Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Mobiliteit & verkeersveiligheid
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst Markeer forums als gelezen

Mobiliteit & verkeersveiligheid Een nieuw themaforum!

Antwoord
 
Discussietools
Oud 9 november 2012, 10:46   #1
brother paul
Secretaris-Generaal VN
 
brother paul's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 23 mei 2007
Berichten: 35.469
Standaard wat een reputatie: belgen blinken uit in dronkenrijden en snelrijden

http://www.knack.be/nieuws/belgie/be...0205381557.htm

en dat gaat dan gewoon over attitude...

je vergelijkt landen met allemaal verschillende barema's
en je vergelijkt met een land die juist zijn barema verlaagd heeft...
en die uitblinkt in flitspalen...

Laatst gewijzigd door brother paul : 9 november 2012 om 10:47.
brother paul is offline   Met citaat antwoorden
Oud 9 november 2012, 10:50   #2
Micele
Secretaris-Generaal VN
 
Micele's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 18 mei 2005
Locatie: Limburg
Berichten: 52.456
Standaard

Citaat:
Iets meer dan de helft van de Belgische autobestuurders zegt dat de meesten van zijn vrienden meer dan 20 kilometer per uur te snel rijden in de bebouwde kom. Het Europees gemiddelde ligt daar op 38 procent. (Belga/TV)
En de overheid tot de pleuris maar blijven beweren dat het wereldrecordaantal flitspalen en dito mobiele snelheidscontroles wel resultaten oplevert.

Naja, die 50 % +20 km/h binnen bbk kan men relativeren als vele Belgische- bbk 30 kmh door de strot geduwd krijgen, ttz vooral "de meeste" zonder enige infrastructurele aanpassing van het wegbeeld.
__________________
De vuile waarheid over ICE (vanaf 1 min 35")
https://www.youtube.com/watch?v=mk-LnUYEXuM
Nederlandse versie: https://www.youtube.com/watch?v=kekJgcSdN38

Laatst gewijzigd door Micele : 9 november 2012 om 10:56.
Micele is offline   Met citaat antwoorden
Oud 9 november 2012, 10:54   #3
Travis66
Europees Commissaris
 
Travis66's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 12 februari 2005
Berichten: 6.891
Standaard

Wat wil dat nu zeggen, dat Belgen eerlijker zijn dan de andere europeanen als men ze iets vraagt?
Of dat wij zoveel 30 km/u zones hebben dat iedereen al wel eens door de dorpskom reed tegen 50 km/u.

Zet de snelheidsbeperking op 10 per uur en we komen er nog bekaaider uit.
__________________
Travis66 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 9 november 2012, 11:00   #4
Micele
Secretaris-Generaal VN
 
Micele's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 18 mei 2005
Locatie: Limburg
Berichten: 52.456
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Travis66 Bekijk bericht
Wat wil dat nu zeggen, dat Belgen eerlijker zijn dan de andere europeanen als men ze iets vraagt?
Of dat wij zoveel 30 km/u zones hebben dat iedereen al wel eens door de dorpskom reed tegen 50 km/u.
In die richting zal het gaan, denk ik ook. (was nog aan ´t editeren)

Citaat:
Zet de snelheidsbeperking op 10 per uur en we komen er nog bekaaider uit.
Ik geloof idd dat we ook de meeste onaangepaste snelheidsbeperkingen hebben van al die landen die ze onderzocht hebben, maar dat zal SARTRE wslk niet onderzoeken.

De ongeloofwaardigheid van vele snelheidsbeperkingen (vooral in Vlaanderen) zal ook het hoogst zijn, geen wonder dat de ondervraagden zonder schaam voor hun eerlijke mening uitkwamen.

Febiac schreef daar in 2006 al een mooi stukje over, en toen waren de Vmax (zone 30- (zone 50 ook buiten bbk), 70-titis op hoofdstroomwegen, nog niet zo erg als nu: (ik citeer een stukje)
Citaat:
http://www.febiac.be/public/content.aspx?FID=460

SNELHEIDSBEPERKINGEN : OOK EEN KWESTIE VAN GELOOFWAARDIGHEID

Net zoals onaangepaste snelheden bestaat er ook zoiets als onaangepaste snelheidsbeperkingen. Dat veel automobilisten sneller rijden dan de ingestelde snelheidsbeperking op een bepaalde weg(lengte), kan een indicatie zijn dat deze limiet niet strookt met de ontwerpsnelheid en inrichting van de weg, en intuïtief dus niet als correct wordt ervaren. Of zouden de meeste automobilisten snelheidsduivels zijn, wat sommigen wel eens willen gezegd hebben? Wij gaan er alleszins van uit dat heel wat mensen een gezonde portie 'redelijkheid' aan de dag leggen achter het stuur. Iedereen kent plaatsen waar een lager snelheidsregime is ingesteld dan wat de weginrichting en omgeving suggereren. De toegelaten snelheid wordt er als traag ervaren en stemt niet overeen met het comfort en zekerheidsgevoel van de weggebruiker. Ook het omgekeerde bestaat: in landelijk gebied komt het voor dat een bochtige smalle weg waar 90km/u mag, uitkomt op een kaarsrechte bredere weg waar slechts 70 km/u of zelfs 50km/u is opgelegd.

De foto's geven alleszins aan dat de weg niet is aangepast aan het ingestelde snelheidsregime. Wekt het dan verbazing dat sommige snelheidsverlagende maatregelen de weggebruiker de indruk geven dat zij berusten op willekeur? Bovendien lijkt het tegenwoordig 'in' om het verkeer vooral te vertragen, zonder rekening te houden met het wegbeeld. Staat men er nog bij stil of het ingestelde snelheidsregime op een bepaalde weg inderdaad een ongevalrisico inhoudt, alvorens hem in vraag te stellen? Het zou niet de eerste keer zijn dat een zwaar verkeersongeval, ergens gebeurd ten gevolge van een rijsnelheid ver boven de toegestane limiet, aangewend wordt als argument om maar meteen een lagere snelheidsbeperking op te leggen.
...]
__________________
De vuile waarheid over ICE (vanaf 1 min 35")
https://www.youtube.com/watch?v=mk-LnUYEXuM
Nederlandse versie: https://www.youtube.com/watch?v=kekJgcSdN38

Laatst gewijzigd door Micele : 9 november 2012 om 11:10.
Micele is offline   Met citaat antwoorden
Oud 9 november 2012, 11:42   #5
Klein Licht
Minister-President
 
Geregistreerd: 30 september 2011
Berichten: 5.484
Standaard

Hoe doen de duitsers het met hun zone 20's?
Klein Licht is offline   Met citaat antwoorden
Oud 9 november 2012, 12:35   #6
Blue Sky
Europees Commissaris
 
Geregistreerd: 1 januari 2008
Berichten: 7.466
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Travis66 Bekijk bericht
Wat wil dat nu zeggen, dat Belgen eerlijker zijn dan de andere europeanen als men ze iets vraagt?
Of dat wij zoveel 30 km/u zones hebben dat iedereen al wel eens door de dorpskom reed tegen 50 km/u.

Zet de snelheidsbeperking op 10 per uur en we komen er nog bekaaider uit.


Dat denk ik niet. Denk dat ze vooral arroganter zijn en menen dat zij het verkeersreglement naar hun eigen ( enggeestige en beperkte) inzicht selectief mogen toepassen. Zo zal de ene vinden dat hij zijn richtingaanwijzers niet hoeft te gebruiken, de andere zal vinden dat hij sneller mag rijden dan de limiet, nog een andere zal voorbijsteken waar hij niet mag, …

Een en ander blijkt ook uit statistieken uit het verleden waaruit blijkt dat 2/3 dagelijks GSM gebruiken in auto, 2/3 te snel rijd in bebouwde kom, 7/10 richtingaanwijzers niet gebruikt bij rond punt, …
Blue Sky is offline   Met citaat antwoorden
Oud 9 november 2012, 12:41   #7
Micele
Secretaris-Generaal VN
 
Micele's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 18 mei 2005
Locatie: Limburg
Berichten: 52.456
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Klein Licht Bekijk bericht
Hoe doen de duitsers het met hun zone 20's?
Vlotjes.
http://www.zeit.de/1967/48/der-schil...omplettansicht
__________________
De vuile waarheid over ICE (vanaf 1 min 35")
https://www.youtube.com/watch?v=mk-LnUYEXuM
Nederlandse versie: https://www.youtube.com/watch?v=kekJgcSdN38
Micele is offline   Met citaat antwoorden
Oud 9 november 2012, 12:47   #8
alfa16vjtd
Minister-President
 
Geregistreerd: 26 oktober 2010
Berichten: 4.522
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Blue Sky Bekijk bericht


Dat denk ik niet. Denk dat ze vooral arroganter zijn en menen dat zij het verkeersreglement naar hun eigen ( enggeestige en beperkte) inzicht selectief mogen toepassen. Zo zal de ene vinden dat hij zijn richtingaanwijzers niet hoeft te gebruiken, de andere zal vinden dat hij sneller mag rijden dan de limiet, nog een andere zal voorbijsteken waar hij niet mag, …

Een en ander blijkt ook uit statistieken uit het verleden waaruit blijkt dat 2/3 dagelijks GSM gebruiken in auto, 2/3 te snel rijd in bebouwde kom, 7/10 richtingaanwijzers niet gebruikt bij rond punt, …
Als men de politie als belastingsdienst gebruikt moet men natuurlijk niet verschieten dat niemand de arm der wet nog serieus neemt.
alfa16vjtd is offline   Met citaat antwoorden
Oud 9 november 2012, 13:21   #9
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN
 
Jan van den Berghe's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 7 september 2002
Locatie: Waregem
Berichten: 178.701
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Micele Bekijk bericht
En de overheid tot de pleuris maar blijven beweren dat het wereldrecordaantal flitspalen en dito mobiele snelheidscontroles wel resultaten oplevert.
Algemeen bekend dat de pakkans in België laag is. Daarom is het noodzakelijk dat het aantal controles drastisch wordt opgevoerd.
Jan van den Berghe is offline   Met citaat antwoorden
Oud 9 november 2012, 13:22   #10
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN
 
Jan van den Berghe's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 7 september 2002
Locatie: Waregem
Berichten: 178.701
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door alfa16vjtd Bekijk bericht
Als men de politie als belastingsdienst gebruikt moet men natuurlijk niet verschieten dat niemand de arm der wet nog serieus neemt.
Dat klopt niet, want wie zich houdt aan de regels, betaalt geen cent.
Jan van den Berghe is offline   Met citaat antwoorden
Oud 9 november 2012, 13:47   #11
Micele
Secretaris-Generaal VN
 
Micele's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 18 mei 2005
Locatie: Limburg
Berichten: 52.456
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jan van den Berghe Bekijk bericht
Algemeen bekend dat de pakkans in België laag is. Daarom is het noodzakelijk dat het aantal controles drastisch wordt opgevoerd.
Joepie.
__________________
De vuile waarheid over ICE (vanaf 1 min 35")
https://www.youtube.com/watch?v=mk-LnUYEXuM
Nederlandse versie: https://www.youtube.com/watch?v=kekJgcSdN38
Micele is offline   Met citaat antwoorden
Oud 9 november 2012, 14:02   #12
nihao
Minister
 
nihao's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 8 april 2009
Locatie: Gent
Berichten: 3.062
Standaard

Trajectcontrole
__________________
Dom zijn is duur,
en oliedom zijn olieduur.
nihao is offline   Met citaat antwoorden
Oud 9 november 2012, 14:06   #13
1207
Eur. Commissievoorzitter
 
Geregistreerd: 5 januari 2009
Berichten: 8.177
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door nihao Bekijk bericht
Trajectcontrole
ipv boetes sneller rijbewijs afpakken
dat doet echt pijn
1207 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 9 november 2012, 14:07   #14
Micele
Secretaris-Generaal VN
 
Micele's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 18 mei 2005
Locatie: Limburg
Berichten: 52.456
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door 1207 Bekijk bericht
ipv boetes sneller rijbewijs afpakken
dat doet echt pijn
Nog van die moppen.
__________________
De vuile waarheid over ICE (vanaf 1 min 35")
https://www.youtube.com/watch?v=mk-LnUYEXuM
Nederlandse versie: https://www.youtube.com/watch?v=kekJgcSdN38
Micele is offline   Met citaat antwoorden
Oud 9 november 2012, 15:51   #15
brother paul
Secretaris-Generaal VN
 
brother paul's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 23 mei 2007
Berichten: 35.469
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jan van den Berghe Bekijk bericht
Algemeen bekend dat de pakkans in België laag is. Daarom is het noodzakelijk dat het aantal controles drastisch wordt opgevoerd.
alé jan, we hebben het wereldrecord flitspalen, en dan ga jij beweren dat we een lage pakkans hebben ??
brother paul is offline   Met citaat antwoorden
Oud 9 november 2012, 15:53   #16
brother paul
Secretaris-Generaal VN
 
brother paul's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 23 mei 2007
Berichten: 35.469
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jan van den Berghe Bekijk bericht
Dat klopt niet, want wie zich houdt aan de regels, betaalt geen cent.
Je kunt ook gedwongen worden door een andere om te hard te rijden, of een verkeersbord overzien hebben, wat volgens u dan maar uw fout moet zijn

wat is de tolerantie voor foutmarge ? Zeg eens Jan, hoeveel keer mag je eens een fout maken in uw leven. De studenten passeren met 50% en in het verkeer moet je met 150% aandacht rijden...
brother paul is offline   Met citaat antwoorden
Oud 9 november 2012, 16:15   #17
Scorpio
Minister-President
 
Geregistreerd: 30 juli 2007
Berichten: 4.823
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door brother paul Bekijk bericht
Je kunt ook gedwongen worden door een andere om te hard te rijden
Ah? Hoe werkt dat?

Citaat:
of een verkeersbord overzien hebben, wat volgens u dan maar uw fout moet zijn
Van wie anders?

Citaat:
wat is de tolerantie voor foutmarge ? Zeg eens Jan, hoeveel keer mag je eens een fout maken in uw leven. De studenten passeren met 50% en in het verkeer moet je met 150% aandacht rijden...
Wat stel jij dan voor? Dat alle controles op snelheid e.d. gewoon gestopt worden, en iedereen zijn goesting laten doen? 't Zou wat worden!

Laatst gewijzigd door Scorpio : 9 november 2012 om 16:15.
Scorpio is offline   Met citaat antwoorden
Oud 9 november 2012, 16:29   #18
brother paul
Secretaris-Generaal VN
 
brother paul's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 23 mei 2007
Berichten: 35.469
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Scorpio Bekijk bericht
Ah? Hoe werkt dat?



Van wie anders?

Wat stel jij dan voor? Dat alle controles op snelheid e.d. gewoon gestopt worden, en iedereen zijn goesting laten doen? 't Zou wat worden!
wel een SUV met bullbar die bumperkleeft, een camionette van een tuinman die u achtervolgt (is recent bewezen dat die naar het leven kunnen staan) , dan heb je ook carjackers die gaan joyriden met uwR8 nadat ze u neergeknuppeld hebben, dan kun je ook nog vlug moeten thuiszijn voor uw vrouwmens omdat ze anders met haar baarmoederverzakking heel uw avond gaat verpesten etc

Hoe bedoel je ? als je met uw maserati zie 150rijdt, dan ga je zeker moeten gestraft worden omdat een socialist vindt dat je even hard mag rijden dan een elektrische smart.

Nogmaals gans dat flitsmarketing gedoe, is dezelfde zever als belasting op kapitaal. In Belgie betaal je een vermogensbelasting via het erfenisrecht, en in Belgie betaal je gewoon meer voor uw Maserati door meer te verbruiken, door meer inschrijvingstaks, door meer rijtaks te betalen, en door meer boetes te betalen. Dus heeft allemaal in feite niets met verkeersveiligheid te maken.

als er max 120 moet gereden worden op een strook, begin dan met een systeem te ontwerpen die alle auto's automatisch limiteert in snelheid, en je zult dan uw theorie van de snelheid kunnen bewijzen. Dan pas zul je echt kunnen bewijzen dat diegene die trager rijden effectief veiliger rijden.

Trouwens hoeveel minder ongevallen gebeuren er in Gent, sedert die trajectcontrole ? We hebben wel noteer goed 30-50.000 overtredingen per maand, en nog altijd weten we niet hoeveel minder ongevallen we hebben daar op die strook.

Laatst gewijzigd door brother paul : 9 november 2012 om 16:34.
brother paul is offline   Met citaat antwoorden
Oud 9 november 2012, 16:37   #19
Micele
Secretaris-Generaal VN
 
Micele's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 18 mei 2005
Locatie: Limburg
Berichten: 52.456
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Scorpio Bekijk bericht
Wat stel jij dan voor? Dat alle controles op snelheid e.d. gewoon gestopt worden, en iedereen zijn goesting laten doen? 't Zou wat worden!
Wat worden denk je ?
Blijkbaar nog nooit in België/Europa gereden toen op de meeste wegen nog geen snelheidsbeperkingen bestonden ?

Mss wordt het verkeer en vooral de weginfra (+rand) er dan zelfs veiliger, zoals op het eiland Man (geen limieten buiten bebouwde kom) dat ruim veiliger is als het Europees gemiddelde.

Of zoals op menige Duitse - aanbevolen 130 - snelweg tov andere -overheidsbeperkte- Europese snelwegen.

Denk je nu echt dat bestuurders geen zelfverantwoording hebben en niet met aangepaste snelheid kunnen rijden zonder strikte snelheidsmax ?
(naast het principe sneller = meer verbruiken = duurder verplaatsen)
__________________
De vuile waarheid over ICE (vanaf 1 min 35")
https://www.youtube.com/watch?v=mk-LnUYEXuM
Nederlandse versie: https://www.youtube.com/watch?v=kekJgcSdN38

Laatst gewijzigd door Micele : 9 november 2012 om 16:47.
Micele is offline   Met citaat antwoorden
Oud 9 november 2012, 16:55   #20
Scorpio
Minister-President
 
Geregistreerd: 30 juli 2007
Berichten: 4.823
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door brother paul Bekijk bericht
wel een SUV met bullbar die bumperkleeft, een camionette van een tuinman die u achtervolgt (is recent bewezen dat die naar het leven kunnen staan)
Jij versnelt als er eentje in je kont zit te rijden? Waarom? Ik vertraag in zo'n geval! Tot hij me voorbijsteekt, afstand houdt, of tot ik bijna stil sta. Whichever comes first...

Citaat:
dan heb je ook carjackers die gaan joyriden met uwR8 nadat ze u neergeknuppeld hebben, dan kun je ook nog vlug moeten thuiszijn voor uw vrouwmens omdat ze anders met haar baarmoederverzakking heel uw avond gaat verpesten etc
Niet onnozel doen he. Als mensen het hebben over overtredingen gaat het NIET over dit he.

Citaat:
als je met uw maserati zie 150rijdt, dan ga je zeker moeten gestraft worden omdat een socialist vindt dat je even hard mag rijden dan een elektrische smart.
Wat?

Citaat:
Nogmaals gans dat flitsmarketing gedoe, is dezelfde zever als belasting op kapitaal. In Belgie betaal je een vermogensbelasting via het erfenisrecht, en in Belgie betaal je gewoon meer voor uw Maserati door meer te verbruiken, door meer inschrijvingstaks, door meer rijtaks te betalen, en door meer boetes te betalen.
Wat een onvoorstelbare onzin! Niemand verplicht je om te snel te rijden in die Maserati. Niemand. Eigen keuze. Wil je je niet aan de regels houden? Dan betaal je de boetes! Zeer eenvoudig systeem. Het idee dat iemand met een dure en snelle auto zich NIET aan de regels zou moeten houden is zo van de pot gerukt dat het eigenlijk zelfs geen reactie waard is.

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Micele
Wat worden denk je ?
Ga eens kijken in landen waar verkeersregels enkel op papier bestaan.
Scorpio is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord


Discussietools

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 15:09.


Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be