Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Mobiliteit & verkeersveiligheid
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst Markeer forums als gelezen

Mobiliteit & verkeersveiligheid Een nieuw themaforum!

Antwoord
 
Discussietools
Oud 20 april 2011, 23:27   #1
Mambo
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 27 april 2004
Berichten: 43.539
Standaard Overal zone 30...zucht.

Ganse binnenstad Antwerpen zone 30.
En binnenkort alle andere steden ook natuurlijk.

Maar jongens toch wat is me dat toch traag!
Nog eventjes en men kan evengoed een handkar en met een hond voor gaan werken zoals in de jaren van echt heel lang geleden.
Onze verplaatsing onkosten moeten echt per uur en per man gerekend worden vanaf nu.
__________________
Misschien heb ik me wel vergist.
Of niet ?

Laatst gewijzigd door Mambo : 20 april 2011 om 23:29.
Mambo is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 april 2011, 00:43   #2
eno2
Banneling
 
 
Geregistreerd: 4 juni 2004
Locatie: onder mijn wijnstok en vijgenboom
Berichten: 78.216
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Mambo Bekijk bericht
Ganse binnenstad Antwerpen zone 30.
En binnenkort alle andere steden ook natuurlijk.

Maar jongens toch wat is me dat toch traag!
Nog eventjes en men kan evengoed een handkar en met een hond voor gaan werken zoals in de jaren van echt heel lang geleden.
Onze verplaatsing onkosten moeten echt per uur en per man gerekend worden vanaf nu.
Ja, en als je danmet de fiets gaat, dan word je in geen tijd rijk op verplaatsingsonkosten alleen.
eno2 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 april 2011, 08:07   #3
Blue Sky
Europees Commissaris
 
Geregistreerd: 1 januari 2008
Berichten: 7.466
Standaard

Dit is de voorbode van de verkeersvrije centra. Ze maken het uiteindelijk danig omslachtig om je met de auto te verplaatsen dat mensen zelf zullen inzien dat ze zich beter te voet, met de fiets of met het OV verplaatsen. De stap naar een verkeersvrij centrum is dan snel gezet en zal op minder weerstand stuiten daar de mensen hun autogebruik tegen dan al sterk teruggeschroefd zullen hebben. Uiteindelijk zal het er veel aangenamer vertoeven zijn en zal de stad er veel leefbaarder door worden. Geen vervuiling van uitlaatgassen meer, geen verkeerslawaai en razende auto’s meer die je van je sokken rijden.

http://www.hln.be/hln/nl/960/home/ar...n-Europa.dhtml
Blue Sky is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 april 2011, 12:45   #4
nihao
Minister
 
nihao's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 8 april 2009
Locatie: Gent
Berichten: 3.062
Standaard

Citaat:
Maar jongens toch wat is me dat toch traag!
Ja, de automobiel is een achterlijke sector. Die zone-30's bestaan al zo lang en nog is er geen auto op de markt waarmee je comfortabel aan die snelheid kuntrijden !
__________________
Dom zijn is duur,
en oliedom zijn olieduur.
nihao is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 april 2011, 19:05   #5
Stingray
Banneling
 
 
Geregistreerd: 5 maart 2011
Berichten: 5.921
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Blue Sky Bekijk bericht
Dit is de voorbode van de verkeersvrije centra. Ze maken het uiteindelijk danig omslachtig om je met de auto te verplaatsen dat mensen zelf zullen inzien dat ze zich beter te voet, met de fiets of met het OV verplaatsen. De stap naar een verkeersvrij centrum is dan snel gezet en zal op minder weerstand stuiten daar de mensen hun autogebruik tegen dan al sterk teruggeschroefd zullen hebben. Uiteindelijk zal het er veel aangenamer vertoeven zijn en zal de stad er veel leefbaarder door worden. Geen vervuiling van uitlaatgassen meer, geen verkeerslawaai en razende auto’s meer die je van je sokken rijden.

http://www.hln.be/hln/nl/960/home/ar...n-Europa.dhtml
En dan is het centrum dood, want dan vestigen al die winkels zich in de periferie.
Stingray is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 april 2011, 19:53   #6
Alboreto
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Alboreto's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 3 oktober 2009
Locatie: België
Berichten: 13.269
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Stingray Bekijk bericht
En dan is het centrum dood, want dan vestigen al die winkels zich in de periferie.
De huidige bloeiende koopcentra's in voetgangerszones bewijzen het tegendeel
__________________
The difference between stupidity and genius is that genius has its limits (Albert Einstein)
Alboreto is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 april 2011, 21:28   #7
Mambo
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 27 april 2004
Berichten: 43.539
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Blue Sky Bekijk bericht
Dit is de voorbode van de verkeersvrije centra. Ze maken het uiteindelijk danig omslachtig om je met de auto te verplaatsen dat mensen zelf zullen inzien dat ze zich beter te voet, met de fiets of met het OV verplaatsen. De stap naar een verkeersvrij centrum is dan snel gezet en zal op minder weerstand stuiten daar de mensen hun autogebruik tegen dan al sterk teruggeschroefd zullen hebben. Uiteindelijk zal het er veel aangenamer vertoeven zijn en zal de stad er veel leefbaarder door worden. Geen vervuiling van uitlaatgassen meer, geen verkeerslawaai en razende auto’s meer die je van je sokken rijden.

http://www.hln.be/hln/nl/960/home/ar...n-Europa.dhtml
Dat is zo en dat geeft voor mij als leverancier van diensten en dergelijke veel problemen.
Want in die verkeersvrije centra moet er dus ook gewerkt en geleverd worden. En we mogen wel werken maar we mogen daar met ons gerief niet naartoe.

Vorige week ben ik weg gejaagd in Brugge door een agent. Ik mocht mijn gerief niet uit mijn auto halen. En op mijn vraag hoe ik het dan wel moet doen kwam geen antwoord.

Dilemma en broodroof. Op politie bevel verboden te werken, enfin verboden van materiaal uit te pakken. Werken mag enkel nog met een toverstokje.
__________________
Misschien heb ik me wel vergist.
Of niet ?
Mambo is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 april 2011, 22:16   #8
Stingray
Banneling
 
 
Geregistreerd: 5 maart 2011
Berichten: 5.921
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Alboreto Bekijk bericht
De huidige bloeiende koopcentra's in voetgangerszones bewijzen het tegendeel
En het shoppingcentrum in Wommelgem bewijst uw ongelijk.

In de VS is het gelijkaardig geweest, grote shoppingmal's met als gevolg dat de dorpskernen dood waren en dan nog zonder 30

Laatst gewijzigd door Stingray : 21 april 2011 om 22:16.
Stingray is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 april 2011, 23:25   #9
From_Vlaanderen
Secretaris-Generaal VN
 
From_Vlaanderen's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 26 maart 2008
Locatie: Kempen
Berichten: 22.730
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Alboreto Bekijk bericht
De huidige bloeiende koopcentra's in voetgangerszones bewijzen het tegendeel
De meir bedoelt ge. Dat is iets compleet anders.
__________________
From_Vlaanderen is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 april 2011, 23:54   #10
Mambo
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 27 april 2004
Berichten: 43.539
Standaard

Niks tegen voetgangers zone.
Maar een beetje respect naar leveranciers of werkers toe, die nu eenmaal hun materiaal in hun wagen hebben is wel aan de orde.
En dat is er niet.

Winkeliers zien de bui ook hangen, dagelijks verbaal verhaal tegen oom agent hangt hun ook de voeten uit.

En zonder leveranciers, geen winkelpret.

En nee we kunnen niet uitladen en op het plankier laten staan terwijl we uren moeten gaan zoeken achter parkeerplaatsen tussendoor.

De helft is dan gejat!

In Brugge hebben ze me verboden mijn materiaal te nemen. Een agente met een witte scooter. Met het opschrift "politie" op haar jas. Een blonde, spijtig van het cliché over blondjes maar ze deed het alle eer aan.
Verleden week.
Verboden te werken op politie bevel !

Kost me een aardige duit.
En de klant, van een zeer bekende winkelketen was er ook niet blij mee.
Staat op hun agenda inmiddels.
__________________
Misschien heb ik me wel vergist.
Of niet ?

Laatst gewijzigd door Mambo : 22 april 2011 om 00:00.
Mambo is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 april 2011, 05:11   #11
kelt
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 29 juli 2004
Berichten: 35.763
Standaard

Wie komt eigenlijk nog,gewoon maar om privé-redenen, met een toestel van 1000 kg zwaar ,en 4 meter lang en een paar meter breed tot in de stad,om daar dan voor een paar uurtjes,zomaar,openbare ruimte in te nemen,en in het aankomen en bij het wegrijden rook en stank en lawaai uit te blazen.

Laatst gewijzigd door kelt : 22 april 2011 om 05:13.
kelt is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 april 2011, 06:14   #12
guido 007
Secretaris-Generaal VN
 
guido 007's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 13 juli 2003
Locatie: Op aarde
Berichten: 23.012
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Stingray Bekijk bericht
En het shoppingcentrum in Wommelgem bewijst uw ongelijk.

In de VS is het gelijkaardig geweest, grote shoppingmal's met als gevolg dat de dorpskernen dood waren en dan nog zonder 30
Eisden en Maaseik bewijzen het dagelijks.
__________________
N-VA: De kracht van verandering!
Verandering begint in je eigen gemeente of stad.
guido 007 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 april 2011, 10:02   #13
Karma
Europees Commissaris
 
Karma's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 12 april 2005
Berichten: 6.611
Standaard

In Brussel flitsen ze pas aan 57 in een zone dertig
In Antwerpen flitsen ze doorgaans nooit in een zone dertig
In Kortrijk flitsen ze pas aan 50 in een zone dertig
In Turnhout flitsen ze bijna nooit tenzij na metingen is aangegeven dat er een probleem is. Dan flitsen ze pas vanaf 46

Alleen in Gent zijn ze zo stom om te flitsen vanaf 36 terwijl studies hebben aangewezen dat zone dertig totaal geen invloed heeft op de automobilist (deze week in "De Gentenaar").

Maar de probleemzones eens aanpakken ... hoho ... bij de vorige verkiezingen bijvoorbeeld stond de Dampoort (één van de meest chaotische plaatsen van het land) op het programma. Na de verkiezingen begonnen ze echter eerst weer eens het stadscentrum helemaal open te leggen ... en dit terwijl dit nog maar een vijftal jaren daarvoor helemaal was gedaan.
Alles voor de toerist maar niets voor de Gentenaar zelf precies. Kijk maar eens hoe veel van de andere straten er bij liggen (buiten het centrum) ... de ene put verdwijnt in de andere.
Karma is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 april 2011, 10:09   #14
Ratatosk
Europees Commissaris
 
Ratatosk's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 30 juli 2010
Berichten: 6.375
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door From_Vlaanderen Bekijk bericht
De meir bedoelt ge. Dat is iets compleet anders.
Inderdaad, de zijstraten kan je met de auto betreden en parkeergarages vind je daar genoeg.
Ratatosk is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 april 2011, 10:11   #15
Micele
Secretaris-Generaal VN
 
Micele's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 18 mei 2005
Locatie: Limburg
Berichten: 52.603
Standaard

Even (alweer*) aantonen met Sint-Niklaas dat massieve zone 30 en ... de leegstand in de hand werkt, en de automobilisten naar de periferie verjaagt, als daar wel gunstige parkeermogelijkheden en shoppingmogelijkheden zijn.

goed 1 jaar oud:
Citaat:
http://www.nieuwsblad.be/article/det...MF20100205_073

Overzicht leegstand in Vlaanderen en Brussel

zaterdag 06 februari 2010

De crisis doet zich voelen in de winkelbuurten.
In bepaalde steden neemt het aantal leegstaande panden zorgwekkende proporties aan.

(het kransje boven de 10%)

Antwerpen Mol 10,2%
Antwerpen Mortsel 10,3%
Oost-Vlaanderen Sint-Niklaas 10,4%
Oost-Vlaanderen Ronse 10,5%
Vlaams Brabant Sint-Genesius-Rode 10,6%
Vlaams Brabant Landen 10,8%
Limburg Genk 11,1%
West-Vlaanderen Blankenberge 11,1%
Antwerpen Antwerpen 11,2%
Antwerpen Mechelen 11,7%
Antwerpen Baarle-Hertog 12,0%
West-Vlaanderen De Panne 14,5%
Limburg Leopoldsburg 15,4%
Tiens, Sint-Niklaas heeft toch zijn stadscentrum heringericht (Margharetaplan) -met massale zone 30 - én voorrangsfaciliteiten voor het openbaar vervoer, sinds een 7-tal jaar. De verkeersleefbaarheid verhogen zeggen ze...:
Citaat:
http://www.mobielvlaanderen.be/conve...mbnr=38&id=183

SINT - NIKLAAS: "INSPRAAK VAN BEWONERS IS BELANGRIJK" [30-05-2002]
Sint-Niklaas beschikt sinds februari 2002 over een volwaardig mobiliteitsplan en een uitgewerkt parkeerplan (Margharetaplan). Er ging een uitgebreide inspraakronde met de inwoners aan vooraf. Sint-Niklaas wil de verkeersleefbaarheid van het stadscentrum vergroten door de rol van de auto terug te dringen ten voordele van voetgangers, fietsers en openbaar vervoer.

Het stads- en provinciebestuur, het Vlaamse Gewest en De Lijn hebben het lijvige mobiliteitsplan aanvaard als referentiekader voor alle verdere initiatieven. Hierdoor wordt een doelgerichte en gestructureerde aanpak van het mobiliteitsvraagstuk mogelijk. Bij de voorbereiding van het plan werd ruime aandacht besteed aan inspraak van de inwoners. Jurgen Goeminne (Mobiliteitsdienst Sint-Niklaas): “Tussen november en februari hebben wij zestien wijkvergaderingen gehouden, waarvoor telkens zo’n 4.000 inwoners werden aangeschreven. Zij konden vooraf schriftelijk vragen stellen en die punten werden dan ook besproken tijdens de bijeenkomsten. Afhankelijk van het onderwerp waren telkens ook afgevaardigden van bevoegde diensten aanwezig, zodat inwoners konden rekenen op concrete antwoorden. Op basis van die informatierondes hebben wij het mobiliteitsplan dan bijgestuurd.”

Parkeerplan
“Het nieuwe parkeerplan (Margharetaplan) vormt een belangrijk onderdeel van het mobilteitsplan”, zegt Jurgen Goeminne. “In ons mobiliteitsplan hebben we ervoor gekozen om het parkeren in de binnenstad te verschuiven en te concentreren naar twee nieuwe voorzieningen. Zo komt er vanaf 2004 een parkeerkuil met rechtstreekse lichtinval onder de markt, en wordt er een parking aangelegd onder de Hofstraat. Hierdoor wordt het verkeer opgevangen aan de rand van het centrum. Bovendien wordt ook de wandelafstand tot een aantal belangrijke trekpleisters zoals de Reynaertgalerij en de stadsschouwburg verkleind.”

“Na de aanleg van de parkings zal het autoverkeer rond de Grote Markt nog slechts over één rijstrook in zone 30 beschikken. Langs de binnenzijde van het marktplein gaan we een busstrook aanleggen. We zullen ook een buscorridor maken tussen het Koopcentrum Waasland, de Grote Markt en het station. Op kruispunten krijgt het openbaar vervoer voorrang, om de 400 meter worden klantvriendelijke haltes voorzien en om de 10 minuten zal er een bus over dit traject rijden.”

Voor de eerste fase van het mobiliteitsplan met aanleg van de parkings, omvorming van de Grote Markt tot zone 30 en faciliteiten voor het openbaar vervoer wordt tussen 11 en 12 miljoen euro geïnvesteerd. Een tweede fase is voorzien tegen 2010.
(foto: De Grote Markt van Sint-Niklaas: een spilfiguur in het nieuwe verkeersplan ... toen nog vol auto´s )
Citaat:
http://www.nieuwsblad.be/article/det...leid=G192LUDG6

Sint-Niklaas bewijst het: shoppingcentra zuigen stadskern leeg

Leegstand winkels stilaan dramatisch
zaterdag 06 februari 2010
Auteur: Jan Muylaert

Shopping.NVT - De crisis doet zich voelen in de winkelbuurten. In bepaalde steden neemt het aantal leegstaande panden zorgwekkende proporties aan. Het is nu ook duidelijk dat goeddraaiende shoppingcentra de stadskernen leegzuigen.

In ons land staat gemiddeld 6,18 procent van het totale aantal winkelruimten leeg. Dat is een toename met 14 procent tegenover 2008, toen 5,42 procent van de winkels leeg stond. Dat blijkt uit recente cijfers van Locatus, een informatieverstrekker voor winkelpanden.

'In de leegstaande winkels waren vooral horeca-, textiel- en voedingszaken actief, maar ook de crisis in de financiële sector, elektrowinkels en immozaken leidde tot meer leegstand', zegt Peter Baeyens, commercieel directeur van Locatus België.

Eric Van den Broele van het onderzoeksbureau voor handelsinformatie Graydon zag vorig jaar tweeduizend eenmanszaken op een totaal van 9.515 bedrijven failliet gaan. Dat is een stijging met 10 procent. 'Maar dat aantal is niet voldoende om de stijging van de leegstand te verklaren. Het is een combinatie van factoren. Zo begonnen vorig jaar veel minder mensen met een handelszaak. Vroeger bedroeg de gemiddelde jaarlijkse groei 4 procent, in 2009 was dat slechts 0,86 procent.'

Naar de stadsrand

Volgens de Unie van Zelfstandige Ondernemers Unizo wordt de leegstand deels ook veroorzaakt door de verschuiving van de klassieke winkelstraten naar grote shoppingcentra. Zo heeft Sint-Niklaas een leegstand van 10,4 procent, maar als je alleen naar de binnenstad kijkt, staat daar één op de vijf panden leeg. 'Door de komst van het Waasland Shopping center is de leegstand in de binnenstad fors toegenomen. Maar er zijn nog andere oorzaken zoals de grote bouwwerven die het centrum moeilijk bereikbaar maakten. We maakten een studie van de periode 1997 tot 2007 en noteerden een verdubbeling van de leegstand in Sint-Niklaas', zegt Michel Verhamme van Unizo.

'We moeten oppassen met het verschuiven van winkellocaties naar de stadsrand', zegt Verhamme. 'In de periode 2005 tot 2008 is de handelsoppervlakte in België met één miljoen vierkante meter uitgebreid. De helft daarvan bevindt zich buiten de stadskern. Wij zijn niet tegen shoppingcentra, maar de overheid moet ook rekening houden met de negatieve kanten van deze evolutie. Meer leegstand in de centrumstraten kan leiden tot verloedering, onveiligheid en verschraling van de buurt. Ook daar is een maatschappelijke kostprijs aan verbonden.'
...
Met video...
Alles binnen de stadsrand lijdt eronder...
Citaat:
http://www.nieuwsblad.be/article/det...cleid=AD2T0RPD

Leegstand duurt voort in Siniscoopgebouw
maandag 19 juli 2010

TV Oost komt naar het Siniscoop-gebouw, AVA Papierwaren vertrekt
© Sylvain Luyckx

SINT-NIKLAAS - Ava Papierwaren verlaat het Siniscoopgebouw aan het Stationsplein in Sint-Niklaas. TV Oost neemt binnenkort zijn intrek in het cinemacomplex.

De leegstand in de Sint-Niklase stadskern is niet in enkele maanden tijd op te lossen. Wie een wandeling maakt door de Stationsstraat beseft dat er weer heel wat panden te koop of te huur staan. Op het Stationsplein kampen winkelpanden met gelijkaardige problemen. Het Siniscoopgebouw zat enkele jaren geleden bij de ingebruikname nog helemaal vol met winkels en horecazaken.
Intussen heeft ook hier de crisis zich laten gevoelen.

E5-Mode heeft na een tweetal jaar de winkelruimten onder het gebouw aan de kant van de Leopold II-laan verlaten.

Ook andere winkels namen sindsdien afscheid en gingen elders in Sint-Niklaas hun geluk zoeken.

De nieuwste ontwikkelingen geven opnieuw geen eenduidig optimistisch beeld.

TV Oost wil zich in augustus op de verdieping in het Siniscoopcomplex vestigen en hoopt met deze centrale ligging in Sint-Niklaas een betere greep te krijgen op en een rechtstreekser contact met het kijkpubliek. Dat vergt de nodige aanpassingswerken die aan de gang zijn aan de kant van het Stationsplein.

Voor Ava Papierwaren liggen de kaarten anders. De Sint-Niklase winkel is tijdelijk gesloten van maandag 19 juli tot en met vrijdag 23 juli. De winkel opent op zaterdag 24 juli de nieuwe locatie aan de Heidebaan nabij de Gamma. Concreet betekent dit dat er op het gelijkvloers onder het bioscoopcomplex nog één winkel overblijft. Ava Papierwaren heeft er zijn redenen voor om te verhuizen. De vijf personeelsleden mogen de verhuizing naar de Heidebaan meemaken en behouden hun job.

'Het gebrek aan parking is het probleem bij uitstek', vertelt het personeel. 'Klanten betalen liever niet om te parkeren. Bovendien is er daardoor een probleem als grote bestellingen worden opgehaald. De klanten rijden liever door naar de winkel in Lokeren of Antwerpen dan in Sint-Niklaas aan het cinemacomplex met parkeerproblemen te worstelen. We denken ook dat aan de gewestweg N70/Heidebaan er meer doorgaand verkeer is. Parkeerplaats is er genoeg.'

2 reacties:
Op 21 juli 2010 om 12u11, zei JODOKUS KWAKK:

toch eigenaardig dat de twee (2) betaalparkings aan het stationsplein zo goed als leeg staan en de domme egoist autobestuurders liever fout parkeren en een veel duurdere parkeerboete oplopen!

Op 19 juli 2010 om 15u51, zei Mario Vinckier:

Parkeren in Sint-Niklaas is helaas een onoplosbaar probleem met al die auto-onvriendelijke infrastructuren. De leegstand zal verder woekeren vrees ik.
studie UNIZO said, "Shopping.NVT" said, onderzoeksbureau Graydon said (en nuanceren doen ze alle) , ... Nuff said ...

En wat het nog duidelijker maakt:
De bevolking van Be groeit elk jaar stevig aan, zo´n gemiddeld 75.000 inwoners per jaar dacht ik..., ondertussen is het zelfs meer.

Dat voetgangerszones zeker succesvol kunnen zijn OK, neem dan een zijstraat en ga dan ook eens enkele straten verder kijken hé of het volk daar ook nog wriemelt... Het gehele stadscentrum telt hé. Mooi gezellige voetgangerszones vind ik OK als ze vlot en goedkoop bereikbaar zijn... anders is het ook maar schone schijn.

Maar ik val in herhaling*, zie topic:
Zone 30 : pesten van automobilisten
http://forum.politics.be/showpost.ph...9&postcount=28
__________________
De vuile waarheid over ICE (vanaf 1 min 35")
https://www.youtube.com/watch?v=mk-LnUYEXuM
Nederlandse versie: https://www.youtube.com/watch?v=kekJgcSdN38

Laatst gewijzigd door Micele : 22 april 2011 om 10:36.
Micele is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 april 2011, 18:38   #16
Blue Sky
Europees Commissaris
 
Geregistreerd: 1 januari 2008
Berichten: 7.466
Standaard

Ik zie het verband niet echt. Als je natuurlijk een winkelcentrum (waar ze meteen alles kunnen kopen) net buiten de stad bouwt dat gemakkelijk van de autostrade bereikbaar is, is het nogal evident dat mensen eerder daar naartoe zullen gaan dan proberen een druk stadscentrum binnen te rijden. Dat lijkt me nogal wiedes; zo'n winkelcentrum kan dus stadscentra leegzuigen wanneer het gaat over winkelende klanten.

Merk trouwens op dat er in die lijst een heleboel steden staan waar de auto overal tot in het kleinste hoekje kan rijden met nóg grotere leegstand.

Auto's overal toelaten in stadscentra is gewoon compleet achterlijk. Het moet wel nog steeds goed bereikbaar zijn door alternatieven zoals het OV en tevens moet er voldoende parkeercapaciteit voorzien zijn aan de rand van het centrum. Op die manier krijg je een leefbaar en bruisend stadscentrum.

Natuurlijk moet niet heel het centrum verkeersvrij zijn, maar enkel een afgebakend centrum binnen de stad dat bestaat uit winkelstraten. Desgewenst en naargelang het resultaat kan dat dan later uitgebreid worden.

Laatst gewijzigd door Blue Sky : 22 april 2011 om 18:49.
Blue Sky is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 april 2011, 20:32   #17
Stingray
Banneling
 
 
Geregistreerd: 5 maart 2011
Berichten: 5.921
Standaard

Laat ze maar doen, ze weten het toch altijd beter. Het kan me éénvoudigweg niet meer schelen als het centrum kapot gaat. Gelukkig moet ik zelden in A'pen centrum zijn.
Stingray is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 april 2011, 22:23   #18
Mambo
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 27 april 2004
Berichten: 43.539
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Blue Sky Bekijk bericht
Ik zie het verband niet echt. Als je natuurlijk een winkelcentrum (waar ze meteen alles kunnen kopen) net buiten de stad bouwt dat gemakkelijk van de autostrade bereikbaar is, is het nogal evident dat mensen eerder daar naartoe zullen gaan dan proberen een druk stadscentrum binnen te rijden. Dat lijkt me nogal wiedes; zo'n winkelcentrum kan dus stadscentra leegzuigen wanneer het gaat over winkelende klanten.

Merk trouwens op dat er in die lijst een heleboel steden staan waar de auto overal tot in het kleinste hoekje kan rijden met nóg grotere leegstand.

Auto's overal toelaten in stadscentra is gewoon compleet achterlijk. Het moet wel nog steeds goed bereikbaar zijn door alternatieven zoals het OV en tevens moet er voldoende parkeercapaciteit voorzien zijn aan de rand van het centrum. Op die manier krijg je een leefbaar en bruisend stadscentrum.

Natuurlijk moet niet heel het centrum verkeersvrij zijn, maar enkel een afgebakend centrum binnen de stad dat bestaat uit winkelstraten. Desgewenst en naargelang het resultaat kan dat dan later uitgebreid worden.
Verkeersvrij zoveel je wil, maar men moet er wel rekening mee houden dat er ook in verkeersvrije zone's nu eenmaal gewerkt en geleverd moet worden.

Honderden kilo's werkmateriaal ergens vanuit een parkeerplaats die km's verderop soms maar te vinden is op uw nek versjouwen gaat nu eenmaal niet.

Je kan een deur die op slot is ook niet opendoen zonder sleutel hé?
__________________
Misschien heb ik me wel vergist.
Of niet ?
Mambo is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 april 2011, 22:26   #19
Alboreto
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Alboreto's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 3 oktober 2009
Locatie: België
Berichten: 13.269
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Micele Bekijk bericht
Even (alweer*) aantonen met Sint-Niklaas dat massieve zone 30 en ... de leegstand in de hand werkt, en de automobilisten naar de periferie verjaagt, als daar wel gunstige parkeermogelijkheden en shoppingmogelijkheden zijn.
De crisis heeft daar natuurlijk nikske mee te maken.
'aantonen'
__________________
The difference between stupidity and genius is that genius has its limits (Albert Einstein)

Laatst gewijzigd door Alboreto : 22 april 2011 om 22:27.
Alboreto is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 april 2011, 22:38   #20
From_Vlaanderen
Secretaris-Generaal VN
 
From_Vlaanderen's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 26 maart 2008
Locatie: Kempen
Berichten: 22.730
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Mambo Bekijk bericht
Verkeersvrij zoveel je wil, maar men moet er wel rekening mee houden dat er ook in verkeersvrije zone's nu eenmaal gewerkt en geleverd moet worden.

Honderden kilo's werkmateriaal ergens vanuit een parkeerplaats die km's verderop soms maar te vinden is op uw nek versjouwen gaat nu eenmaal niet.

Je kan een deur die op slot is ook niet opendoen zonder sleutel hé?
De meeste leveringen worden 's morgens gedaan met 10 tonners.
__________________
From_Vlaanderen is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord


Discussietools

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 20:39.


Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be