Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Diverse > Archief > Verkiezingen 2010 en regeringsvorming
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst Markeer forums als gelezen

Verkiezingen 2010 en regeringsvorming Verkiezingen ... Hier horen de discussies thuis die te maken hebben met lijstvorming, standpunten, kandidaten, campagnes, resultaten van de verkiezingen 2010 en de regeringsvorming na deze verkiezingen.

Discussietools
Oud 11 oktober 2010, 13:07   #1
Anna List
Banneling

Standaard deadline 18 okt ... verkiezingen in januari ???

deadline 18 october ...
+40dagen
verkiezingen halverwege januari ... een kiescampagne over de feestdagen heen ... ik heb het alvast nog nooit meegemaakt ...

tenzij men nog wat kan rekken met agenderen bhv enzo ... en zo tot t voorjaar kan uitstellen ...

Laatst gewijzigd door Anna List : 11 oktober 2010 om 13:07.
Anna List is offline  
Oud 11 oktober 2010, 13:16   #2
den ambetantsten
Parlementsvoorzitter

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Anna List Bekijk bericht
deadline 18 october ...
+40dagen
verkiezingen halverwege januari ... een kiescampagne over de feestdagen heen ... ik heb het alvast nog nooit meegemaakt ...

tenzij men nog wat kan rekken met agenderen bhv enzo ... en zo tot t voorjaar kan uitstellen ...
Ik wil pleiten voor de tweede optie. De dagen zijn dan terug langer, 't zonneke schijnt weer ietske meer...
Ik ben trouwens blij dat ge u bekeerd hebt tot 't democratisch geloof en ook begint te pleiten voor verkiezingen! Laat de tegenstellingen zich nog maar wat verder uitkristaliseren zodat we gaan naar echte oplossingen, in plaats van het amateuristische loodgieterswerk �* la Dehaene, Verhofstadt en andere geniale geesten.
den ambetantsten is offline  
Oud 11 oktober 2010, 13:18   #3
Anna List
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door den ambetantsten Bekijk bericht
Ik wil pleiten voor de tweede optie. De dagen zijn dan terug langer, 't zonneke schijnt weer ietske meer...
Ik ben trouwens blij dat ge u bekeerd hebt tot 't democratisch geloof en ook begint te pleiten voor verkiezingen! Laat de tegenstellingen zich nog maar wat verder uitkristaliseren zodat we gaan naar echte oplossingen, in plaats van het amateuristische loodgieterswerk �* la Dehaene, Verhofstadt en andere geniale geesten.
VB is nooit 'on'democratisch geweest.

ik gebruik alleen mijn stem strategisch en geef ze (of een deel ervan) aan de partij die mij op dit moment het meest staatsgevaarlijk lijkt.
Anna List is offline  
Oud 11 oktober 2010, 13:26   #4
EddyBal
Perm. Vertegenwoordiger VN

EddyBal's schermafbeelding

Standaard

Citaat:

ik gebruik alleen mijn stem strategisch en geef ze (of een deel ervan) aan de partij die mij op dit moment het meest staatsgevaarlijk lijkt.
Stem jij PS???
Wanneer men in de loop der jaren vaststelt dat het samenwonen van volkeren alleen maar tot onenigheden en misbruiken leidt, territoriale grenzen niet meer geëerbiedigd worden, noch de grondwet die de samenwoners zou moeten binden, kan men beter scheiden vooraleer het tot bloedvergieten komt. Vlaanderen met zijn hoofdstad Brussel, neemt dus vanaf deze moment alle machten die een staat nodig heeft om zijn bestaan te verzekeren en trekt zijn grenzen waar deze laatst onderling zijn overeen gekomen.
EddyBal is offline  
Oud 11 oktober 2010, 13:27   #5
den ambetantsten
Parlementsvoorzitter

Standaard

Citaat:

Ik was iets vergeten in mijn vorige post. Wacht, ik maak dat effe goed...
den ambetantsten is offline  
Oud 11 oktober 2010, 14:01   #6
Gwyndion
Minister-President

Gwyndion's schermafbeelding

Stuur een bericht via MSN naar Gwyndion
Standaard

Hmm...de FR zijn arrogant maar of ze dit durven riskeren...Ze doen nu wel hun best om BDW en NV-A zwart te maken maar als dit weeral averechts werkt en NV-A nog groeit...Geen idee of ze die gok durven te maken, dat is hen de laatste keer slecht bevallen.
Gwyndion is offline  
Oud 11 oktober 2010, 14:04   #7
sjarel
Parlementsvoorzitter

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Gwyndion Bekijk bericht
Hmm...de FR zijn arrogant maar of ze dit durven riskeren...Ze doen nu wel hun best om BDW en NV-A zwart te maken maar als dit weeral averechts werkt en NV-A nog groeit...Geen idee of ze die gok durven te maken, dat is hen de laatste keer slecht bevallen.
Ik vind nieuwe verkiezingen eigenlijk net ONdemocratisch...
Als het zover komt dan zitten we gegarandeerd met dezelfde partijen : BDW zal dan misschien niet meer de zo grote winnaar zijn omdat zijn +-percentage niet meer zo hoog zal zijn, maar voor de rest hetzelfde. Bon, dan weten de Franstaligen wat hen te doen staat : de boel weer saboteren en terug verkiezingen etcetc tot de Vlamingen "slim" genoeg zijn om de "goede" partijen voldoende stemmen te geven.

In plaats van nieuwe verkiezingen moet er een bindend referendum komen over het uitvoeren van artikel 35...
sjarel is offline  
Oud 11 oktober 2010, 14:05   #8
Anna List
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door EddyBal Bekijk bericht
Stem jij PS???
[system modus]ik mag niet [\system modus]
Anna List is offline  
Oud 11 oktober 2010, 14:07   #9
Txiki
Secretaris-Generaal VN

Txiki's schermafbeelding

Standaard

Er komen geen nieuwe verkiezingen. Ook niet in 2011. In 2011 is er wel mogelijkheid tot een regering.
I have a total irreverence for anything connected with society except that which makes the roads safer, the beer stronger, the food cheaper and the old men and old women warmer in the winter and happier in the summer.
Txiki is offline  
Oud 11 oktober 2010, 14:07   #10
Anna List
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door sjarel Bekijk bericht
Als het zover komt dan zitten we gegarandeerd met dezelfde partijen : BDW zal dan misschien niet meer de zo grote winnaar zijn omdat zijn +-percentage niet meer zo hoog zal zijn, maar voor de rest hetzelfde. Bon, dan weten de Franstaligen wat hen te doen staat : de boel weer saboteren en terug verkiezingen etcetc tot de Vlamingen "slim" genoeg zijn om de "goede" partijen voldoende stemmen te geven.

In plaats van nieuwe verkiezingen moet er een bindend referendum komen over het uitvoeren van artikel 35...
N-VA moet in haar campagne uitpakken met artikel 35.
Anna List is offline  
Oud 11 oktober 2010, 14:09   #11
backfire
Minister-President

backfire's schermafbeelding

Standaard

Citaat:

Ik heb wel wat kennissen die mooie functies binnen het VB bekleden en lokale VB-kennissen via de gemeentepolitiek. Allemaal toffe mensen.
Bij de meeste (niet allemaal, maar wel degelijk de meeste) druipt het rabiaat racisme eraf. Niet in het openbaar, maar velen zijn te dom om te beseffen dat Facebook verder gaat dan hun 'vriendenkring'.
Daarom zal ik nooit nog VB stemmen (heb het ooit gedaan). Dat is spijtig, want de meeste VB-standpunten liggen mij wel. Maar die uitingen van plat racisme gaan me te ver.
Oud 11 oktober 2010, 14:10   #12
Gwyndion
Minister-President

Gwyndion's schermafbeelding

Stuur een bericht via MSN naar Gwyndion
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door sjarel Bekijk bericht

Dat ook al, gewoon alles blokkeren om weeral nieuwe verkiezingen uit te lokken, zou de al povere legitimiteit nog verder in vraag stellen. Ik heb een vraagje, wat gebeurt er dan met de regering? Nu hebben we een regering van lopende zaken van de vorige verkiezingen maar gaat dit legaal van 2 regeringen geleden (gezien we nog geen regering hebben)? Zou alvast een veelzeggend precedent zijn. Artikel 35 moet idd vorm krijgen.
Gwyndion is offline  
Oud 11 oktober 2010, 14:10   #13
sjarel
Parlementsvoorzitter

Standaard

Citaat:
N-VA moet in haar campagne uitpakken met artikel 35.
in geval van verkiezingen ja. Dat zal ook gebeuren denk ik.

Is een referendum organiseren over het toepassen geen betere mogelijkheid?
Ik ben er zeker van dat in Vlaanderen makkelijk de 50% gehaald wordt. Ik vermoed zelfs landelijk aangezien ik een veel ruimere meerderheid in Vlaanderen verwacht.
sjarel is offline  
Oud 11 oktober 2010, 14:18   #14
Gerre
Burger

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door backfire Bekijk bericht
Ik heb wel wat kennissen die mooie functies binnen het VB bekleden en lokale VB-kennissen via de gemeentepolitiek. Allemaal toffe mensen.
Bij de meeste (niet allemaal, maar wel degelijk de meeste) druipt het rabiaat racisme eraf. Niet in het openbaar, maar velen zijn te dom om te beseffen dat Facebook verder gaat dan hun 'vriendenkring'.
Daarom zal ik nooit nog VB stemmen (heb het ooit gedaan). Dat is spijtig, want de meeste VB-standpunten liggen mij wel. Maar die uitingen van plat racisme gaan me te ver.
Ik deel volledig je mening, en ik heb ook dezelfde fout gemaakt in mijn jonge jaren . Maar de VU was toen niet echt een alternatief (Bert Anciaux, Els Van Weert...), de N-VA is dat wel.
Gerre is offline  
Oud 11 oktober 2010, 14:20   #15
Txiki
Secretaris-Generaal VN

Txiki's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Gerre Bekijk bericht
Ik deel volledig je mening, en ik heb ook dezelfde fout gemaakt in mijn jonge jaren . Maar de VU was toen niet echt een alternatief (Bert Anciaux, Els Van Weert...), de N-VA is dat wel.
Waarom zou dat een "fout" geweest zijn? Ook al ben ik nooit VB'er geweest en zal ik dat nooit zijn, ik ken genoeg mensen binnen het VB, of die ervoor gestemd hebben, uit eerlijk Vlaams-nationalisme, niet uit racisme. Dat er voor die mensen nu een waardevol alternatief is, kan ik alleen maar toejuichen.

Nikske "fout", gewoon een logische gang van zaken dankzij meer keuzemogelijkheden.
I have a total irreverence for anything connected with society except that which makes the roads safer, the beer stronger, the food cheaper and the old men and old women warmer in the winter and happier in the summer.
Txiki is offline  
Oud 11 oktober 2010, 14:34   #16
Jantje
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
deadline 18 october ...
+40dagen

Ik vrees dat we daarna nog eens weg zijn voor enkele maanden voor er vooruitgang geboekt kan worden.
We zullen het ondertussen weldoen met de aftredende regering Leterme.

Volgende verkiezingen pas in 2015
Jantje is offline  
Oud 11 oktober 2010, 14:48   #17
EddyBal
Perm. Vertegenwoordiger VN

EddyBal's schermafbeelding

Standaard

http://books.google.be/books?id=IsRD...estand&f=false
Wanneer men in de loop der jaren vaststelt dat het samenwonen van volkeren alleen maar tot onenigheden en misbruiken leidt, territoriale grenzen niet meer geëerbiedigd worden, noch de grondwet die de samenwoners zou moeten binden, kan men beter scheiden vooraleer het tot bloedvergieten komt. Vlaanderen met zijn hoofdstad Brussel, neemt dus vanaf deze moment alle machten die een staat nodig heeft om zijn bestaan te verzekeren en trekt zijn grenzen waar deze laatst onderling zijn overeen gekomen.
EddyBal is offline  
Oud 11 oktober 2010, 20:54   #18
Pelgrim
Secretaris-Generaal VN

Pelgrim's schermafbeelding

Standaard

Laat dat spel toch gewoon een paar jaar doorrotten.

Regeringsonderhandelingen gedurende drie jaar of zo, dat zou pas hilarisch zijn.
Pelgrim is offline  
Oud 11 oktober 2010, 20:56   #19
Garry
Secretaris-Generaal VN

Garry's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Pelgrim Bekijk bericht
Laat dat spel toch gewoon een paar jaar doorrotten.

Regeringsonderhandelingen gedurende drie jaar of zo, dat zou pas hilarisch zijn.
Is het nog niet rot genoeg?
Garry is offline  
Oud 11 oktober 2010, 20:58   #20
Garry
Secretaris-Generaal VN

Garry's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door backfire Bekijk bericht
Vraag dan dat ze er bol racisme van maken hé.
Garry is offline  

Discussietools

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 20:18.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be