![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst | Markeer forums als gelezen |
Suggesties & Mededelingen In dit forum kan iedere forumgebruiker terecht met voorstellen ter verbetering (van de sfeer) van dit forum. Je vindt er ook de officiële mededelingen terug van Politics.be. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#1 |
Banneling
|
![]() Suggestie:
in het reglement vermelden dat het plaatsen van anderstalige teksten ( zonder passende vertaling) voortaan verboden is... De voertaal van dit forum is Nederlands, op arbeidsplaatsen betekend dit dat het gebruiken/verspreiden van niet-nederlandstalige teksten niet toegelaten is.. |
![]() |
![]() |
![]() |
#2 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Ik ben voor.
Bepaalde leden kopieerden gewoon een Engelse tekst van een of andere site als beginpost. (Kijk maar eens na bij de topics gestart door Edmond Codfroid) |
![]() |
![]() |
![]() |
#3 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Over welke andere taal gaat het ? Ik heb geen probleem met franstalige teksten. Chinees wordt iets lastiger om te begrijpen.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#4 |
Banneling
|
![]() Eigenzinnig verbieden.
Bij inbreuk, verantwoordelijken opsporen en publiekelijk executeren. |
![]() |
![]() |
![]() |
#5 |
Europees Commissaris
|
![]() Het origineel respecteren of bij gebrek aan taalkennis vertrouwen op het Nederlands of bij gebrek een andere vertaling die de voorkeur geniet. Niet verstaan is pech hebben (trouwens, moderne browsers kunnen woord voor woord vertalen, als het dan nog niet lukt ...)
Vermijd woordenwisselingen met kletskousen: elk kreeg een tong, maar weinigen verstand. Disticha Catonis Laatst gewijzigd door Scarabaeida : 3 november 2010 om 21:57. |
![]() |
![]() |
![]() |
#6 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Inderdaad. Het volstaat niet te reageren op wat niet is begrepen.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#7 |
Banneling
|
![]() Niet verstaan is in veel gevallen, zeker wanneer het gaat om courante talen, inderdaad pech hebben. Het volstaat om aan de postende forummer te vragen voor een vertaling.
Laatst gewijzigd door Flanelcondoom : 3 november 2010 om 22:00. |
![]() |
![]() |
![]() |
#8 | |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Citaat:
Het is toegestaan om teksten van anderen over te nemen op het forum. Hierbij dient u echter het auteursrecht te respecteren. Bovendien moet het steeds gaan om een discussie-element. Het forum is geen nieuwssite. Daarom gelden de volgende richtlijnen: * krantenberichten overnemen mag niet tenzij door het plaatsen van een verwijzing naar het oorspronkelijke artikel en het toevoegen van een aanzet tot discussie. * opiniestukken en aanverwanten mogen worden overgenomen aangezien deze een mening bevatten mits toestemming van de auteur(s), anders mag alleen een verwijzing naar het artikel worden geplaatst. * berichten van om het even welk medium mogen niet worden gekopieerd naar dit forum tenzij mits uitdrukkelijke toestemming van de auteur(s). |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#9 |
Gouverneur
|
![]() Tegen, en een bekrompen idee. Het getuigt van intellectuele luiheid, en tegenwoordig kan je met vertaalrobots toch al iets wijzer worden uit onbekende woorden of begrippen.
In praktijk gaat het meestal over Engelse teksten die ergens gekopieerd werden. In mindere mate Frans, Duits of Spaans. Ik denk niet dat iemand al in de geschiedenis van dit forum al een draad in Farsi of Wolof opgestart heeft. Dit geeft me een indruk van typisch klein-vlaamse bekrompenheid.
Charles Baudelaire (oeuvres postumes): Pauvre Belgique - argument du livre sur la Belgique Charles Baudelaire (oeuvres postumes): Amoenitates Belgicae Laatst gewijzigd door Fien Fluytenzuyger : 3 november 2010 om 22:08. |
![]() |
![]() |
![]() |
#10 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#11 | |
Gouverneur
|
![]() Citaat:
![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#12 |
Europees Commissaris
|
![]() Soms passeert Esperanto wel eens de revue. Zelden kom je Latijn en nog zeldener Grieks tegen. Oh ja, Arabisch lees je hier ook (in het Latijns alfabet dan nog). Voor enkel die laatste bieden vertaalmachines soms soelaas, maar niet in het Latijns alfabet. Arabisch in het eigen alfabet kan het goed vertalen. Desondanks ontstaan er vaak vertaalfouten en worden nuances weggegomd. Het helpt om inzicht in de desbetreffende taal te hebben.
Het zou een armoede zijn om bepaalde passages in het Engels, het Frans en het Duits, het Arabisch, enz ... voortaan enkel in vertaalde vorm te moeten lezen. En dat allemaal vanwege de luiheid van één persoon die toch niet geïnteresseerd was in de eerste plaats.
Vermijd woordenwisselingen met kletskousen: elk kreeg een tong, maar weinigen verstand. Disticha Catonis Laatst gewijzigd door Scarabaeida : 3 november 2010 om 22:17. |
![]() |
![]() |
![]() |
#13 |
Europees Commissaris
|
![]() Ik ben dik tegen. Waarvoor is dat goed?
Sorry, maar Vlaanderen is niet bepaald het centrum van de wereld en nederlands is zeker geen wereldtaal. Ik wil maar zeggen, zeer veel zaken, opvattingen enz vinden hun oorsprong elders, en zijn dikwijls (nog) niet vertaald naar het nederlands. Als je engelstalige, duitstalige, franstalige teksten als aanvulling of verduidelijking gaat verbieden, dan kan er nooit geen rijke discussie plaatsgrijpen, en het is al gene vette. Persoonlijke bijdragen in het nederlands, daar ben ik uiteraard mee akkoord, ook al is mijn nederlands als vlaming-in-het-buitenland niet altijd denderend, en doet men hier soms nogal moeilijk over taal.
![]() |
#14 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Zo veel vragen...
Stuyckisme 1: "Positieve discriminatie is immers ook racisme" ![]() Stuyckisme 2: "Iemand op mijn werk probeerde me wijs te maken dat onze prins in Wallonië altijd al als prince Philippe door het leven ging." ![]() De langverwachte outing van duveltje382 |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#15 |
Banneling
|
![]() Ik heb het heerschap reeds aangesproken op de talrijke en koppig wederkerende dt-fouten en kreeg als antwoord dat hij een levenservaren arbeider was en dat grammatica voor academische, wereldvreemde losers was.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#16 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Ah, dat zal dan ook de weerzin voor andere talen verklaren.
Stuyckisme 1: "Positieve discriminatie is immers ook racisme" ![]() Stuyckisme 2: "Iemand op mijn werk probeerde me wijs te maken dat onze prins in Wallonië altijd al als prince Philippe door het leven ging." ![]() De langverwachte outing van duveltje382 |
![]() |
![]() |
![]() |
#17 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#18 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#19 |
Minister-President
|
![]() I do not agree with your suggestion
Laatst gewijzigd door Inno : 3 november 2010 om 23:01. |
![]() |
![]() |
![]() |
#20 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Uw wederopstanding gaat niet lang standhouden.. Beide spellingszieke provocateurs zijn gerapporteerd..dat ik-ben-naar de-univ-geweest gezeik moet ophouden.. Laatst gewijzigd door Eigenzinnig : 4 november 2010 om 00:27. |
|
![]() |
![]() |