![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst | Markeer forums als gelezen |
Partijdiscussies In dit forum kun je discussiëren over (standpunten van) politieke partijen. Plaats hier alles die specifiek te maken heeft met een bepaalde partij (of meerdere partijen). |
|
Discussietools |
![]() |
#1 |
Parlementsvoorzitter
|
![]() De Brusselse N-VA wil "Brussel Vlaams kleuren"
De N-VA stapt in Brussel met de slogan "Brussel Vlaams Gekleurd" naar de verkiezingen. CD&V en N-VA zijn de waakhond voor de Vlamingen in Brussel, aldus N-VA-voorzitter Geert Bourgeois. De VLD houdt het immers enkel bij woorden en het Vlaams Blok jaagt met een extreem-rechts programma vooral Franstalige kiezers na, luidt het. De N-VA heeft drie kandidaten op de kartellijst voor het Brussels Parlement: lijstduwer Paul De Ridder, Linda Mbungu-Dinkueno, een Vlaamse met Congolese roots, en Nicole Cambré. Voor het Vlaams Parlement staan Jo Ory, een in Korea geboren Vlaming, en Karl Vanlouwe, de nieuwe voorzitter van N-VA-Brussel, op de lijst. Wat wil de N-VA in Brussel: - Naleving van de taalwet in de gemeenten en de ziekenhuizen. Gemeenten krijgen pas het geld van de Lombard-akkoorden als ze de taalwetgeving volledig respecteren - Een tweede Vlaams ziekenhuis - Bijkomende voorrang voor Nederlandstalige kinderen in het Nederlandstalig onderwijs in Brussel - Toegangspoorten in de metro om bendes uit de stations houden - Een metro tot aan het AZ VUB in Jette - Een fusie van de 19 gemeenten tot maximaal zes gemeenten |
![]() |
![]() |
#2 |
Vreemdeling
|
![]() Ik snap niet hoe mensen voor een partij kunnen stemmen met zo'n prioriteiten. In plaats van Vlaamse ziekenhuizen proberen te bekomen zoud ge beter zorgen dat er meer geïnvesteerd wordt voor het deftig functioneren van alle Brusselse ziekenhuizen. Of telt de gezondheid van franssprekenden niet mee voor jullie?
#3 | |
Minister
|
![]() Citaat:
![]() ![]()
![]() |
#4 | |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
#5 |
Parlementsvoorzitter
|
![]() knip (quote probleempje)
|
![]() |
![]() |
#6 |
Parlementsvoorzitter
|
![]() "Brussel Vlaams Gekleurd"
Dat is al sinds de jaren tachtig! Ik kan me Brussel Vlaams zelfs niet meer in zwart-wit voorstellen! Trouwens, de goede term is NIR, BRT, BRTN of VRT. Brussel Vlaams is volkstaal. (niet dat ik daar iets tegen heb, mijn ouders zeiden dat ook altijd)[/quote] |
![]() |
![]() |
#7 | ||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
#8 | ||
Minister
|
![]() Citaat:
U gaat N-VA stemmen.
![]() |
#9 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Vlaggen daar hou ik mij zou niet mee bezig. Maar ik vind de eis tot meer nederlandstalige ziekenhuizen toch wel gerechtvaardigd.
Nee, ik stem overigens niet op n-va deze keer. Straf he ![]()
![]() |
#10 | |
Minister
|
![]() Citaat:
![]() |
#11 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() ![]() gij probeert mij te overhalen op n-va te stemmen? Wat gaan we nu weer beleven!
![]() |
#12 | |
Minister
|
![]() Citaat:
![]() |
#13 | ||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
we zijn serieus aan het afwijken hier
![]() |
![]() |
#14 |
|
![]() Wie heeft het hier over een 'nieuwe vlag'??
En oh zo typisch...'maar er zijn andere problemen, dus daar moeten we geen aandacht aan schenken!'. |
![]() |
![]() |
#15 | ||
Banneling
|
![]() Citaat:
Waarom streeft uw partij anderzijds niet samen met de B.U.B. naar individuele tweetaligheid voor alle Belgen? Uw partij is zeer hypocriet en stuurt alleen aan op verzuring en vervreemding. |
||
![]() |
![]() |
#16 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Ik heb niets tegen tweetalige ziekenhuizen, maar die bestaan er vandaag ook. |
|
![]() |
![]() |
#17 | |
|
![]() Citaat:
Overigens, weet u eigenlijk wel welke "mijn partij" is? Eén van de meest verzuurde personen op dit forum bent uzelf. |
|
![]() |