Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Diverse > Forumsessies met politici > Forumsessies met politici (2004) > Anke Van dermeersch (Vlaams Blok) - 24 tot 30 mei
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst Markeer forums als gelezen

Anke Van dermeersch (Vlaams Blok) - 24 tot 30 mei "Vroeger Miss België. Eerste politieke stappen bij de VLD. Daarna een overstap naar het Vlaams Blok, waarvoor ze een mandaat waarneemt als senator. Zij steunt de lijst met 18de effectieve plaats voor het Vlaams Parlement." - Maarten Malaise

Discussietools
Oud 24 mei 2004, 19:24   #1
bartje
Minister-President

Standaard

Bart Laeremans op 20 januari 2003 in de Kamer:

"Wij zullen hard ons best doen om deze wet af te schaaffen. Ik geloof dat er een dag zal komen dat we daarin zullen slagen. Natuurlijk zal men op dat moment komen aandraven met het goedkope argument dat er intussen tientallen of honderen homokoppels van die regeling gebruik zullen gemaakt hebben (...)
Dat is dan niet onze verantwoordelijkheid. U bent verantwoordelijk voor de ontsporing die er vandaag wordt aangericht '...)"

Wat vind je van deze uitspraak van jou collega? Dat is toch gewoonweg ronduit schandalig!!!!!!!! U zou iets afschaffen en tja de gevolgen dat kan jullie dan niet schelen. Mooi staaltje van respect zou ik zeggen.

Liefde is iets héél kostbaars, dat moet je echt koesteren
bartje is offline  
Oud 24 mei 2004, 19:27   #2
muys
Parlementsvoorzitter

muys's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door bartje
Bart Laeremans op 20 januari 2003 in de Kamer:

"Wij zullen hard ons best doen om deze wet af te schaaffen. Ik geloof dat er een dag zal komen dat we daarin zullen slagen. Natuurlijk zal men op dat moment komen aandraven met het goedkope argument dat er intussen tientallen of honderen homokoppels van die regeling gebruik zullen gemaakt hebben (...)
Dat is dan niet onze verantwoordelijkheid. U bent verantwoordelijk voor de ontsporing die er vandaag wordt aangericht '...)"

Wat vind je van deze uitspraak van jou collega? Dat is toch gewoonweg ronduit schandalig!!!!!!!! U zou iets afschaffen en tja de gevolgen dat kan jullie dan niet schelen. Mooi staaltje van respect zou ik zeggen.
in het blok programma staat zeer duidelijk in dat we tegen het homo huwelijk zijn, waar wilt u dan eigenlijk heen met die vraag?
Maar Belgen, neen Belgen zijn er niet
muys is offline  
Oud 24 mei 2004, 19:36   #3
bartje
Minister-President

Standaard

De manier waarop Laeremans dat gezegd heeft, zonder greintje van respect. Ze willen het homohuwelijk afschaffen en wat de gevolgen zijn kan hen niet schelen. Daar wil ik een antwoord op. Miserie kweken noem ik dat !

bartje is offline  
Oud 24 mei 2004, 20:19   #4
Seba
Europees Commissaris

Standaard

en het schrijnende is dat er tegen het burgerlijk homohuwelijk (in tegenstelling tot adoptie) helemaal geena rgumenten zijn. "Ethische" en argumenten van traditie zijn hier niet rationeel en duiden op een zware vorm van populisme van de zijde van het Vlaams Blok (stel je eens voor dat ze hun "rechts" imago zouden verliezen)
als homofobie een misdaad wordt, dan leven we in een totalitaire staat
Seba is offline  
Oud 24 mei 2004, 21:57   #5
abramis brama
Parlementslid

abramis brama's schermafbeelding

Standaard

Bartje, bedenk goed :

Het geeft te denken dat huwelijk alleen rijmt op "gruwelijk" en "afschuwelijk"

Liefde is blind, maar het huwelijk opent je ogen.

Het is niet waar, dat getrouwde mannen langer leven dan vrijgezellen.
Het lijkt alleen langer.

Huwelijk is een ringencircus. Verlovingsring, trouwring en ontbering

en

Het huwelijk is een poging om problemen op te lossen, die men alleen
nooit gehad zou hebben!

Niet te druk in maken, dus...
Eén van de grootste problemen in dit terminaal zieke land is het feit dat men "de wil van de kiezer" voortdurend opzettelijk verwart met "hetgeen we tegen de wil van de kiezer in tóch nog mathematisch kunnen doordrukken".
abramis brama is offline  
Oud 24 mei 2004, 23:32   #6
The Paulus Experience
Secretaris-Generaal VN

The Paulus Experience's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door abramis brama
Bartje, bedenk goed :

Het geeft te denken dat huwelijk alleen rijmt op "gruwelijk" en "afschuwelijk"

Liefde is blind, maar het huwelijk opent je ogen.

Het is niet waar, dat getrouwde mannen langer leven dan vrijgezellen.
Het lijkt alleen langer.

Huwelijk is een ringencircus. Verlovingsring, trouwring en ontbering

en

Het huwelijk is een poging om problemen op te lossen, die men alleen
nooit gehad zou hebben!

Niet te druk in maken, dus...
Never argue with an idiot. He'll take you down to his level and beat you with experience.
ik hoop dat Bartje met deze argumenten overtuigd is.

Een dag niet gelachen is een dag dichter bij uw N-VA lidmaatschap.

De motivatie van een N-VA kiezer: https://forum.politics.be/showpost.p...7&postcount=54
The Paulus Experience is offline  
Oud 25 mei 2004, 07:51   #7
Ontwaakt
Vreemdeling

Standaard

Citaat:
De manier waarop Laeremans dat gezegd heeft, zonder greintje van respect. Ze willen het homohuwelijk afschaffen en wat de gevolgen zijn kan hen niet schelen. Daar wil ik een antwoord op. Miserie kweken noem ik dat !
Waarom zou het Vlaams Blok moeten opdraaien voor wat paars verandert heeft? Wat paars verandert heeft kan ook "miserie kweken" genoemd worden. Hierbij denk ik nog eerder aan de snel-Belg-wet
Ontwaakt is offline  
Oud 28 mei 2004, 14:20   #8
bartje
Minister-President

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Ontwaakt
Citaat:
Waarom zou het Vlaams Blok moeten opdraaien voor wat paars verandert heeft? Wat paars verandert heeft kan ook "miserie kweken" genoemd worden. Hierbij denk ik nog eerder aan de snel-Belg-wet
Daardoor kwets je heel veel mensen en vooral die uitspraak van het kan me niet schelen! Totaal weg van alle respect voor mensen met een andere sexuele voorkeur dan de zijne! Maar ja aan de echte gevolgen, daar houden ze geen rekening mee hé.

En Anke heeft hier ook niet geantwoord op deze vraag; net als Frank Vanhecke ook niet geantwoord heeft op een vraag over holebi's.

bartje is offline  
Oud 29 mei 2004, 09:29   #9
Ontwaakt
Vreemdeling

Standaard

Citaat:
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Ontwaakt

Daardoor kwets je heel veel mensen en vooral die uitspraak van het kan me niet schelen! Totaal weg van alle respect voor mensen met een andere sexuele voorkeur dan de zijne! Maar ja aan de echte gevolgen, daar houden ze geen rekening mee hé.

En Anke heeft hier ook niet geantwoord op deze vraag; net als Frank Vanhecke ook niet geantwoord heeft op een vraag over holebi's.
Kan.
Het zou me ook niet verwonderen moest het blok zen standpunten omtrend deze zaak zou veranderen.
Het is nu toch te laat
Ontwaakt is offline  

Discussietools

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 23:27.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be