![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst | Markeer forums als gelezen |
Partijpolitiek en stromingen In dit forum kun je discussiëren over (standpunten van) politieke partijen. en (standpunten van) politieke stromingen, al dan niet vertegenwoordigd door een (niet-partijpolitieke) organisatie. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#1 |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Bruno Valckeniers, de man die ooit door Dewinter en Annemans is binnengehaald om Vanhecke als voorzitter en Morel buiten te werken, lijkt nu zelf overgelopen te zijn naar het kamp van Vanhecke en Morel. De strijd tussen het duo Dewinter en Annemans enerzijds en Vanhecke en Morel anderzijds wordt steeds heviger.
Er wordt nogal gespeculeerd dat dit een ideologische strijd zou zijn, vernieuwen versus harde lijn, maar daar is wat mij betreft weinig van aan, het gaat hem om een strijd tussen personen, om persoonlijke macht dus en niet echt om een koersverandering binnen het Vlaams Belang. Vanhecke is niet zoveel gematigder dan Dewinter en Dewinter is niet zoveel radicaler dan Vanhecke. Qua inhoud zou een Annemans en een Vanhecke zelfs voor een groot stuk inwisselbaar zijn. Morel daarintegen gebruikt deze persoonlijke strijd wel om de partij te matigen, maar daarmee schiet ze in haar eigen voet en vooral in die van haar "running mate" Vanhecke, want Vlaams Belang, de light versie van het Vlaams Blok is alleen maar achteruitgegaan. Dat zijn de feiten. Trouwens feiten die perfect voorspeld geweest zijn door onze oud-forumcollega Guderian. Ondertussen is Valckeniers, ooit bondgenoot van Dewinter, overgelopen naar het kamp Vanhecke, krijgt nu de wind van voren van het kamp Dewinter. Het wordt eens tijd dat er een totaal nieuwe voorzitter aangeduid wordt die buiten beide kampen staat en die een sterk leiderschap binnen de partij kan neerzetten, ook inhoudelijk. De man om het Vlaams Belang te leiden is Eddy Hermy en de opkomende nationalistische jeugd als Pieter van Damme als ondervoorzitter. Laatst gewijzigd door Max van Dietschland : 24 oktober 2009 om 18:29. |
![]() |
![]() |
![]() |
#2 |
Locatie: Dietsland-Europa Ideologie: Solidarisme en corporatisme
|
![]() Los van de machtsstrijd in het VB en andere bedenkingen, ik zie het bij de SP.a e.d. nog niet zo snel gebeuren dat de partijraad tegen de partijtop instemt.
![]() |
#3 |
|
![]() Met andere woorden pleit ik dat mensen, type N-SA de macht overneemt binnen het Vlaams Belang. Een nieuwe voorzitter, een nieuwe naam en een krachtig inhoudelijk programma zou een nieuwe start kunnen betekenen.
Door jarenlang de militante basis te verwaarlozen, is de doorstroming van talentvolle jeugd van het NSV en KVHV al te zeer bemoeilijkt. De partij zit nu met de gebakken peren. Figuren die tientallen jaren vrienden waren en de partij samen met Karel Dillen hebben grootgemaakt, zitten nu als kleine kinders te ruziën om de macht. Het Belgische regime ziet deze dreigende Untergang dan ook vol leedvermaak aan. ![]() Laatst gewijzigd door Max van Dietschland : 24 oktober 2009 om 18:37. |
![]() |
![]() |
![]() |
#4 | |
|
![]() Citaat:
Een nieuwe radicale orde binnen het Vlaams Belang is noodzakelijk. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#5 |
Locatie: Dietsland-Europa Ideologie: Solidarisme en corporatisme
|
![]() In (en achter) VBJ zitten goede krachten.
![]() |
#6 |
|
![]() Ik hoor deze mensen te weinig. Eerlijk gezegd geloof ik meer in N-SA, NSV en KVHV voor doorstroming van talentvolle nieuwe mensen.
Jong CD&V mocht indertijd ook niets te zeggen hebben, voorzitter Bert Debrabandere (die jongen heeft talent) heeft indertijd weldegelijk openlijk ingegaan tegen de beslissing voor regeringsdeelname. Vlaams Belang Jongeren hoor je nooit openlijk ingaan tegen de fouten van de oudere generatie. Jammer. |
![]() |
![]() |
![]() |
#7 | |
Partijlid
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
#8 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
#9 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]()
Laatst gewijzigd door Pietje : 24 oktober 2009 om 19:30. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#10 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#11 |
Provinciaal Statenlid
|
![]() Het VB is zo groot geworden (25%) omdat het zowel de radicale achterban als salon-rechts aansprak.
Door velerlei redenen is die bubble gebarsten (DD, VU new style, het VB zelf, de pers...) Beide fracties binnen het VB willen een van de twee grote huidige doelgroepen afschrikken. Dus ik zie op korte termijn de 'gouden' tijden niet terugkeren. Op lange termijn is de keuze die vandaag voorligt, dezelfde van de laatste jaren: blijft het VB een middelgrote zweeppartij (en volgt het de clan Dewinter, ondersteuning van de radicale achterban, scherpere profilering, stemmenpotentieel tot 15%) of heeft het de ambitie om een grote volkspartij te worden (in 2004 stond hier nog 'blijven') en volgt het dus de tandem Morel-Vanhecke, kiezende voor de grote rechtse poel (potentieel tot 60%), beleidsverantwoordelijkheid nastreven, compromissen sluiten, kortom politique. Dit laatste is overduidelijk veel risicovoller: er is meer concurrentie, je staat zwak aan je rechterkant (een soort hardcore VB kan ontstaan), een deel van je oude achterban zal teleurgesteld raken. |
![]() |
![]() |
![]() |
#12 |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#13 | |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
Mijn stem zijn ze in elk geval kwijt als ze N-VA of LDD gaan kopiëren. Laatst gewijzigd door Herr Oberst : 24 oktober 2009 om 22:17. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#14 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#15 | |
Partijlid
|
![]() Citaat:
In other words: VB is quite fucked, hoe je het ook draait of keert.
![]() |
![]() |
#16 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Valckeniers is geen deftige leider voor die partij. Als lid in het parlement zie ik hem beter zitten. Als ik FVH hoor dan weet ik dat ik een degelijke voorzitter hoor.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#17 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Mijn stem hebben ze gelukkig nog nooit gehad. Geef mij maar N-VA.
![]() |
![]() |
#18 | |
|
![]() Citaat:
Het wordt tijd dat het gedachtegoed van de helden van het VMO opnieuw tot het Vlaams Belang komt. Type Bert Erikkson. Laatst gewijzigd door Max van Dietschland : 25 oktober 2009 om 08:32. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#19 | |
|
![]() Citaat:
![]() Waar is de grote staatshervorming gebleven ? Er zijn zelfs geen borrelnootjes, laat staan een vette vis in de pan. Wat met Brussel-Halle-Vilvoorde ? Dat is ook nog niet opgelost en dat zal ook niet opgelost kunnen geraken via dialoog. Ofwel zul je enkele gemeenten moeten toevoegen aan het Brusselse gewest, ofwel zul je het moeten doen met fysieke actie op het terrein. Zelfs in een scenario van een boedelscheiding van België zal BHV gesplitst moeten worden. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#20 | |
|
![]() Citaat:
![]()
de Universele Verklaring van de Rechten van de Mens Laatst gewijzigd door driewerf : 25 oktober 2009 om 08:48. |
|
![]() |
![]() |