Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Binnenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst Markeer forums als gelezen

Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora.

Antwoord

Discussietools
Oud 7 januari 2009, 17:02   #1
pissebed
Banneling

Standaard Waar zit het verschil? (AEL -VB)

Het AEL wil zaterdag betogen voor de Palestijnen. Mij niet gelaten, als ze dat in de hand kunnen houden zeker niet gelaten.
Maar waar ik mij aan stoor is Patrick Janssens' uitspraak:

Citaat:
Volgens burgemeester Patrick Janssens is het een teken van democratie dat iedereen zijn mening mag verkondigen, maar dat mag niet ten koste gaan van de openbare orde of schade berokkenen aan derden.
bron
Gold dat ook niet voor het VB met zijn anti-islamiserings-demonstratie?
Waar zit het verschil?
pissebed is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 januari 2009, 17:32   #2
Bob
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door pissebed Bekijk bericht
Het AEL wil zaterdag betogen voor de Palestijnen. Mij niet gelaten, als ze dat in de hand kunnen houden zeker niet gelaten.

bron
Waar zit het verschil?
Een verschil zal alleszins zijn dat het vb in brussel wou betogen, en dat tielemans ze verboden heeft (en niet janssens).
Het is niet het toelaten van de ael betoging wat mij stoort, wel het verbod van de anti-islambetoging in brussel (waarvan europa trouwens heeft gezegd dat belgie ze nooit had mogen verbieden).
Maar janssens moet wel krediet gegeven worden (totdat hij een vb betoging verbied).
Bob is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 januari 2009, 17:44   #3
pissebed
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Bob Bekijk bericht
Een verschil zal alleszins zijn dat het vb in brussel wou betogen, en dat tielemans ze verboden heeft (en niet janssens).
Het is niet het toelaten van de ael betoging wat mij stoort, wel het verbod van de anti-islambetoging in brussel (waarvan europa trouwens heeft gezegd dat belgie ze nooit had mogen verbieden).
Maar janssens moet wel krediet gegeven worden (totdat hij een vb betoging verbied).
Ik stoor mij ook niet aan het toelaten van een betoging van moslims (die mensen wonen hier en mogen dus opkomen voor hun mening), maar het is duidelijk 2 maten en 2 gewichten.
Oud 7 januari 2009, 18:24   #4
Duym
Minister

Duym's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Bob Bekijk bericht
Eigenlijk is het nog erger dan wat je hier zegt. Als je onder betogen verstaat door de straten lopen, dan heeft het Vlaams Belang niet eens willen betogen, precies omdat het verboden was. Ze zijn alleen maar vreedzaam samengekomen, maar zelfs dat mocht niet. Een pure schande.

Laatst gewijzigd door Duym : 7 januari 2009 om 18:25.
Duym is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 januari 2009, 19:58   #5
Weiße Rose
Parlementsvoorzitter

Weiße Rose's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Duym Bekijk bericht
Eigenlijk is het nog erger dan wat je hier zegt. Als je onder betogen verstaat door de straten lopen, dan heeft het Vlaams Belang niet eens willen betogen, precies omdat het verboden was. Ze zijn alleen maar vreedzaam samengekomen, maar zelfs dat mocht niet. Een pure schande.
Ze zijn idd vreedzaam samengekomen, maar je vergeet te melden dat die optocht en dus ook die samenkomst verboden was. Toen de politie vriendelijk vroeg om weg te gaan, deden ze dit niet en begonnen ze zich te gedragen als 'krapuul' en 'tuig'. Iets waarvan ze al jaren zeggen dat het van de straat moet.

VHB = Vlaams Hypocriet Belang!
Weiße Rose is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 januari 2009, 20:05   #6
anakin
Partijlid

anakin's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Weiße Rose Bekijk bericht
Ze zijn idd vreedzaam samengekomen, maar je vergeet te melden dat die optocht en dus ook die samenkomst verboden was. Toen de politie vriendelijk vroeg om weg te gaan, deden ze dit niet en begonnen ze zich te gedragen als 'krapuul' en 'tuig'. Iets waarvan ze al jaren zeggen dat het van de straat moet.

Hola "Weiße" , je kan ze vanalles verwijten, maar hypocrisie zeker en vast niet.
Er is maar één partij die opkomt voor een onafhankelijk Vlaanderen(VB) en dat doen ze al jaren. Ze zwichten niet gelijk al die anderen voor de postjes. Lees het eerste programmapunt eens en dat staat al jaaaren op nummer 1

Laatst gewijzigd door anakin : 7 januari 2009 om 20:07.
anakin is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 januari 2009, 20:06   #7
pissebed
Banneling

Standaard

Citaat:

"dat die optocht en dus ook die samenkomst verboden was. "

Is dat een correcte en geldige gevolgtrekking? Was er samenscholingsverbod?

En stond het optreden van de politie in verhouding tot het gedrag van de samenkomers?
Oud 7 januari 2009, 20:08   #8
Duym
Minister

Duym's schermafbeelding

Standaard

Citaat:

Je bent een leugenaar. Ze gedroegen zich integendeel zeer waardig. Ik kan het weten, ik was erbij. Er was geen samenscholingsverbod. Je bent een leugenaar die maar wat uit zijn nek kletst.

Laatst gewijzigd door Duym : 7 januari 2009 om 20:09.
Duym is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 januari 2009, 20:10   #9
pissebed
Banneling

Standaard

Citaat:

Het VB is idd hypocriet: die negationist wordt uit de partij gezet en nadien leidt hij achter de schermen de VB studiedienst. Van "zand in de ogen strooien" gesproken...

Maar zijn niet alle partijen schuldig aan hypocrisie? (Zie mijn handtekening. Remember?)
Toen bleek dat veel afgaanse asielzoekers meermaals naar afganistan terugreisden, zei Mieke Vogels: "Jammer dat dit uitgekomen is". Dat is voor mij hypocrisie.

Hoe heeft Patrick Janssens zich gedragen tgo Marij Uyt Den Boogaard, die het toch goed voorhad met de multicultuur? Hypocriet

Van Leterme en co moet ik geen voorbeelden geven zeker...?
Oud 7 januari 2009, 20:29   #10
PollyCorrect
Perm. Vertegenwoordiger VN

PollyCorrect's schermafbeelding

Standaard

Citaat:

bron
Waar zit het verschil?
En weet je wat, pissebed?

Het AeL (en vele andere organisaties) betogen helemaal niet voor de Palestijnen.
Ze betogen tegen Israel. Dat is een kleine nuance. Ze betogen niet voor vrede, maar voor haat. Ze willen anderen aansteken met hun haat door vernielingen aan te richten en haatboodschappen te vehiculeren.

Ik was vandaag op de demonstratie voor de vrede in het midden oosten, en daar was niet één haatboodschap.
PollyCorrect is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 januari 2009, 20:29   #11
Weiße Rose
Parlementsvoorzitter

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door anakin Bekijk bericht
Hola "Weiße" , je kan ze vanalles verwijten, maar hypocrisie zeker en vast niet.
Er is maar één partij die opkomt voor een onafhankelijk Vlaanderen(VB) en dat doen ze al jaren. Ze zwichten niet gelijk al die anderen voor de postjes. Lees het eerste programmapunt eens en dat staat al jaaaren op nummer 1
Het VB verkondigt al jaren dat het 'tuig' van de straat moet met de grove middelen, maar wanneer het VB zelf het 'tuig' begint uit te hangen, en terecht hard wordt aangepakt (lees: opgepakt) is het huis te klein .

Zoiets noemt men hypocritie mijn beste anakin.
Oud 7 januari 2009, 20:35   #12
Weiße Rose
Parlementsvoorzitter

Standaard

Citaat:
"dat die optocht en dus ook die samenkomst verboden was. "

Is dat een correcte en geldige gevolgtrekking? Was er samenscholingsverbod?

En stond het optreden van de politie in verhouding tot het gedrag van de samenkomers?
De manifestatie was verboden zoals ik eerder al zei. Enkele diehards, waaronder enkele VB'ers, hadden dat blijkbaar niet begrepen.

De politie vroeg eerst vriendelijk aan de betogers om uit elkaar te gaan. Toen ze dit niet deden werden ze (terecht) opgepakt. Het gedrag van bepaalde VB'ers was onaanvaardbaar (check de videobeelden).

Dus ja, het politie optredenstond zeker in verhouding tot het gedrag van de betogers (mijn mening).
Oud 7 januari 2009, 20:39   #13
Weiße Rose
Parlementsvoorzitter

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Duym Bekijk bericht
Je bent een leugenaar. Ze gedroegen zich integendeel zeer waardig. Ik kan het weten, ik was erbij. Er was geen samenscholingsverbod. Je bent een leugenaar die maar wat uit zijn nek kletst.
Er was een verbod tot manifestatie, en hetgene wat jullie deden was manifesteren.

"Ze gedroegen zich integendeel zeer waardig."

Waardig? Jullie hebben blijkbaar een andere definitie van 'waardigheid'?
De beelden spraken voorzich mijn beste duym .
Oud 7 januari 2009, 20:42   #14
anakin
Partijlid

anakin's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Het VB verkondigt al jaren dat het 'tuig' van de straat moet met de grove middelen, maar wanneer het VB zelf het 'tuig' begint uit te hangen, en terecht hard wordt aangepakt (lees: opgepakt) is het huis te klein .

Zoiets noemt men hypocritie mijn beste anakin.
Regelrecht machtsmisbruik zul je bedoelen. Waar heeft het VB zich als "tuig" gedragen ?
Oud 7 januari 2009, 20:45   #15
Weiße Rose
Parlementsvoorzitter

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door anakin Bekijk bericht
Regelrecht machtsmisbruik zul je bedoelen. Waar heeft het VB zich als "tuig" gedragen ?
"Regelrecht machtsmisbruik zul je bedoelen"
Machtsgebruik zal u bedoelen?

"Waar heeft het VB zich als "tuig" gedragen?"
Tijdens die anti-islammanisfestatie die verboden was.
Oud 7 januari 2009, 20:54   #16
PollyCorrect

Standaard

Oh je bedoelt toen ze daar met z'n vijven aan het EP stonden en ze hardhandig werden opgepakt en in combi's gepropt? Dat heeft anders de hele internationale gemeenschap geschokt, wat daar toen gebeurd is. En nee, niet wat FDW of zijn kameraad deden, maar hoe ze werden aangepakt.
Oud 7 januari 2009, 21:01   #17
Weiße Rose
Parlementsvoorzitter

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door PollyCorrect Bekijk bericht
Oh je bedoelt toen ze daar met z'n vijven aan het EP stonden en ze hardhandig werden opgepakt en in combi's gepropt? Dat heeft anders de hele internationale gemeenschap geschokt, wat daar toen gebeurd is. En nee, niet wat FDW of zijn kameraad deden, maar hoe ze werden aangepakt.
De hele internationale gemeenschap? Wat (extreem) rechtse partijen en ne paardenkop ja!

Ik vond die harde aanpak terecht. Als de betoging verboden is moet men maar niet de provocateur gaan spelen!
Oud 7 januari 2009, 21:08   #18
pissebed
Banneling

Standaard

Citaat:
De hele internationale gemeenschap? Wat (extreem) rechtse partijen en ne paardenkop ja!

Ik vond die harde aanpak terecht. Als de betoging verboden is moet men maar niet de provocateur gaan spelen!
Dat het ergens als provocatie over kon komen, is juist. Maar de aanpak stond niet in verhouding met het gedrag (dat idd waardig was).
Maar mijn vraag was eigenlijk: waarom het ene wel toelaten (vrije meningsuiting) en het andere niet (ook vrije meningsuiting)? Ze hadden toch geen schrik dat FDW en FVH bushokjes gingen vernielen?
Oud 7 januari 2009, 21:12   #19
PollyCorrect

Standaard

Maar dat zijn verkozen mensen die daar als vulgaire krakers en straatrovers werden behandeld, en dat is wat internationale folk wel hebben opgevangen, en waardoor ze geschrokken waren!

Allez, en nu studeren, Roosje!
Oud 7 januari 2009, 21:20   #20
Weiße Rose
Parlementsvoorzitter

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door PollyCorrect Bekijk bericht
Maar dat zijn verkozen mensen die daar als vulgaire krakers en straatrovers werden behandeld, en dat is wat internationale folk wel hebben opgevangen, en waardoor ze geschrokken waren!

Allez, en nu studeren, Roosje!
Zijn verkozen mensen opeens beter, meer dan gewone burgers?

De politie heeft de betogers meermaals vriendelijk gevraagd naar huis weder te keren.

Wat doe je als politieagent als je 3x iets vriendelijk vraagt, maar steeds hetzelfde antwoord krijgt, namelijkn "neen".
Nog eens vragen?
Antwoord

Discussietools

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 18:26.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be