchtelingen in te dijken? Naast wellicht het uitbouwen van Fort-Europa, wellicht nog met een muur errond zoals Israel bouwt in de bezette gebieden? Laat U al deze mensen aan hun lot over? Denkt U echt dat ze dan niet meer afkomen? Vind U dit de meest humane oplossing die U kon bedenken?
Oud 6 april 2004, 00:42   #2
Xnorf
Gouverneur

Xnorf's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Philip Claeys
Eerder dan elke keer weer tonnen voedsel te droppen of geld te sturen, moet men het zelf ondernemen in de derde wereld stimuleren.
Voor de verdere informatie kan ik wijzen op volgend verhelderend artikel van de heer Philip Claeys :

http://vlaamsblok.be/publicaties_maa...200403-3.shtml

Discussietools

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 21:57.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be