![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst | Markeer forums als gelezen |
Mobiliteit & verkeersveiligheid Een nieuw themaforum! |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#1 |
Secretaris-Generaal VN
Geregistreerd: 23 mei 2007
Berichten: 35.470
|
![]() http://www.demorgen.be/dm/nl/997/Con...per-jaar.dhtml
europa helpt de landen een beetje, een dieseltaks ze voila, vanaf nu rijden we nog een beetje duurder, heb je 3000liter mazouttank liggen, gooi die maar vol.
__________________
whoami#Warondysinfo https://euvsdisinfo.eu/ ![]() https://ground.news/ ![]() ![]() https://euromaidanpress.com/2024/01/...uhansk-oblast/ https://www.newsnow.co.uk/h/World+Ne...kraine?type=ln Laatst gewijzigd door brother paul : 13 oktober 2011 om 06:53. |
![]() |
![]() |
![]() |
#2 |
Europees Commissaris
Geregistreerd: 1 januari 2008
Berichten: 7.466
|
![]() Enkel voor transport?
|
![]() |
![]() |
![]() |
#3 |
Secretaris-Generaal VN
Geregistreerd: 23 mei 2007
Berichten: 35.470
|
![]() baja zeker, het staat er toch zo in,
|
![]() |
![]() |
![]() |
#4 |
Banneling
Geregistreerd: 28 augustus 2003
Berichten: 24.730
|
![]() Dus ook voor iedereen, want ze gaan het gewoon doorrekenen.
Ook aan deze die niet met diesel rijden. |
![]() |
![]() |
![]() |
#5 |
Secretaris-Generaal VN
Geregistreerd: 23 mei 2007
Berichten: 35.470
|
![]() nee ze gaan gewoon de diesel meer belasten
|
![]() |
![]() |
![]() |
#6 |
Banneling
Geregistreerd: 28 augustus 2003
Berichten: 24.730
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#7 | |
Europees Commissaris
Geregistreerd: 1 januari 2008
Berichten: 7.466
|
![]() Finally zou ik zeggen. Benzine wordt al langer zwaarder getaxeerd dan diesel om één of andere duistere reden. Ik meen me te herinneren dat het zelfs goedkoper is om te maken ( correct me if I’m wrong ). In ieder geval is het tijd dat de steeds verder gaande verdieseling van ons wagenpark wordt aangepakt. Onze eigen politici hebben de ballen niet om het probleem aan te pakken, gelukkig hebben de heren in Europa dat wel. Btw; zelfs de VAB lijkt het met hiermee eens te zijn;
http://www.vab.be/nl/actueel/dossier...er.aspx?Id=285 Citaat:
Laatst gewijzigd door Blue Sky : 13 oktober 2011 om 09:08. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#8 |
Secretaris-Generaal VN
Geregistreerd: 23 mei 2007
Berichten: 35.470
|
![]() ho 70-80% van het verbruik is particulier hoor, maak u geen illusies daarover, dus de burger die werkt betaalt vooral
|
![]() |
![]() |
![]() |
#9 | |
Europees Commissaris
Geregistreerd: 12 april 2005
Berichten: 6.611
|
![]() Citaat:
Ook voor gewone wagens gaat dit op waardoor men kiest voor een diesel. Als men een benzinemotor vergelijkt met een gelijkaardige dieselmotor dan verbruikt die eerste gewoon veel meer en hoe zwaarder de motor hoe groter het verschil. Een 2.5 benzinemotor bijvoorbeeld verbruikt gewoon het dubbele van een 2.5 dieselmotor. Logisch dus dat men voor de diesel kiest. Zelfs als men het verschil zou wegwerken door diesel meer te taxeren dan nog zal men, om die reden blijven kiezen voor de diesel. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#10 | |
Europees Commissaris
Geregistreerd: 30 juli 2010
Berichten: 6.375
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#11 |
Secretaris-Generaal VN
Geregistreerd: 28 maart 2003
Berichten: 53.640
|
![]() Jopei?
__________________
Stuyckisme 1: "Positieve discriminatie is immers ook racisme" ![]() Stuyckisme 2: "Iemand op mijn werk probeerde me wijs te maken dat onze prins in Wallonië altijd al als prince Philippe door het leven ging." ![]() De langverwachte outing van duveltje382 |
![]() |
![]() |
![]() |
#12 | |
Europees Commissaris
Geregistreerd: 1 januari 2008
Berichten: 7.466
|
![]() Citaat:
Diesel is goed voor lange afstanden op autostrades, maar is dat allerminst in de stad en bij korte ritten. Laatst gewijzigd door Blue Sky : 13 oktober 2011 om 09:34. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#13 |
Europees Commissaris
Geregistreerd: 1 januari 2008
Berichten: 7.466
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#14 |
Secretaris-Generaal VN
Geregistreerd: 28 maart 2003
Berichten: 53.640
|
![]()
__________________
Stuyckisme 1: "Positieve discriminatie is immers ook racisme" ![]() Stuyckisme 2: "Iemand op mijn werk probeerde me wijs te maken dat onze prins in Wallonië altijd al als prince Philippe door het leven ging." ![]() De langverwachte outing van duveltje382 |
![]() |
![]() |
![]() |
#15 |
Europees Commissaris
Geregistreerd: 30 juli 2010
Berichten: 6.375
|
![]() De burger kiest de meest economische voordeel voor zijn portemonnee. Vooral in deze tijden waarin de oplossingen van de politiek bestaat uit meer belastingen heffen. Niet de burger is milieu-onvriendelijk maar de overheid en de politiek.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#16 |
Secretaris-Generaal VN
Geregistreerd: 23 mei 2007
Berichten: 35.470
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#17 | |||
Secretaris-Generaal VN
Geregistreerd: 18 mei 2005
Locatie: Limburg
Berichten: 52.456
|
![]() Citaat:
krant 2007 : http://www.gva.be/arch/010108-accijn...verdwijnt.aspx Ge rijdt geen auto neem ik aan ? ![]() Citaat:
Tja, de "dieselrijders" zijn nochtans verwittigd dat een hogere dieselaccijns eraan komt (in stappen). Al jaren geleden besloten door Europese richtlijnen om fijne roetdeeltjes en stikstofdioxide (NO2 -> NOx) te verminderen, "hoofdzakelijk" door ´dieselverbranding´. De huidige Euronormen zijn bovendien nog veel te laks en waardeloos betreft roetdeeltjes (PM) omdat het ENKEL de hoeveelheid (gewicht) bepaald maar niet de giftigheid. Hoe fijner hoe dieper ze indringen, hoe gevaarlijker. De ultrafijne nanodeeltjes UFP (PM 0,1 of < 100 nanometer diameter) kunnen maar redelijk recent gemeten worden, daar is helemaal nog geen opvolging van, ook niets van richtlijnen en normen. Daar zijn ook nog geen Vlaamse studies van voor zover ik weet (wel Nederlands onderzoek, heb ik al geciteerd). Hier een oude Vlaamse studie waar het enkel over de hoeveelheid fijnstof-uitlaat gaat, dus niet zozeer de giftigheid, of ook aantal UFP-deeltjes: http://www.tmleuven.be/project/autoe...berichtdef.pdf page 4, figuur 1, blauwe balken ~ afschatten: gemiddelde fijn stof emissies per personenkm personenvervoer: - een gemiddelde dieselauto stoot ca 35 maal meer fijnstof uit (gewicht/km) als de gemiddelde benzineauto. Als we het blauw balkje benzine = 1 schatten, is eigenlijk nog minder als 1, soit. - zowat de gemiddeld modernste diesel met roetfilter - euronorm 5 - nog altijd 5 maal meer (in de praktijk in Vlaanderen zelfs tot 10 x, test VITO/VAB traject Antwerpen-Brussel) - de gemiddelde dieselbus ca. 18 maal meer fijnstof-uitlaat als de benzineauto. met een bus rijdt gemiddeld 14 pers (bron De Lijn) de auto 1,4 Jarenlang heeft men de 100 x grotere PM 10 of < 10 micrometer = < 10.000 nanometer opgevolgd, en sinds 2008 ook de PM 2,5 < 2.500 nm die ondertussen de roetfilter ´grotendeels tegenhoudt of zodanig verkleint, en tesamen met de UFP (PM 0,1 = 100 nM) die er los door gaan. De Leuvense studie is toch interessant omdat het over personenkilometer gaat, en waar we dus zien dat de gemiddelde dieselbus (met gemiddelde bezettingsgraad = 14) bijna ~ dubbel zoveel fijnstof-uitlaat heeft als de benzineauto (bg = 1,4 pers) per personenkm. - Enkel de CNG-bus op aardgas doet het ~ evengoed per personenkm als de benzineauto fijnstof-uitlaat (en niet-uitlaat beter), daarom dat bvb in de agglomeratie Los Angeles (10 miljoen inwoners) nog maar meestal CNG-bussen rijden, dat vd. laatste dieselbus stond in het nieuws : Citaat:
(ook in Zwitserse steden mogen geen dieselbussen meer) Info: http://www.delijn.be/over/milieu/co2...ot_verkeer.htm en enkel CO2-blabla... (mijn post is weer te lang zeker ![]()
__________________
De vuile waarheid over ICE (vanaf 1 min 35") https://www.youtube.com/watch?v=mk-LnUYEXuM Nederlandse versie: https://www.youtube.com/watch?v=kekJgcSdN38 Laatst gewijzigd door Micele : 13 oktober 2011 om 12:19. |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#18 | |
Secretaris-Generaal VN
Geregistreerd: 18 mei 2005
Locatie: Limburg
Berichten: 52.456
|
![]() Citaat:
__________________
De vuile waarheid over ICE (vanaf 1 min 35") https://www.youtube.com/watch?v=mk-LnUYEXuM Nederlandse versie: https://www.youtube.com/watch?v=kekJgcSdN38 Laatst gewijzigd door Micele : 13 oktober 2011 om 12:29. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#19 |
Secretaris-Generaal VN
Geregistreerd: 23 mei 2007
Berichten: 35.470
|
![]() het is in principe een belasting die je kunt onduiken door een auto te kopen die minder verbruikt natuurlijk. Tuurlijk eenkeer je aan de 85g/100km zit, kun je moeilijk een wagen vinden die minder verbruikt, maar kom, de fabrikanten werken eraan
__________________
whoami#Warondysinfo https://euvsdisinfo.eu/ ![]() https://ground.news/ ![]() ![]() https://euromaidanpress.com/2024/01/...uhansk-oblast/ https://www.newsnow.co.uk/h/World+Ne...kraine?type=ln Laatst gewijzigd door brother paul : 13 oktober 2011 om 12:38. |
![]() |
![]() |
![]() |
#20 |
Secretaris-Generaal VN
Geregistreerd: 23 mei 2007
Berichten: 35.470
|
![]() Dit wordt het shopping lijstje
Trim & Engine N/A Nissan LEAF N/A Peugeot i0n N/A Mitsubishi i-MiEV N/A Citroen C-ZERO N/A G-Wiz N/A NICE Mega N/A Tesla N/A Toyota Prius 85 Kia Rio 86 Smart Fortwo 89 Toyota Auris Hybrid 89 Skoda Fabia Estate & Hatch 89 Toyota Prius 91 Volkswagen Polo 92 Fiat 500 92 Seat Ibiza 94 Lexus CT 94 Vauxhall Corsa 94 Renault Clio 95 Fiat Punto 95 Nissan Micro 95 Alfa Mito 98 Ford Fiesta 99 Peugeot 207 99 Audi A3 99 Volvo C30 99 Citroen DS3 99 Audi A1 99 Ford Focus 99 Hyundai i10 99 Toyota iQ 99 Seat Leon 99 Mini One & Cooper 99 Citroen C3 99 Volkswagen Golf 99 KIA Picanto 99 Volvo S40 99 Skoda Octavia 99 Volvo V50 |
![]() |
![]() |