![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst | Markeer forums als gelezen |
Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn. |
Bekijk resultaten enquête: Wat denkt u over het probleem van Global Warming? | |||
Er IS geen probleem. Global Warming is een mythe, een rage, een complot of paniekzaaierij |
![]() ![]() ![]() |
16 | 43,24% |
Er is een probleem, maar dat komt wel in orde want burgers en politiek zien in dat inspanningen nodig zijn. |
![]() ![]() ![]() |
5 | 13,51% |
Het probleem KAN wel opgelost worden, maar dat vergt ingrijpende veranderingen en die zullen er niet komen. |
![]() ![]() ![]() |
10 | 27,03% |
Het is te laat, Global Warming kan niet meer opgelost worden, of we nu veel of weinig inspanningen doen. |
![]() ![]() ![]() |
6 | 16,22% |
Aantal stemmers: 37. Je mag niet stemmen in deze enquête |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#1 |
Parlementslid
|
![]() Uw stem en uw mening graag
![]()
![]() |
#2 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Global zagen ja.
![]() |
#3 |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]()
![]() |
#4 |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Die halve meter water, het is me wat.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#5 |
Parlementslid
|
![]() Je woont in de Ardennen?
![]() |
#6 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Zelfs als stroomt Wenen onder, is het nog steeds geen probleem, alleen maar een verandering.
Moeder natuurs immuniteitssysteem dat iets probeerd te doen aan de ziekte die haar huid teisterd. Dat ongebreideld vermenigvuldigend stukje zoogdier, genaamd mens. En ik zeg maar, aanpassen of creperen
![]() |
#7 |
|
![]() Ik stemde op het laatste maar had ook op het eerste kunnen zijn: de aarde warmt zowiezo op en het zijn wij mensen die daar een probleem van maken.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#8 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Gans de geschiedenis leert ons dat het afwisselend warmer of kouder is geweest.
Wie denkt de temperatuur te kunnen controleren is een dwaas. Maar uiteraard en daar is het hem om te doen....ze kunnen alvast veel geld verdienen op de kap van de dwazen, die hun hierbij spontaan helpen. Waarmee ik niet gezegd wil hebben dat ze zomaar alles mogen vervuilen ook.
![]() |
#9 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Sinds enkele jaren moeten wagens minder co verbruiken.
Oplossing was; lichtere motors. Per liter verbruiken die evenveel als een zware motor maar ze verbranden er minder per km. euh is dat zo? Nee, kleinere lichtere motors verbranden minder in uiterst optimale condities ! Maar vermits iedereen verder aan het rijden is als voorheen, verbrand er nu met zijn lichtere motor (met chiptuning en turbo uiteraard) plots meer.
![]() |
#10 |
Banneling
|
![]() Hetgeen mij stoort is niet ze dit probleem aanpakken wel men van dit probleem misbruik van wil maken en de simpele werkmens die het nu al niet zo makkelijk heeft alweer extra te willen doen betalen voor van alles en nog wat.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#11 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Een wereldwijd verbod op climatologie zou al een stuk schelen in CO2 productie. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#12 |
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#13 |
Banneling
|
![]() Het is niet zozeer (de kleine) opwarming maar de (grote) veranderingen in het klimaat die dat met zich meebrengt die de mensheid gaan pijndoen. Soms gebeurt dit door de natuurlijke gang van zaken maar deze keer zit er toch de invloed van de mens bij geloof ik. En ik denk eigenlijk dat het al zo goed als te laat is. Maar zelfs als dat niet zo zou zijn : we zijn allemaal gebaat bij properdere lucht, minder lawaaihinder, gezonder voedsel, zuiverder water en een eerlijkere en duurzamere wereld. Bijna alle grondstoffen geraken aan dit stijgende ritme toch binnen dit en 3-4 honderd jaar uitgeput, de meeste nog sneller en dat zijn maar enkele generaties hoor.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#14 |
Banneling
|
![]() Probleem is dat weinig jongeren hierover kunnen meespreken.... tegenwoordig maak je de seizoenen niet meer mee als vroeger... herfst, winter ,lente, zomer... bioritme volledig om zeep. Waar zijn die prachtige tijden, vriezen, dooien, afvallen bladeren, in mei leggen alles vogels een ei,.. ook de sterke mensen van de oude stempel... voelen dit, net een connectie tussen natuur en mens die verstoord is. Het mooie van de natuur komt nooit meer terug en is niet meer te herstellen.
http://www.geheugenvanalmere.nl/article-589-nl.html Laatst gewijzigd door BlueThunder : 11 november 2009 om 20:49. |
![]() |
![]() |
![]() |
#15 | |||||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
![]() |
![]() |
#16 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Er is wel degelijk een effect, maar hoe groot het nu precies gaat zijn, weet ik niet. Het zal wel merkbaar zijn, dat is zeker. In welke mate dat het een "probleem" is, weet ik niet, want dat hangt af van wat je "probleem" noemt, en wat er precies gaat gebeuren.
We moeten wel met de problematiek rekening houden (bijvoorbeeld bij het plannen van een energie of belastingspolitiek) om binnen de grenzen van het redelijke, zonder paniekzaaierij, het effect trachten te minimaliseren. Hiermee bedoel ik dat als we de keuze hebben tussen twee ongeveer gelijkwaardige opties in een politieke of maatschappelijke keuze, we beter voor die optie gaan die het effect zo weinig mogelijk gaat aanwakkeren. Ik zeg maar wat, als we de keuze hebben tussen kerncentrales of steenkool en gas centrales bijvoorbeeld, of als we de keuze hebben tussen auto's op elektriciteit of auto's op benzine, of als we de keuze hebben in de bouw van nieuwe gebouwen, om zuinige gebouwen te bouwen en dergelijke. Om de economie van een land om zeep te helpen, of te panikeren, en elementaire vrijheden gaan af te nemen in de naam van het nog redelijk onduidelijke "gevaar", daar ben ik volledig tegen. Maar om het argument laten mee te spelen als we keuzen moeten maken die we anders toch zouden moeten maken, dat is denk ik de goeie manier. Niet panikeren, maar intelligent beslissingen nemen. |
![]() |
![]() |
![]() |
#17 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#18 | |
Parlementslid
|
![]() Citaat:
Ik vrees dat de feiten je ongelijk geven. Of denk je dat Al Gore zijn liftje voor de lol gebruikte? ![]() ![]() Tussen haakjes, ik geloof niet dat we de effecten kunnen ongedaan maken. Daar is het zo hard te laat voor.
Het vaderland van de wijze is de wereld. (Heliodorus) Laatst gewijzigd door Goldband : 12 november 2009 om 13:20. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#19 |
Banneling
|
![]() wat ik er van denk
dat het tijd wordt dat ze een aparte groep MILIEU aanmaken |
![]() |
![]() |
![]() |
#20 |
Parlementslid
|
![]() Nummer 2 gekozen.
Er is een probleem, maar het is niet zo groot of rampzalig als men voordoet. Men is al begonnen aan de oplossing, en zoals de meeste problemen in het verleden, zal die ook opgelost worden. De evolutie naar hybride wagens is een klein voorbeeld. |
![]() |
![]() |