![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst | Markeer forums als gelezen |
Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#1 |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() De Brusselse post van deze maand meldt het programma van alle Vlaamse partijen oa ivm het Nederlandstalig onderwijs.
*Het VB wijst op de catastrofale toestand door toestroom van anderstaligen waardoor de kwaliteit daalt en Vlaamse kinderen niet meer in de school van hun keuze terecht kunnen. Het VB wil voorrang voor Nederlandstalige kinderen en hoge kwaliteit. *NVA doet gelijkaardige voorstellen. *CD&V eveneens, maar vermits de partij in het bestuur zit, vraagt men zich af waarom die partij daar dan geen werk van gemaakt heeft. *Spirit wil terecht dat de kloof tussen ouders en school gedicht wordt, maar ziet anders geen probleem. Leve "gelijke kansen voor allen" maar dat de kwaliteit daalt en Vlaamse kinderen dikwijls niet binnen geraken daar wordt met geen woord over gerept. *SPa wil plaats en kwaliteit voor alle Brusselse kinderen en meldt een taalrijpheidstoets voor anderstaligen (zonder meer uitleg). *VLD meldt geen problemen en wil de inspanningen voortzetten. Samenvatting: Enkel VB, NVA, CD&V zien de werkelijke problemen en willen de nodige maatregelen nemen. Die partijen vormen een meerderheid. Als ze echt een oplossing willen kunnen ze die verwezenlijken. De regeringspartijen zien weinig of geen problemen. Zijn de Spiritisten dan werkelijk volledig hun Volkunie verleden vergeten? |
![]() |
![]() |
![]() |
#2 |
Minister
|
![]() 'k heb het in die enquete ook gezegd, 't beste voor Vlaanderen zou zijn VB-CD&V/NV-A. VB en NV-A zouden natuurlijk tot compromissen moeten komen, maar samen kunnen ze wel CD&V in de pas laten lopen en hun aan hun vlaamse beloftes houden.
Jammer genoeg zal dat niet gebeuren wegens cordon, proces, etc.
I'm still standing, better than I ever did, Looking like a true survivor, feeling like a little kid. __________________ But I'm stubborn, like those garbage bags that time cannot decay, I'm junk but I'm still holding up this little wild bouquet. |
![]() |
![]() |
![]() |
#3 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Toch even voor de volledigheid melden dat de VDB daar ook mee bezig zijn
![]()
![]() |
![]() |
#4 | |
Minister
|
![]() Citaat:
I'm still standing, better than I ever did, Looking like a true survivor, feeling like a little kid. __________________ But I'm stubborn, like those garbage bags that time cannot decay, I'm junk but I'm still holding up this little wild bouquet. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#5 | |
|
![]() Citaat:
Werd echter niet vermeld in De Brusselse Post. VDB is, als ik me niet vergis, de Brusselse linkse NVA die niet akkoord ging met het Vlaams Kartel. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#6 |
Schepen
|
![]() @Luc Broes
Als je over standpunten als Vreemdelingen(stemrecht), sociale zorg, huisvesting, criminaliteit enz. kijkt zal je hetzelfde patroon vinden. Paars zegt: Er zijn geen problemen en we zetten onze inspanningen voort. CD&V/NV-A en Vlaams Blok hebben werkelijke alternatieven voor deze problemen (die soms wel fundamenteel verschillen), terwijl SP.a en VLD er geen hebben omdat ze de problemen niet (willen) zien.
![]() |
#7 |
|
![]() Toegangsexamen lijkt mij veel eerlijker dan een categorieke neen omdat ge een franstalige identiteitskaart hebt. Mijn identiteitskaart is Franstalig, toch ben ik er zeker van dat ik goed zou meedraaien in een Nederlandstalige school.
![]() |
#8 | |
|
![]() Citaat:
Het is wel zo, denk ik, dat door de demonisering van het VB de 'deftige' partijen zich verplicht voelen steeds voldoende afstand te bewaren. Ik weet ook dat vooral in het verleden het VB zich 'te ruig' opstelde en soms te brutaal was. De laatste jaren is dat veel verbeterd. Ik heb daar aan meegewerkt. Zie ook mijn meer dan 2000 bijdragen op internet en media. Het VB heeft ook nog een probleem met mandatarissen en bestuursleden, omdat door de intellectuele en daadwerkelijke terreur met beroepsverbod en dergelijke vele beter gesitueerden en vooraanstaanden zich publiek niet durven uitspreken hoewel ze er wel voor stemmen. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#9 | ||
Schepen
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
#10 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
Sommigen hebben in Brussel gewoon een Franstalige identiteitskaart "omdat er geen Nederlandstalige voorhanden waren", zeg maar omdat ze er niet genoeg expliciet om gevraagd hadden.
![]() |