Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Diverse > Archief > Verkiezingen 2010 en regeringsvorming
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst Markeer forums als gelezen

Verkiezingen 2010 en regeringsvorming Verkiezingen ... Hier horen de discussies thuis die te maken hebben met lijstvorming, standpunten, kandidaten, campagnes, resultaten van de verkiezingen 2010 en de regeringsvorming na deze verkiezingen.

 
 
Discussietools
Oud 25 maart 2011, 12:11   #1
brother paul
Secretaris-Generaal VN
 
brother paul's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 23 mei 2007
Berichten: 35.469
Standaard Vlaamse luchthavens taxeren en Waalse niet ???

http://www.standaard.be/artikel/deta...kelid=MT37U19L

man man, als je de CO2 van een vliegreis wilt taxeren, dan taxeer je de CONSUMENT gewoon rechstreeks voor 1euro per liter kerosene die hij verbrandt heeft via zijn vliegreizen.


Dus je vraagt aan de luchtvaarmaatschappijen van het verbruik bij te houden, de liters te verzamelen op rijksnummer. Van het bestand van het ministerie van financien te voeden.

En op het einde van de rit, einde van het jaar, valt er een CO2 corrigerende taks in uw brievenbus.

Laatst gewijzigd door brother paul : 25 maart 2011 om 12:12.
brother paul is offline  
Oud 25 maart 2011, 12:16   #2
Sfax
Banneling
 
 
Geregistreerd: 23 januari 2003
Berichten: 12.310
Standaard

Bof, je wijkt gewoon uit naar een nabije luchthaven. Vermijd je en passant ook nog eens de vakbondsacties die te pas en te onpas hier georganiseerd worden

Dat ze eerst eens leren besparen ipv alleen maar meer taksen en belastingen uit te vinden.
Sfax is offline  
Oud 25 maart 2011, 22:12   #3
Rr00ttt
Eur. Commissievoorzitter
 
Geregistreerd: 10 december 2003
Berichten: 8.217
Standaard

Ik vind het vooral opmerkelijk dat men low-cost en economy vluchten zou ontzien. Dat maakt alleszins al duidelijk dat hel doel alleszins niet het milieu is.

Het lijkt me nogal vanzelfsprekend dat low-cost vluchten véél gevoeliger zijn voor een extra belasting dan bvb business vluchten.

Het lijkt me dus eerder weer voor de zoveelste keer eens een belastingheffing, waarbij men dan ook nog eens 'toevallig' Charleroi ontziet...
Rr00ttt is offline  
Oud 25 maart 2011, 22:57   #4
Boduo
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 9 augustus 2005
Berichten: 61.167
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Sfax Bekijk bericht
Bof, je wijkt gewoon uit naar een nabije luchthaven. Vermijd je en passant ook nog eens de vakbondsacties die te pas en te onpas hier georganiseerd worden

Dat ze eerst eens leren besparen ipv alleen maar meer taksen en belastingen uit te vinden.
De nagel op de kop: eerst besparen !!!

Boduo is offline  
Oud 25 maart 2011, 23:01   #5
solidarnosc
Secretaris-Generaal VN
 
solidarnosc's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 9 november 2002
Berichten: 20.910
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Rr00ttt Bekijk bericht
Ik vind het vooral opmerkelijk dat men low-cost en economy vluchten zou ontzien. Dat maakt alleszins al duidelijk dat hel doel alleszins niet het milieu is.

Het lijkt me nogal vanzelfsprekend dat low-cost vluchten véél gevoeliger zijn voor een extra belasting dan bvb business vluchten.

Het lijkt me dus eerder weer voor de zoveelste keer eens een belastingheffing, waarbij men dan ook nog eens 'toevallig' Charleroi ontziet...
U heeft het weer niet goed gelezen. De taks zou alleen slaan op business class passagiers en niet op economy. Het grootste deel van de passagiers op Zaventem zijn ook economy wat nog iets anders is dan "low cost" wat as such een nietszeggend begrip is overigens.
solidarnosc is offline  
Oud 25 maart 2011, 23:18   #6
Jazeker
Secretaris-Generaal VN
 
Jazeker's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 20 februari 2004
Locatie: Vlaanderen
Berichten: 66.000
Stuur een bericht via MSN naar Jazeker
Standaard

En waarom hoort dit topic hier?
__________________
The oncoming storm







Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Flanelcondoom Bekijk bericht
*KNIP* Deze opmerking lijkt mij persoonlijk en onnodig grievend.
Nelle Pastorale Nelle Jazeker Nelle

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Duupje Bekijk bericht
Jep, heil Jazeker.
Jazeker is offline  
Oud 25 maart 2011, 23:20   #7
brother paul
Secretaris-Generaal VN
 
brother paul's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 23 mei 2007
Berichten: 35.469
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jazeker Bekijk bericht
En waarom hoort dit topic hier?
omdat het in lopende zaken als suggestie naar bovenkomt ?
brother paul is offline  
Oud 26 maart 2011, 01:24   #8
fcal
Eur. Commissievoorzitter
 
Geregistreerd: 4 april 2002
Berichten: 8.069
Standaard

Citaat:
De taks zou alleen slaan op business class passagiers en niet op economy.
Dat zal dan voornamelijk politici en ambtenaren treffen van wie de kosten op de belastingbetaler verhaald worden. In deze crisistijd wordt in het bedrijfsleven bezuinigd op alles. Resultaat: een belasting, die door de onvermijdelijke administratie bij de overheid en de ondernemingen meer gaat kosten dan deze opbrengt.
__________________
Het woord 'hond' heeft nooit iemand gebeten - Aristoteles
fcal is offline  
Oud 26 maart 2011, 03:41   #9
Jazeker
Secretaris-Generaal VN
 
Jazeker's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 20 februari 2004
Locatie: Vlaanderen
Berichten: 66.000
Stuur een bericht via MSN naar Jazeker
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door fcal Bekijk bericht
Dat zal dan voornamelijk politici en ambtenaren treffen van wie de kosten op de belastingbetaler verhaald worden. In deze crisistijd wordt in het bedrijfsleven bezuinigd op alles. Resultaat: een belasting, die door de onvermijdelijke administratie bij de overheid en de ondernemingen meer gaat kosten dan deze opbrengt.
2
__________________
The oncoming storm







Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Flanelcondoom Bekijk bericht
*KNIP* Deze opmerking lijkt mij persoonlijk en onnodig grievend.
Nelle Pastorale Nelle Jazeker Nelle

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Duupje Bekijk bericht
Jep, heil Jazeker.
Jazeker is offline  
Oud 26 maart 2011, 12:28   #10
Sfax
Banneling
 
 
Geregistreerd: 23 januari 2003
Berichten: 12.310
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Rr00ttt Bekijk bericht
Ik vind het vooral opmerkelijk dat men low-cost en economy vluchten zou ontzien. Dat maakt alleszins al duidelijk dat hel doel alleszins niet het milieu is.

Het lijkt me nogal vanzelfsprekend dat low-cost vluchten véél gevoeliger zijn voor een extra belasting dan bvb business vluchten.

Het lijkt me dus eerder weer voor de zoveelste keer eens een belastingheffing, waarbij men dan ook nog eens 'toevallig' Charleroi ontziet...
Tuurlijk niet; dit is gewoon een ordinaire belasting. Niets meer, niets minder.
Sfax is offline  
Oud 26 maart 2011, 12:31   #11
Sfax
Banneling
 
 
Geregistreerd: 23 januari 2003
Berichten: 12.310
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door solidarnosc Bekijk bericht
U heeft het weer niet goed gelezen. De taks zou alleen slaan op business class passagiers en niet op economy. Het grootste deel van de passagiers op Zaventem zijn ook economy wat nog iets anders is dan "low cost" wat as such een nietszeggend begrip is overigens.
En waarom zou je economy dan ook niet belasten?
Sfax is offline  
Oud 26 maart 2011, 13:01   #12
brother paul
Secretaris-Generaal VN
 
brother paul's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 23 mei 2007
Berichten: 35.469
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Sfax Bekijk bericht
En waarom zou je economy dan ook niet belasten?
als dat hun plan is, is dat omdat ze onder druk staan van ryanair.
Nu zoals gezegd belast niet de luchthaven, en ook niet de vliegmaatschappij, maar belast gewoon de 'flying mile' en hou die flying mile verplicht bij op E-ID paspoort, dan dient dat paspoortje nog ergens voor

Dan sluis je de kilometers en hun verbruik door naar de overheid, dan moeten die gewoon eens afpunten of de getallekes kloppen tov het opgegeven verbruik en bezetting van een vlieger

en dan moeten ze gewoon de verbruikte kerosene EQUITAXEREND bij de belasting voegen van die belg. Capité
brother paul is offline  
Oud 26 maart 2011, 13:14   #13
Henri1
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 15 juli 2008
Locatie: GROOT LUIK (Liège)
Berichten: 64.878
Standaard

De zoveelste Walen kakdraad ?
Henri1 is offline  
Oud 26 maart 2011, 14:23   #14
Xenophon
Secretaris-Generaal VN
 
Xenophon's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 21 september 2009
Berichten: 101.401
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Rr00ttt Bekijk bericht
Ik vind het vooral opmerkelijk dat men low-cost en economy vluchten zou ontzien. Dat maakt alleszins al duidelijk dat hel doel alleszins niet het milieu is.

Het lijkt me nogal vanzelfsprekend dat low-cost vluchten véél gevoeliger zijn voor een extra belasting dan bvb business vluchten.

Het lijkt me dus eerder weer voor de zoveelste keer eens een belastingheffing, waarbij men dan ook nog eens 'toevallig' Charleroi ontziet...
Dat is niet Charleroi, dat is Brussels South, een randgemeente van Brussel.


__________________
Citaat:
Ta gueule!

Laatst gewijzigd door Xenophon : 26 maart 2011 om 14:24.
Xenophon is offline  
Oud 27 maart 2011, 22:03   #15
Rr00ttt
Eur. Commissievoorzitter
 
Geregistreerd: 10 december 2003
Berichten: 8.217
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door solidarnosc Bekijk bericht
U heeft het weer niet goed gelezen. De taks zou alleen slaan op business class passagiers en niet op economy. Het grootste deel van de passagiers op Zaventem zijn ook economy wat nog iets anders is dan "low cost" wat as such een nietszeggend begrip is overigens.
Dat maakt an sich toch de case enkel sterker? Men probeert de groep mensen te treffen waarvan een gedragsverandering het minst waarschijnlijk is, én die sowieso al maar een fractietje van het verkeer uitmaakt.

Een milieugerichte maatregel zou net andersom moeten werken.
Rr00ttt is offline  
Oud 28 maart 2011, 18:54   #16
Vlaanderen_onafhankelijk
Staatssecretaris
 
Geregistreerd: 19 maart 2003
Locatie: Maaseik
Berichten: 2.869
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door brother paul Bekijk bericht
man man, als je de CO2 van een vliegreis wilt taxeren, dan taxeer je de CONSUMENT gewoon rechstreeks voor 1euro per liter kerosene die hij verbrandt heeft via zijn vliegreizen.
Je laat dus de consument méér taksen betalen dan een liter kerosine kost?

Citaat:
Dus je vraagt aan de luchtvaarmaatschappijen van het verbruik bij te houden, de liters te verzamelen op rijksnummer. Van het bestand van het ministerie van financien te voeden.
Natuurlijk. De talloze buitenlandse maatschappijen die op onze luchthavens vliegen gaan zich met deze Belgische futiliteiten bezig houden. Om van de buitenlandse reizigers nog maar te zwijgen.

Nederland heeft ooit de ecotaks geprobeerd op vliegtickets. Zo gefabriceerd dat hun nationale maatschappij KLM nog redelijk gevrijwaard bleef. Ze begonnen trafiek te verliezen aan omliggende buurlanden.

Dit is nu zo'n typisch iets dat je enkel op Europees niveau kan regelen.
Vlaanderen_onafhankelijk is offline  
Oud 28 maart 2011, 18:55   #17
Vlaanderen_onafhankelijk
Staatssecretaris
 
Geregistreerd: 19 maart 2003
Locatie: Maaseik
Berichten: 2.869
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door solidarnosc Bekijk bericht
U heeft het weer niet goed gelezen. De taks zou alleen slaan op business class passagiers en niet op economy. Het grootste deel van de passagiers op Zaventem zijn ook economy wat nog iets anders is dan "low cost" wat as such een nietszeggend begrip is overigens.
Maar in tegenstelling tot Charleroi en Luik (en Oostende) heb je in Zaventem wel een siginificante bussenis- en firstclass markt.
Vlaanderen_onafhankelijk is offline  
Oud 28 maart 2011, 19:24   #18
quercus
Secretaris-Generaal VN
 
quercus's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 4 maart 2009
Locatie: De Verenigde Nederlanden
Berichten: 43.191
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Henri1 Bekijk bericht
De zoveelste Walen kakdraad ?
__________________
Weet nu dan dat uw stem door niemand wordt aanhoord
Zolang gij stamelend bidt of bedelt bij de poort.
quercus is offline  
Oud 28 maart 2011, 19:36   #19
brother paul
Secretaris-Generaal VN
 
brother paul's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 23 mei 2007
Berichten: 35.469
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Xenophon Bekijk bericht
Dat is niet Charleroi, dat is Brussels South, een randgemeente van Brussel.


Moeten we dat niet annexeren bij brussel ?
brother paul is offline  
Oud 28 maart 2011, 19:37   #20
brother paul
Secretaris-Generaal VN
 
brother paul's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 23 mei 2007
Berichten: 35.469
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Vlaanderen_onafhankelijk Bekijk bericht
Je laat dus de consument méér taksen betalen dan een liter kerosine kost?



Natuurlijk. De talloze buitenlandse maatschappijen die op onze luchthavens vliegen gaan zich met deze Belgische futiliteiten bezig houden. Om van de buitenlandse reizigers nog maar te zwijgen.

Nederland heeft ooit de ecotaks geprobeerd op vliegtickets. Zo gefabriceerd dat hun nationale maatschappij KLM nog redelijk gevrijwaard bleef. Ze begonnen trafiek te verliezen aan omliggende buurlanden.

Dit is nu zo'n typisch iets dat je enkel op Europees niveau kan regelen.
Hane dat is het punt, als je als buitenlander reist betaal je niet, als je als belgische consument reist betaal je wel ? Wat is daar nu vreemd aan ? Ze geven kaarten met flying miles ?? En jij zegt dat ze niet kunnen bijhouden hoeveel kilometers iemand vliegt ??
brother paul is offline  
 


Discussietools

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 22:43.


Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be