![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst | Markeer forums als gelezen |
Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#1 |
Minister-President
|
![]() Slip of the tongue
Weet u wat De Wever Kathleen Van Brempt toebeet? Na de verkiezingen zullen wij jou wel eens vertellen wat je moet doen. ![]() SP.A-vice-premier Johan Vande Lanotte in Humo, over de ondervoorzitter van de N-VA Bart De Wever. Gedaan met de SPa-PS dominantie van Vlaanderen! Gedaan met de babe-politiek en populisme. ![]()
« Ciò che ci divide non è il fatto che noi non troviamo nessun Dio, né nella storia, né nella natura, né dietro la natura, - ma che quello che è stato adorato come Dio noi non lo troviamo affatto "divino", ma al contrario pietoso, assurdo, dannoso, non solo perché è un errore, ma perché è un crimine contro la vita... » (Friedrich Nietzsche) |
![]() |
![]() |
![]() |
#2 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() is dat een slip of the tongue ? neen toch, eens goed zijn gedacht gezegd
![]()
Stop het geknoei ! Vlaanderen op eigen kracht ! Volk wordt staat. Vlaanderen mijn land. Vlaanderen onafhankelijk. Gedaan met geven en toegeven ! 12 miljard euro Vlaams geld in Vlaamse handen ! Mooie woorden zijn zelden waar, ware woorden zijn zelden mooi. "Niets lijkt zo op fascisten als de huidige antifascisten. Nultolerantie is een begin, rechtbank het einde. "De mening van een moslim heet geloofsovertuiging, die van een Vlaming is racisme. |
![]() |
![]() |
![]() |
#3 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Die arrogantie!
VOOR EEN BELGIË ZONDER DE WEVER IN 'T PARLEMENT STEMT BUB |
![]() |
![]() |
![]() |
#4 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
#5 |
Vreemdeling
|
![]() Blijkbaar is de NVA al besmet met de arrogantie van de CD&V. Miet Smet verkondigde recent nog dat de CD&V het nu beter zou doen omdat 1 er een nieuwe generatie is (waarom de oude koeien dan terug van stal halen?) en 2 dat ze geleerd hadden uit hun fouten in het verleden (hetgeen de laatste dagen ook al betwijfeld kan worden).
|
![]() |
![]() |
![]() |
#6 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
N-VA zal zijn arrogantie evenredig opdrijven en weerspiegelen aan de PS ![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#7 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
* Erfopvolging: een ander woord voor discriminatie op basis van afkomst * Solidariteit is een gevoel van samenhorigheid en kan niet opgelegd worden. De N-Z transfers zijn dus per definitie geen solidariteit, want niet vrijwillig * Democratie = demos + kratein (het volk heerst). Een land waar het laatste woord bij politici en niet bij de bevolking ligt, is dus per definitie geen democratie * Er bestaat evenveel bewijs voor het bestaan van god als voor het bestaan van gele ruimtekaboutertjes |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#8 | ||
Minister-President
|
![]() Citaat:
![]()
« Ciò che ci divide non è il fatto che noi non troviamo nessun Dio, né nella storia, né nella natura, né dietro la natura, - ma che quello che è stato adorato come Dio noi non lo troviamo affatto "divino", ma al contrario pietoso, assurdo, dannoso, non solo perché è un errore, ma perché è un crimine contro la vita... » (Friedrich Nietzsche) |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#9 |
Lokaal Raadslid
|
![]() Tja en dan schrikt men ervan dat de SP.a liever met de VLD verder wil dan met het Vlaams Kartel...
![]() |
#10 |
Vreemdeling
|
![]() Ik heb dat gesprek ook gezien en toegegeven, Miet is een harde tante. Maar het is niet omdat je het luidst roept dat je ook gelijk hebt. De economische situatie van een decennium geleden vergelijken met de huidige marktomstandigheden is ronduit belachelijk. Ik kan het ook niet helpen dat Sterckx een te hoffelijk persoon is om anderen onderuit te halen. Zijn aanpak rendeert misschien niet in 'duels' op televisie, maar ik kan iemand die zichzelf kan relativeren en zijn standpunten op een rustige manier met respect voor de andere sprekers wil brengen, kan ik wel appreciëren. Om maar een voorbeeld te geven: Dirk Sterckx had er geen moeite mee te zeggen dat hij en Miet Smet samen goed werk hadden geleverd op vlak van een Europees thema (ik dacht de haven?) terwijl Miet dit eerder op haar eigen konto wou schrijven.
Nogmaals je eigen standpunten verdedigen is prachtig, maar de ander continu afbreken om zelf te kunnen scoren is zielig. De CD&V heeft het veertig jaar voor het zeggen gehad en ik hoef maar naar de staatsschuld te kijken om te weten dat het verre van perfect was. |
![]() |
![]() |
![]() |
#11 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
![]()
|
![]() |
![]() |
![]() |
#12 | |
Vreemdeling
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#13 | ||
Provinciaal Statenlid
|
![]() Citaat:
![]() |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#14 | |
Provinciaal Statenlid
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#15 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
Trouwens, ik wil de VLD haar regeringsjaren als de toenamilge PVV laten herinneren. Een groot fiasco evenzeer, en eveneens met Verhofstadt ...
|
![]() |
![]() |
![]() |
#16 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#17 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
En inderdaad de economische omstandigheden waarin Miet Smet moest werken waren nog slechter dan nu (amper 0.5% economische groei), toch heeft ze de werkgelegenheid kunnen aanzwengelen. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#18 |
Vreemdeling
|
![]() Economische groei is maar één van de factoren die de arbeidsmarkt beïnvloeden. Je kan de economische situatie van toen niet zomaar vergelijken met die van nu.
En uiteraard is de SP mee verantwoordelijk voor die grote staatsschuld. Mijn punt is dat ik de indruk heb dat de CD&V nog liever doodvalt dan iets positief te zeggen over de aanpak van de laatste jaren. Als je zelf nooit steken hebt laten vallen, kan dat, maar enige bescheidenheid lijkt me toch op zijn plaats. Om maar een voorbeeld te geven van opbodpolitiek en nieuwe beloftes die zinloos zijn: tijdens de Doe de stemtest stelt VLD een verdere verlaging van de registratierechten voor van bvb. nog es 2,5%. Budgettair haalbaar en zinvol (net als de vorige verlaging). CD&V moet dit kunnen overtroeven en stelt voor om de registratierechten helemaal af te schaffen. Is dat niet cool? Wat gaan we krijgen? Als ik mijn huis verkoop en zeker weet dat de koper geen registratierechten moet betalen, dan vraag ik toch gewoon meer zeker? Dus de prijs van woningen zal hier niet door dalen. Alleen meer aanbod kan de prijs doen dalen. De overdraagbaarheid van registratierechten was een goede en zinvolle maatregel, het afschaffen van registratierechten kost de staat alleen veel geld en komt de koper niet ten goede. Maar het klinkt natuurlijk goed om met 'cadeautjes' te kunnen zwaaien. |
![]() |
![]() |
![]() |
#19 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() Overigens, een tweetal weken geleden in de 7de dag zei Dewever ook heel serieus: "Iedereen lachtte ons uit toen wij het federalisme introduceerden" ![]() Dewever? Federalisme? ![]()
![]() |
![]() |
#20 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Als paars een integer beleid zou voeren zou de VLD nu niet in nesten zitten. Het Vlaams kartel heeft een duidelijk programma waarop ze zal werken. Te beginnen bij het correct weergeven van de feiten (zoals dit de laatste 5 jaar niet is gebeurt) en de uitgaven bekijken en verantwoorden. Gisteren heeft politoloog Devos verklaard dat deze campagne een van de meest vieze campagnes was de laatste 30 jaar. En hij suggereerde duidelijk in de richting van de VLD. En over de cadeautjes waarmee de CD&V zou zwaaien zou de VLD beter zwijgen! |
|
![]() |
![]() |