![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst | Markeer forums als gelezen |
Partijdiscussies In dit forum kun je discussiëren over (standpunten van) politieke partijen. Plaats hier alles die specifiek te maken heeft met een bepaalde partij (of meerdere partijen). |
|
Discussietools |
![]() |
#1 |
Banneling
|
![]() Ik vraag me af of de forumganger Spirit als Vlaams-Nationalistische partij aanschouwt of niet?
M.i. is Spirit een ondefinieerbare partij geworden: - sossen met een groen accent - groenen met een rood accent - sossen met heel sporadisch een Vlaams accent - of gewoon een clubje gewilliggen ter uitvoering van de carrièreplanning van Bert Anciaux? Uw mening aub. |
![]() |
![]() |
#2 |
Staatssecretaris
|
![]() Voor wat ze staan is onduidelijk maar ze zijn verrevan Vlaamsnationalisten. Je kan je zelf afvragen wat mensen zoals Bert Ancieux eigenlijk te zoeken hadden in de vroegere VU.
|
![]() |
![]() |
#3 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Belgicistischer dan de roden zelf
![]() |
![]() |
![]() |
#4 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Spirit is zo Vlaams-nationalistisch als zijn SP-a-minister.
Toen ik Anciaux eens in zijn gezicht zei dat hij geen Vlaams-nationalist meer was, ging hij er vandoor zonder één woord te antwoorden. Nochtans was hij toen nog 'Vlaams' minister voor de VU. In de VU had men dit al langer door maar het was hun telegenieke stemmenkanon, hé?
#5 |
Burgemeester
|
![]() Spirit is een groepje opportunistische naïevelingen met bijzonder weinig politiek talent. Hun programma kan slechts in één land uitgevoerd worden: Disneyland.
#6 |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() spirit = "gewoon een clubje gewilligen ter uitvoering van de carrièreplanning van Bert Anciaux"
n-va = "gewoon een clubje gewilligen ter uitvoering van de carrièreplanning van Geert Bourgeois" De ene is wat sluwer dan de andere maar de andere is wat geniepiger dan de ene. |
![]() |
![]() |
#7 | |
Parlementsvoorzitter
|
![]() Citaat:
![]() Het bevalt me wel die Blok-argumentatie.
![]() |
#8 | |
Provinciaal Statenlid
|
![]() Citaat:
Wat Spirit betreft, weten we uiteraard al langer dat het Vlaams-nationalisme niet meer tot hun kernpunten behoort. Ten tijde van ID werd dit reeds openlijk gepropageerd. Het Vlaams-nationalisme zou niet meer aanslaan bij de modale kiezer, terwijl het Vlaams Blok verkiezing na verkiezing won én aan aanhang won betreffende de Vlaamse onafhankelijkheid. In Brussel kon men zelfs Franstaligen hiervoor warm maken. En dat terwijl de N-VA op onderhalfjaar tijd niet minder dan 200 000 kiezers achter zich wist te scharen. Dit was meer dan Ecolo en Agalev en meer dan het FN. In het Parlement geeft dit vandaag een vertekend beeld. Ecolo wist 4 zetels in de wacht slepen met minder stemmen. Terwijl de N-VA met Geert Bourgeois als enige verkozene overbleef. Ik heb échter nooit begrepen dat de N-VA sedert de splitsing van de Volksunie in de Toekomstgroep, de Middengroep en Vlaams-nationaal nog steeds in een Technische fractie zetelen met mandatarissen van Spirit. In 't Pallieterke werd dit bijvoorbeeld ook al een aantal keer aangehaald. Daarom ben ik ook benieuwd of de N-VA na 13 juni los van de CD&V een fractie zal (kunnen) vormen in het Vlaams Parlement. Los daarvan hoop ik uiteraard als rechtgeaard Vlaams-nationalist dat naast het Vlaams Blok, ook de N-VA de kiezer weet te overtuigen met haar Vlaams-nationale programma. Hoe meer Vlaams-nationalisten in het Vlaams Parlement hoe beter. Van welke strekking ze ook mogen zijn. Met Vlaams-nationale groet Koen Vermant |
|
![]() |
![]() |
#9 | ||
Provinciaal Statenlid
|
![]() Citaat:
Met Vlaams-nationale groet Koen Vermant |
||
![]() |
![]() |
#10 |
Vreemdeling
|
![]() Spirit is toch niet voor meer België? Spirit is toch voor dat confederalisme? Ik vind jullie reacties beestachtig. BUB zit er naast en Vlaams Blok zit er naast.
#11 | |
Provinciaal Statenlid
|
![]() Citaat:
Met Vlaams-nationale groet Koen Vermant |
|
![]() |
![]() |
#12 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
![]()
« Ciò che ci divide non è il fatto che noi non troviamo nessun Dio, né nella storia, né nella natura, né dietro la natura, - ma che quello che è stato adorato come Dio noi non lo troviamo affatto "divino", ma al contrario pietoso, assurdo, dannoso, non solo perché è un errore, ma perché è un crimine contro la vita... » (Friedrich Nietzsche) |
|
![]() |
![]() |
#13 |
Parlementsvoorzitter
|
![]() Dat er hier een spiritist is met de nickname "VlaamseBelg" zegt veel over hun vlaamsnationalistische roots (of wat ervan overblijft ).
|
![]() |
![]() |
#14 |
Europees Commissaris
|
![]() Voor mij is Spirit al een tijdje geen Vlaams nationlistische partij meer. En zeker na de uitspraak van Geert Lambert over de spligising van BHV in een of anders commissie.
#15 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Spirit en FDF: één strijd!
![]() |
![]() |
![]() |
#16 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]()
![]() |
#17 | |
Europees Commissaris
Locatie: Samenkomst van de schrale, mijmerende Kempen en het overvloedige, spekbuikige Brabant
|
![]() Citaat:
Je kan immers maar een fractie oprichten aan het begin van elke legislatuur, in de loop daarvan zijn er geen wijzigingen meer mogelijk. Dat is ook de reden waarom N-VA sowieso een onafhankelijke fractie zal oprichten in het Vlaams Parlement, ongeacht ons aantal verkozenen. |
|
![]() |
![]() |
#18 | |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |