![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst | Markeer forums als gelezen |
Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#1 |
Staatssecretaris
|
![]() Naast een post op dit forum is dit een open brief aan betrokken departementen, ministers en parijen.
Ik erken dat roken schadelijk is, dat ook "mee" roken schadelijk is. Ik heb enkel problemen betreffende de regelneverij, niet enkel van groen dus in dit geval. Ik heb ook problemen met het gebrek aan een consecuent beleid. Het rookverbod op zich is al incosequent. Als papa of mama kettingroker is thuis maakt het niet veel verschil of er in de horeca al dan niet gerookt word. Tot dusver de tekortkomingen indien volksgezondheid van belan is in het nicotinedossier. Als men echter consequent zou zijn zou ook alcohol verboden moeten worden. Niet enkel in de horeca maar ook in de detailhandel. Alcohol mag dan geen rechtstreekse invloed hebben op de fisyke gezondheid van de omgeving tenzij de verslaafde in kwestie zijn partner en of kinderen, het ziekenuis inslaat of zelfs vermoord. De psychische schade aan de omgeving of de schade aan de maatschappij en ook de nauwe contacten door de financiele problemen worden niet in aanmerking genomen. Het is ook wel te begrijpen. Gevolgen vanpassief roken kunnen veel geld kostenaan medische terugbetaalbare kosten. Om het cru te stellen, een kind dat doodgeslagen wordt door een zate vader of moeder kost enkel een autopsie en eventuele gerechtelijke kosten. Psychische letsels zijn veel goedkoper voor de staat. Enerzijds is er wel een erkenning van dergelijke problemen maar bezoeken aan psychologen, psychiaters en het gross van de medicatie wordt toch niet terugbetaald. Maw, het komt niet voor op documenten en dat is het enige dat telt. Het komt wel voor in documenten maar niet in documenten ter beschikking van volksgezondheid. Het zijn juridisxhe documenten en voor justie zijn dergelijke, enkel de excessen met fysieke gevolgel, van belang. Dus ook al zijn de gevolgen van alcoholgebruik niet rechtstreeks negatief voor de volksgezondheid, het is hypocriet. Slachtoffers van "rokers" kunnen genieten van onze sociame zekerheid. Slachtoffers van aloholmisbruik niet. Zijn economische waarden dan de enige die tellen? EN als dat zo is, wellicht wel gezien onze politici moeite hebben om nog maar tot het eind vanhun neus te kijken, bereken dat dan eens deftig. Zelf zonder efectieve hulp kost een getekend persoon geld. Geen, een lagere inkomst is immers ook negfast voor de economie en dan heb ik het nog niet over de economische invloed van alcohol op de mensen die het beleid moeten voeren. Tel dat allemaal maar eens op en ik denk dat je dan evenveel redenen kan vinden om ook alcohol te verbieden, zelfs zonder dat je effectief moet opdraaien voor de financiele schade aan particuliere zorgverlening. Kortom, rokers worden aangepakt omdat de gevolgen van passief roken geld kost aan de socale zekerheid. Alcohol niet omdat het de sociale zekerheid (op papier) onvoldoende kost. Met volksgezondheid of welzijn van de burgers heeft het allezins niets te maken, dat is wel duidelijk.
![]() |
#2 |
Parlementslid
|
![]() sigaretten afschaffen wegens ambetante rook, kan ik inkomen, ik rook niet en zit liever niet passief mee te paffen...
maareuhhhhh alcohol afschaffen ???? kijk als mijn buurman nen duvel drinkt en ik ne cola..... dan is er weinig kans dat ik een stuk in mijn voeten zal hebben wegens passief meedrinken ! en als ge de alcohol afgeschaft hebt kunt ge mss in een volgende fase het varkensvlees ook afschaffen en de hoofddoek verplichten en hop we zijn allemaal moslim..... of toch bijna !
![]() |
#3 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#4 | |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
![]() |
#5 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#6 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Gaat ge beweren dat die mensen meer alkoholverslaafd zijn dan tabaksverslaafd, en daarom misschien loze praat verkopen ? Aai dont tink so.
Vlaanderen is niet van iedereen. Vlaanderen is enkel van hen die een inspanning doen om ertoe te behoren. De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd. Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA) |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#7 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Dit is trouwens slechts één voorbeeldje van de zovele die ik kan geven. Alcohol schaadt alleen voor degene die het drinkt;BULLSHIT. Beetje verder denken dan je neus lang is aub. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#8 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#9 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#10 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
of gaan we ook mensen verbieden om hun leven op internetfora door te brengen? |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#11 |
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#12 |
Banneling
|
![]() nog twee jaar en ik kan weer eens iets anders doen dan enkel terrasjes
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#13 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#14 | |
Parlementslid
|
![]() Citaat:
dan zal je voor je consumptie wel een pak meer betalen ....... er zullen een pak minder klanten in de kroegen zitten !
![]() |
![]() |
#15 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Dat zou in jouw geval geen slechte zaak zijn. Niet in het minst voor die internetfora zelf.
Stuyckisme 1: "Positieve discriminatie is immers ook racisme" ![]() Stuyckisme 2: "Iemand op mijn werk probeerde me wijs te maken dat onze prins in Wallonië altijd al als prince Philippe door het leven ging." ![]() De langverwachte outing van duveltje382 |
![]() |
![]() |
![]() |
#16 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Secretaris-Generaal VN Berichten: 34.359 ![]() zeg nu niet dat adelbert of mamaa uw login meegebruikt Laatst gewijzigd door born2bewild : 11 november 2009 om 09:44. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#17 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() born2bewild
Perm. Vertegenwoordiger VN Geregistreerd: 18 February 2006 Berichten: 12.461 ![]()
Stuyckisme 1: "Positieve discriminatie is immers ook racisme" ![]() Stuyckisme 2: "Iemand op mijn werk probeerde me wijs te maken dat onze prins in Wallonië altijd al als prince Philippe door het leven ging." ![]() De langverwachte outing van duveltje382 |
![]() |
![]() |
![]() |
#18 |
Parlementslid
|
![]() Raf : 14,20 berichten per dag
born2bewild : 9,15 berichten per dag
![]() |
#19 |
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#20 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Weet ik niet hoor. Ik ben vroeger in landen geweest waar reeds zo'n algemeen verbod gelde en de cafees draaide daar zodanig goed dat de overheid zwaar campagne voerde tegen alcoholisme en bingedrinken enzo. |
|
![]() |
![]() |