Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Persmededelingen
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst Markeer forums als gelezen

Persmededelingen In dit forum kun je discussiëren over persmededelingen die verschenen zijn op onze portaalsite.
Persmededelingen kunnen ons steeds via dit adres worden toegestuurd.

Antwoord

Discussietools
Oud 4 juni 2011, 12:00   #1
Politics.be
Redactie

Politics.be's schermafbeelding

Standaard Vlaams Belang : In de reeks “de Islamisering van Gent”: een nieuwe kaakslag voor de G

Vandaag een nieuw hoofdstuk in de reeks “de Islamisering van Gent”. Nadat onze scholen (vrijaf tijdens Islamitische feestdagen), zwembaden (Talibanzwemmen voor moslima’s), winkelstraten (Arabische opschriften)en winkels (Halal voedsel) steeds verder Islamiseren, krijgen de Gentenaars vandaag een nieuwe kaakslag te verwerken. Sinds vandaag wappert immers een Turkse (!) vlag op de kerktoren van de Sint-Jozefskerk in de Gentse Wondelgemstraat. De voetbalwedstrijd België-Turkije zal daar wellicht niet vreemd aan zijn, maar het is ongehoord dat een katholiek monument ontsierd wordt door een vlag die symbool staat voor de verdere Islamisering van Gent en zeker niets met het Christendom te maken heeft.

Dit is een kaakslag voor katholiek Vlaanderen ! Er wapperen trouwens ook geen Vlaamse Leeuwenvlaggen aan het toenemend aantal met Vlaams belastinggeld gesubsidieerde moskeeën in Vlaanderen. En dan heb ik het nog niet hoe alles wat katholiek is in de Arabische landen lijdt onder de onverdraagzame Islam. Hoe die vlag daar geraakt is, is voorlopig een raadsel, maar ik roep pastoor Koen Blieck op om zo snel mogelijk deze schandvlek te verwijderen.

Bron: politics.be
Politics.be is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 juni 2011, 17:50   #2
SDG
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

Citaat:
Er wapperen trouwens ook geen Vlaamse Leeuwenvlaggen aan het toenemend aantal met Vlaams belastinggeld gesubsidieerde moskeeën in Vlaanderen.
Maar wel aan de muren van Egyptische pittazaken...
SDG is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 juni 2011, 17:54   #3
suqar_7loe
Perm. Vertegenwoordiger VN

suqar_7loe's schermafbeelding

Standaard

Aan de Turkse moskeeën in Lokeren en Sint-Niklaas wappert een Turkse en Belgische vlag. In meerdere moskeeën in Vlaanderen trouwens. Ik zie het nut niet van onze gebedsplaatsen te verkrachten door zo'n nationalistisch vlaams doekje. Ik moet ook niet afkomen met mijn Amazigh vlag in een Marokkaanse moskee.

De moskee is een islamitische gebedsplaats en de islam is tegen elke vorm van nationalisme. De blokkers hebben er weer niks van begrepen..

Laatst gewijzigd door suqar_7loe : 4 juni 2011 om 18:00.
suqar_7loe is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 juni 2011, 18:00   #4
Weyland
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

De Turkse vlag associëren met Islam is inderdaad enorm dom. Er staat wel een halve maan op, maar Turken leggen de link elders. Bovendien is het uiteraard wel waar dat Islam (in verschillende stromingen zelfs) geassocieerd wordt met Turks nationalisme. Dat is dat echter. Er had even goed een Griekse vlag kunnen wapperen. Dat zou dan Orthodox-Christelijk zijn, tevens ook geassocieerd met Grieks nationalisme. Nu heb ik geen idee wie zijn minderheden het beste respecteert: Turkije of Griekenland. Ik weet dat niet-Moslims als landverraders aanzien worden in Turkije (vooral omdat minderheden vooral voorkomen in het ruralere en ook achterlijke Oosten). In Griekenland worden Moslims ook als tweederangsburgers behandeld, ik weet enkel niet in welke mate. In Griekenland word je als 'vreemde' behandeld indien je niet Orthodox gedoopt bent, bijvoorbeeld.

Ik ben off topic bezig, maar hey, het is gezeik om een rode vlag met een halve maan en een ster op. Vlaams Blok-gezeik van dementerende geesten die geen enkele indruk maken. Afgezaagde zever die ooit zal wegebben is het.

Laatst gewijzigd door Weyland : 4 juni 2011 om 18:12.
Weyland is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 juni 2011, 18:05   #5
Xenophon
Secretaris-Generaal VN

Xenophon's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door suqar_7loe Bekijk bericht
Aan de Turkse moskeeën in Lokeren en Sint-Niklaas wappert een Turkse en Belgische vlag. In meerdere moskeeën in Vlaanderen trouwens. Ik zie het nut niet van onze gebedsplaatsen te verkrachten door zo'n nationalistisch vlaams doekje. Ik moet ook niet afkomen met mijn Amazigh vlag in een Marokkaanse moskee.

De moskee is een islamitische gebedsplaats en de islam is tegen elke vorm van nationalisme. De blokkers hebben er weer niks van begrepen..
Zei het domme gansje dat heel trots is dat ze Marokkaanse is.
Oud 4 juni 2011, 18:09   #6
suqar_7loe

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Xenophon Bekijk bericht
Zei het domme gansje dat heel trots is dat ze Marokkaanse is.
Ik ben geen 'Islam'.

En overigens, sinds wanneer maakt het feit ik trots ben op mij Belgische-Marokkaanse afkomst van mij een nationaliste?

Laatst gewijzigd door suqar_7loe : 4 juni 2011 om 18:18.
suqar_7loe is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 juni 2011, 18:10   #7
SDG
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Weyland Bekijk bericht
De Turkse vlag associëren met Islam is inderdaad enorm dom. Er staat wel een halve maan op, maar Turken leggen de link elders. Bovendien is het uiteraard wel waar dat Islam (in verschillende stromingen zelfs) geassocieerd wordt met Turks nationalisme. Dat is dat echter. Er had even goed een Griekse vlag kunnen wapperen. Dat zou dan Orthodox-Christelijk zijn, tevens ook geassocieerd met Grieks nationalisme. Nu heb ik geen idee wie zijn minderheden het beste respecteert: Turkije of Griekenland. Ik weet dat niet-Moslims als landverraders aanzien worden in Turkije (vooral omdat minderheden vooral voorkomen in het ruralere en ook achterlijke Oosten). In Griekenland worden Moslims ook als tweederangsburgers behandeld, ik weet enkel niet in welke mate. In Griekenland wordt je als 'vreemde' behandeld indien je niet Orthodox gedoopt bent, bijvoorbeeld.

Ik ben off topic bezig, maar hey, het is gezeik om een rode vlag met een halve maan en een ster op. Vlaams Blok-gezeik van dementerende geesten die geen enkele indruk maken. Afgezaagde zever die ooit zal wegebben is het.
Ik heb het hier ooit eens geschreven: iedere Vlaamse gemeente zou eigenlijk verplicht een zeker aantal a) Moslims, b) Franstaligen en c) Nederlanders moeten huisvesten. De drie grote fobieën van de doorsnee Vlaming, waardoor deze eindelijk verplicht aan de bak zou moeten en zijn eigenwaarde moeten laten gelden in plaats van steeds maar weer te gaan lopen.
SDG is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 juni 2011, 18:16   #8
Weyland
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door SDG Bekijk bericht
Ik heb het hier ooit eens geschreven: iedere Vlaamse gemeente zou eigenlijk verplicht een zeker aantal a) Moslims, b) Franstaligen en c) Nederlanders moeten huisvesten. De drie grote fobieën van de doorsnee Vlaming, waardoor deze eindelijk verplicht aan de bak zou moeten en zijn eigenwaarde moeten laten gelden in plaats van steeds maar weer te gaan lopen.
Het zou inderdaad de Vlaming wat volwassener leren worden. Veel mensen leven in hun afgezonderde habitat en hebben een rotsvast vertrouwen in vadertje staat. Nee, erger, ze kankeren over vadertje staat en verwachten dat die laatste hen op hun wenken zou moeten bedienen. Helemaal niet realistisch. Ze prevelen zelfs binnenmonds door het gekanker binnen hun eigen groep. Er is niets mis met een discussie waarbij de gemoederen botsen (zolang het geen banale clanoorlog wordt), dat hoort bij het leven.

Nu ja, ik ga niet verder zeuren. Eigenwaarde is inderdaad belangrijk. Geen Calimerogezeik, maar ook geen zelfgeseling (want dat gezeur over het intolerante Vlaanderen is ook belachelijk; Vlaanderen is hoogstens dorps van mentaliteit en wereldvreemd, maar verre van intolerant).

Laatst gewijzigd door Weyland : 4 juni 2011 om 18:26.
Weyland is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 juni 2011, 18:20   #9
suqar_7loe

Standaard

Citaat:
Dat zou inderdaad wel tof zijn. Nooit bij stilgestaan.

Ik denk wel dat de meeste steden en gemeenten mosliminwoners tellen. Hollanders en Franstaligen daarentegen..
Oud 4 juni 2011, 18:22   #10
Ratatosk
Europees Commissaris

Ratatosk's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Sinds vandaag wappert immers een Turkse (!) vlag op de kerktoren van de Sint-Jozefskerk in de Gentse Wondelgemstraat
Dit vind ik niet kunnen.

Op een kerktoren hoort geen enkele vlag.
Ratatosk is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 juni 2011, 18:32   #11
Nynorsk
Secretaris-Generaal VN

Nynorsk's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Maar wel aan de muren van Egyptische pittazaken...
en niet ééntje eh

laatste keer dat ik er voorbij reed hingen ze er nog, volgens mij zijn ze te tam om ze eraf te halen.
Oud 4 juni 2011, 18:34   #12
Nynorsk
Secretaris-Generaal VN

Standaard

de wondelgemstraat zag bloedrood van de vlaggen
maar dat ene vlagske, dat hebben ze gezien zenne
Oud 4 juni 2011, 18:35   #13
Cynara Cardunculus
Banneling

Standaard

Citaat:
bedoel je dat Gent niet genoeg turken huisvest?
Cynara Cardunculus is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 juni 2011, 18:39   #14
Cynara Cardunculus
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Ratatosk Bekijk bericht
Dit vind ik niet kunnen.

Op een kerktoren hoort geen enkele vlag.
ik weet ook niet wat die pastoor bedoelt. Supportert hij voor turkije? Is dat de nieuwe "well done"? of hoopt hij dat de turken zich gaan bekeren? In turkije wapperen er geen vlaggen (ook geen vlaamse) op de kerktoren: de christenen worden er met de regelmaat van de klok afgemaakt.

Cynara Cardunculus is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 juni 2011, 20:07   #15
Txiki
Secretaris-Generaal VN

Txiki's schermafbeelding

Standaard

Een vlagske is echt wel dé indicator voor de toestand van een samenleving...
I have a total irreverence for anything connected with society except that which makes the roads safer, the beer stronger, the food cheaper and the old men and old women warmer in the winter and happier in the summer.
Txiki is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 juni 2011, 20:09   #16
Nynorsk
Secretaris-Generaal VN

Standaard

't is denk ik gewoon om aan te geven dat er nog eens iemand in die kerk geweest is.
Oud 4 juni 2011, 20:11   #17
Txiki
Secretaris-Generaal VN

Txiki's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Nynorsk Bekijk bericht
't is denk ik gewoon om aan te geven dat er nog eens iemand in die kerk geweest is.

binnen een paar weken wappert daar de Vlaamse Starry Plow, alé
Bijgevoegde miniaturen
Klik op de afbeelding voor een grotere versie

Naam:  StarryPlough.GIF‎
Bekeken: 87
Grootte:  6,6 KB
ID: 81071  

I have a total irreverence for anything connected with society except that which makes the roads safer, the beer stronger, the food cheaper and the old men and old women warmer in the winter and happier in the summer.
Txiki is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 juni 2011, 20:14   #18
Nynorsk
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Txiki Bekijk bericht

binnen een paar weken wappert daar de Vlaamse Starry Plow, alé
we kunnen ne keer met ons pbl-rkt vlagske langsgaan?
Oud 4 juni 2011, 20:25   #19
Dajjal
Minister

Dajjal's schermafbeelding

Standaard

Europa heeft het paard van Troje binnegehaald.
Oud 4 juni 2011, 20:29   #20
Herr Oberst
Eur. Commissievoorzitter

Herr Oberst's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door suqar_7loe Bekijk bericht

Turkse en Belgische vlaggen zijn geen nationalistische doekjes, of wat?
Herr Oberst is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord

Discussietools

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 00:54.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be