![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst | Markeer forums als gelezen |
Verkiezingen 2010 en regeringsvorming Verkiezingen ... Hier horen de discussies thuis die te maken hebben met lijstvorming, standpunten, kandidaten, campagnes, resultaten van de verkiezingen 2010 en de regeringsvorming na deze verkiezingen. |
|
Discussietools |
![]() |
#1 |
Banneling
|
![]() deadline 18 october ...
+40dagen verkiezingen halverwege januari ... een kiescampagne over de feestdagen heen ... ik heb het alvast nog nooit meegemaakt ... tenzij men nog wat kan rekken met agenderen bhv enzo ... en zo tot t voorjaar kan uitstellen ... Laatst gewijzigd door Anna List : 11 oktober 2010 om 13:07. |
![]() |
![]() |
#2 | |
Parlementsvoorzitter
|
![]() Citaat:
Ik ben trouwens blij dat ge u bekeerd hebt tot 't democratisch geloof en ook begint te pleiten voor verkiezingen! Laat de tegenstellingen zich nog maar wat verder uitkristaliseren zodat we gaan naar echte oplossingen, in plaats van het amateuristische loodgieterswerk �* la Dehaene, Verhofstadt en andere geniale geesten. |
|
![]() |
![]() |
#3 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
ik gebruik alleen mijn stem strategisch en geef ze (of een deel ervan) aan de partij die mij op dit moment het meest staatsgevaarlijk lijkt. |
|
![]() |
![]() |
#4 | |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Citaat:
![]()
Wanneer men in de loop der jaren vaststelt dat het samenwonen van volkeren alleen maar tot onenigheden en misbruiken leidt, territoriale grenzen niet meer geëerbiedigd worden, noch de grondwet die de samenwoners zou moeten binden, kan men beter scheiden vooraleer het tot bloedvergieten komt. Vlaanderen met zijn hoofdstad Brussel, neemt dus vanaf deze moment alle machten die een staat nodig heeft om zijn bestaan te verzekeren en trekt zijn grenzen waar deze laatst onderling zijn overeen gekomen. |
|
![]() |
![]() |
#5 | |
Parlementsvoorzitter
|
![]() Citaat:
![]() |
|
![]() |
![]() |
#6 |
Minister-President
|
![]() Hmm...de FR zijn arrogant maar of ze dit durven riskeren...Ze doen nu wel hun best om BDW en NV-A zwart te maken maar als dit weeral averechts werkt en NV-A nog groeit...Geen idee of ze die gok durven te maken, dat is hen de laatste keer slecht bevallen.
|
![]() |
![]() |
#7 | |
Parlementsvoorzitter
|
![]() Citaat:
Als het zover komt dan zitten we gegarandeerd met dezelfde partijen : BDW zal dan misschien niet meer de zo grote winnaar zijn omdat zijn +-percentage niet meer zo hoog zal zijn, maar voor de rest hetzelfde. Bon, dan weten de Franstaligen wat hen te doen staat : de boel weer saboteren en terug verkiezingen etcetc tot de Vlamingen "slim" genoeg zijn om de "goede" partijen voldoende stemmen te geven. In plaats van nieuwe verkiezingen moet er een bindend referendum komen over het uitvoeren van artikel 35... |
|
![]() |
![]() |
#8 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
#9 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Er komen geen nieuwe verkiezingen. Ook niet in 2011. In 2011 is er wel mogelijkheid tot een regering.
I have a total irreverence for anything connected with society except that which makes the roads safer, the beer stronger, the food cheaper and the old men and old women warmer in the winter and happier in the summer. |
![]() |
![]() |
#10 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
#11 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
Bij de meeste (niet allemaal, maar wel degelijk de meeste) druipt het rabiaat racisme eraf. Niet in het openbaar, maar velen zijn te dom om te beseffen dat Facebook verder gaat dan hun 'vriendenkring'. Daarom zal ik nooit nog VB stemmen (heb het ooit gedaan). Dat is spijtig, want de meeste VB-standpunten liggen mij wel. Maar die uitingen van plat racisme gaan me te ver.
![]() |
#12 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
#13 | |
Parlementsvoorzitter
|
![]() Citaat:
Is een referendum organiseren over het toepassen geen betere mogelijkheid? Ik ben er zeker van dat in Vlaanderen makkelijk de 50% gehaald wordt. Ik vermoed zelfs landelijk aangezien ik een veel ruimere meerderheid in Vlaanderen verwacht. |
|
![]() |
![]() |
#14 | |
Burger
|
![]() Citaat:
![]() |
|
![]() |
![]() |
#15 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Nikske "fout", gewoon een logische gang van zaken dankzij meer keuzemogelijkheden.
I have a total irreverence for anything connected with society except that which makes the roads safer, the beer stronger, the food cheaper and the old men and old women warmer in the winter and happier in the summer. |
|
![]() |
![]() |
#16 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
We zullen het ondertussen weldoen met de aftredende regering Leterme. Volgende verkiezingen pas in 2015 |
|
![]() |
![]() |
#17 |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]()
Wanneer men in de loop der jaren vaststelt dat het samenwonen van volkeren alleen maar tot onenigheden en misbruiken leidt, territoriale grenzen niet meer geëerbiedigd worden, noch de grondwet die de samenwoners zou moeten binden, kan men beter scheiden vooraleer het tot bloedvergieten komt. Vlaanderen met zijn hoofdstad Brussel, neemt dus vanaf deze moment alle machten die een staat nodig heeft om zijn bestaan te verzekeren en trekt zijn grenzen waar deze laatst onderling zijn overeen gekomen. |
![]() |
![]() |
#18 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Laat dat spel toch gewoon een paar jaar doorrotten.
Regeringsonderhandelingen gedurende drie jaar of zo, dat zou pas hilarisch zijn. |
![]() |
![]() |
#19 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
#20 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat: