Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Milieu
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst Markeer forums als gelezen

Milieu Hier kunnen alle discussies woden gevoerd over milieu, kernenergie, klimaatswijziging, ....

Antwoord
 
Discussietools
Oud 24 juli 2009, 16:25   #1
thefishdoesntthink
Gouverneur
 
thefishdoesntthink's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 30 januari 2009
Locatie: are
Berichten: 1.094
Standaard De 10 milieuvriendelijkste wagens

Voor wie toch nog opteert om een nieuwe auto te kopen

Hier zijn de 10 milieuvriendelijkste hede ten dage. Electrische wagens niet meegerekend, want die bestaan nog niet genoeg, of niet meer genoeg.



http://www.gva.be/gidsen/auto-moto/a...n-ecotest.aspx
__________________
because the fish knows everything.
thefishdoesntthink is offline   Met citaat antwoorden
Oud 24 juli 2009, 17:03   #2
Micele
Secretaris-Generaal VN
 
Micele's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 18 mei 2005
Locatie: Limburg
Berichten: 52.456
Standaard

Oje, de Belgische media gaat nog echt de milieuvriendelijke toer op, ze hebben de ADAC ecotest ontdekt.

Hopelijk leren ze nu dat er nog wat anders als CO² bestaat...

Hier kan iedereen zijn auto checken:
http://www.adac.de/Tests/Autotest/Ec...nstieg=EcoTest
Micele is offline   Met citaat antwoorden
Oud 24 juli 2009, 21:04   #3
patrickve
Secretaris-Generaal VN
 
patrickve's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 24 februari 2009
Locatie: Grenoble, Frankrijk
Berichten: 114.542
Standaard

Ik kan er niet aan doen, maar ik vind dat een rare lijst. Een BMW 520, en een Audi A8 ???
patrickve is offline   Met citaat antwoorden
Oud 24 juli 2009, 21:08   #4
Vorenus
Banneling
 
 
Vorenus's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 1 augustus 2006
Locatie: Antwerpen
Berichten: 8.447
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door patrickve Bekijk bericht
Ik kan er niet aan doen, maar ik vind dat een rare lijst. Een BMW 520, en een Audi A8 ???
Ja en dat is niet zo raar.
Vorenus is offline   Met citaat antwoorden
Oud 24 juli 2009, 21:18   #5
Andro
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Andro's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 4 november 2004
Locatie: Spanje/La Nucia
Berichten: 11.087
Standaard

__________________
"We did not know that child abuse was a crime." - Catholic archbishop Rembert G Weakland
Andro is offline   Met citaat antwoorden
Oud 24 juli 2009, 21:22   #6
Micele
Secretaris-Generaal VN
 
Micele's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 18 mei 2005
Locatie: Limburg
Berichten: 52.456
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door patrickve Bekijk bericht
Ik kan er niet aan doen, maar ik vind dat een rare lijst. Een BMW 520, en een Audi A8 ???
Het zijn blijkbaar alleen de auto´s die door ADAC gemeten en getest zijn, ik heb een paar euronorm 5 ingegeven en ze stonden er niet tussen

Audi A8 is zelfs maar een euronorm 4, maar wel een zuinige benzine voor die voertuigklasse:
Citaat:
Audi
Audi A8 2.8 FSI e multitronic
7 - Oberklasse
Ja Euro4 Otto 154 2773 9,17 | 47 | 36 = 83
83 pt klopt dus, maar wel veel ptn 36 op max 50 voor CO²... aha oberklasse of de hoogste klasse... zie ref beneden

Maar vele nieuwe modellen euronorm 5 staan er nog niet bij, die BMW 520 diesel staat er toevallig wel tussen omdat het een vd weinige BMW 5 euronorm 5-diesels is die al getest is, maar er staan ook de 318d euronorm 5 bij met ca. dezelfde motor dus even checken.... aha de CO2-punten worden per voertuigklasse gegeven, daarom haalt de 5-serie 3 punten meer als de 3-serie met bijna identieke motor...

Diesels verliezen wel veel van hun pluimen (veel PM en NOx) omdat men met alle schaadstoffen rekening houdt.

Ik heb in de rapte de testmanier gelezen, de euronorm-schaadstof-punten worden onafhankelijk van de voertuigklasse gegeven, de CO² wel per voertuigklasse.
Citaat:
So haben wir getestet

Das Gesamtergebnis des ADAC EcoTest setzt sich zusammen aus der Schadstoffbewertung und aus einer fahrzeugklassenabhängigen Kohlendioxid-Bewertung. Zusätzlich wird der Kraftstoffverbrauch ermittelt.

Spezielle Zusatzuntersuchung und strenge Maßstäbe: Die Basis des ADAC EcoTest bildet zum einen der neue Europäische Fahrzyklus (NEFZ), der Voraussetzung für die Typzulassung ist. Der ADAC untersucht darüber hinaus auch das Umweltverhalten bei verschärften Anforderungen. Die Tests beziehen daher zusätzlich den sogenannten ADAC-Autobahnzyklus ein, als auch den NEFZ mit warmem Motor. Bei den beiden Zusatztests ist die Klimaanlage eingeschaltet.

Die Bewertung der Schadstoffemissionen Kohlenmonoxid (CO), Kohlenwasserstoffe (HC), Stickoxide (NOX) und Partikel (PM) erfolgt unabhängig von der Fahrzeugklasse. Zudem gelten beim ADAC EcoTest für Benzin-, Diesel-, Gas- und Hybridantriebe strenge, einheitliche Kriterien und Grenzwerte. Die für die Zulassung eines Fahrzeuges maßgebliche Abgasgesetzgebung behandelt die Antriebsarten hingegen unterschiedlich.

Treibhausgas Kohlendioxid: Abhängig von der Fahrzeugklasse bewerten die ADAC-Tester die Kohlendioxidemission. Auf diese Weise bleiben die Ergebnisse innerhalb einer Klasse vergleichbar – ein wichtiger Aspekt, denn Kaufentscheidungen fallen meist innerhalb einer Fahrzeugklasse. Eine klassenunabhängige Bewertung würde an dieser Stelle nur zu dem Ergebnis führen, dass größere Fahrzeuge mehr Kohlendioxid ausstoßen als Kleinwagen und nicht die größere Transportkapazität würdigen. Die sieben Fahrzeugklassen: Micro-, Kleinst- und Kleinwagen sowie untere und obere Mittelklasse plus Oberklasse.

Für die einzelnen Messergebnisse erhalten die getesteten Fahrzeuge Punkte; klassenabhängig maximal 50 für niedrigen CO2-Ausstoß und klassenunabhängig maximal 50 für niedrige Schadstoffemissionen. Eine Summe der beiden Werte ab 90 Punkten markiert ein sehr umweltfreundliches Fahrzeug, wofür der ADAC die maximale Zahl von fünf EcoTest-Sterne verteilt. Ab 70 bis 89 Gesamtpunkten gibt es vier ADAC EcoTest-Sterne, zwischen 50 und 69 Punkten drei ADAC EcoTest-Sterne und zwischen 30 und 49 Punkte noch zwei ADAC EcoTest-Sterne. Die Umwelt-Schlusslichter unter 30 Punkten erhalten noch einen ADAC EcoTest-Stern.

(TET-CTA)
Ik zou persoonlijk CO2 minder gewicht geven als 50%, 40 % of 40 punten lijkt me ruim voldoende. Het is tenslotte "maar" een broeikasgas.

De andere schadelijke stoffen 60 ptn, maar wie ben ik
Stickoxide (NOX) en fijne roetdeeltjes (PM) de hoofdveroorzakers van fijnstof krijgen zo iets meer belangrijkheid.

Laatst gewijzigd door Micele : 24 juli 2009 om 21:50.
Micele is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord


Discussietools

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 16:54.


Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be