![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst | Markeer forums als gelezen |
Verkiezingen 2010 en regeringsvorming Verkiezingen ... Hier horen de discussies thuis die te maken hebben met lijstvorming, standpunten, kandidaten, campagnes, resultaten van de verkiezingen 2010 en de regeringsvorming na deze verkiezingen. |
|
Discussietools |
![]() |
#1 |
Parlementsvoorzitter
|
![]() Een tijdje geleden was er ophef over een kaartje dat op de website "visitflanders" stond.
Voor wie het gemist heeft, het gaat om dit kaartje: ![]() Nu liep ik gisteren door Antwerpen en bracht gelijk een bezoek aan de fameuse zoo van Antwerpen, en aldaar zag ik een folder liggen van een theatervoorstelling van Geronimo Stilton, je weet wel, die bruine muis die schijnbaar populair is bij kinderen. Deze theatervoorstelling/musical slaat op verschillende plekken zijn tenten op. In de folder staat letterlijk: "Vanaf oktober 2010 trekken we met een speciaal ontworpen fantasia-tent doorheen Vlaanderen. En inderdaad enkel Vlaanderen, want als je de plaatsnamen bekijkt gaat het om Mechelen (planckendael), Antwerpen, bokrijk, Brugge, Vilvoorde, Leuven en Puyenbroeck. Nu staat er ook een kaartje in de folder om duidelijk te maken waar in Vlaanderen deze steden liggen, en ik voeg een kaart van de officiële website toe omdat ik geen scan heb van de folder zelf. ![]() Mijn God!! Niet enkel Brussel hoort bij Vlaanderen, maar zelfs de hele provincie Waals-Brabant? Is het een complot van de seperatisten die geïnfiltreerd zijn in de Vlaamse kinderanimatie wereld? Het zou anders een vruchtbaar idee zijn. Ik herinner me dat er eerder een man was die meende dat op de jeugd inspelen en propaganderen enorm belangrijk was om de toekomst (en de daden) van een land te sturen, en daar had hij inderdaad wel een punt. Ik ga meteen Eigenbrakel en Kasteelbrakel inkleuren op mijn landkaartje, dan staat die verrekte leeuw van Waterloo eindelijk in Vlaanderen. ![]() Laatst gewijzigd door poekieJ : 28 augustus 2010 om 09:57. |
![]() |
![]() |
#2 |
Lokaal Raadslid
|
![]() De horror, de horror!
Ik denk dat dit echt gewoon een foutje in de inkleuring is. Puyenbroeck is overigens geen dorp, maar een provinciaal domein in Wachtebeke/. |
![]() |
![]() |
#3 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() |
|
![]() |
![]() |
#4 |
Lokaal Raadslid
|
![]() Holland is een aanvaardde engelse vertaling van Nederland.
Het is niet juist, maar wel aanvaard. Laatst gewijzigd door de kleine : 28 augustus 2010 om 12:00. |
![]() |
![]() |
#5 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
#6 |
Lokaal Raadslid
|
![]() Ze zeggen ook zelf 'hup holland hup' hé.
|
![]() |
![]() |
#7 | |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Citaat:
op de site www.musicalsite.BE staat de volgende onderverdeling voor voorstellingen: Vlaanderen Nederland Buitenland het is een complot voor de annexatie van Nederland door de Vlaemsche Bond van Schouwspelersch ![]() Uploaded with ImageShack.us
![]() |
#8 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
Taalkundig zou Nederland, de Lage landen, de Nederlanden dus in het engels "the low lands" moeten zijn. Equivalent aan de letterlijke franse vertaling "Les pays-bas"
![]() |
#9 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
#10 |
|
![]() neen, in het Holland van 'hup Holland hup' wonen Nederlanders...
zucht..
#11 | |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
Zal wel in opdracht van schrale Geert geweest zijn. Laatst gewijzigd door speurneus : 28 augustus 2010 om 13:38. |
|
![]() |
![]() |
#12 |
Lokaal Raadslid
|
![]() Alweer een op waarheid berustende aanteiging!
|
![]() |
![]() |
#13 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]()
![]() |
#14 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
#15 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
#16 |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Men spreekt echter meestal over "The Netherlands"
#17 |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() De NMBS SNCB heeft alle belang bij het splitsen : kunnen ze kaartjes voor "het andere landsgedeelte" als "internationaal reizen" aanzien en 7 euro méér vragen !
Het land Wallobru, een nieuw merk van mineraal water !
#18 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Ik weet ook wel dat "Hollander" buiten Nederland veel wordt gebruikt als "pars pro toto" voor alle inwoners van Nederland. Maar hetzelfde kun je op dit ogenblik zeggen voor wat het huidige Vlaanderen betreft. Meer nog, hier is het zelfs wettelijk bekrachtigd. Nochtans, niet alle Vlamingen zijn Oost- of West-Vlaming.
![]() |
#19 | |
|
![]() Citaat:
![]()
![]() |
#20 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |